Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

kényelmi kérdések


szt

Recommended Posts

Köszi! Nem vagyok nagy szerelgető típus, de megkérdem a havert, hátha ő bevállalja!

Csináljátok meg, szeretni fogod! Ahogy gezoli is mondja nem kell pályázni. Lakotton belül, kívül, ha tudom hogy akár 3km-t megyek megállás nélkül már kapcsolom is be. Piszok jó találmány.

Köszi gezoli még egyszer a leírást!

Link to comment
Megosztás:

Csak tájékoztatásként, hogy nincs szoros összefüggésben a tempomat használat és az autópályázás!

Én akár 1km-re is szoktam használni és garantálom, hogy ha egyszer kipróbálnád, akkor soha nem mondanál le róla!!!

Ráadásul a Te autódba nem ördöngösség beépíteni!

Igy van, ahogy Zoli irja! Jo dolog nagyon. Vannak eleg hosszu telepulesek a foutakon. Benyomom 55-re es nem kell aggodni hogy belefotok egy fenykepeszbe. De ha csak ra kell fekezni valamiert, utanna csak egy gombnyomas, es maris az eltarolt sebesseggel robogok! :)

Link to comment
Megosztás:

Igy van, ahogy Zoli irja! Jo dolog nagyon. Vannak eleg hosszu telepulesek a foutakon. Benyomom 55-re es nem kell aggodni hogy belefotok egy fenykepeszbe. De ha csak ra kell fekezni valamiert, utanna csak egy gombnyomas, es maris az eltarolt sebesseggel robogok! :)

Én is rászoktam. :) Lakott területen is előnyös, így nem fut bele az ember trafipaxba.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 years later...

Sziasztok. Nemrég került hozzám egy 1.2 es kis G astra. Városba kellett valami olcsón üzemeltethető klímával rendelkező szaladgálós jármű. Lassan egy hónapja rójuk a kilómétereket de a vezető üléssel és maga a pozicióval nem tudok megbarátkozni.
A kormány és az ülés is fix, nem állítható. Vagy a pedálok kerülnek kényelmetlenül messzire, ha közelebb húzom magam akkor meg úgy érzem hogy az ölemben van a kormány , szinte eléri a combom a kormány alját ( 190 cm vagyok) a próbakor annyira el voltam más dolgokkal foglalva hogy ez fel sem tűnt :))))  Kérdésem az lenne hogy egy állítható magasságú vezető üléssel szerintetek javulna a helyzet? Lejjebb lehetne engedni mint a gyári alap fix ülést? Mert ezzel érzésre is "magasan" ülök. De nem tudom hogy mennyire van magsara lőve az ALAP  ülés. Lehet hogy a magasság állítós is alsó állásban ilyen magas? nem tartanám valószínűnek. Van erről valakinek tapasztalata? Amúgy maga a kocsi nem egy villám de a célnak tökéletesen megfelelt eddig teszi a dolgát, de ez a fránya vezető ülés ez egyenlőre elég megszokhatatlan számomra :(

Link to comment
Megosztás:

9 perce, czirok írta:

Sziasztok. Nemrég került hozzám egy 1.2 es kis G astra. Városba kellett valami olcsón üzemeltethető klímával rendelkező szaladgálós jármű. Lassan egy hónapja rójuk a kilómétereket de a vezető üléssel és maga a pozicióval nem tudok megbarátkozni.
A kormány és az ülés is fix, nem állítható. Vagy a pedálok kerülnek kényelmetlenül messzire, ha közelebb húzom magam akkor meg úgy érzem hogy az ölemben van a kormány , szinte eléri a combom a kormány alját ( 190 cm vagyok) a próbakor annyira el voltam más dolgokkal foglalva hogy ez fel sem tűnt :))))  Kérdésem az lenne hogy egy állítható magasságú vezető üléssel szerintetek javulna a helyzet? Lejjebb lehetne engedni mint a gyári alap fix ülést? Mert ezzel érzésre is "magasan" ülök. De nem tudom hogy mennyire van magsara lőve az ALAP  ülés. Lehet hogy a magasság állítós is alsó állásban ilyen magas? nem tartanám valószínűnek. Van erről valakinek tapasztalata? Amúgy maga a kocsi nem egy villám de a célnak tökéletesen megfelelt eddig teszi a dolgát, de ez a fránya vezető ülés ez egyenlőre elég megszokhatatlan számomra :(

A magasságodról írtál, de nem tudni milyen a testalkatod (pl. hosszú végtagokkal rendelkezel-e). 

Én 183cm vagyok, átlagos testalkattal, de az Astrában a leghátsó állásba hátratolva használom a vezetőülést, mert úgy kényelmes. A háttámla viszont nekem közel függőlegesre van állítva, egyrészt mert így érem el a kormányt, másrészt pedig derékfájós is vagyok, a félig ülő testhelyzet nem tesz jót nekem.

Az én autómban állítható az ülésmagasság, de szerintem a legalsó állásban is túl magas, valamint a kormány is állítható, de azt meg nem mondom hogyan áll, szerintem évek óta nem nyúltam hozzá. Viszont nem állítható ülésmagasságú Astrával nincs tapasztalatom, úgyhogy nem tudom hogy ahhoz képest milyen.

Link to comment
Megosztás:

Normális hosszúságúak a tagjaim a magasságomhoz képest, legalábbis szerintem, picit 100 kg felett vagyok ha ez számít bármit is , és azt nem írtam de a derekam nekiáll zsibbadni az astra üléseken kb 20 perc után szóval valahogy tuti hogy nem jól ülök. Az ülés nincs kiülve , hibátlan a szivacsozása. 4-es Golf és kerek lámpás Polo üléseiben fél perc alatt megtalálom a helyem ( igaz mind a kormány mind az ülés állítható) De az Astrát sem hittem , hinném hogy ennyire fapad ilyen téren, tényleg pár nap együttlét után tűnt fel hogy picit kényelmetlen.
Ha hátrébb tolom az ülést akkor kényelmetlenül nagyot kell kuplungolnom, és picit távolinak érzem a kormányt. Ha meredekre állítom a háttámlát hogy közelebb jöjjön a kormány, zavaróan belóg a tetővonal ( napellenző) a látómezőmbe. Innen jött a gondolat hogy magasan ülhetek a fix ülésen, hátha lejjebb lehet állítani egy magasság állítós ülést. Kiderül , maximum próbálgatom még a beállításokat

Link to comment
Megosztás:

2 perce, czirok írta:

Normális hosszúságúak a tagjaim a magasságomhoz képest, legalábbis szerintem, picit 100 kg felett vagyok ha ez számít bármit is , és azt nem írtam de a derekam nekiáll zsibbadni az astra üléseken kb 20 perc után szóval valahogy tuti hogy nem jól ülök. Az ülés nincs kiülve , hibátlan a szivacsozása. 4-es Golf és kerek lámpás Polo üléseiben fél perc alatt megtalálom a helyem ( igaz mind a kormány mind az ülés állítható) De az Astrát sem hittem , hinném hogy ennyire fapad ilyen téren, tényleg pár nap együttlét után tűnt fel hogy picit kényelmetlen.
Ha hátrébb tolom az ülést akkor kényelmetlenül nagyot kell kuplungolnom, és picit távolinak érzem a kormányt. Ha meredekre állítom a háttámlát hogy közelebb jöjjön a kormány, zavaróan belóg a tetővonal ( napellenző) a látómezőmbe. Innen jött a gondolat hogy magasan ülhetek a fix ülésen, hátha lejjebb lehet állítani egy magasság állítós ülést. Kiderül , maximum próbálgatom még a beállításokat

Sajnos a G Astra nem a magas emberek autója. 190 cm magas vagyok, 70e km-t letoltam benne az elmúlt 4,5 év alatt, de nem sikerült megtalálni azt a pozíciót, amiben nem fáradok el. Általában 1 óra után a jobb combom elkezd hasogatni. Nem hinném, hogy ezzel bármit lehetne tenni, pedig próbálkoztam magasabb pozícióval, alacsonnyal, különböző dőlésszögű támlával, előrébb és hátrébb húzott üléssel...

A következő autóm biztos egy magasabb építésű lesz (a családi A Zafirában remek helyem van :)).

  • Köszi! 1
Link to comment
Megosztás:

9 órája, czirok írta:

Sziasztok. Nemrég került hozzám egy 1.2 es kis G astra. Városba kellett valami olcsón üzemeltethető klímával rendelkező szaladgálós jármű. Lassan egy hónapja rójuk a kilómétereket de a vezető üléssel és maga a pozicióval nem tudok megbarátkozni.
A kormány és az ülés is fix, nem állítható. Vagy a pedálok kerülnek kényelmetlenül messzire, ha közelebb húzom magam akkor meg úgy érzem hogy az ölemben van a kormány , szinte eléri a combom a kormány alját ( 190 cm vagyok) a próbakor annyira el voltam más dolgokkal foglalva hogy ez fel sem tűnt :))))  Kérdésem az lenne hogy egy állítható magasságú vezető üléssel szerintetek javulna a helyzet? Lejjebb lehetne engedni mint a gyári alap fix ülést? Mert ezzel érzésre is "magasan" ülök. De nem tudom hogy mennyire van magsara lőve az ALAP  ülés. Lehet hogy a magasság állítós is alsó állásban ilyen magas? nem tartanám valószínűnek. Van erről valakinek tapasztalata? Amúgy maga a kocsi nem egy villám de a célnak tökéletesen megfelelt eddig teszi a dolgát, de ez a fránya vezető ülés ez egyenlőre elég megszokhatatlan számomra :(

Igen, javulna. Gyárilag nekem alap ülés volt benne, majd ki lett cserélve állítható magasságúra. Az ülőlapot lejjebb lehet állítani, így jobb lett a helyzet. De saját megnyugtatásodra próbálj ki egy olyan autót (G Astra) amiben ilyen ülés van.

Link to comment
Megosztás:

23 órája, NW1 írta:

Általában 1 óra után a jobb combom elkezd hasogatni. Nem hinném, hogy ezzel bármit lehetne tenni...

Erre nekem megoldás lett a kihúzható combtámasz ami a gyári sportülésben van. Szerintem rövid az ülés ülőlapja, és ha nem támasztja alá semmi a combomat, akkor nekem is hamar elfárad, pedig nekem végképp nincs hosszú lábam. Illetve nekem a tempomat már áldás, nem kell folyamatosan a gázon állnom. tudom pihentetni a lábam.

Link to comment
Megosztás:

coupeba van olyan, amelyik nem combtámaszos. De marha kényelmes cucc. Volt olyan nap, hogy 19 órát vezettem, és utána úgy szálltam ki belőle, mintha fél órát mentem volna. A tempomat tényleg jó hosszú távon, a céges kocsival megy 1 óránál többet, és ott már fáj a lábam, meg a derekam is. 

Link to comment
Megosztás:

1 óra, tgabika76 írta:

Nem úgy van hogy a gyári bőrülésnél nincsen kihúzható combtámasz? A gyári szövetnél van, de ott meg nincs ülésfűtés elvileg. Ezért lesz az enyém unikum, ha elkészül végre. :cool:

2004-ben jött ki az utolsó olyan késői kiadású G Astra, amelyikben már más volt a bőr anyaga (kicsit "műanyagosabb" fogásra), és ezekben nem is volt combtámasz. Én úgy tudom, hogy a gyári bőrülés 80%-a fűthető volt és combtámaszos, kivételt képeznek a fent említett késői darabok. Szövetbe is volt fűthető, a G Astra Caravanomban gyárilag van combtámasz és ülésfűtés is, szövetgarnitúra létére. Svájci, német autós oldalakat nézegetve, kint is létezett ilyen felállásban ülés, csak nem túl gyakori. 

15268033_1144760688892730_8713904951729896496_n.jpg

Link to comment
Megosztás:

8 órája, tgabika76 írta:

Nem úgy van hogy a gyári bőrülésnél nincsen kihúzható combtámasz? A gyári szövetnél van, de ott meg nincs ülésfűtés elvileg. Ezért lesz az enyém unikum, ha elkészül végre. :cool:

 van bőrösbe is mindkét féle 

Link to comment
Megosztás:

  • 2 months later...

Sziasztok!

Ülésfűtés utólagos beépítése kapcsán arra jutottam, hogy gyakorlatilag üléseket lenne célszerű cserélni (gyárilag beépített fűtéssel rendelkezőre). Egyébként sem mondanám túl kényelmesnek a gyári ülést, de ez másodlagos szempont. A bontott üléstől visszatartó tényező, hogy az üléseim teljesen gyári, hibátlan állapotúak (kivéve a vezetőülést). Rosszabb esztétikai állapotúra semmi esetre sem cserélném. Ki lehet fogni hibátlan állapotú bontott üléseket? Újban nem érdemes gondolkodni, túl drága? Bőr semmi esetre, csak szövet jöhet szóba. Az ülésem állítható magasságú, teljesen alul van mindig. A "csere ülés" nem magasíthatja meg, mert nem férnék el az autóban.

Ha maradna az eredeti ülés, a vezetőülésbe nem lehet utólag betenni ülésfűtést? A vezetőülésem alsó része újrakárpitozásra szorulna, enyhén ki van ülve. Valaki meg tudná mondani, hogy az itt fellelhető gyári cikkszámok alapján a kárpit csak huzat vagy szivacsot is tartalmaz? Bár 190 EUR-ért nem éri meg.

Link to comment
Megosztás:

28 perce, freddy_ írta:

Sziasztok!

Ülésfűtés utólagos beépítése kapcsán arra jutottam, hogy gyakorlatilag üléseket lenne célszerű cserélni (gyárilag beépített fűtéssel rendelkezőre). Egyébként sem mondanám túl kényelmesnek a gyári ülést, de ez másodlagos szempont. A bontott üléstől visszatartó tényező, hogy az üléseim teljesen gyári, hibátlan állapotúak (kivéve a vezetőülést). Rosszabb esztétikai állapotúra semmi esetre sem cserélném. Ki lehet fogni hibátlan állapotú bontott üléseket? Újban nem érdemes gondolkodni, túl drága? Bőr semmi esetre, csak szövet jöhet szóba. Az ülésem állítható magasságú, teljesen alul van mindig. A "csere ülés" nem magasíthatja meg, mert nem férnék el az autóban.

Ha maradna az eredeti ülés, a vezetőülésbe nem lehet utólag betenni ülésfűtést? A vezetőülésem alsó része újrakárpitozásra szorulna, enyhén ki van ülve. Valaki meg tudná mondani, hogy az itt fellelhető gyári cikkszámok alapján a kárpit csak huzat vagy szivacsot is tartalmaz? Bár 190 EUR-ért nem éri meg.

https://drive.google.com/file/d/0B282mpwg7ZdOa2xTelROZmZqa3M/view

  • Like 2
Link to comment
Megosztás:

7 perce, gezoli írta:

Korábban olvastam a leírásod és ennek alapján kaptam kedvet a beépítéshez. A hangsúly azon van, hogy találok-e kifogástalan állapotú, hibátlan kárpittal rendelkező bontott üléseket. Írtad, hogy neked sikerült. Mikor volt ez és nagyságrendileg mennyibe került csak az ülésszett? Interneten találtad vagy hívogattad a bontókat?

Link to comment
Megosztás:

26 perce, freddy_ írta:

Korábban olvastam a leírásod és ennek alapján kaptam kedvet a beépítéshez. A hangsúly azon van, hogy találok-e kifogástalan állapotú, hibátlan kárpittal rendelkező bontott üléseket. Írtad, hogy neked sikerült. Mikor volt ez és nagyságrendileg mennyibe került csak az ülésszett? Interneten találtad vagy hívogattad a bontókat?

Neten találtam. 40Eft volt, de a gyári üléseket elvitték 25-ért így 15 volt az összes ülés (első-hátsók)+kapcsolók+összes kábelköteg.

Link to comment
Megosztás:

  • 7 months later...
  • 4 weeks later...

Sziasztok. Utólag kötött már be közületek ülés fűtést valaki? Hamu tartó alatt nem találtam a csatikat de viszont az ülésnél úgy néztem bent van a 2-2 szál a csatlakozóban amit rá dugok az ülésre. Ez gyárilag végig van húzva és bekötve a csatiba? ha igen merre keressem a végét? Köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.