szekfizsolt Elküldve November4, 2014 Elküldve November4, 2014 jaj az a vacsi új fenék lemez, de kéne.... :D Meg az a zsír új motor és kasztni is... :) Azt hiszem többet érne most, mint sok újabb társa... :) Én is elfogadnám. Ma ilyen "egyszerű", de nagyszerű új autó már nincsen sajnos... ...viszont vannak hibakódok és teljes elektronikus vezérlés... Apósom zsír új (3 hónapos)Corsa-ja szervízben van valami szervó gond miatt. Nagyon értékelem ezt a "kisautót", ezek még autók voltak. :)
Hjoe Elküldve November4, 2014 Elküldve November4, 2014 Hogyan készül(t) az F Astra Láttátok? Igen.www.youtube.com/watch?v=vvGJZKavU0o
csizi_JR Elküldve November7, 2014 Elküldve November7, 2014 (edited) Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni. Van egy 2000-es évjáratú 1,6 16V XEL motoros astrám. A hibajelenség, hogy ha bemelegedett a motor, nagyobb terhelésnél (intenzívebb gyorsítás) néha rángat párat. Én először gyertyára gyanakodtam, de fél éve cseréltettem őket. Állítólag ezek nem mehetnek ilyen hamar tönkre. Ezek után pedig kaptam további tippeket. Gyújtótrafó, gyertyakábelek, és ami a legdurvábban hangzik, hogy szorulnak a szelepek. Volt már valakinek hasonló gondja? Érdemes mégis próbálkozni egy gyertyacserével? Előre is köszi a válaszokat Módosítva November7, 2014 : csizi_JR
zotya975 Elküldve November7, 2014 Elküldve November7, 2014 Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni. Van egy 2000-es évjáratú 1,6 16V XEL motoros astrám. A hibajelenség, hogy ha bemelegedett a motor, nagyobb terhelésnél (intenzívebb gyorsítás) néha rángat párat. Én először gyertyára gyanakodtam, de fél éve cseréltettem őket. Állítólag ezek nem mehetnek ilyen hamar tönkre. Ezek után pedig kaptam további tippeket. Gyújtótrafó, gyertyakábelek, és ami a legdurvábban hangzik, hogy szorulnak a szelepek. Volt már valakinek hasonló gondja? Érdemes mégis próbálkozni egy gyertyacserével? Előre is köszi a válaszokat EGR-szelep takarítás?
csizi_JR Elküldve November7, 2014 Elküldve November7, 2014 EGR-szelep takarítás? Az a nyáron le lett falazva, így az kizárható.
Tommyboy81 Elküldve November7, 2014 Elküldve November7, 2014 Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni. Van egy 2000-es évjáratú 1,6 16V XEL motoros astrám. A hibajelenség, hogy ha bemelegedett a motor, nagyobb terhelésnél (intenzívebb gyorsítás) néha rángat párat. Én először gyertyára gyanakodtam, de fél éve cseréltettem őket. Állítólag ezek nem mehetnek ilyen hamar tönkre. Ezek után pedig kaptam további tippeket. Gyújtótrafó, gyertyakábelek, és ami a legdurvábban hangzik, hogy szorulnak a szelepek. Volt már valakinek hasonló gondja? Érdemes mégis próbálkozni egy gyertyacserével? Előre is köszi a válaszokat Hali! Nálam ugyanez a probléma volt nemrégen. Melegebb motornál, intenzíívebb gázadásnál berángatott! Nálam a harmonikacső volt alul szétmenve, a csere megoldotta a problémát. Érdemes még megnézni a vákumcsöveket a motortérben, a fals levegő is ilyen tüneteket produkál. Hibakódot villogtattál?
