Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

1-est minek fekvőnél?? motorfékkel 2-esben átgurulsz! Nálam meg 500-as fordulaton 5.ben elgrult ma reggel... köcsög tanuló 30-al zötyögött... Nem győztem fézeni, hogy ne gyorsuljam le alapjáraton!!

Mondjuk én nem motorfékkel, hanem kettesben alapjárati motorfordulatszámmal megyek át a fekvőn. :D

Azért 500-as fordulat és ötödik... nem kell már neked az a motor? :D

Link to comment
Megosztás:

a köcsög tanuló azért zötyög, mert csak úgy szabad neki :D rám mindig rámszólt az oktató ha átléptem a bűvös 45-öt :D

Az érdekes. Nekem mindig azt mondta, hogy próbáljak meg 50 körül autózni, ne tartsam fel a közlekedést, de ne is lépjem át az 50-et,tartsam a 47-48-at. Úgy látszik nekem lazább volt az oktatóm. :)

Íme:

http://www.sosjogsi.hu/jogositvany-oktatok

2. pali. Halál jó arc és baromi jó oktató. Elsőre átmentem fizetés nélkül.

Módosítva : pgabor28
Link to comment
Megosztás:

1-est minek fekvőnél?? motorfékkel 2-esben átgurulsz! Nálam meg 500-as fordulaton 5.ben elgrult ma reggel... köcsög tanuló 30-al zötyögött... Nem győztem fézeni, hogy ne gyorsuljam le alapjáraton!!

Elejére nem mondok semmit, végére meg még annyit se :D

Mondjuk én nem motorfékkel, hanem kettesben alapjárati motorfordulatszámmal megyek át a fekvőn. :D

Azért 500-as fordulat és ötödik... nem kell már neked az a motor? :D

Másik terepjárós, de legalább a motorját nem öli :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Pár napja vettem észre, hogy olaj van a motortérben, de honnan jöhet? Az olajszint mindig megfelelő.

Nekem akkor állt a váltó tetején az olaj, amikor a váltórudazatnál a fölső szimering megadta magát. A képeden is látszik a fényes rúd, ami a váltóba megy be. Az a szimering ami arra tömít rá, valószínű ki van pusztulva és mellette jön ki a váltóolaj. Kerül vagy 300 forintba elmenetellel együtt, nagyon ne parázz rá :D

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Pár napja vettem észre, hogy olaj van a motortérben, de honnan jöhet? Az olajszint mindig megfelelő.

A váltóból , van ott egy szimering a fényes rúdon ami ki-bemozog a váltóba. Ki lehet cserélni de általában nem hoz 100%-os javulást mert többnyire a rúd is meg van már kopva.

Link to comment
Megosztás:

Az érdekes. Nekem mindig azt mondta, hogy próbáljak meg 50 körül autózni, ne tartsam fel a közlekedést, de ne is lépjem át az 50-et,tartsam a 47-48-at. Úgy látszik nekem lazább volt az oktatóm. :)

Íme:

http://www.sosjogsi.hu/jogositvany-oktatok

2. pali. Halál jó arc és baromi jó oktató. Elsőre átmentem fizetés nélkül.

Anno egyszerre csináltam motorra és autóra, a motoros forgalmin megdícsértek, milyen bátran közlekedek... ...Másnap az autós forgalmin meghúztak gyorshajtásért... :) A második már hibátlan volt... :)

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk én nem motorfékkel, hanem kettesben alapjárati motorfordulatszámmal megyek át a fekvőn. :D

Azért 500-as fordulat és ötödik... nem kell már neked az a motor? :D

Kell! :D Csak gondoltam motorfékkel elgurulok a lámpáig, de nem számoltam erre a nem természetes akadályra... féket addig nem is nyomtam, míg észre nem vettem, hogy lassul... :S Aztán már csak azt láttam, hogy 500-as a fordulat és húzná magát, ha nem fékeznék. Sajnos egyébként a dieselhez is szokott ember sokszor próbál dieselesen közlekedni, ami benzinnél nem pont egészséges! :D

Link to comment
Megosztás:

Kell! :D Csak gondoltam motorfékkel elgurulok a lámpáig, de nem számoltam erre a nem természetes akadályra... féket addig nem is nyomtam, míg észre nem vettem, hogy lassul... :S Aztán már csak azt láttam, hogy 500-as a fordulat és húzná magát, ha nem fékeznék. Sajnos egyébként a dieselhez is szokott ember sokszor próbál dieselesen közlekedni, ami benzinnél nem pont egészséges! :D

Vissza szoktam ilyenkor váltani, 1500-körül jön meg a befecskendezés alatta már nincs motorfék. Ha figyelsz érezni ahogy megkönnyebbül az autó gurulása ahogy megkapja a benzint. Ugye itt jön képbe az útjeladó.

Link to comment
Megosztás:

Anno egyszerre csináltam motorra és autóra, a motoros forgalmin megdícsértek, milyen bátran közlekedek... ...Másnap az autós forgalmin meghúztak gyorshajtásért... :) A második már hibátlan volt... :)

Én meg vizsga előtt egy nappal vezettem egy olyat, hogy amit lehetett elrontottam, a mögöttem ülő srác, akinek addig minden nagyon ment kiröhögött. Másnap meghúzták. :evilgrin: De szemét vagyok.

Link to comment
Megosztás:

Szoktátok valamennyit járatni a motort indulás előtt? Vagy hidegen is azonnal indultok vele? Én mindig melegítem kicsit, de sokan csak beülnek és mennek akár mínuszokban is. Azt mondják nem kell melegíteni, de szerintem azon kívül, hogy sajnos ilyenkor is fogyaszt, egy kicsi melegítés nem árt...

Link to comment
Megosztás:

Szoktátok valamennyit járatni a motort indulás előtt? Vagy hidegen is azonnal indultok vele? Én mindig melegítem kicsit, de sokan csak beülnek és mennek akár mínuszokban is. Azt mondják nem kell melegíteni, de szerintem azon kívül, hogy sajnos ilyenkor is fogyaszt, egy kicsi melegítés nem árt...

a melegités hosszútávon kifizetődő, szóval kell, itt igazán az kérdéses hogy hogyan

10percet állni alajáraton felesleges

én (max) 1—2 percet állok, amig magához tér, aztán kiméletesen megyek vele 1 ideig, nem pörgetem, amig nem moccan meg a hőm.mutató

Link to comment
Megosztás:

Én nem melegítek, azonnal indulok, de nem is pörgetem hidegen.

Ha viszont jeget havat kapargatok, akkor előtte beindítom, és akkor végülis melegítem :)

Általában indítok , kinyitom a kaput (és egyben ellenőrzőm a lámpákat hátul) kijárok, becsukom a kapot, előreengedem a kutyákat. 1-2 percet jár alapjératon végülis.

Link to comment
Megosztás:

Általában indítok , kinyitom a kaput (és egyben ellenőrzőm a lámpákat hátul) kijárok, becsukom a kapot, előreengedem a kutyákat. 1-2 percet jár alapjératon végülis.

kis KRESZ pedáns

mondjuk még jó hogy ebben a sorrendben csinálod, me a: kijárok, kinyitom a kaput nem biztos hogy nyerő lenne :D

Link to comment
Megosztás:

kis KRESZ pedáns

mondjuk még jó hogy ebben a sorrendben csinálod, me a: kijárok, kinyitom a kaput nem biztos hogy nyerő lenne :D

Hát ugye elég szűk a bejáró így sötétedés után nem kell körbejárni a kocsit a falon a tükörben látom a hátsó-fék-tolatólámpákat is. Az anyósoldali tolató rendszeresen szivat, de bármit csinálok vele nem javul meg. Többnyire mire kipattintom a takaró fedelet kigyullad így nem tudom megnézni kábel-izzó mozgatására javul-e meg, és szándékosan nem tudom előidézni a hibát. Az indexeket alapból észrevenni a villogási sebességen, a voltmérőn meg egy 20wattos izzó bekapcsolásakot 1 tized volt esést látok, így menet közben is látom ég-e mindegyik féklámpa.

Link to comment
Megosztás:

Ami a valóságban 35.... :icon4:

Szoktam is szidni azokat a sebességkijelzős táblákat, mikor direkt elállítják. Kb. 55-el megyek, a mutató ilyenkor az autóban 63-65-öt mutat és kiírja a kijelző tábla, hogy 62-63-al megyek és lassítsak. Hát anyád! :D

Módosítva : pgabor28
Link to comment
Megosztás:

Igen, mert a vizsgabiztos is a mutatót nézi:)

A vizsgabiztos nálam végigzabálta az utat mert az első utunk egy kolbászsütőhöz vezetett, és bár az oktató nem engedte neki hogy a kocsiban egyen, de félúton nekiállt a hátsó ülésen a zsírpapírral zörögni mert lecarom éhes vagyok :itt menjen jobbra...finom ez a kolbász...figyelj a gyalogosra(oktató) le ne edd az üléstámlát! ne nézz hülyének(vizsgabiztos) a körforgalom után balra...stb...stb... :D

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

"Lett" egy 2000-es évjáratú sedanom, szokásos, vásárlás utáni dolgokra kerül most sor, többek között termosztát hiba miatt. Mivel nem tudom hitelt érdemlően megállapítani, hogy mikor volt olaj és vezérlés csere ezért gondoltam azt is megejtem. Mik a mostani árak egy vezérlés szettre (a gúglit már nézegettem)? Melyiket érdemes megvenni? Láttam van árban különbség a gyártóknál gazdagon, viszont minőségbeli különbségekben különböző gyártóknál nincs tapasztalatom. Ja, nem véletlenül vettem 15 éves autókát, tehát egyáltalán nem mindegy mennyibe kerül. Köszi az ötleteket.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

"Lett" egy 2000-es évjáratú sedanom, szokásos, vásárlás utáni dolgokra kerül most sor, többek között termosztát hiba miatt. Mivel nem tudom hitelt érdemlően megállapítani, hogy mikor volt olaj és vezérlés csere ezért gondoltam azt is megejtem. Mik a mostani árak egy vezérlés szettre (a gúglit már nézegettem)? Melyiket érdemes megvenni? Láttam van árban különbség a gyártóknál gazdagon, viszont minőségbeli különbségekben különböző gyártóknál nincs tapasztalatom. Ja, nem véletlenül vettem 15 éves autókát, tehát egyáltalán nem mindegy mennyibe kerül. Köszi az ötleteket.

Motortól is függ, hogy mennyibe kerül.

De amit érdemes figyelni:

Vez.szíj: Gates, erősített

Görgők, feszítők: SKF

Vízpumpa: na ebben én tanácstalan vagyok, mert mikor milyet lehetett venni. Ne a legolcsóbbat vedd, hanem egy középkategóriásat.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.