wookie Elküldve November25, 2014 Megoszt Elküldve November25, 2014 na részleteket, pontosan mit is szereztél? és mit is csinálsz vele C20XE? azé arra a röfre kíváncsi lennék mikor elkapja ennyi időután Róóóbi talált egy hirdetést kadettklubbon, aztán engem meg elkapott a gépszíj. 14NV kadett c20xe-vel. A srác magának kezdte építeni, ő bontotta az xe-t egy caliból, meg építette be. Így használta két-két és fél évig az autót. Hétvégén megnéztem, a motor mechanikusan jónak tűnik, nem füstöl, nem szaglik, szépen indul, nem zörög, ha meg elektromosan mégis van valami baja, azt már nem olyan költséges javítani. A kasznit meg körbenyálaztam, tényleg ki van hegesztve rajta minden, erősített küszöbök, gsi futómű, nagyfékek, stb. De most megint mit kezdek egy komplett autóval, aminek nagy része nem is passzol a vecihez, na meg akkor szenvedés a papírokkal, így hát felvetettem Róóóbinak, hogy mi van, ha neki meg összerakjuk a kadétot, mert megvan a gyári cumó hozzá, meg adok neki rá féket körbe stb, mert az ő astrája szegény meg annyira oxidos, hogy múltkor egy nyúl kiharapott egy darabot a küszöbből. Szóval most az lesz a project, hogy az autó vagy levizsgázik így, ahogy van, és akkor utána hazajön, motor ki, gyári be, stb, vagy útvonalengedélyezünk, aztán ha kész akkor megy vizsgára. Viszont a gyári motorja nem volt átforgatva/beindítva mióta ki lett szedve, viszont le van dugózva stb, hogy ne menjen bele a pára meg a por. Tehát elvileg működnie kéne. Majd csinálunk videót. Én azt terveztem, hogy lekapjuk a tetejét, fellocsoljuk olajjal, meg kivesszük a gyertyákat, és oda is spriccelünk valamit, (meg belenézünk endoszkóppal) aztán kézzel forgatás, majd pedig önindítóval, hogy felépüljön az olajnyomás is. Aztán utána próbálunk indítani. Na meg persze kap egy új vezérlést is. Szóval kadettből xe ki, nv be, enyémből se ki, xe be, bátyáméből sz ki, se be. :) Plusz a fékekkel is lesz némi cserebere. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve November25, 2014 Megoszt Elküldve November25, 2014 Ez így jól hangzik, azért ha nincs baja az sz-nek, akkor csak hf.+sallangot cserélnék se-re, motorszám miatt. Bár ha motorkódos... :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve November26, 2014 Megoszt Elküldve November26, 2014 Róóóbi talált egy hirdetést kadettklubbon, aztán engem meg elkapott a gépszíj. 14NV kadett c20xe-vel. A srác magának kezdte építeni, ő bontotta az xe-t egy caliból, meg építette be. Így használta két-két és fél évig az autót. Hétvégén megnéztem, a motor mechanikusan jónak tűnik, nem füstöl, nem szaglik, szépen indul, nem zörög, ha meg elektromosan mégis van valami baja, azt már nem olyan költséges javítani. A kasznit meg körbenyálaztam, tényleg ki van hegesztve rajta minden, erősített küszöbök, gsi futómű, nagyfékek, stb. De most megint mit kezdek egy komplett autóval, aminek nagy része nem is passzol a vecihez, na meg akkor szenvedés a papírokkal, így hát felvetettem Róóóbinak, hogy mi van, ha neki meg összerakjuk a kadétot, mert megvan a gyári cumó hozzá, meg adok neki rá féket körbe stb, mert az ő astrája szegény meg annyira oxidos, hogy múltkor egy nyúl kiharapott egy darabot a küszöbből. Szóval most az lesz a project, hogy az autó vagy levizsgázik így, ahogy van, és akkor utána hazajön, motor ki, gyári be, stb, vagy útvonalengedélyezünk, aztán ha kész akkor megy vizsgára. Viszont a gyári motorja nem volt átforgatva/beindítva mióta ki lett szedve, viszont le van dugózva stb, hogy ne menjen bele a pára meg a por. Tehát elvileg működnie kéne. Majd csinálunk videót. Én azt terveztem, hogy lekapjuk a tetejét, fellocsoljuk olajjal, meg kivesszük a gyertyákat, és oda is spriccelünk valamit, (meg belenézünk endoszkóppal) aztán kézzel forgatás, majd pedig önindítóval, hogy felépüljön az olajnyomás is. Aztán utána próbálunk indítani. Na meg persze kap egy új vezérlést is. Szóval kadettből xe