Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gyorsulás méricske (Dyno)


voszi

Recommended Posts

kezdjük a tegnapi mérést Pitttttyu-val, mégiscsak ő itten a góré :lol: :lol:

Pityu bácsi, itt lenne a diagram:

érdekes, de négyesben a kerékteljesítményed ippeg 100LE volt (125LE főtengelyen)! és az is 5000-től megadta magát, 6000-nél 50LE keréken :lol: az kevésnek tűnik... lehet, valamit elcsesztünk. kéne majd még mérni egy rendes gyorsulást is ám, mert lehet, hogy a motorteljesítményeddel valami kis gebasz van -> valami nem kerek a mociban talán.

látod azért fontos az időmérés, mert tapasztalt méricske gyáros az időből következtetni tud arra, hogy a teljesítménydiagram valós, vagy valami el van rajta nyomva. az idő ugyanis elcseszhetetlen...

mert lehet, hogy csak négyesben ilyen csirke a gép a böhöm hosszú váltód miatt, vagyis elég jó időt tudsz vele menni ettől még. ha alsó fokozatokban is ilyen csirke, akkor meg ugye elég rossz időt fogsz menni...

a nyomaték az rendben van, 160Nm szép kövéren végig, ahogy kell... az ugye pont 200Nm körül főtengelyen

Kösziiii :lol:

Norbival majd beszélek mázsálás kapcsán, akkor meglesz a pontos érték a tömegre.

Lszonda majd cserélve lesz, hisz hibakód van + most próbából jelentősen 50% van felette van benne e85.

Ismétlünk majd :lol:

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

dr. lanti ismét színre lépett... :lol:

lanti bratyó kipuff rendszerrel fokozta az élvezeteket a gépében. lássuk mit hozott a konyhára a cumó.

itt a legjobb 1/4 mérföld idő diagramja:

lanti-080821-alap.JPG

0-100-ra az idő (pontosan: 7,09mp --- bázedooooooov):

lanti-080821-0-100.JPG

1/8-os idő (pontosan: 9,98mp@121,4km/h):

lanti-080821-1-8.JPG

1/4-es idő (pontosan: 15,27mp@149,7km/h):

lanti-080821-1-4.JPG

Link to comment
Megosztás:

Nyers dínó idő

==========

1/8 -> 9,98@121,4km/h

1/4 -> 15,27@149,7km/h

Nettó idő 10" rollout

==============

10" rollout = 0,370s (--> ez nem változott)

1/8 -> 9,61@121,4km/h

1/4 -> 14,90@149,7km/h

a fejlődés mindenképpen tetten érhető, gratula mr.! szinte minden futamod jobb lett időben, mint a múltkori legjobbad. gondoltam jól megnézem, mi hozott ennyit a konyhára. először összeraktam a két legjobb futamot:

lanti-osszehasonlito-080821.JPG

Link to comment
Megosztás:

az első ami szembetűnik, hogy egyesben tulajdonképpen semmivel sem mész jobbat, mint múltkor, sőt a maximális gyorsulásod még egy picit alacsonyabb is. viszont nyersz nem is keveset azzal, hogy most már nem fullad be a gép 40-es tempó környékén, ahogy azt a múltkor rendszerint produkáltad. 0,5G 50-es tempóig igen szép!

a váltások most is gyilkosak, rövidek, szépek, ha tudnék ilyet, már nem lenne váltóm :lol: :lol: kettesbe váltáskor olyat b@sztál neki oda, hogy utána hatalmas tüske jelentkezett a gyorsulásban, nem semmi.

a kettes és hármas fokozatokban jól látszik, hogy az új mérés (piros görbe) sokáig picit felette van a réginek, tehát alacsonyabb sebességek mellett mindig jobb a gyorsulásod az új konfiggel. a kipuff valahol 130-nál fogy el, onnantól a két görbe tök azonos, már nincs teljesítmény többlet.... ki is nagyítottam:

lanti-osszehasonlito-080821-2.JPG

Link to comment
Megosztás:

Nyers dínó idő

==========

1/8 -> 10,09@124,1km/h

1/4 -> 15,26@153,8km/h

Nettó idő 10" rollout

==============

10" rollout = 0,42s

1/8 -> 9,67@124,1km/h

1/4 -> 14,84@153,8km/h

szép eredmények ezek is, a kadett jól nyomja!

az elindulásod elég teppegős (0.42mp rollout -- gyengusz :lol:), a wanli gumira fognám a helyedben :lol:. de maga az egyes fokozat szépen megy, nincs befulladás, végig 0,5G felett a gyorsulás. váltásokkal kapcsolatban jelentkezz be lantinál, mert olyan hurkalé vagy, mint én meg az anti :lol:.

