Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
a coupenál ki kellene próbálni, hogy a chip nélkül mennyit megy

Te hiszel még a csodákban??????

Ha gondoljátok péntekre kipakolom teljesen és akkor kb egálba leszek veletek.Akkor lehet jönni próbálkozni.A chipet is kiveszem :blush:

Elküldve
Nekem 215/40 17 van fent gondolom ez se az ideális ;)

Nem éppen ideális. :blush: Bár neked jóval több a nyomatékod, így a különbség kevésbé érződik.

Egyébként meg kb egyforma átmérőjű a kerekünk most, mert nekem igaz 15-ös van

fent, de egy baromi magas téligummával. :D

Elküldve
Te hiszel még a csodákban??????

Ha gondoljátok péntekre kipakolom teljesen és akkor kb egálba leszek veletek.Akkor lehet jönni próbálkozni.A chipet is kiveszem:D

sssshhhh nyugi már, hát bántott téged valaki? :blush:

csak kíváncsi lennék ért e valamit a chip, van e mérhető értelme nálad :D

Elküldve
sssshhhh nyugi már, hát bántott téged valaki? :blush:

csak kíváncsi lennék ért e valamit a chip, van e mérhető értelme nálad :D

Semmit nem ér a chip,talán annyit hogy tovább van értelme forgatni.Érzésre semmi sőt....

Elküldve

most átnézegettem itt az időket adatokat.Azt nem értem hogy mit ronthatok el ha a 0-100as időm kb annyi mint Lacié a célsebességem is hasonló mégis jobbat megy 3 tizeddel??????????Na ezt nem értem :blush:

Elküldve
Ha meglesznek a diagramok, abból lehet okoskodni majd. :D

Amennyiben rendesen lett megadva a súly adat, akkor igen keveset csalhat mr.dyno. ;)

De Gabi!

Kettőnk közül nekem még egy diplomám sincs...mérnök sem vagyok...de ahhoz, hogy mennyit megy valami 402 m-en, ahhoz nem is kell a súly...sem a 0-100-hoz, meg a 60 láb, illetve 201 m....

De lehet én tom rosszul... :blush:

Elküldve
De Gabi!

Kettőnk közül nekem még egy diplomám sincs...mérnök sem vagyok...de ahhoz, hogy mennyit megy valami 402 m-en, ahhoz nem is kell a súly...sem a 0-100-hoz, meg a 60 láb, illetve 201 m....

De lehet én tom rosszul... :blush:

szerintem ott a teljesítményre gondolt

mert lehet, hogy kiderül, hogy Dyno szerint a coupenak kevesebb lova van de mondjuk sokkal jobban rajtol mint a Laci....vagy valami hasonló

Elküldve
most átnézegettem itt az időket adatokat.Azt nem értem hogy mit ronthatok el ha a 0-100as időm kb annyi mint Lacié a célsebességem is hasonló mégis jobbat megy 3 tizeddel??????????Na ezt nem értem :blush:

nem, nem semmi kuruzslás, nem mérési pontatlanság, ezek tények kérem. ;) :lol:

a helyzet egyszerű. mivel coupe kerek 100-nál vált, míg Laci4 kicsit előbb (90...95 közt), ezért coupe 0-100-as ideje relatíve jobb, mint a tényleges ideje. a 0-100-as idő csalóka egy picit tehát, mert nem a megtett utat, hanem a pillanatnyi sebességet mutatja. a valósgában Laci4-nek végig picit jobb a G értéke, és ezért folyamatosan húz el coupe mellett, de 2->3 váltás előtt coupe éppen utoléri egy pillanatra, mert Laci4 kis hátrányba kerül, hogy ő váltáskor nem gyorsul, míg coupe vadul közelít :lol:. aztán ugye eljön a 100 km/h, és vége a pünkösdi királyságnak, mert coupe-nak is váltania kell, amikor meg Laci4 már nagyban nyomja... a végét az 1/4 mérföldes adatból ugye tudjuk, ki nyeri meg. :D

na majd kiteszem a ######a kis összevető grafikonokat. lassan felcsapok itt ÁVE-nek. az ő lapján hegyekben vannak az ilyen csoda összehasonlítások, amin az ember baromira meglepődik, ha nézi.

Elküldve

nézzétek össze Laci4 és coupe 1/8 mérföldes idejeit. ott szintén kijön Laci4 folyamatos előnye. mindig csak az utat szabad összehasonlítani, sose a pillanatnyi sebességet.

ezért is találták ki anno az 1/4 mérföldes futamokat, mert az sokkal jobban jellemzi a kocsi teljesítményét, mint a 0-100-as gyorsulási érték. az lehet erősen csalóka.

lásd 39. vs 40. menet Calibra turbo vs. Anti brattyantó. az még 100x durvábban mutatja a 0-100 csalókaságát.

