Imi (Astra) Elküldve Szeptember7, 2014 Elküldve Szeptember7, 2014 (edited) Üdv Cartársak! Nagy valószínűséggel szelepszár-szimeringes lesz az autó, indításkor ad egy kék füstpamacsot, de utána nem füstöl. Kérdéseim: A szelepszár szimeringek cseréjéhez le kell venni a hengerfejet? Ha igen, mit érdemes még ilyenkor kicserélni (egyébként semmi baja az autónak, 10.000 km-ként olajcsere, 250.000 km-t futott)? A szelepszár szimeringek hibája miatt lehet-e, hogy kopognak a hidrotőkék? A feltevés az, hogy mivel az olaj nem marad ott a szelepszár szimering hibája miatt, hanem lefolyik, kell pár másodperc amíg felépül a nyomás, feljut az olaj. Köszönöm! Ui.: 2002-es, X14NZ Classicról lenne szó. Módosítva Szeptember7, 2014 : Imi (Astra)
zotya975 Elküldve Szeptember7, 2014 Elküldve Szeptember7, 2014 Semmi értelme nincs kb. Az lpg-s időszak előtt úgy használtam télen-nyáron, hogy kintről (a lökhárító mögül) kapta a levegőt, indult, ment pöciröfi. A fekete köcsögben egy kis termosztát van, ami a hőmérséklettől függően adja vagy veszi el a vákumot az alsó - légszűrőházban lévő -membrántól. Próbáld meg, hogy kiakasztod a "hideg" oldal felé, azaz hogy ne a motortérből szívja a levegőt, a vákumcsöveket meg dugózd le. Pont itt ír róla lengyelül: http://astra.auto.pl/dzial-techniczny/napraw-to-sam/285-diagnostyka-termozaworu-powietrza-dolotowego-opel-astra-f Azt már kiszedtem korábban: Az oké, de a belső keringtetés csöve nem ugyanonnan van elvezetve. Gyanítom egy visszacsapó szelep lehet abba a csőbe ami a szívósorra csatlakozik. Kérdés az, hogy azon a másik csövön mennyire állandó ez a depresszió (különben durvavákuum, mert a légkörinél kisebb légnyomás, de valóban hülyén hangzik), ami alapjáraton és rész illetve teljes terhelésen is behúzva tudja tartani azt a membránt nekem. Elég nagy felülete van annak annaka membránnak nem kell nagy vákum a mozgatásához. Üdv Cartársak! Nagy valószínűséggel szelepszár-szimeringes lesz az autó, indításkor ad egy kék füstpamacsot, de utána nem füstöl. Kérdéseim: A szelepszár szimeringek cseréjéhez le kell venni a hengerfejet? Ha igen, mit érdemes még ilyenkor kicserélni (egyébként semmi baja az autónak, 10.000 km-ként olajcsere, 250.000 km-t futott)? A szelepszár szimeringek hibája miatt lehet-e, hogy kopognak a hidrotőkék? A feltevés az, hogy mivel az olaj nem marad ott a szelepszár szimering hibája miatt, hanem lefolyik, kell pár másodperc amíg felépül a nyomás, feljut az olaj. Köszönöm! Ui.: 2002-es, X14NZ Classicról lenne szó. Elméletileg ki lehet cserélni a szelepszár szimeringet hengerfej leszedés nélkül gyakorlatilag szerintem nagy szívás egyrészt, másrészt szerintem olajkokszos a szelepszár a rugó alatt és azt ott kiszerelés nélkül nem tudod letakarítani , amikor tolod rá az új szimeringet lehet megsérti. Nem valószinű hogy emiatt kopog a hidrotőke mert az egy fészekben van, abból nem tud kijutni az olaj ha a kopott szimering miatt a szelepszár mellett le is szivárog.
Imi (Astra) Elküldve Szeptember7, 2014 Elküldve Szeptember7, 2014 (edited) Azt már kiszedtem korábban: Elég nagy felülete van annak annaka membránnak nem kell nagy vákum a mozgatásához. Elméletileg ki lehet cserélni a szelepszár szimeringet hengerfej leszedés nélkül gyakorlatilag szerintem nagy szívás egyrészt, másrészt szerintem olajkokszos a szelepszár a rugó alatt és azt ott kiszerelés nélkül nem tudod letakarítani , amikor tolod rá az új szimeringet lehet megsérti. Nem valószinű hogy emiatt kopog a hidrotőke mert az egy fészekben van, abból nem tud kijutni az olaj ha a kopott szimering miatt a szelepszár mellett le is szivárog. Értem, azért köszönöm a segítséget! Már azt hittem van némi összefüggés a kettő között, na de mindegy. Mindenesetre a szimeringeket jó lenne majd cserélni valamikor, de akkor már minimum a hengerfej tömítését, csavarokat kellene cserélni. Még egyszer köszi! Módosítva Szeptember7, 2014 : hening Képpel idézés.
zotya975 Elküldve Szeptember7, 2014 Elküldve Szeptember7, 2014 Értem, azért köszönöm a segítséget! Már azt hittem van némi összefüggés a kettő között, na de mindegy. Mindenesetre a szimeringeket jó lenne majd cserélni valamikor, de akkor már minimum a hengerfej tömítését, csavarokat kellene cserélni. Még egyszer köszi! Nincs mit, nekem is ugyanez a gondom, de érdekes most olajcsere után némileg javult a helyzet. Ilyen volt előtte: Arra gondoltam veszek egy bonott hengerfejet és azt újjítom fel, így nem áll olyan sokáig az autó mintha a sjátját csinálom meg.
Razor01 Elküldve Szeptember7, 2014 Elküldve Szeptember7, 2014 Üdv mindenkinek! Szinte biztos, hogy nem jó helyre írok, de mivel a Frontera topic halott és 2.0 motor az Astrában is van valamit korban is az F Astrához van a legkozelebb a kocsi ezért talán tudtok segíteni. Méghozzá a kérdésem az volna, hogy milyen gyertyát javasoltok a motorba? Mert a cromax 4-et is hoz hozzá és az EPC is, hátha van valami bevált típus (a gyáriak közül vennék kizárólag, most NGK-t vettem bele kétpólusút, de reggeli első indításkor 3 hengerezik szerintem, fulladna le, később viszont jó). A következő gyertyákat hozza az EPC : WR8DC, FR7LC2, FR7LDC, WR7BC. X20SE motor.
daykiller Elküldve Szeptember7, 2014 Elküldve Szeptember7, 2014 Üdv mindenkinek! Szinte biztos, hogy nem jó helyre írok, de mivel a Frontera topic halott és 2.0 motor az Astrában is van valamit korban is az F Astrához van a legkozelebb a kocsi ezért talán tudtok segíteni. Méghozzá a kérdésem az volna, hogy milyen gyertyát javasoltok a motorba? Mert a cromax 4-et is hoz hozzá és az EPC is, hátha van valami bevált típus (a gyáriak közül vennék kizárólag, most NGK-t vettem bele kétpólusút, de reggeli első indításkor 3 hengerezik szerintem, fulladna le, később viszont jó). A következő gyertyákat hozza az EPC : WR8DC, FR7LC2, FR7LDC, WR7BC. X20SE motor. Én boscht vettem bele, nincs vele gondom. Az NGK-val megjártam már. A bosch egyébként a gyári gyertya beszállító. 1
stirlitz Elküldve Szeptember7, 2014 Elküldve Szeptember7, 2014 Megnéztem ezt a lengyel oldalt, jó dolgok vannak rajta. Szerintetek itten: http://astra.auto.pl/dzial-techniczny/napraw-to-sam?start=40 Az Insignia spricniket, miért a levélrácsba rakja? a szórásképe miatt? az nem állítható?
Bundee Elküldve Szeptember7, 2014 Elküldve Szeptember7, 2014 Tegnap néztem énis ugyanezt, szerintem nem akarja fúrni a motorháztetőt :D Megnéztem ezt a lengyel oldalt, jó dolgok vannak rajta. Szerintetek itten: http://astra.auto.pl/dzial-techniczny/napraw-to-sam?start=40 Az Insignia spricniket, miért a levélrácsba rakja? a szórásképe miatt? az nem állítható?
daykiller Elküldve Szeptember7, 2014 Elküldve Szeptember7, 2014 Megnéztem ezt a lengyel oldalt, jó dolgok vannak rajta. Szerintetek itten: http://astra.auto.pl/dzial-techniczny/napraw-to-sam?start=40 Az Insignia spricniket, miért a levélrácsba rakja? a szórásképe miatt? az nem állítható? Azok nem spriccelnek, hanem permeteznek. Ha jól tévedek. Ezért kell közelebb kell rakni a szélvédőhöz.
stirlitz Elküldve Szeptember8, 2014 Elküldve Szeptember8, 2014 Tegnap néztem énis ugyanezt, szerintem nem akarja fúrni a motorháztetőt :D Hát fúrni én se akarnám, csak mé nem jó az eredeti helye, ezt nem értettem. Azok nem spriccelnek, hanem permeteznek. Ha jól tévedek. Ezért kell közelebb kell rakni a szélvédőhöz. hm, aham, elfújja a menetszél?
pgabor28 Elküldve Szeptember8, 2014 Elküldve Szeptember8, 2014 (edited) Sziasztok! Valaki elmondaná részletesen, hogyan kell benzinszűrőt cserélni egy 1.4-es 94-es f-astrában? Képekkel esetleg. Milyen szerszámok kellenek hozzá? Köszi! Módosítva Szeptember8, 2014 : pgabor28
pgabor28 Elküldve Szeptember8, 2014 Elküldve Szeptember8, 2014 Sziasztok! Valaki elmondaná részletesen, hogyan kell benzinszűrőt cserélni egy 1.4-es 94-es f-astrában? Képekkel esetleg. Milyen szerszámok kellenek hozzá? Köszi! Már nem kell, megoldódott.
zotya975 Elküldve Szeptember8, 2014 Elküldve Szeptember8, 2014 pedig akartam leírni :D Én meg már kerestem a képeket. :D
zotya91 Elküldve Szeptember8, 2014 Elküldve Szeptember8, 2014 (edited) Sziasztok! Ma voltam különböző jelenségek (motor rángat, check engine világít) után egy emberkénél, aki kiolvasta nekem az ECU-t. {Opel Astra 1.6 16V 97'} A hibáknak a következőket hozta ki: - Lambda szonda - Főtengely jeladó Ezeket szeretném cserélni, újakra, ki milyen márkát választana? Van valakinek valamilyen tapasztalata ez ügyben? Előre is köszönöm! Sziasztok! Volt egy korábbi hibám (idézet). Ma sikerült pontot tennem a végére. Tegnap fogtam az oszcilloszkópomat és rákötöttem a szondára, majd méregettem. Elég zajos volt a szonda jele, és elég kormos is volt a szonda. https://picasaweb.google.com/107021858181315526733/OpelAstraF1616V#6056290025986098258 (Van ötlete valakinek hogy a videón is hallatszó kis kattanás mi lehet? Mikor kázt adok az előtt kattan és mielőtt vissza lemegy a fordulat alapjáratra.. EGR szelep talán?)https://lh4.googleusercontent.com/-XGKATwWarCA/VAxSlPpbOMI/AAAAAAAAIM4/PwpXywdV_Bc/s800/DSCF3947.JPG https://lh6.googleusercontent.com/-Qyyf4tIvb5U/VAxSkxBOUGI/AAAAAAAAIM0/yaeWW2B5EEM/s800/DSCF3955.JPG Vettem egy új szondát ami tökéletesen üzemel, jó jelet szolgáltat!https://picasaweb.google.com/107021858181315526733/OpelAstraF1616V#6056740168794159586 Módosítva Szeptember8, 2014 : zotya91
zotya975 Elküldve Szeptember8, 2014 Elküldve Szeptember8, 2014 Sziasztok! Volt egy korábbi hibám (idézet). Ma sikerült pontot tennem a végére. Tegnap fogtam az oszcilloszkópomat és rákötöttem a szondára, majd méregettem. Elég zajos volt a szonda jele, és elég kormos is volt a szonda. https://picasaweb.google.com/107021858181315526733/OpelAstraF1616V#6056290025986098258 (Van ötlete valakinek hogy a videón is hallatszó kis kattanás mi lehet? Mikor kázt adok az előtt kattan és mielőtt vissza lemegy a fordulat alapjáratra.. EGR szelep talán?)https://lh4.googleusercontent.com/-XGKATwWarCA/VAxSlPpbOMI/AAAAAAAAIM4/PwpXywdV_Bc/s800/DSCF3947.JPG https://lh6.googleusercontent.com/-Qyyf4tIvb5U/VAxSkxBOUGI/AAAAAAAAIM0/yaeWW2B5EEM/s800/DSCF3955.JPG Vettem egy új szondát ami tökéletesen üzemel, jó jelet szolgáltat!https://picasaweb.google.com/107021858181315526733/OpelAstraF1616V#6056740168794159586 Annyira nem venni ki a videón a kattanást.. :icon1:
daykiller Elküldve Szeptember8, 2014 Elküldve Szeptember8, 2014 Sziasztok! Volt egy korábbi hibám (idézet). Ma sikerült pontot tennem a végére. Tegnap fogtam az oszcilloszkópomat és rákötöttem a szondára, majd méregettem. Elég zajos volt a szonda jele, és elég kormos is volt a szonda. https://picasaweb.google.com/107021858181315526733/OpelAstraF1616V#6056290025986098258 (Van ötlete valakinek hogy a videón is hallatszó kis kattanás mi lehet? Mikor kázt adok az előtt kattan és mielőtt vissza lemegy a fordulat alapjáratra.. EGR szelep talán?)https://lh4.googleusercontent.com/-XGKATwWarCA/VAxSlPpbOMI/AAAAAAAAIM4/PwpXywdV_Bc/s800/DSCF3947.JPG https://lh6.googleusercontent.com/-Qyyf4tIvb5U/VAxSkxBOUGI/AAAAAAAAIM0/yaeWW2B5EEM/s800/DSCF3955.JPG Vettem egy új szondát ami tökéletesen üzemel, jó jelet szolgáltat!https://picasaweb.google.com/107021858181315526733/OpelAstraF1616V#6056740168794159586 Lehet nekem is rá kéne már tenni a szkópot, mert már biztos nagyon oda van. Egyébként ugyanúgy mérted? Lehúzva, vagy össze volt dugva az ECU-val a szonda?
zotya91 Elküldve Szeptember8, 2014 Elküldve Szeptember8, 2014 Ugyan úgy mértem, annyi hogy a hibás szonda kisebb időalappal lett mérve, az új meg nagyobb időalappal. Úgy mértem, hogy a szonda és az ECU közötti csatlakozóba pont be lehet tenni egy vékony vezetéket és úgy összedugni. Tehát összedugva mértem.
stirlitz Elküldve Szeptember8, 2014 Elküldve Szeptember8, 2014 Én ma mentem az új szondával és semmi baja nincs vele a gépnek, szóval ajánlom. AC Delco
zotya91 Elküldve Szeptember8, 2014 Elküldve Szeptember8, 2014 Annyira nem venni ki a videón a kattanást.. :icon1: Én hallom :omg:
Bundee Elküldve Szeptember8, 2014 Elküldve Szeptember8, 2014 Milyen jó lenne ilyenkor egy kis digitális szkóp :) Ugyan úgy mértem, annyi hogy a hibás szonda kisebb időalappal lett mérve, az új meg nagyobb időalappal. Úgy mértem, hogy a szonda és az ECU közötti csatlakozóba pont be lehet tenni egy vékony vezetéket és úgy összedugni. Tehát összedugva mértem.
zotya91 Elküldve Szeptember9, 2014 Elküldve Szeptember9, 2014 Milyen jó lenne ilyenkor egy kis digitális szkóp :) Bizony jó lenne, de analóggal is látható a működése.
Hjoe Elküldve Szeptember11, 2014 Elküldve Szeptember11, 2014 Hát az olaj elég makacs dolog nehezen tűnik el a vízből, ha többet nem jelentkezik akkor szerintem csak a maradék volt. Ha kiveszem a termosztátot, és bedugom valamelik csőbe a slagot, akkor maradéktalanul ki tudnám mosni a mosószeres vizet?
zotya975 Elküldve Szeptember11, 2014 Elküldve Szeptember11, 2014 Ha kiveszem a termosztátot, és bedugom valamelik csőbe a slagot, akkor maradéktalanul ki tudnám mosni a mosószeres vizet? Ha sokáig folyik a víz akkor szerintem teljesen kimossa.
zotya91 Elküldve Szeptember14, 2014 Elküldve Szeptember14, 2014 Sziasztok! Van egy Opel Astra F-em (1.6 16V X16XEL) kissé nehezen indul napi első indításnál, gyanítom hogy a benzin nyomás lehet kevés, mert napközbeni indításoknál szépen indul. Hogyan és hol tudok mérni benzin nyomást? Előre is köszönöm!
Recommended Posts