ki, nv be, enyémből se ki, xe be, bátyáméből sz ki, se be. :) Plusz a fékekkel is lesz némi cserebere.remélem a végén nem "se ki se be" lesz :-) melósan hangzik Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laliiii Elküldve November26, 2014 Megoszt Elküldve November26, 2014 x16xel... Érdekes dolog, mindenki panaszkodik bejön a hideg nem indul az autó, na ez nekem fordítva van. :) Nyáron, tavasszal, ősszel, 15 fok felett 3-4at teker indítózáskor, majd elkapja, s olyan mint ha darabos a benzin, majd hirtelen felpörgeti és visszaáll emelt alapjáratra. Megnéztem a benzinnyomást, a benzin nem folyik vissza, s ezt csak hosszabb állás után csinálja, utána bármikor pöcc röff indul. De ha 10 fok alatt van a hőmérséklet, akkor semmi gond, teker 2-3-at és pöcc röff indul a verda, gyönyörű alapjárat, semmi gond... Valamiért a hőmérsékletnek köze van. A következőkre gondolok: - külső hőmérséklet jeladó / vagy jeladó kábele. - víz jeladó az ecunak / vagy jeladó kábele. Valakinek van ötlete? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November26, 2014 Megoszt Elküldve November26, 2014 x16xel... Érdekes dolog, mindenki panaszkodik bejön a hideg nem indul az autó, na ez nekem fordítva van. :) Nyáron, tavasszal, ősszel, 15 fok felett 3-4at teker indítózáskor, majd elkapja, s olyan mint ha darabos a benzin, majd hirtelen felpörgeti és visszaáll emelt alapjáratra. Megnéztem a benzinnyomást, a benzin nem folyik vissza, s ezt csak hosszabb állás után csinálja, utána bármikor pöcc röff indul. De ha 10 fok alatt van a hőmérséklet, akkor semmi gond, teker 2-3-at és pöcc röff indul a verda, gyönyörű alapjárat, semmi gond... Valamiért a hőmérsékletnek köze van. A következőkre gondolok: - külső hőmérséklet jeladó / vagy jeladó kábele. - víz jeladó az ecunak / vagy jeladó kábele. Valakinek van ötlete? A külső hömérséklet jeladó csak a középkijelzőnek küldi a jelet, a másodikat figyeli a motorvezérlő ami a vízkörbe van betekerve és kétvezetékes. De úgy általában bármelyik gyujtás elektronika tud hidegen vagy éppen melegen szórakozni. Nekem például hidegen nem működött a gyujtásmodulom, de ha már elindult nem volt gond vele, Brezsónak meg pont melegen volt vele gond. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laliiii Elküldve November26, 2014 Megoszt Elküldve November26, 2014 Bocs, elírtam. :) Beszívott levegő hőmérséklet jeladóra gondoltam. Gyújtás elektronika alatt mit értesz? DIS modulra gondolsz? Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve November26, 2014 Megoszt Elküldve November26, 2014 Ez így jól hangzik, azért ha nincs baja az sz-nek, akkor csak hf.+sallangot cserélnék se-re, motorszám miatt. Bár ha motorkódos... :icon1: Ha se-síteni akarnék elég lenne átakasztani a szívósort meg a leömlőt kábellel ecuval, mert veztengely már se van benne, de a két motor állapotát tekintve nem lehet őket összehasonlítani. Az SE-ről még sosem volt levéve a hengerfej. remélem a végén nem "se ki se be" lesz :-) melósan hangzik Lesz vele játék az tuti. Dehát gyerekkoromban is szerettem legózni. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
daykiller Elküldve November26, 2014 Megoszt Elküldve November26, 2014 Bocs, elírtam. :) Beszívott levegő hőmérséklet jeladóra gondoltam. Gyújtás elektronika alatt mit értesz? DIS modulra gondolsz? Nekünk nincs gyújtáselektronikánk, akiknek DIS moduljuk van. :) Szimplán DIS modul van és kész. Amúgy nekem is ilyen hülye a motor. Melegben rá kell rúgnom a gázpedálra, hogy észhez térjen. Ilyen hidegben meg a nagykönyv szerinti beindulást produkálja: hidegtől függően motor felpörög 1500-1800rpm-ig, aztán tart egy kicsit 1200-on, majd le 1100-ra és onnan fokozatosan a melegedéssel egyenes arányosságban csökken. Melegben meg pont fordítva. Épphogy van 1000 rpm indítás után, aztán gázfröccsre leejt 1200-ig, majd le 1000 körülre. Link to comment Megosztás: More sharing options...