keréken olyan 128-129LE jött ki. az főtengelyen 150LE felett van. nem tudom van-e modi a gépen, de mintha egy picit erősebb lenne a széria változatnál. pár LE-vel, talán, legfeljebb 10-zel.

kár, hogy elfogy a váltó és 90 környékén váltasz, mert egyébként gyorsabb váltásokkal és 100 feletti hármas szúrásával beszoríthatnád a 0-100-at 7mp alá! hármasban erősebb a gép, mint kettesben és négyesben, ez még ami feltűnt. egyébként egyenletes a teljesítmény leadás, picit esik a fordulattal, nem vészes. grat még1x!

Link to comment
Megosztás:

lanti és dini ideje szinte azonos lett 1/4 mérföldön, és ezért gondoltam összerakom, hogy a futam során a gyorsulások hogyan alakultak:

lanti-vs-dini.JPG

fekete: lanti

lila: dini

látható, hogy egyesben lanti rajtja lényegesen jobb, mint dinié, noha a dinimobil vagy egy mázsával könnyebb, mint a lantimobil + közel 1 mázsa a lanti testében is el van rejtve... :lol:

egyes végén szedi össze magát dini, de eddigre már van 2 méter hátránya. kettrstől aztán dini a gyorsabb, kb. 0,05G-vel, ami elég jelentős. 95-öt 6,48mp alatt éri el mindkét gép, de addigra lanti előnye 4 méter. ez úgy lehet, hogy ugyan dini jobban gyorsul, de a sebesség még mindig lantinál magasabb és így az időegységre eső megtett út több, és így az előny tovább növekszik (eddig a pillanatig). innentől a távolság csökkenni kezd. a végén még az is belefér dininek, hogy váltson negyedikbe. láthatóan ott (140km/h felett) már lényegesen gyorsabb, mint lanti, mert a 0,05G gyorsulás különbséget ott is tudja tartani. a 0-200-as futamon már komoly időt verne a lantimobilra.

viszont az 1/8-ot a jó rajttal lanti nyerte! ennyit számít!!!

Link to comment
Megosztás:

hát, dinitől el is vártam, mert azért egy 1050kg-os kadett 150+LE-vel ha nem megy 15 alá, magam alá is brékelek...

lanti eredménye meglepőnek hat elsőre. de megcsinálta, igaz csak egyszer, az utána következő legjobb ideje 15,1 volt. és tegyük hozzá, erősödött is a gép megint egy picit, 160LE felett van. ahhoz is passzolhat a 14,9-es idő, mert elég könnyű.

a gyorsulás - és így az idő - elrontható, ha nem pont vízszintbe van állítva a mérőműszer, vagy ha a pálya nem vízszintes. előbbire, mint mindig, nagyon ügyeltem, utóbbit nem tudom, a dárcinger terep előtt a Budafoki út ha lejt (én nem úgy láttam), akkor az idők is csalókák. de itt még sose mértem azelőtt. csütörtökön mérek neked is ott egyet ha akarod, abból kiderül. :lol: ha lejt, lesz egy 14,4-ed, mehetsz rajoskodni! :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

köszi voszi a mérést, értékelést, diagrammokat.

Igazából csak kiváncsi voltam, hogy tudok e jobb időt menni a multkorihoz képest, mert némileg a kipuffal tényleg jobbnak éreztem az autot és ha jól melékezsem minden időm 0,1-,015 el jobb volt mint a régi.

Direkt mikor jöttünk haza szombaton megnéztem nem e lejt a pálya mert valjuk be ennyit tényleg nem mehet az autom, de nem volt benne lejtés. Az idő olyan 22-24 fok között lehetett. a többi meg adott. Viszont akkor még osztrák 98-95 keverék volt a kocsiba. Szóval ez marad emlék, hogy egyszer ilyet is mentem. :lol:

Igazából úgyis az számít, ha melléd áll valaki akkor tudod e ezt hozni, mert egy gyengébb indulás és máris odavan minden. Itt jegyzem meg szívesen odaállok bárki mellé.. :lol: :lol: :D :D

Köszi még1x Voszi.

Link to comment
Megosztás:

Nem is azért, csak tényleg nézd meg, hogy miket mennek a GSI-k pályán...15.2 már jó...15.0 meg már nem széria, és szlikkznek is...ez tény...most mitől lett 1.4.8...nagyon nagy a különbség...szerintem... :lol:

A pálya az tuti nem lejt,naponta járok arra ismerem.Meg ha esetleg mégis,én a 15ös időre sem panaszkodnék. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.