csizi_JR Elküldve November7, 2014 Elküldve November7, 2014 Hali! Nálam ugyanez a probléma volt nemrégen. Melegebb motornál, intenzíívebb gázadásnál berángatott! Nálam a harmonikacső volt alul szétmenve, a csere megoldotta a problémát. Érdemes még megnézni a vákumcsöveket a motortérben, a fals levegő is ilyen tüneteket produkál. Hibakódot villogtattál? Kiolvastatom majd, de még nem jutottam el odáig. a csöveket megnézem, köszi a tanácsot
Interceptor Elküldve November7, 2014 Elküldve November7, 2014 Sziasztok! Adott egy '94-es C16NZ. A nyáron másodjára lett hengerfejes. Nagyobb gázadásnál csörög a motor és néha menet közben ki szokott gyulladni a hibajelző lámpa. Próbáltam kivillogtatni, de csak folyamatosan villogott, úgyhogy nem tudtam a hibakódot leolvasni. A MOL-nál tankolok, sima 95-öst szoktam beletölteni. Mit gondoltok, mi lehet a probléma? Előre is köszönöm a segítséget! :)
Tommyboy81 Elküldve November7, 2014 Elküldve November7, 2014 Kiolvastatom majd, de még nem jutottam el odáig. a csöveket megnézem, köszi a tanácsot Te is ki tudod olvasni, íme: http://www.opelforum.hu/topic/1823-hibakod-leolvasas/
zotya975 Elküldve November7, 2014 Elküldve November7, 2014 Sziasztok! Adott egy '94-es C16NZ. A nyáron másodjára lett hengerfejes. Nagyobb gázadásnál csörög a motor és néha menet közben ki szokott gyulladni a hibajelző lámpa. Próbáltam kivillogtatni, de csak folyamatosan villogott, úgyhogy nem tudtam a hibakódot leolvasni. A MOL-nál tankolok, sima 95-öst szoktam beletölteni. Mit gondoltok, mi lehet a probléma? Előre is köszönöm a segítséget! :) Összezártad a megfelelő lábakat, gyujtást adtál és nem villogta el mi a baja? Oktánszámdugó jól van bedugva?
csizi_JR Elküldve November7, 2014 Elküldve November7, 2014 Te is ki tudod olvasni, íme: http://www.opelforum.hu/topic/1823-hibakod-leolvasas/ Néztem már korábban is köszi, de van ismerős aki ki tudja olvasni. Majd vele megnézzük.
stirlitz Elküldve November7, 2014 Elküldve November7, 2014 Sziasztok! Adott egy '94-es C16NZ. A nyáron másodjára lett hengerfejes. Nagyobb gázadásnál csörög a motor és néha menet közben ki szokott gyulladni a hibajelző lámpa. Próbáltam kivillogtatni, de csak folyamatosan villogott, úgyhogy nem tudtam a hibakódot leolvasni. A MOL-nál tankolok, sima 95-öst szoktam beletölteni. Mit gondoltok, mi lehet a probléma? Előre is köszönöm a segítséget! :) mit villogott? hogyan? 12-12-12.....??? sztem a csörgés "normális" vagyis attól nincs lámpicsek menet közben mikor világit, nincs vmi egyéb jelenség? (rángatás,fulladás)
Interceptor Elküldve November7, 2014 Elküldve November7, 2014 Köszi a válaszokat. Összezártad a megfelelő lábakat, gyujtást adtál és nem villogta el mi a baja? Oktánszámdugó jól van bedugva? Igen, úgy ahogyan kell. Csak ezt én úgy csináltam meg, hogy miután az úticélhoz értem, akkor nem állítottam le a motort és akkor néztem meg. Egyébként alapjáraton, állóhelyzetben sosem gyullad ki a hibajelző. Megnézem majd az oktánszámdugót. Ez most egy hülye kérdés lesz. :) Az hogy néz ki, hol kell keresni? mit villogott? hogyan? 12-12-12.....??? sztem a csörgés "normális" vagyis attól nincs lámpicsek menet közben mikor világit, nincs vmi egyéb jelenség? (rángatás,fulladás) Ugyanolyan ütemmel villogott, de nem volt rövid-hosszú villogás, kb. 60-ig számoltam. Nincsen semmi jelenség, csak fogja magát és kigyullad. Teljesen jól megy egyébként, csak csörög.
stirlitz Elküldve November7, 2014 Elküldve November7, 2014 Köszi a válaszokat. Igen, úgy ahogyan kell. Csak ezt én úgy csináltam meg, hogy miután az úticélhoz értem, akkor nem állítottam le a motort és akkor néztem meg. Egyébként alapjáraton, állóhelyzetben sosem gyullad ki a hibajelző. Megnézem majd az oktánszámdugót. Ez most egy hülye kérdés lesz. :) Az hogy néz ki, hol kell keresni? Ugyanolyan ütemmel villogott, de nem volt rövid-hosszú villogás, kb. 60-ig számoltam. Nincsen semmi jelenség, csak fogja magát és kigyullad. Teljesen jól megy egyébként, csak csörög. sztem az le kell állítani, összezárni, aztán gyújtani
Interceptor Elküldve November7, 2014 Elküldve November7, 2014 (edited) sztem az le kell állítani, összezárni, aztán gyújtani Megnézem majd úgy is, de mivel gyújtás után sosincs sárga lámpa így nem hiszem, hogy fog bármit is mutatni. Módosítva November7, 2014 : Interceptor
Róóóbi Elküldve November7, 2014 Elküldve November7, 2014 Megnézem majd úgy is, de mivel gyújtás után sosincs sárga lámpa így nem hiszem, hogy fog bármit is mutatni. Fog. Nekem is volt Check Engine. Hazaértem, leállítottam. Gyújtás le, kulcs ki. Lábak összezár, gyújtás ráad, és lám már jött is: 3X 12-es kód ugye, majd 3X nekem a 13-as kód (nem először villogtatom ki). Ha így csinálod neked is ki fogja villogni. Ki kell villogja.
Bundee Elküldve November7, 2014 Elküldve November7, 2014 Járó motornál összekötve tök más funkciója van ( lambda integratort villogja és fix előgyújtást ad a beállításhoz. Gyújtás le, összeköt, gyújtás rá és számol ;) Megnézem majd úgy is, de mivel gyújtás után sosincs sárga lámpa így nem hiszem, hogy fog bármit is mutatni.
zotya975 Elküldve November7, 2014 Elküldve November7, 2014 Köszi a válaszokat. Igen, úgy ahogyan kell. Csak ezt én úgy csináltam meg, hogy miután az úticélhoz értem, akkor nem állítottam le a motort és akkor néztem meg. Egyébként alapjáraton, állóhelyzetben sosem gyullad ki a hibajelző. Megnézem majd az oktánszámdugót. Ez most egy hülye kérdés lesz. :) Az hogy néz ki, hol kell keresni? Ugyanolyan ütemmel villogott, de nem volt rövid-hosszú villogás, kb. 60-ig számoltam. Nincsen semmi jelenség, csak fogja magát és kigyullad. Teljesen jól megy egyébként, csak csörög. Oktánszámdugó a kiegyenlítő tartály mellett van. 91-95-98-as számot látni rajta (ebből csak kettő van egy dugón.) Olyan számnak kell fellül lennie amilyen benzint tankolsz, ha forditva van bedugva a rossz előgyujtás miatt okozhat becsörgést. Természetesen úgy kell megfordítani hogy kihúzod a csatiból és visszadugod fordítva, nem csak csatival együtt megforditod az egészet.
Interceptor Elküldve November7, 2014 Elküldve November7, 2014 Fog. Nekem is volt Check Engine. Hazaértem, leállítottam. Gyújtás le, kulcs ki. Lábak összezár, gyújtás ráad, és lám már jött is: 3X 12-es kód ugye, majd 3X nekem a 13-as kód (nem először villogtatom ki). Ha így csinálod neked is ki fogja villogni. Ki kell villogja. Járó motornál összekötve tök más funkciója van ( lambda integratort villogja és fix előgyújtást ad a beállításhoz. Gyújtás le, összeköt, gyújtás rá és számol ;) Oktánszámdugó a kiegyenlítő tartály mellett van. 91-95-98-as számot látni rajta (ebből csak kettő van egy dugón.) Olyan számnak kell fellül lennie amilyen benzint tankolsz, ha forditva van bedugva a rossz előgyujtás miatt okozhat becsörgést. Természetesen úgy kell megfordítani hogy kihúzod a csatiból és visszadugod fordítva, nem csak csatival együtt megforditod az egészet. Köszi a válaszokat!! :) Holnap napfény mellett fogok vele foglalkozni. Most délután már megtaláltam egyébként az oktánszámdugót. A tetején már csak a 9-es látszik, de holnap szétszedem és megnézem a másik oldalát is. Remélem, hogy az nem lesz lekopva.
Bundee Elküldve November7, 2014 Elküldve November7, 2014 C16NZ-nél csak 91-95 van. Ha nagyon rossz helyen van az alapelőgyújtás akkor csöröghet a motor ettől függetlenül bármikor, de azzal szerintem bűntetés közlekedni, annyira hangos. Oktánszámdugó a kiegyenlítő tartály mellett van. 91-95-98-as számot látni rajta (ebből csak kettő van egy dugón.) Olyan számnak kell fellül lennie amilyen benzint tankolsz, ha forditva van bedugva a rossz előgyujtás miatt okozhat becsörgést. Természetesen úgy kell megfordítani hogy kihúzod a csatiból és visszadugod fordítva, nem csak csatival együtt megforditod az egészet.
szekfizsolt Elküldve November8, 2014 Elküldve November8, 2014 Írtam korábban ,hogy nagyon nehezen megy az 1-es, sajnos hidegen álló helyzetben is sokszor úgy kell beerőltetni. Melegen ez teljesen megszűnik és gyönyörűen veszi. Ma néztem a kuplungbowdent, teljesen be van csavarva, szerintem elkopott a kuplungja... Nem tudom, hogy volt-e valaha kuplungcsere, szerintem nem. A kocsiban 180e km van, elképzelhető, hogy aktuális lehet a cseréje? Honnan érdemes olcsón jó kuplungszettet beszerezni? Bár valószínűleg tavaszra hagynám a cserét, de érdekel... :huh:
daykiller Elküldve November8, 2014 Elküldve November8, 2014 Írtam korábban ,hogy nagyon nehezen megy az 1-es, sajnos hidegen álló helyzetben is sokszor úgy kell beerőltetni. Melegen ez teljesen megszűnik és gyönyörűen veszi. Ma néztem a kuplungbowdent, teljesen be van csavarva, szerintem elkopott a kuplungja... Nem tudom, hogy volt-e valaha kuplungcsere, szerintem nem. A kocsiban 180e km van, elképzelhető, hogy aktuális lehet a cseréje? Honnan érdemes olcsón jó kuplungszettet beszerezni? Bár valószínűleg tavaszra hagynám a cserét, de érdekel... :huh: Tavaly én LUK szettet vásároltattam és teljesen jó. Ugye a gyári beszállító is LUK. :)
pszilaj Elküldve November8, 2014 Elküldve November8, 2014 Az enyémbe Sachs szettet tettek és kb fél év múlva már hidegen visít a nyomcsapágy... :( Amúgy nem a kuplung kopik el, hanem a nyomcsapágy pereme és az a rész, ahová a nyomcsapágy felfekszik a szerkezeten... az enyém is így járt... Nem csúszott meg, de a hűtőt is nyomtam már a kuplunggal, mire kioldott...
zotya975 Elküldve November8, 2014 Elküldve November8, 2014 Az enyémbe Sachs szettet tettek és kb fél év múlva már hidegen visít a nyomcsapágy... :( Amúgy nem a kuplung kopik el, hanem a nyomcsapágy pereme és az a rész, ahová a nyomcsapágy felfekszik a szerkezeten... az enyém is így járt... Nem csúszott meg, de a hűtőt is nyomtam már a kuplunggal, mire kioldott... Nekem meg vándorol felfelé a pedál már lassan a kormányt érem a térdemmel ha rálépek, de még rendesen kiold és nem csúszik meg. Érdekes ha beljebb tekerem a csavart akkor még feljebb jön. Szemre még nem kopott el a szegecsfejek fölött még van 2-3 mili ferrodol.
daykiller Elküldve November8, 2014 Elküldve November8, 2014 Nekem meg vándorol felfelé a pedál már lassan a kormányt érem a térdemmel ha rálépek, de még rendesen kiold és nem csúszik meg. Érdekes ha beljebb tekerem a csavart akkor még feljebb jön. Szemre még nem kopott el a szegecsfejek fölött még van 2-3 mili ferrodol. Nekem akkor kezdett megcsusszanni, mikor már épphogy nem érte el a szegecset. Volt egy szegecs, amibe már egy hangyányit belekapott. :D
Recommended Posts