spzoli Elküldve December28, 2014 Megoszt Elküldve December28, 2014 A fordszámjel miatt valszeg csak azért rinyál, mert állt a motor a kiolvasásnál. A kopogásérzékelőt ellenőrizd, rögzítve van-e a blokkon, érintkezik-e, stb. Igy van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
reddish Elküldve December28, 2014 Megoszt Elküldve December28, 2014 A kopogásérzékelő a c20xe-n egy annyira egyszerű szerkezet, hogy szinte biztos nem az a hibás. Főleg, ha a motor átrakása előtt jó volt. Inkább a kopogásérzékelő vezetéke, vagy csatlakozója okozhatja a hibajelzést. Amikor 7e fordulatnál szétrobbant az ékszíjam anno és lebontotta a csatlakozó felét, a kopogásérzékelőnek meg se kottyant az ütés. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December28, 2014 Megoszt Elküldve December28, 2014 A kopogásérzékelő a c20xe-n egy annyira egyszerű szerkezet, hogy szinte biztos nem az a hibás. Főleg, ha a motor átrakása előtt jó volt. Inkább a kopogásérzékelő vezetéke, vagy csatlakozója okozhatja a hibajelzést. Amikor 7e fordulatnál szétrobbant az ékszíjam anno és lebontotta a csatlakozó felét, a kopogásérzékelőnek meg se kottyant az ütés. Az oké hogyegyszerű viszont ha nincs fixen rögzítve a blokkon nem hallja a kopogást. Link to comment Megosztás: More sharing options...
reddish Elküldve December28, 2014 Megoszt Elküldve December28, 2014 A kopogásérzékelő közepén van egy csavarmenet (és a motor hátulján is), amibe megy a csavar. Nem is lehet másképp a motorhoz fogatni. A motor átrakásakor nem is kell levenni, csak a csatlakozót lehúzni róla. Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve December28, 2014 Megoszt Elküldve December28, 2014 Motorgenerál után nekem is felvillant a pech engine lámpa a próbakör során a kopogásérzékelő miatt, bár nem azonnal. Dobott rá vagy három hibakódot is. Összedugtuk a csatit és azóta nem jelzett miatta. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve December28, 2014 Megoszt Elküldve December28, 2014 Na igen, épp ezaz, hogy előtte meg jó volt. Akkor tuti a kábel lesz a ludas. Majd ha odajutok megnézem. Most hogy elkezdett szakadni a hó, úgy sem hiányzik a teljesítmény. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve December29, 2014 Megoszt Elküldve December29, 2014 Illetve van még1 bajom az xe-vel. Ingadozik az alapjárat. A fordulatszámmérőn nem nagyon látni, de hallani ahogy folyamatosan szabályozgat. Az alapjárati levegőszeleptől az sfi dobozra menő cső csont száraz. Ettől még lehet hogy csak azt kéne kipucolni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Pajzs89 Elküldve December29, 2014 Megoszt Elküldve December29, 2014 Hali! Reggel az első indításnál elég csúnya hangja van a motornak kb 1-2 mp-ig. ez mitől lehet? friss olaj stb. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laliiii Elküldve December29, 2014 Megoszt Elküldve December29, 2014 Mit takar a csúnya hang? Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve December29, 2014 Megoszt Elküldve December29, 2014 Hali! Reggel az első indításnál elég csúnya hangja van a motornak kb 1-2 mp-ig. ez mitől lehet? friss olaj stb. Hidegben nekem is szokott lenni, persze attól függ milyen az a hang nekem kicsit olyan, mintha porszívó szívna, de mégis fémes, gondolom nincs elég kenése (nálam) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December30, 2014 Megoszt Elküldve December30, 2014 Hidegben nekem is szokott lenni, persze attól függ milyen az a hang nekem kicsit olyan, mintha porszívó szívna, de mégis fémes, gondolom nincs elég kenése (nálam) Tegnap délután kimentünk egy kicsit csúszkálni a győriekkel (aztán jött egy sószóró a parkolóba és vége volt a mókának) az első 2-3 másodpercben olyat szólt a hidrotőke azt hittem valaki veri kalapáccsal a motorháztetőt. :blink: Remélem nem válik szokásává...semmi kedvem -5 fokban tőkéket cserélni. Amúgy is egyre nehezebben épül fel az olajnyomás már 2-3 másodpercig világítt a lámpa indításkor. Kábé pont addíg amig a csattogás tartott. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyuri80 Elküldve December30, 2014 Megoszt Elküldve December30, 2014 Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni, mert tanácstalanná váltam astra f 1,6 16v motorommal kapcsolatosan. A hiba pár hete kezdődött elmentem vele este melózni teljesen jól ment ( 4km távolság) , reggel mintha csak 3 henger menne, erőtlen füstölőssé vált a kocsi. Alapjárat ingadozó volt, bár ez úgy éreztem a henger kihagyása miatt volt. Gondoltam semmi gond, gyújtógyertya, benzinszűrő , olaj, olajszűrő csere. Szépen kicserélgettem ezeket alapjárat frankó minden rendben elmentem vele kicsit hosszabb útra kb 20km után újrakezdte, rángat, erőtlen. Másnap ismét nekiláttam utána néztem mi is lehet az oka. Erg szelep levakol, alapjárati motor sika. Az alapjáratom szép egyenletes, de a motorom üresjáratban nem pörög 5000 fölé. Terhelés alatt sem. Gyenge és szerintem túl intenzív a füstje is. A hűtővíz nem kopik, tehát nem gondolnám hogy hf-es. A gyújtógyertya erősen kormos ahhoz képest, hogy mióta beraktam alig futott.Hibát nem jelez a műszerfalon Az ötleteket előre is köszönöm!! Meglett a megoldás! A vezérműszíj automata feszítője meghalt, így laza lett a vezérműszíj ami lassan kopni kezdett, és valószínűleg sétált ez okozta a változó fordulatszámot, és az erőtlenséget. Az egyik vezérműtengelyen volt elvileg elmenve a szíj. Nagy szerencsémre nem tört össze semmit. Vezérműszíj , és feszítőcsere vezérlésbeállítás , és azóta csodálatosan duruzsol a motorom, majd szétszakítja az aszfaltot. Nagyon köszönöm minden segítőkész fórumozónak a tippeket!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December30, 2014 Megoszt Elküldve December30, 2014 Megehette, de akkor csak annál a hengernél lenne dzsuvás a gyertya a többinél meg őzbarna szerintem. Én a vezérlésre is ránéznék. Meglett a megoldás! A vezérműszíj automata feszítője meghalt, így laza lett a vezérműszíj ami lassan kopni kezdett, és valószínűleg sétált ez okozta a változó fordulatszámot, és az erőtlenséget. Az egyik vezérműtengelyen volt elvileg elmenve a szíj. Nagy szerencsémre nem tört össze semmit. Vezérműszíj , és feszítőcsere vezérlésbeállítás , és azóta csodálatosan duruzsol a motorom, majd szétszakítja az aszfaltot. Nagyon köszönöm minden segítőkész fórumozónak a tippeket!! :icon1: Nincs mit, Boldog Karácsonyt! Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve December30, 2014 Megoszt Elküldve December30, 2014 Tegnap délután kimentünk egy kicsit csúszkálni a győriekkel (aztán jött egy sószóró a parkolóba és vége volt a mókának) az első 2-3 másodpercben olyat szólt a hidrotőke azt hittem valaki veri kalapáccsal a motorháztetőt. :blink: Remélem nem válik szokásává...semmi kedvem -5 fokban tőkéket cserélni. Amúgy is egyre nehezebben épül fel az olajnyomás már 2-3 másodpercig világítt a lámpa indításkor. Kábé pont addíg amig a csattogás tartott. hát kb nekem is annyi, de nekem vhogy nem csattog, hanem olyan fura hangja van sivít talán.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December30, 2014 Megoszt Elküldve December30, 2014 hát kb nekem is annyi, de nekem vhogy nem csattog, hanem olyan fura hangja van sivít talán.. Ugye alapból szokott kelepelni, de ez most nagyon éles csattogás volt mintha valamit vernél kalapáccsal. Sivítás nekem a kuplungtól jön, ha megemelem a pedált akkor hallgat el, gondolom kinyomócsapágy. Jövőre megint lesz mit cserélni rajta . A hidrotőkéket nem is tudom ha már egyszer kiveszem takarítsam vagy akkor már egyből cseréljem. :icon14: :rolleyes: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hjoe Elküldve December30, 2014 Megoszt Elküldve December30, 2014 Götze sztem nyerő, ha eredetit veszel. Ks- termékektől inkább tartózkodnék, lévén ök követték el xe-re a csodás repedős hengerfejet. Van egy nekem is.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve December30, 2014 Megoszt Elküldve December30, 2014 Ugye alapból szokott kelepelni, de ez most nagyon éles csattogás volt mintha valamit vernél kalapáccsal. Sivítás nekem a kuplungtól jön, ha megemelem a pedált akkor hallgat el, gondolom kinyomócsapágy. Jövőre megint lesz mit cserélni rajta . A hidrotőkéket nem is tudom ha már egyszer kiveszem takarítsam vagy akkor már egyből cseréljem. :icon14: :rolleyes: Önts bele normális olajat és nem fognak csattogni a tőkék. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December31, 2014 Megoszt Elküldve December31, 2014 Önts bele normális olajat és nem fognak csattogni a tőkék. :D Igen én is arra tippelel ha 300ezer kilóméter óta ugyanazt az olajat kapja akkor valószinűleg ez az oka. :omg: :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve December31, 2014 Megoszt Elküldve December31, 2014 Igen én is arra tippelel ha 300ezer kilóméter óta ugyanazt az olajat kapja akkor valószinűleg ez az oka. :omg: :D Gondolom papírod van róla, hogy az elmúlt 300 ezer km-t csak gyári, hologramos eredeti GM 10W40-nel tette meg a gépkocsid. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve December31, 2014 Megoszt Elküldve December31, 2014 Gondolom papírod van róla, hogy az elmúlt 300 ezer km-t csak gyári, hologramos eredeti GM 10W40-nel tette meg a gépkocsid. :D Hát amióta nálam van igen (egyszer kapott castrolt) előtte akié volt meg opel szervízbe hordta gondolom ott sem kapott mást mint GM-et. Ebből gondolom hogy nem az olajban keresem a hibát. Úgyis le kell venni majd kicserélni a szelepszár szimeringeket, akkor megnézem a tőkéket is. Bár a tőke cseréhez nem kell levenni a hengerfejet szerintem a szimeringet nem tudom így kicserélni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Fityusz Elküldve Január1, 2015 Megoszt Elküldve Január1, 2015 Sziasztok! Kis segítségre lenne szükségem x14nz motorkódú opellel kapcsolatban. A problémám az, hogy hideg indításnál mikor elengedem a kulcsot akkor fura hang jön a motortérből 1-2 másodpercig. Elég hangos ilyen nem is fémes hang hanem mintha valami súrolna vagy hasonló.Olaj most lett cserélve, indítással nincs probléma csak ez a furcsa hang. Ha valaki tudja , hogy mi lehet a baja akkor megköszönném ha megírná. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Január1, 2015 Megoszt Elküldve Január1, 2015 Sziasztok! Kis segítségre lenne szükségem x14nz motorkódú opellel kapcsolatban. A problémám az, hogy hideg indításnál mikor elengedem a kulcsot akkor fura hang jön a motortérből 1-2 másodpercig. Elég hangos ilyen nem is fémes hang hanem mintha valami súrolna vagy hasonló.Olaj most lett cserélve, indítással nincs probléma csak ez a furcsa hang. Ha valaki tudja , hogy mi lehet a baja akkor megköszönném ha megírná. Üdv, hát ezt így neten keresztül nem nagyon lehet megmondani, meg kéne mutatni valakinek. Talán az indítómotor nem kapcsol szétt azonnal, kinyomott kuplungal indítasz amúgy? Ha nem akkor próbálj meg azzal indítani. Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Január1, 2015 Megoszt Elküldve Január1, 2015 Sziasztok! Kis segítségre lenne szükségem x14nz motorkódú opellel kapcsolatban. A problémám az, hogy hideg indításnál mikor elengedem a kulcsot akkor fura hang jön a motortérből 1-2 másodpercig. Elég hangos ilyen nem is fémes hang hanem mintha valami súrolna vagy hasonló.Olaj most lett cserélve, indítással nincs probléma csak ez a furcsa hang. Ha valaki tudja , hogy mi lehet a baja akkor megköszönném ha megírná. na kb ilyen van nekem is hidegen, de nemtom mi Link to comment Megosztás: More sharing options...
Róóóbi Elküldve Január1, 2015 Megoszt Elküldve Január1, 2015 Sziasztok! Kis segítségre lenne szükségem x14nz motorkódú opellel kapcsolatban. A problémám az, hogy hideg indításnál mikor elengedem a kulcsot akkor fura hang jön a motortérből 1-2 másodpercig. Elég hangos ilyen nem is fémes hang hanem mintha valami súrolna vagy hasonló.Olaj most lett cserélve, indítással nincs probléma csak ez a furcsa hang. Ha valaki tudja , hogy mi lehet a baja akkor megköszönném ha megírná. Több tippem van: 1; vezérlés műanyag burkolatát eszi egy szíj vagy szíjtárcsa, 2; generátor csapágy a halálához közelít, 3; feszítőgörgő, 4; szervoszivattyú Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Január1, 2015 Megoszt Elküldve Január1, 2015 Több tippem van: 1; vezérlés műanyag burkolatát eszi egy szíj vagy szíjtárcsa, 2; generátor csapágy a halálához közelít, 3; feszítőgörgő, 4; szervoszivattyú 1, nem 2, most lett generál 3, lehet, de mé csak hidegen 4, nincs Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts