Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gyorsulás méricske (Dyno)


voszi

Recommended Posts

a fekete a 15,1-es futamod, a lila a 14,8-as. (G gyorsulást látsz.)

az egyes csoda indulás rögtön látszik, hogy reális, mert a váltásra a régi futam jobb lesz, sőt kettes elején is egy pöttyet jobb a régi futam. eddig OK. de rögtön eztán az is látszik, hol történhetett a bibi: valahol a kettesbe váltásnál a nagy rántástól megmozdulhatott a G mérő, mert a megtapadástól a gyorsulásod a zavaró lengéseket leszámítva NEM TÉRHET EL BÁRMELYIK MÁSIK FUTAMOD GYORSULÁSÁTÓL!

na ez itt nem jött össze sajnos, mert végig szignifikánsan gyorsabb vagy. a legvégén még egy picivel gyorsabb leszel (még jobban fölötte van a lila a feketének), de azt tudtuk eddig is, a pálya visszafelé a végén tényleg lejt egy picit. ez utóbbi az időeredményen nem változtat, a kettestől látható eltérés viszont igen.

sajni meg kell ismételni a futamot, mert ez nem lett tökéletes. az 1/8 továbbra is mondom, reális, az 1/4 sajnos biztos nem!

ETTŐL MÉG EZ EGY 14-ES FUTAM VOLT, ÉS EZÉRT NAGY GRATULA!!!!

Link to comment
Megosztás:

a bátyád is javított visszafelé, de az ő két diagramját összetéve NINCS ELTÉRÉS TAPADÁS UTÁN, egyszerűen b@szott jót rajtolt! kiteszem ide a diagramját, szólj neki!

itt látszik a teljesítmény:

RedKillerBatyoka_01_alap.JPG

itt a 0-100-as idő:

RedKillerBatyoka_01_0-100.JPG

az 1/8-ad idő:

RedKillerBatyoka_01_1-8.JPG

az 1/4-ed idő:

RedKillerBatyoka_01_1-4.JPG

a 10" rollout 0,36 volt -> 15,98 lett az 1/4. szép futam volt, nagyon érdekes a kezdete. amíg nem fullad be, brutál jó a gyorsulás!!!

a 80-120km/h: 5,73mp! tényleg jót javult!

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk az nem értem hogy miért kéne egyezni, látszik hogy sokkal hamarabb elraktam a kettőt mint a gyengébbik futamnál, nem lehet egyforma, más fordulattartományba esik vissza..

nem, mert ha megnézed, sebesség van azon a grafikonon a vízsszintes skálán! márpedig azonos sebességnél (azonos fokozatban) azonos a fordulat -> azonos KELL legyen a gyorsulás is (ha már tapadás van persze csak akkor)! sajnos ez fizika, ha nem értesz egyet, akkor fordulj bizalommal magasabb fórumokhoz, akik ezt kitalálták odafent! :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

nem, mert ha megnézed, sebesség van azon a grafikonon a vízsszintes skálán! márpedig azonos sebességnél (azonos fokozatban) azonos a fordulat -> azonos KELL legyen a gyorsulás is (ha már tapadás van persze csak akkor)! sajnos ez fizika, ha nem értesz egyet, akkor fordulj bizalommal magasabb fórumokhoz, akik ezt kitalálták odafent! :lol: :lol:

:D :D

Avéál mikor voltam mérni, letakarítottuk az öveget, ő azt mondta ha megmozdul a cucc vagy eleged a korong akkor rosszabb időt megyek, és nem jobbat mint itt, mind1 majd mérünk amikor jó neked! :lol:

Link to comment
Megosztás:

megint fekete az oda út, lila a vissza út. előbbi 16,60 utóbbi 16,37 volt 0" rollouttal. az eltérés megint jelentős. de mi okozhatta?

az oda és a vissza futama a bátyádnak tapadás után gyakorlatilag majdnem azonos gyorsulást mutat. van egy kis eltérés a vissza javára (nagyon picit lila fekete felett), de ezt tudtuk, a vissza úton lehet egy nagyon picivel jobbat menni, de persze nagyon nehéz, mert ez az eltérés 0,005G szintű. mondhatni semmi.

akkor mitől ment jobb időt, nem is kicsivel, mint odafelé????

az látszik, hogy a vissza úton, a nagyon jó rajt miatt mindjárt induláskor 0,5G-ig felment a gyorsulás. aztán betapadt, és leesett. az oda úton végig kapart, és az egyes végére ért el egy 0,47G körüli csúcsot. ott már sokkal jobb, mint a vissza futam.

a G görbe alatti terület adja az elért sebességedet. látszik, hogy az oda úton és a vissza úton egyesben kb. ugyanakkora a görbe alatti terület. csak az egyiknél előbb van (lila), a másiknál a végén (fekete).

vili már, hogy miért lett jobb a lila??? tényleg nem trivi, de igaz.

Link to comment
Megosztás:

szóval a megfejtés: igaz, hogy az egyes végére épp azonos a sebessége a kocsinak oda és vissza (mert a görbe alatti terület azonos), de a vissza futam, mivel a gyorsulás az elején volt jobb, végig magasabb sebességet ad, mint az oda út. vagyis egyes végén éri utol az oda a visszát.

az út a sebességnek az integrálja, és mivel a vissza úton egyesben végig nagyobb volt a sebesség - köszönhetően annak tehát mégegyszer, hogy a gyorsulása az elején volt nagyobb - ezért a megtett út is nagyobb lett -> az 1/4 lefutásának az ideje meg kisebb. ennyi.

mi ebből a nagy tanulság?

- mihamarabb el kell érni a maximális gyorsulást egyesben! de ezt eddig is tudtuk... :lol:

- MINÉL KÉSŐBB KELL ELVÁLTANI A KETTEST!!! -> a profik ezt is tudják persze. ezért van az, hogy a legjobb futamot csak úgy lehet elérni, ha egyest tiltásig forgatod, még akkor is, ha már leesik a teljesítmény ott.

Link to comment
Megosztás:

lásd előző okoskodás -> NEM NEM MOZDULT EL, az egy hibátlan futam volt! :lol: :lol:

Akkor csak nekem mozdult el, pedig emlékszem rá alig bírtad leszedni az üvegről, mind1 végül is, arra emlékszem hogy még kapírcolt egyesben egypicit úgy tapadósan már elhúztam a kettőt, és mikor elraktam a hármat és az is jól sikerült éreztem hogy ez egy nagyon jó futam lesz, mikor a végére értem, mondta is a bátyám, bazki nagyon komolyat indultál oda hallotta, de tényleg meg kell mérni még egyszer, mert én is kíváncsi vagyok most már.

Link to comment
Megosztás:

Akkor csak nekem mozdult el, pedig emlékszem rá alig bírtad leszedni az üvegről, mind1 végül is, arra emlékszem hogy még kapírcolt egyesben egypicit úgy tapadósan már elhúztam a kettőt, és mikor elraktam a hármat és az is jól sikerült éreztem hogy ez egy nagyon jó futam lesz, mikor a végére értem, mondta is a bátyám, bazki nagyon komolyat indultál oda hallotta, de tényleg meg kell mérni még egyszer, mert én is kíváncsi vagyok most már.

a futam nagyon jó volt, 14-es idő, sajnos úgy tűnik, hogy valamiért a gyorsulás és így az idő nem lett raja reális egy ponttól. ennyit lehet mondani. az okát én se tudom, nyugodj meg, nem te rontottál, valószínű a dínó mért falsot.

ilyen jó időt amúgy is validálni kell! :lol:

Link to comment
Megosztás:

a futam nagyon jó volt, 14-es idő, sajnos úgy tűnik, hogy valamiért a gyorsulás és így az idő nem lett raja reális egy ponttól. ennyit lehet mondani. az okát én se tudom, nyugodj meg, nem te rontottál, valószínű a dínó mért falsot.

ilyen jó időt amúgy is validálni kell! :lol:

Azért kivi lennék Ave mit mond arra a grafkonra amit összeraktál, a gyengébb és a jobb futamot, hogy ő mit lát

Link to comment
Megosztás:

Egyébként reménykedem benne hogy ha megmérjük még 1x tudok hasonlókat menni.

Anti ha emlékszel azért kérdezte a tesóm is a rajt szőámot a timeslippen, hogy mit ment mert én elvertem, csak ott nem akartuk ezt mondani :lol:

ez ellen a srác ellen mentem már a 4 sávoson és kikapott 1.5 autót, és 14.8-at megy, van vagy 20 ember aki látta

kiskunlachaza_27.09.2008_0163.jpg

Meg ha jól tudom, vagyis Voszi mondta hogy Lanti is 14.9-et vagy 14.8-at (nem emlékszem már) ment ugyanott ahol én, és ő több legalább 80Kg-al..

Link to comment
Megosztás:

ami feltűnt, hogy 150LE felettinek mutatkozik az autó hármasban. nem tudom, hogy nem történt-e valami esetleg a mérentyűvel (picit lefittyedt esetleg az üvegről), mert kettesben még 126LE keréken, hármasban már felmegy 133LE-ig. az mindenképpen 150LE felett van.

mindenesetre nagyon jó idő, köszönhetően a jó rajtnak.

Itt van a kék GSI-m amit AVe mért ez a kocsi teljesen gyári volt, a kipufogó, katalizátor és minden amit el lehet képzelni, nézd meg hogy itt is 3.-ban jött ki a legtöbb lóerő, pedig ez a motor 1000Km-ként evett 1 liter olajat

Mérésem kék gsi

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.