Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
és ezt csak most mondod? (ott geccsolok) vazz... mikorra szervezhetek valamit? mikor jársz erre megint?

:blush: kicsi a világ. nem tudom, mikor lesz a következő míting, de jelentkezem, ha tudok vmit.

Elküldve
őőőőő.. eztetet nem értem..

Most beszéltem Petyával(PetiGsi) és mondom neki, hogy nem is mondtad, hogy le lett mérve a kocsid..

Mire ő csak pislogott.. hogy hááát nem is.. szóval akkor itt egy incurka pincurka keveredést vélek felfedezni..

Kiről is van akkor szó? :blush: :D

egy listát kaptam, amin a 18. tétel "Peti GSI" volt. igaz, hogy én vontam egybe, de ezexerint tévedés volt. majd Sanyi kiigazít akkor, hogy ki volt az a srác. illetve Rasta és a többiek, nem tudjátok? Rasta után mért.

Elküldve
Sajnálom! ;) Remélem lesz kiút belölle. Ellenben az OPC-ben szívesen lennék sofőr! :blush:

Jah igen lemértem a Touringot és nélkülem 1506,5kg. Ha hozzá adom magamat ruhástól 101,9kg + a te 80kg tömegedet akkor 1688,4kg-ot kapunk.

Voszi annó: "minden mérésünk olyan volt, hogy a tömeget a gép 1160 kg-nak vette. sebaj, én átszoroztam a megadott tömeggel, és máris jó (hiteles) teljesítmény adatokat nyertünk. pl. tominál 1685/1160-nal. Ha Tomi megméri a kocsiját pontosan, akkor egy újabb szorzással még pontosabb teljesítmény értékhez jutunk. NEM KELL ÚJABB MÉRÉS AHHOZ MÁR!"

Van értelme újra számolni vagy nem lesz nagy eltérés? Ill mi kell a nyomaték görbe elkészítéséhez?

höhö, újra számoltam a teljesítményed:

(1) a görbét mostmár pontosan tudom, hogy kell kiértékelni (jól rá kell nagyítani), és a pontos értéket leolvasni. Ezért az időd 0-100-ra nem 9.14mp volt, hanem 9.11mp.

(2) a teljesítményed pontos átszámítása: az eredeti görbén 1110kg-hoz 79.1LE adódott keréken maximális értéknek (4.53mp-nél, kettesben, 66.4km/h mellett, 47m megtételekor). a pontos maximális teljesítményed tehát: 79.1 / 1110 * 1688.4 = 120.31LE, ez főtengelyen uszkve 120.31 / 0.8 = 150.39LE

Főnök úr, a Dyno hitelesítette a BMW gyár gyártósorát, elég pontosan kijött a 150LE... :D

Elküldve

9.52mp-et ment 1/8 mérföldön, és 6.82mp-et a 0-100km/h-ra.

ebből láthatod, hogy a 0-100-a nagyon elmarad a széria értéktől, és így a 14.9 máris bitang jó, mert az meg sokkal erősebb, mint a széria idő.

talán az lesz a megfejtés, hogy olyan progija van, ami nem húzható el egyesben nagyon, mert érdekes módon mindig 50km/h környékén vált, ami nekem kevéskének tűnik (OPC-vel közel 70 a váltási sebesség).

Elküldve
9.52mp-et ment 1/8 mérföldön, és 6.82mp-et a 0-100km/h-ra.

ebből láthatod, hogy a 0-100-a nagyon elmarad a széria értéktől, és így a 14.9 máris bitang jó, mert az meg sokkal erősebb, mint a széria idő.

talán az lesz a megfejtés, hogy olyan progija van, ami nem húzható el egyesben nagyon, mert érdekes módon mindig 50km/h környékén vált, ami nekem kevéskének tűnik (OPC-vel közel 70 a váltási sebesség).

Gyárin, 0.5ös nyomással mentem 9.3at...

Valószínűleg már akkor szar kuplunggal. :blush:

És nem én vezetek jól. :D

A váltás az jó, ilyen rövid az F28. Kettőben meg sem futja a 100at (gyári tiltással)...

Elküldve
Lehet, hogy csak fénytörés de...................ez az autó 2 színű....... :D

sztem ez törés,de nem fény ;)

én is azt sasoltam,hogy flip-flop szegény :blush:

  • 3 weeks later...
Elküldve

@Voszi'bá:

Teletankolt tömeg: 1500kg

mai mérésnél 3/4 tankkal volt 1480kg,

Ehhez kellene még hozzászámolni kettőnk súlyát, ami mondjuk 65kg+x, ahol x ismeretlen :rolleyes:

Oldd meg az egyenletet :mellow:

byezzz...

Elküldve

Re, gyors voltál!

1500kg a teletankolt tömeg, 3/4 tankkal mértünk 1480-at

Ehhez add hozzá a mi súlyunkat, az enyém 65kg...

thx

B.

Szia Balázs!

No számoltam. A tömeged nem annyi, amennyit gondolsz, mert egyébként túl nagy teljesítmény jön ki, vagy túl kicsi veszteségi tényező széria állapothoz, ami ugye jó referencia, mert elég pontosan ki kell adja a 150LE-t.

A mérés során 1505 kg-ra volt a kocsi össztömege beállítva. A keréken mért teljesítmény maximuma így 124.0LE volt széria állapotban, míg 136.4LE power dobozkával.

Ha a kocsi 1500 kg + Te (65kg) + én (80kg) = 1625kg, akkor az jön ki, hogy az autó akkor 150LE-s főtengelyen, ha a veszeségi tényezője 11%, ami nyilván butaság. Legfeljebb 16% lehet, de inkább 20%.

Marad tehát, hogy a kocsi jóval könnyebb. 18%-os veszeségi tényezőt állítottam be, mert a GTC modern járgány, az M32-es váltó profi.

Akkor most megfejtjük, hogy mekkora a tömeged abból, hogy feltesszük, 18% veszteségi tényező mellett pont 150LE-s a kocsi főtengelyen széria állapotban. A 18%-os veszteségi tényező azt jelenti, hogy 82% a hasznos (keréken megjelenő) teljesítmény. Így azt az egyenletet kapjuk, hogy:

124.0 / 1505 * X / 0.82 = 150

Ebből

X = 150 * 0.82 * 1505 / 124.0 = 1492.86

A kocsi velünk 1493 kg volt, vagyis nélkülünk 1493 - 65 - 80 = 1348kg. Az jó, mert az üres tömege ennél kevesebb a GTC-nek széria (az Astra H OPC-nek 1375kg, és az sokkal nehezebb, mint az 1.9 cdti).

No akkor innen már a power boxos teljesítményed:

Keréken: 136.4 / 1505 * 1493 = 135.31LE

Főtengelyen: 136.4 / 1505 * 1493 / 0.82 = 165.02LE

Ha tömeg mégis valamivel nagyobb, az meg azt jelenti, hogy a veszteségi tényeződ még 18%-nál is jobb, ami egy picivel még lehet is, de nem sokkal (1-2%).

Ez már nagyon is reális, és mondtam, hogy kb. 15LE a különbség.

Elküldve

A Balázskának fennvan az a kurv@nagy kerék és a hangcucca nehezebb mint ő :mellow: Azon kívül az autó is döghnehéz, hiába van rettenet nyomaték mellé... de majd kipróbáljuk :rolleyes:

Elküldve
Redfinek igaza van.Nagyon nehéz az autója.

Ha jól rémlik azért mentek haza, mert kivettek valamit a mérés miatt a kocsiból...bár nem tom mit???

A GSI-k is 16 körüli időket mennek, innetől elég sokmindenen múlik, hogy pontosan mennyit is...

Balázska meg szerintem ilyen szinten gyakorlatlan, lehetne javítani azon az időn...

Elküldve

Ha jól sejtem, arról megy a téma, hogy nem megy jobbat mint a gsi-k :rolleyes: (Tom= egyet megy, coupe szerint ha jól vágom, rosszabbat..)

ui: amúgy meg le vok maradva :mellow: úgy látom volt mérés :unsure:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.