laci8711 Elküldve November26, 2014 Megoszt Elküldve November26, 2014 Felrakta a téli garnitúrát, gumiszerelés, miegymás, kicsrélte a tömítést, meg motormosás, fizettem 7000 pénzt. sztem még nem is zsírtalanítják/tisztítják meg rendesen, mikor visszaraknak 1 tömítést Link to comment Megosztás: More sharing options...
laci8711 Elküldve November26, 2014 Megoszt Elküldve November26, 2014 Meg tavasszal egy polírozásra gyűjtök :) Meg négy acélfelnire, mert más baja hálistennek nincsen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabibácsi Elküldve November27, 2014 Megoszt Elküldve November27, 2014 Milyen felni kell? 13-as vagy 14-es? Link to comment Megosztás: More sharing options...
laci8711 Elküldve November27, 2014 Megoszt Elküldve November27, 2014 13-as Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November27, 2014 Megoszt Elküldve November27, 2014 13-as Ha van a közelben bontó látogass el oda és szedd ki a pótkerekeket, ha ritkán használták őket szinte vadi újak a felnik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabibácsi Elküldve November27, 2014 Megoszt Elküldve November27, 2014 Van egy rakat 13-asom szerintem, amit nem használok. Egy a baja, Somogyban vannak :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve November27, 2014 Megoszt Elküldve November27, 2014 Van egy rakat 13-asom szerintem, amit nem használok. Egy a baja, Somogyban vannak :D Dehát Baja Bács-Kiskunban van. :ninja: :w00t: :D 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November27, 2014 Megoszt Elküldve November27, 2014 Dehát Baja Bács-Kiskunban van. :ninja: :w00t: :D 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
petiii Elküldve November27, 2014 Megoszt Elküldve November27, 2014 Sziasztok! Tudja valaki Bosch GC14v 70a generátorba milyen csapágy kell? És azt hogy a szénkefe egybe van e a fesz. szabályzóval? Az elektromos topikba irtam de lehet ide kellett volna. Biztos tudja valaki :) fontos lenne. Link to comment Megosztás: More sharing options...
