Róóóbi Elküldve Január1, 2015 Megoszt Elküldve Január1, 2015 1, nem 2, most lett generál 3, lehet, de mé csak hidegen 4, nincs 3, nekem a régi feszítőgörgő hidegen hangosan szólt. Igen, döglődött. Akkor passz, ha mégsem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Január1, 2015 Megoszt Elküldve Január1, 2015 3, nekem a régi feszítőgörgő hidegen hangosan szólt. Igen, döglődött. Akkor passz, ha mégsem. hm, na ez érdekes, végül is ha így belegondolok passzol a fémes hang ami melegedésre elhalkul, mint a csapágy Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január2, 2015 Megoszt Elküldve Január2, 2015 hm, na ez érdekes, végül is ha így belegondolok passzol a fémes hang ami melegedésre elhalkul, mint a csapágy Az a baj így csak találgatni lehet azért kell megmutatni valakinek, vagy legalább nyitott motorháztetővel indítani hogy mégis honnan jön a hang. Azért 2-3 másodperc alatt egy csapágy sem melegedik be. De olyan szokott lenni ha siklócsapágy már nagyon kopott, hogy amikor indul ide-oda verődik a tengely a perselyben és zajos de ha már felveszi a fordulatot akkor beáll középre. Én a hidegtől kintmaradó fogaskerékre tippeltem az önindítóban. Ugye az is kenve van zsírral ha koszos már vagy esetleg vizet kapott hidegben nem olyan a kenőképessége. Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Január2, 2015 Megoszt Elküldve Január2, 2015 Az a baj így csak találgatni lehet azért kell megmutatni valakinek, vagy legalább nyitott motorháztetővel indítani hogy mégis honnan jön a hang. Azért 2-3 másodperc alatt egy csapágy sem melegedik be. De olyan szokott lenni ha siklócsapágy már nagyon kopott, hogy amikor indul ide-oda verődik a tengely a perselyben és zajos de ha már felveszi a fordulatot akkor beáll középre. Én a hidegtől kintmaradó fogaskerékre tippeltem az önindítóban. Ugye az is kenve van zsírral ha koszos már vagy esetleg vizet kapott hidegben nem olyan a kenőképessége. aha, csk rövid ideig van és nem olyan hosszu a fülem Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január2, 2015 Megoszt Elküldve Január2, 2015 aha, csk rövid ideig van és nem olyan hosszu a fülem Hát ugye csak segítővel lehet, de ezek az időszakos hibák a legnehezebbek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Január3, 2015 Megoszt Elküldve Január3, 2015 Nha, hát előkerültek az elveszett lovak, szimplán nem volt rajta a csati rendesen a kopogásérzékelőn. :D Most már csak egy futóműállítás, meg egy új hűtő (~20k :() választ el a boldogságtól. Illetve majd még kelleni fog egy kuplung is záros határidőn belül, de úgy 60k-ért nem nagyon van kedvem venni.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január3, 2015 Megoszt Elküldve Január3, 2015 Nha, hát előkerültek az elveszett lovak, szimplán nem volt rajta a csati rendesen a kopogásérzékelőn. :D Most már csak egy futóműállítás, meg egy új hűtő (~20k :() választ el a boldogságtól. Illetve majd még kelleni fog egy kuplung is záros határidőn belül, de úgy 60k-ért nem nagyon van kedvem venni.... Ja hát a kontkathibák jó copósak tudnak lenni., majd egy évig küdöttem a le-lemozduló AC-csatival. :D Kuplung nekem is nem tudom meddíg húzza, már alig fér el a térdem a kormánytól olyan magasan áll a pedál. Link to comment Megosztás: More sharing options...
nochtap Elküldve Január3, 2015 Megoszt Elküldve Január3, 2015 Sziasztok, Motorfelújítás kapcsán a komplett vezérlést cseréltük a motoron (x16xel) Szerintem sikerült rendesen összerakni, töbször át is forgattuk nem volt gond, nem szorult meg semmi, a jelek mindíg visszakerült a megfelelő helyre. Az egyetlen aggasztó dolog hogy a feszítőgörgőn található jel amivel az új és használt szíj van jelölve, az átforgatás közben az előbb említett két jel között mozog. Megtaláltam egy korábbi postban ezt a leírást https://www.gates-online.com/GatesEU/hu/HU/tech%20bul/TB001_GM_16V.pdf Ebben a leírásban vannak arra utaló jelek hogy ez a kis cumó mozog, de azért nem egyértelmű. Szóval ha tudnátok abban segíteni, hogy ez a kis mozgás normális vagy az átforgatás alatt végig a "new belt" pozícióban kell maradjon? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laliiii Elküldve Január3, 2015 Megoszt Elküldve Január3, 2015 Sokan épp ezért már felújitattják és egyben megerősítést kérnek kuplungra. Nha, hát előkerültek az elveszett lovak, szimplán nem volt rajta a csati rendesen a kopogásérzékelőn. :D Most már csak egy futóműállítás, meg egy új hűtő (~20k :() választ el a boldogságtól. Illetve majd még kelleni fog egy kuplung is záros határidőn belül, de úgy 60k-ért nem nagyon van kedvem venni.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hjoe Elküldve Január3, 2015 Megoszt Elküldve Január3, 2015 Nha, hát előkerültek az elveszett lovak, szimplán nem volt rajta a csati rendesen a kopogásérzékelőn. :D Most már csak egy futóműállítás, meg egy új hűtő (~20k :() választ el a boldogságtól. Illetve majd még kelleni fog egy kuplung is záros határidőn belül, de úgy 60k-ért nem nagyon van kedvem venni.... Hol ereszt? Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Január3, 2015 Megoszt Elküldve Január3, 2015 (edited) Sokan épp ezért már felújitattják és egyben megerősítést kérnek kuplungra. Igen, valszeg itt is ez lesz... MOD.: mondjuk itt egész olcsó: http://www.fekmester.hu/kuplung_alkatreszek/kuplungkeszlet/opel/calibra/benzin/2.00/1992/sachs/ Hol ereszt? A két szélén az illesztésnél. Módosítva Január3, 2015 : wookie Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január4, 2015 Megoszt Elküldve Január4, 2015 Sziasztok, Motorfelújítás kapcsán a komplett vezérlést cseréltük a motoron (x16xel) Szerintem sikerült rendesen összerakni, töbször át is forgattuk nem volt gond, nem szorult meg semmi, a jelek mindíg visszakerült a megfelelő helyre. Az egyetlen aggasztó dolog hogy a feszítőgörgőn található jel amivel az új és használt szíj van jelölve, az átforgatás közben az előbb említett két jel között mozog. Megtaláltam egy korábbi postban ezt a leírást https://www.gates-online.com/GatesEU/hu/HU/tech%20bul/TB001_GM_16V.pdf Ebben a leírásban vannak arra utaló jelek hogy ez a kis cumó mozog, de azért nem egyértelmű. Szóval ha tudnátok abban segíteni, hogy ez a kis mozgás normális vagy az átforgatás alatt végig a "new belt" pozícióban kell maradjon? Üdv úgy rémlik nekem is mozgott a mutató amikor forgattam átt a motort ( nem ugyanilyen) de én annak tudtam be hogy a boltban a vezérműszíj egy ideje már állt összehajtva és kell egy kis idő neki amíg a feszítés "kiegyenesíti". Így nem foglalkoztam vele, de hogy igazából szabad-e mozognia azt nem tudom. A másik variáció hogy valamelyik tengely-vagy tárcsa nem központos és üt. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
ramos04 Elküldve Január4, 2015 Megoszt Elküldve Január4, 2015 Sziaztok! Az kérdésem, hogy ha szétégett a gyujtáselosztó rotor akkor a fedelet is érdemes cserélni? Annak szemmel láthatóan nincs semmi baja. Valamint mi okozhatta az égést. Nem régen vettem az autót, de a fedél és a rotor sem tűnik réginek. Elvileg az egyik vebáruház leírása szerint 5000 OHM ellenású. 93' C14NZ A válszokat előre is köszönöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hjoe Elküldve Január4, 2015 Megoszt Elküldve Január4, 2015 Igen, valszeg itt is ez lesz... MOD.: mondjuk itt egész olcsó: http://www.fekmester.hu/kuplung_alkatreszek/kuplungkeszlet/opel/calibra/benzin/2.00/1992/sachs/ A két szélén az illesztésnél. A peremezésnél nekem is ereszt sajna. Link to comment Megosztás: More sharing options...
nochtap Elküldve Január4, 2015 Megoszt Elküldve Január4, 2015 Üdv úgy rémlik nekem is mozgott a mutató amikor forgattam átt a motort ( nem ugyanilyen) de én annak tudtam be hogy a boltban a vezérműszíj egy ideje már állt összehajtva és kell egy kis idő neki amíg a feszítés "kiegyenesíti". Így nem foglalkoztam vele, de hogy igazából szabad-e mozognia azt nem tudom. A másik variáció hogy valamelyik tengely-vagy tárcsa nem központos és üt. Köszi a választ, ez a tengely kérdés nem rossz ötlet ezeket még ellenőrzöm. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január4, 2015 Megoszt Elküldve Január4, 2015 Sziaztok! Az kérdésem, hogy ha szétégett a gyujtáselosztó rotor akkor a fedelet is érdemes cserélni? Annak szemmel láthatóan nincs semmi baja. Valamint mi okozhatta az égést. Nem régen vettem az autót, de a fedél és a rotor sem tűnik réginek. Elvileg az egyik vebáruház leírása szerint 5000 OHM ellenású. 93' C14NZ A válszokat előre is köszönöm. Üdv...szerintem a rotor összeégését a hibás nagyfeszültségű szikra tudja csak okozni. Ugye a rotor elhalad a szegmenek előtt ekkor átugrik rá a szikra ami az adott gyujtáskábelek keresztül megy a gyertyához. Hacsak valamiért nem ér össze a rotor a szegmensekkel nem tud összeégni normál esetben. Ki kellene mérni a gyujtótrafót szerintem mielőtt bármit is kicserész, mert ha a hiba marad ugyanaz fog történni az új alkatrésszel. Le kell húzni a trafóról a gyertyakábelt és az alsó 4 érintkezős csatlakozót. Allul a két oldalsó érintkezők között 0.4ohmot kell mérni a a kocsi orra felőli érintkező és a gyertyakábel kivezetése között 4-7 Kohmot. Igazából az utóbbi a fontos most. De ha nem akarsz méricskálni hát vegyél egy másik rotort kábé 1000forint körül van, ha ez nem ég össze akkor ne foglalkozz vele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ramos04 Elküldve Január4, 2015 Megoszt Elküldve Január4, 2015 Üdv...szerintem a rotor összeégését a hibás nagyfeszültségű szikra tudja csak okozni. Ugye a rotor elhalad a szegmenek előtt ekkor átugrik rá a szikra ami az adott gyujtáskábelek keresztül megy a gyertyához. Hacsak valamiért nem ér össze a rotor a szegmensekkel nem tud összeégni normál esetben. Ki kellene mérni a gyujtótrafót szerintem mielőtt bármit is kicserész, mert ha a hiba marad ugyanaz fog történni az új alkatrésszel. Le kell húzni a trafóról a gyertyakábelt és az alsó 4 érintkezős csatlakozót. Allul a két oldalsó érintkezők között 0.4ohmot kell mérni a a kocsi orra felőli érintkező és a gyertyakábel kivezetése között 4-7 Kohmot. Igazából az utóbbi a fontos most. De ha nem akarsz méricskálni hát vegyél egy másik rotort kábé 1000forint körül van, ha ez nem ég össze akkor ne foglalkozz vele. Köszönöm a választ! Igazából a rotor közepe az ami rosszabbul néz ki és nem amelyik a kábelek felé megy. Egyenlőre rotort cserélek, majd kiderül mi lesz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Január4, 2015 Megoszt Elküldve Január4, 2015 X16szr motornál a vezértengely végén van egy fedél amire a trafó van felfogatva Ez alatt olajos a blokk,ezért leszedtem és van benne egy horony körben amiben van egy tömítőgyűrű,ez cserélhető? :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január4, 2015 Megoszt Elküldve Január4, 2015 Köszönöm a választ! Igazából a rotor közepe az ami rosszabbul néz ki és nem amelyik a kábelek felé megy. Egyenlőre rotort cserélek, majd kiderül mi lesz. Ott egy grafitrúd adja átt a gyujtóáramot az elosztódélből a rotornak, az nincs elkopva, vagy megszorulva? Egy rugó van a grafitrúd alatt, szabadon kell mozognia ki-be. X16szr motornál a vezértengely végén van egy fedél amire a trafó van felfogatva Ez alatt olajos a blokk,ezért leszedtem és van benne egy horony körben amiben van egy tömítőgyűrű,ez cserélhető? :huh: Ez a DIS-es gyujtás? Ott is szoktak O-gyűrűt cserélni ha szivárgás van. Day hol vagy? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Január4, 2015 Megoszt Elküldve Január4, 2015 Ott egy grafitrúd adja átt a gyujtóáramot az elosztódélből a rotornak, az nincs elkopva, vagy megszorulva? Egy rugó van a grafitrúd alatt, szabadon kell mozognia ki-be. Ez a DIS-es gyujtás? Ott is szoktak O-gyűrűt cserélni ha szivárgás van. Day hol vagy? :D DIS gyújtásos, mert anno próbaképp át akartuk rakni az enyémet az övére, sikertelenül. Igen, ott van egy O-gyűrű, amit cserélni lehet. :) E-hun vagyok e. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
ramos04 Elküldve Január4, 2015 Megoszt Elküldve Január4, 2015 (edited) Ott egy grafitrúd adja átt a gyujtóáramot az elosztódélből a rotornak, az nincs elkopva, vagy megszorulva? Egy rugó van a grafitrúd alatt, szabadon kell mozognia ki-be. Ez a DIS-es gyujtás? Ott is szoktak O-gyűrűt cserélni ha szivárgás van. Day hol vagy? Az mozog szabadon. Ha a másik rotoron is látszik majd égésnyom vagy hasonló akkor fedelet is cserélek. És esetlek nem tudjátok azt miért csinálja, hogy üzem meleg motornál a kuplung kinyomása után ugrál az alapjárat, de elég durván amíg le nem lassulok telejesen. Álló helyzetben ezek tünet nem tapasztalható. Folytószelep potit már cseréltem és most cserélek benne hőkapcsolót is mert az sem jó. Ez befolyásolhatja esetleg? Módosítva Január4, 2015 : ramos04 Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Január4, 2015 Megoszt Elküldve Január4, 2015 DIS gyújtásos, mert anno próbaképp át akartuk rakni az enyémet az övére, sikertelenül. Igen, ott van egy O-gyűrű, amit cserélni lehet. :) E-hun vagyok e. :D És hol találok ilyet?Se Bárdi se cromax... Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve Január4, 2015 Megoszt Elküldve Január4, 2015 És hol találok ilyet?Se Bárdi se cromax... Mintha látnék a teljes felső tömítőkészlet résznél a bárdinál. Kép alapján legalábbis hasonlít rá. Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Január4, 2015 Megoszt Elküldve Január4, 2015 Mintha látnék a teljes felső tömítőkészlet résznél a bárdinál. Kép alapján legalábbis hasonlít rá. Ja az a kisgyűrű lehet az,de ezért nem fogom megvenni a teljes készletet <_< Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Január4, 2015 Megoszt Elküldve Január4, 2015 DIs alá tömítés: első traktoros bolt, és kértek egy olajálló "O" gyűrűt megfelelő méretben. (dis fedelet érdemes bevinni, vagy előtte mérni) 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts