Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

kényelmi kérdések


szt

Recommended Posts

Félig OFF mert nekem a Corsám csinálja ugyanezt (mármint hogy az öv nem húzódik vissza). Megoldás vagy az automata öv cseréje (kompletten, légzsákhoz nincsen köze, a B-oszlop burkolata alatt van a visszahúzó szerkezet, az ülés oldalán a csatot az övfeszítővel nem kell cserélni), vagy ha sikerült kiszedni akkor meg lehet próbálni szétszedni a visszacsévélő szerkezetet, az esetek 90%-ban a rugó fáradt el benne, valószínűleg elegendő lenne azt kicserélni, már ha lehet kapni valahol cseredarabot. Amihez őszintén szólva sok reményt nem fűzök, viszont a másik megoldás (a komplett visszacsévélő szerkezet az övvel) cseréje meg drága. Bontott autóból ugye lutri, újonnan meg a Corsához is valami 26e Ft-ra emlékszem oldalanként, és természetesen cikkszám szerint nem csereszavatos semelyik más modellével sem. <_<

Link to comment
Megosztás:

Félig OFF mert nekem a Corsám csinálja ugyanezt (mármint hogy az öv nem húzódik vissza). Megoldás vagy az automata öv cseréje (kompletten, légzsákhoz nincsen köze, a B-oszlop burkolata alatt van a visszahúzó szerkezet, az ülés oldalán a csatot az övfeszítővel nem kell cserélni), vagy ha sikerült kiszedni akkor meg lehet próbálni szétszedni a visszacsévélő szerkezetet, az esetek 90%-ban a rugó fáradt el benne, valószínűleg elegendő lenne azt kicserélni, már ha lehet kapni valahol cseredarabot. Amihez őszintén szólva sok reményt nem fűzök, viszont a másik megoldás (a komplett visszacsévélő szerkezet az övvel) cseréje meg drága. Bontott autóból ugye lutri, újonnan meg a Corsához is valami 26e Ft-ra emlékszem oldalanként, és természetesen cikkszám szerint nem csereszavatos semelyik más modellével sem. <_<

Egyik ismerősé,meg évek alatt összeszedte a szöszt,port,na attól szorult neki.Kitakarította,egy kis WD40,és azóta is jó!

Link to comment
Megosztás:

Akkor nincs rákötve a légzsák indítóra az övfeszítő? Megpróbálhatom nyugodtan szétszedni kitisztítani?

Várjálvárjál, tévedésben vagy!

Az övfeszítő meg az öv automata visszacsévélője nem ugyanaz!

Az övfeszítő az egy patron, és az a feladata hogy baleset esetén megfeszítse rajtad a biztonsági övet, tehát húzzon rajta. Ez az ülés belső oldalánál található az övcsatnál, és egy hosszúkás henger alakú tárgy tárgy. Elektromos csati megy rá, és emlékeim szerint a légzsákindító vezérli ezt is, de ettől még ki lehet szedni (bár ezen nincs mit szétszedni meg tisztítani), csak előtte legalább 15 perccel vedd le az akksisarukat és ne is rakd vissza amíg teljesen össze nem raktad, különben légzsák hibakódot fog eltárolni az autó (égni fog a műszerfalon a légzsák visszajelzője), amit csak szervizben lehet majd kiütni belőle.

Az öv visszacsévélője pedig a biztonsági öv rugós visszahúzó szerkezete, ez a B oszlop műanyag borítása alatt található, megfelelő körültekintéssel (vigyázva a rugóra, ahogy előttem is írták) ezt szét lehet szedni nyugodtan, ettől nem lesz légzsák hibakódod, bár a tisztítás sikere kétséges, de egy próbát megér.

Link to comment
Megosztás:

Várjálvárjál, tévedésben vagy!

Az övfeszítő meg az öv automata visszacsévélője nem ugyanaz!

Az övfeszítő az egy patron, és az a feladata hogy baleset esetén megfeszítse rajtad a biztonsági övet, tehát húzzon rajta. Ez az ülés belső oldalánál található az övcsatnál, és egy hosszúkás henger alakú tárgy tárgy. Elektromos csati megy rá, és emlékeim szerint a légzsákindító vezérli ezt is, de ettől még ki lehet szedni (bár ezen nincs mit szétszedni meg tisztítani), csak előtte legalább 15 perccel vedd le az akksisarukat és ne is rakd vissza amíg teljesen össze nem raktad, különben légzsák hibakódot fog eltárolni az autó (égni fog a műszerfalon a légzsák visszajelzője), amit csak szervizben lehet majd kiütni belőle.

Az öv visszacsévélője pedig a biztonsági öv rugós visszahúzó szerkezete, ez a B oszlop műanyag borítása alatt található, megfelelő körültekintéssel (vigyázva a rugóra, ahogy előttem is írták) ezt szét lehet szedni nyugodtan, ettől nem lesz légzsák hibakódod, bár a tisztítás sikere kétséges, de egy próbát megér.

Akkor ezek szerint tényleg tévedéseben voltam.Én úgy tudtam hogy az övfeszítő az ezt a visszacsévélőt működteti valamilyen módon balesetnél és így valahogy össze van kötve.Az tuti hogy az övfeszítőt a légzsákindító vezérli.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
Sziasztok!

Tudna nekem segíteni abban, hogy a multikormányommal mi lehet a bibi?

Bekötve be vagyon, a rádió kompatibilis vele, mégsem kell életre...

Előre is köszi.

Akit érdekel, az "OPEL_ASTRA_G_igy_csinald_98_marciustol" kézikönyvet feltöltöttem az alábbi linkre, onnan letöltheti:

http://www.sendspace.com/file/fgxpyh (130 MB)

Fogyassza mindenki egészséggel.

Sziasztok,

Mint friss opeles szívesen venném ezt a leírást, de itt már nincs meg. Valakinek esetleg?

Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...

Sziasztok!

Én keresnék valami kényelmes ülést g astrához. Nem oldallégzsákos. Igazából úgynevezett komfort ülés lenne jó, deréktámaszos.

Van üléshez való anatómiai deréktámaszom, párnám, de minden kiszállásnál igazgatni kell. Jó lenne valami kényelmesebb megoldás.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Igen áttehető a B Veki ülése. Az én Astrámban az van. Sokkal masszívabb és kényelmesebb is az ülés...

Mennyire passzol? Mit kell átalakítani? Vagy csak ki és be, és már kész is? Övfeszítő meg ilyenek az hogy működik? Érinti?

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Ennek miért van vége a tükörháromszög felső sarkánál? Így nem tetszik, leérhetne az ajtóig. :D

Viccet félretéve hasznos dolognak tartom, az első 2 autómon volt is, de a Calibrán és most a Coupén nincs az oldalablaknak kerete, szóval nincs hova felrakni, a téli autómra meg azért nem rakok mert télen sosem húzom le az ablakot benne (hideg van), ezért elvesztené a funkcióját. Ugyanezen okból van még mindig benne tekerős ablak elektromos helyett.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

A múlt héten beruháztam 4400 forintot egy pár Slim légterelőre az oldalablakokra. Szatuna gyártja, én náluk, a telepen vettem át (vaterás vásárlás), és fel is pattintották nekem 3 perc alatt. Hasznos kis jószág, csak ajánlani tudom mindenkinek!

LINK

Igen, elég furcsa, hogy csak a tükörig ér.

Enyém lemegy az ajtóig, pedig az is szatuna (és 6000 volt :D ).

Felrakásnál vigyázni, hogy egyenletesen legyenek elosztva a feszítő pöckök.

Nekem megszorult és félig visszahúzta az ablakot. Csak lépegetve lehetett feltolni.

Link to comment
Megosztás:

Igen, elég furcsa, hogy csak a tükörig ér.

Enyém lemegy az ajtóig, pedig az is szatuna (és 6000 volt :D ).

Felrakásnál vigyázni, hogy egyenletesen legyenek elosztva a feszítő pöckök.

Nekem megszorult és félig visszahúzta az ablakot. Csak lépegetve lehetett feltolni.

nekem is szatuna van, s teljesen leér, az a tükörnél végetérős érdekes.

Link to comment
Megosztás:

Gondolom ezért "Slim" a neve. A másik egyébként nekem is jobban tetszik, én is olyat akarok venni az enyémre.

Én az Unixnál szemezgetek két 4 ablakos szettel (Caravanra). Az egyik Szatuna a másik Unix márkaneves. Csak a márkanévben különböznek. Ja! Szatuna nincs készleten, Unix van. :D A feltüntetett árakból még lejön a kedvezmény vagy a MOTE klubtagságira, vagy az Unix Autókártyára (akár -25%).

Link to comment
Megosztás:

Először én is furcsán néztem a képre, hogy valami hiányzik, aztán rájöttem hogy mi.. :D Nyilván azért slim, mert minden paraméterében kisebb, (kevésbé áll ki, és nem ér le annyira az ablakra mint az original fazon). Esőben, melegben, pályán tesztelve, számomra tökéletes, ilyesmit vártam tőle. Kicsit susog 100felett, de legalább nem ver be az eső, és huzatmentesebben szellőztethető a verda - ha már nincs klíma - mint eddig.

Lehet nem jobb mint a hagyományos fazon, de szerintem nem is rosszabb. :D

Link to comment
Megosztás:

  • 1 month later...

Remélem jó helyre írok, de nem találtam hasonló hozzászólást.

Szerintem kényelmi kérdés, de mindig gyengének éreztem a fékemet pedig cseréltem már az összeset.

Most szeretnék a '98-as 1,6 16V 5 ajtós Astrámra hátra tárcsaféket rakni. 4 csavaros Abs-es agyak vannak rajta .

Kérdés:

- van különbség a tárcsás és a dobos kerékagy között? (katalógusba nem láttam, hogy megkülönböztetik)

- a H Astra Lukas 240-es féknyergek konzollal/fékcsövekkel/fékkötéllel kompatibilis a G Astrával?

- a hátsó tárcsáknál van különbség Lukas / Bosch féknyereghez való?

- miért van az, hogy az 1,2-es kombin tárcsafék van hátul alapból?

Link to comment
Megosztás:

Remélem jó helyre írok, de nem találtam hasonló hozzászólást.

Szerintem kényelmi kérdés, de mindig gyengének éreztem a fékemet pedig cseréltem már az összeset.

Most szeretnék a '98-as 1,6 16V 5 ajtós Astrámra hátra tárcsaféket rakni. 4 csavaros Abs-es agyak vannak rajta .

Kérdés:

- van különbség a tárcsás és a dobos kerékagy között? (katalógusba nem láttam, hogy megkülönböztetik)

- a H Astra Lukas 240-es féknyergek konzollal/fékcsövekkel/fékkötéllel kompatibilis a G Astrával?

- a hátsó tárcsáknál van különbség Lukas / Bosch féknyereghez való?

- miért van az, hogy az 1,2-es kombin tárcsafék van hátul alapból?

komplett fékolajat mikor cseréltél?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.