laci8711 Elküldve November27, 2014 Megoszt Elküldve November27, 2014 Ó tavaszig ráér a felni :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Imi (Astra) Elküldve November27, 2014 Megoszt Elküldve November27, 2014 Sziasztok! Kérdésem lenne egy X14NZ Classic-al kapcsolatban: mostanában, hogy lehűlt az idő, mutató szerint a hűtővíz hőfoka 90 fok alatt marad (valahol a kék és a 90 jelzés között, 100-ig skálázott óra). Városi forgalomban felkúszik 90-92 fokra. Fűteni fűt az autó, de országúti forgalom esetén tartósan az említett tartományban mozog a mutatóm. Ez így normális? Hol keressem a problémát, amennyiben van? Másik kérdés: hidrotőke nagyon kopog hidegen. Korábban cserélve lett a teljes sor, nem segített a dolgon. Ennek mi lehet még az oka? Köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve November27, 2014 Megoszt Elküldve November27, 2014 Sziasztok! Kérdésem lenne egy X14NZ Classic-al kapcsolatban: mostanában, hogy lehűlt az idő, mutató szerint a hűtővíz hőfoka 90 fok alatt marad (valahol a kék és a 90 jelzés között, 100-ig skálázott óra). Városi forgalomban felkúszik 90-92 fokra. Fűteni fűt az autó, de országúti forgalom esetén tartósan az említett tartományban mozog a mutatóm. Ez így normális? Hol keressem a problémát, amennyiben van? Másik kérdés: hidrotőke nagyon kopog hidegen. Korábban cserélve lett a teljes sor, nem segített a dolgon. Ennek mi lehet még az oka? Köszönöm! egyébként mire lett cserélve? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Imi (Astra) Elküldve November27, 2014 Megoszt Elküldve November27, 2014 egyébként mire lett cserélve? Mármint a hidrotőke? A márkára nem emlékszem pontosan. Azt hiszem Automega... A helyzet a csere után elsőre mintha javult volna, bár pont nyáron volt. Hidegen ugyanolyan hangja van mint előtte. A szerelők visszaadták a gyári tőkéket, elmondásuk alapján megvizsgálták és teljesen jónak találták azokat is... Link to comment Megosztás: More sharing options...
bandika Elküldve November27, 2014 Megoszt Elküldve November27, 2014 Mármint a hidrotőke? A márkára nem emlékszem pontosan. Azt hiszem Automega... A helyzet a csere után elsőre mintha javult volna, bár pont nyáron volt. Hidegen ugyanolyan hangja van mint előtte. A szerelők visszaadták a gyári tőkéket, elmondásuk alapján megvizsgálták és teljesen jónak találták azokat is... Na erre én is kiváncsi lennék nálam is ugyanez a helyzet, nekem beindítás után olyan fél percig van tőke hangja aztán abbamarad, kicseréltettem új hidrotőkékre de nem változott semmit, motor tiszta belülről, kérdem a szerelőtől mi lehet a gond, válasz "nem tudja úgy néz ki ez ilyen" 20 ezerbe fájt a semmi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Interceptor Elküldve November27, 2014 Megoszt Elküldve November27, 2014 http://wrcauto.hu/?311%2Clambdaszondaopelastrafastragkadettvectraaeredetingk Cromaxban 15 ezer forint a gyárival megegyező Bosch lambda. Csak mondom. https://cromax.hu/40000000-elektromos-rendszer/40870000-motor-erzekelokjeladok/40870240-lambdaszonda/141409-lambda-szonda-opel-1_2-1_4-1_6-1_8 Köszi! :) Bocsi, hogy még csak most. Melyiket válasszam? Mindegy? Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve November28, 2014 Megoszt Elküldve November28, 2014 Mármint a hidrotőke? A márkára nem emlékszem pontosan. Azt hiszem Automega... A helyzet a csere után elsőre mintha javult volna, bár pont nyáron volt. Hidegen ugyanolyan hangja van mint előtte. A szerelők visszaadták a gyári tőkéket, elmondásuk alapján megvizsgálták és teljesen jónak találták azokat is...igen arra gondoltam, köszi én annyira nem értek hozzá, de ha tényleg az csörög, akkor ott már csak az olaj szól ebbe bele, nem? Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve November28, 2014 Megoszt Elküldve November28, 2014 Köszi! :) Bocsi, hogy még csak most. Melyiket válasszam? Mindegy? Hát a Bosch alapból jobb minőség, de az olcsóbb is lehet jó, szóval ezt már neked kell eldönteni. igen arra gondoltam, köszi én annyira nem értek hozzá, de ha tényleg az csörög, akkor ott már csak az olaj szól ebbe bele, nem? Lehet egy olajjárat van részben eldugulva, illetve azt nem tudom a tőke fészke ha ki van kopva mennyire szól bele a tőke feltöltésébe. Esetleg szintén olajozási gond miatt nagy himba -bütyök kopás? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts