Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Minden ami Kadett


forumadmin

Recommended Posts

Sziasztok!

Lenne egy két kérdésem a tapasztalt tulajdonosoktól.

Van nekem egy 85 ös 1,3S es 3ajtós Kadettem. Szeretnék rajta még ezt azt változtatni konkrétan hogy a gyári 75 Le tényleg fel lelhető legyen illetve szeretném kicsit erősebbé tenni de nem motor cserével . A motorban a tömítések gumik minden kivan cserélve (új vezérm.tengely) a karbi helyett ebbe a régebbi motorba is be lehet építeni egy injektort ? vagy az csak motor átalakítás után megy csak ? Kérlek segítsetek nekem

mivel érdemes kezdeni ? és milyen árakkal kell számolni kb .

Link to comment
Megosztás:

  • Hozzászólások 74
  • Létrehozva
  • Legutolsó válasz

Legtöbb hozzászólás

Legtöbb hozzászólás

Sziasztok!

Lenne egy két kérdésem a tapasztalt tulajdonosoktól.

Van nekem egy 85 ös 1,3S es 3ajtós Kadettem. Szeretnék rajta még ezt azt változtatni konkrétan hogy a gyári 75 Le tényleg fel lelhető legyen illetve szeretném kicsit erősebbé tenni de nem motor cserével . A motorban a tömítések gumik minden kivan cserélve (új vezérm.tengely) a karbi helyett ebbe a régebbi motorba is be lehet építeni egy injektort ? vagy az csak motor átalakítás után megy csak ? Kérlek segítsetek nekem

mivel érdemes kezdeni ? és milyen árakkal kell számolni kb .

Hogyne lehetne átalakítani injektorosra.

Kell egy donorautó és abból átpakolni a cumót.

Üza tankba visszafolyó ág elektromos benyapumpa másik kipu leömlő stb. :lol:

Link to comment
Megosztás:

az 1.3 i 60 lóerős volt... nekem volt olyan Corsám :lol:

kell szivócső tetejére injektor ház, elektromos AC a tankba, csomó kábel, meg computer, meg leömlő a lambdaszondára...

vegyé nagyobbat. az jobb ötlet, mint kókányolni, mert aztán az istense jön rá, hogy mért nem megy, mért fogyaszt sokat....

vegyél géjesiiit. :)

és elég 1 helyre beirni egy hozzászólást, aki tud ugyis segit, aki nem tud, az akkor se fog ha 10 helyre beirod...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lenne egy két kérdésem a tapasztalt tulajdonosoktól.

Van nekem egy 85 ös 1,3S es 3ajtós Kadettem. Szeretnék rajta még ezt azt változtatni konkrétan hogy a gyári 75 Le tényleg fel lelhető legyen illetve szeretném kicsit erősebbé tenni de nem motor cserével . A motorban a tömítések gumik minden kivan cserélve (új vezérm.tengely) a karbi helyett ebbe a régebbi motorba is be lehet építeni egy injektort ? vagy az csak motor átalakítás után megy csak ? Kérlek segítsetek nekem

mivel érdemes kezdeni ? és milyen árakkal kell számolni kb .

Szia!

tuningolni lehet, kérdés hogy mire szeretnéd használni az autót, és mennyit szeretnél rá költeni.

1.3S-re felejst el az inyektort, ami könnyen rámegy az a Multec közpotni befecsi, amitől csak rosszabbul fog menni (viszont ha jól lövöd be akkor zöldebb (kevésbé szennyező) lesz :lol:

fel lehet még buherálni a hengerenkénti motronicot egy 1.6os A-corsa gsiről, de sztem 1.3asra utcai használatra egy jól belőtt Varajet II karburátor való (legjobb ár/érték arány). ha tényleg finom akarsz lenni akkor egy ilyen karbi és egy hengerfejfelújítás és kész. ha ezek meg vannak csinálva, és a hengerek nem nagyon kopottak akkor a 75ló hiánytalanul meglesz. ez még nem kerül sokba, persze szerelőtől függ.

ha egy picit többet akarsz, akkor szedj/szedess le a hegerfejből picit, igy nagyobb lesz a kompresszió, kicsit bővitsd és polirozd a csatornákat a hegerfejen, szerezz 4lemölős kipufogót, 60as rendszert így akár olyan 90ló körül is lehet a géped, ez sem kerül sokba és nem fog sokkal többet enni és ezeket a módosítéásokat egyenként is lehet csinálni, külön-külön is segítenek.

ha nagyon vadat szeretnél akkor sport veztengely, nagyobb szelepek csatornák, könnyített ledkerék főtengely hajtókarok, fulloskipufogórendszer, és két duplakarbi (pl Weber) vagy hengerenkénti pillangószelepes versenybefecsi. igy már egész mérges lesz, de ez egy vagyon (többszáz) ezt csak versenyzésre ajánlom és profi helyet ahol megcsinálják és akkor talán nem hullik szét párszáz km után.

viszont az egyre dráguló műhelyek, megmunkálások miatt a legolcsóbb megoldás a motorcsere, egy 1.8 vagy 2.0es hengerenkénti inyektoros motor. ehhez olcsón (a felújításhoz képest) hozzá lehet jutni bontottan, sokáig bírják és utcára használhatóbbak mint egy tuning 1.3. ennek két hátránya van: 1. a nehezebb motor miatt kicsit változik az autó súlyelosztása, de ezt jobb futóművel peresebb gumikkal orvosolni lehet. 2. Nehézkesebb műszaki vizsga. Ha hivatalosan szeretnéd, akkor sajnos sok utánajárásba és pénzbe kerül. Persze lehet nem hivatalosan is (ami bizony szabálysértő dolog!) de „ismerek olyat, aki hallott olyanról” hogy megoldható nem hivatalosan is. Úgyhogy ha ragaszkodsz az 1.3asodhoz (és tényleg nincs szétkopva) akkor hozd jó állapotba, úgy meglesz a 75ló esetleg kis finomítás és még néhány paripa jön, de ha igazán vágysz az erőre akkor mindenképp cserélj motort.

Link to comment
Megosztás:

Sznupi ezt olyan szépen írtad le hogy majdnem sírva fakadtam :)

Arra gondoltam hogy ezt az eszmefuttatást így ahogy van teszem be az Extrákba a honlapon. Mit szólsz? Pl. 1,3 tuning név alatt.

:lol:

köszönöm! :)

azér lenne mit finomítani rajta, ha más nem az elgépeléseket

meg egy kicsit hadarva van itt-ott, lehet azt nem mindenki értené

Link to comment
Megosztás:

Sznupi igazán tolhatnál mailben pár képet mááá a kocsiról.....

Feltennélek weboldalra mert ez igy suxx hogy fent sem vagy :)

jóvan nyugimá, a mostani hátuljáról és a belsejéről nincs is képem, de azok most nagyon mocskosak, meg irok maj szöveget is, sőt html-be, de most pitsa lusta vagyok..... :lol:

Link to comment
Megosztás:

Sznupi ezt olyan szépen írtad le hogy majdnem sírva fakadtam :lol:

...

szigorúan egyetértek!

gépmunka drága, annyit nem hoz mint amennyibe kerül....

1.3 S szépen megy, ahhoz képest mekkora, de faragni nem érdemes... (amúgy is előszeretettel lesznek csapágyasok magas fordulaton, de ott megy is:)

mocicsere nem ördöngősség (bár az enyém sose lesz kész) ha van donor autód, akkor meg főleg.

kicsiny lista arról, ami kellhet:

motor: 1.8, 2.0, 2.0 16v minden cuccával +elektronika + hűtő+ elektromos ac (önindító, generátor, leömlő lambdával, mindenhova friss szűrő, olaj, tömítés célszerű, ha már kint van és nyálas)

váltó: min F16 ( sokat csacsogtunk F13-ról is, de még mindig nem láttam nagyblokkon)

(5gangos váltókar sem árt, ha nincs)

féltengelyek, hozzávaló nagycsapágyas gólyaláb, nagy fék szerintem kötelező (236mm hűtött, 256 hűtött, ehhez R14 felni)

rugó gátló csere is ajánlott, bár jók a 1.3-é is.

segíthet egy vastagabb kereszt-stabi-rúd.

talán kormányszervó a megnövekedett súly miatt...

Racce! kellett még valami neked mostanában a géphez?

Link to comment
Megosztás:

legalább rá hallgat :lol:

van, legközelebb berakom azt is... azt nem tudom, hogy jó -e, egy próbát megér...

Szia egykutya!

Köszi Albi, hogy szóltál! mikor tudnánk kipróbálni azt az önindítót? 1.6, 1.8, 2.0 ugyanaz. kéne egy generátor is...

Link to comment
Megosztás:

Szia egykutya!

Köszi Albi, hogy szóltál! mikor tudnánk kipróbálni azt az önindítót? 1.6, 1.8, 2.0 ugyanaz. kéne egy generátor is...

Az elektromos csatlakozók lehetnek mások,figyeljetek rá mert én is majdnem megcumiztam!

Bikakábel és egy satu és már meg is nézhetitek jó-e!

Generátor és önindítótémában sajnos otthon vagyok,mindekettőt szedtem már szét! :lol: De most legalább rendben vannak! :)

Link to comment
Megosztás:

mivel a másik fórum nekem nem megy, ide válaszolok Kojak kérdésére:

a nyomásszabályzón 3 cső van:

1. a befecskendező szelepek közös csöve (az egyetlen nyomás alatt lévő szakasz a benzinpumpától idáig)

2. a tankba visszafolyó cső

3. a szivócsőről egy kis vékony cső

namármost ez a szerkezet annyit csinál hogy 1es és 3as csö közti nyomáskülönbségnek egy rugó segítségével ellenáll egy membrán egészen 3,5 bárig, ha a 1es és 3as közti különbség ennél nagyobb akkor a membrán kinyit és a visszafolyón visszafolyik.

viszont a szivócső nyomása közel 0 (járó motornál) , a légköri 1 barral ellentétben. tehát ha egy manométerrel rámérsz a nyomó benzincsőre akkor az 2,5bart fog mutatni hisz az a légkörhöz viszonytja. talán nem túl keszekuszán fogalmaztam és érthető, ha nem akko bocs.

amugy a képen jól látszik a cucc működése

az 5. alkatrészről van szó, amugy a kocsiba ehhez a képhez képest pont fejtetőn van beépítve.

(a 20as tolattyút még régebben karikáztam most nincs jelentősége)

LEjet.jpg

Link to comment
Megosztás:

  • 3 months later...
Naonszépen köszönöm:)))))))) :rolleyes:

Esetleg valaki ismeri a pierburg 1b karbit,és tud tanácsot adni,hogy hol tudom viszavenni rajta a benyát,mert 13l-t eszik,a gyertyáim csupa fekete kormos.

Sajna a javítási kézikönyvben nemvolt,rá megoldás:(

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
Sziasztok!

Valaki nem tudja véletlenül, hogy E Kadettre felmegy-e az astra lufis kormánya? Megegyezik a ricnizése?

Köszi...

OK, ezt megoldottam, FELMENT! :rolleyes:

Nem nagy itt a mozgás...

Újabb kérdés: Hátsó ajtókból az ablakokat hogyan lehet kivenni hogy vissza is tudjam rakni? (mintha hülyegyereknek magyaráznátok) Már ha jár erre valaki...

Link to comment
Megosztás:




×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.