Elküldve
Srácok a súlyokat úgy írjátok, hogy hozzá számoljátok saját súlyotokat is ugye?

jaja! azt úgy kérem!

de kibuki, mert akinek 165LE-s C20XE-je lesz, és nem érti mitől táltosodott meg a gép (nincs tuning), miközben az ideje maradt a réti, az amúgy is bebuktázik. :D ;) :blush:

Elküldve

Bákker!! K...va explorer.. már majdnem mindenre válaszoltam, erre error.. csessze meg.. most írhatom újra..

:blush: szegény Gabi bá' most kap a bot végiből, bedig én annyiban mindenképpen vele kell egyetértsek, hogy az 1.6 ott van a C20XE GSI-k szintjén. laci4 gépe kiderül, hogy mennyire széria, ha megnéztem a teljesítményét is. :lol: ha igen, akkor Laci4 itt az ISTEN! :leborulós szmájli: :lol:

jelentem LACI4 gépe keréken 122,7LE-t teljesített maxra. (Általában 119LE felett, de az esetek 50%-ban 121LE felett), ebből a főtengelyen mért teljesítménye 153,3LE.

tehát Laci4 gépe teljes széria a teljesítményt tekintve. a gyorsulási görbéjét áttekintve viaszont szignigfikáns különbség mutatkozik a többiekéhez viszonyítottan. magyarán nem az ordenáré váltásaival nyer tizedmásodperceket a többiek előtt. tehát a hajtásláncában valahol van valami okosság, ez tutkó.

Coupe ennél szerintem lényegesen jobbat ment volna váltóméret gumival és 15ös lemezfelnivel.

(Remélem a nagy és nehéz RH volt rajta... :D )

Emlékezzünk csak a videókra, ahol téligumival simán verte Laci4-et.

1: Gabi gépe azért sirály, jól meg lett csinálva.. de azért kivi vok.. mennyi is a súlya a kocsidnak?

A paripám amennyire én tudom full gyári.

-- Levegő rendszer gyári szűrő.

-- Kipuffrendszer: gyári leömlő,katalizátor, közép, és hátsó dob..

-- Motronik szintén gyári.. mi szedtük szét elösször.

-- Váltó F18+ Végáttétel: sassoljátok meg ITT

-- Kerék: 195/55 R15 Fulda carat extremo. kb egy éve van fenn, és asszem DOT2003-as

-- Kuplungom nem istenkirály... sőőt, már eléggé haldokolhat.. van egy kis hangja is.. szvsz..

-- Esetleg nem lehet, hogy ez eredetileg a szóbeszédből hallott 160lovas Gsi verzió volt? ;)

-- Coupe anno télivel: lehet pont azért ment annyival jobban.. no meg ott volt mellettem még vagy 80kiló..vagy még több.. de úgy voltunk kb. súlyba egálba. Mondjuk azóta kicseréltem a gyertya-légszűrő párost,amire igencsak ráfért, meg kapott egy kis protecet is a kis drágám.. de ha súlyba egyenlők lennénk, sztem lehet még jobbat is menne. Vagy pont úgy mint én..

Elküldve
Kettőnk közül nekem még egy diplomám sincs...mérnök sem vagyok...de ahhoz, hogy mennyit megy valami 402 m-en, ahhoz nem is kell a súly...sem a 0-100-hoz, meg a 60 láb, illetve 201 m.... De lehet én tom rosszul... :blush:

Lassan érett leszel a diplomára. :D

Abban igazad van, hogy a 400m-es pontossághoz lényegében csak a jó vízszintes beállítás kell, mert ugye a megtett út

az a gyorsulás és az idő négyezetes egyenes arányosságából adódik. A teljesítmény meghatározásához azonban kell

a pontos tömeg is, és akkor lesz csak pontos a mérés, de akkor eléggé (az egyéb tényezők viszonylag elhanyagolható

változást adhatnak szerény véleményem szerint, mint pl a légköri nyomásérték).

Elküldve
1: Gabi gépe azért sirály, jól meg lett csinálva.. de azért kivi vok.. mennyi is a súlya a kocsidnak?

960kg üresen. Amikor mértünk Voszival, még volt benne pár cuccos, annak még megsaccoltuk a tömegét,

az enyémet meg kilóra pontosan tudom. :blush:

A váltódon a végáttétel annyira nem is tűnik rövidnek... bár azt nem tudom hogy a 18-asoknak mik a

csoporttengely-áttételei. Nincs listád az áttételekről?

A 160 lovas C20XE változat még anno a korai kadettekben volt nagyon rövid ideig, ott kovácsolt

dugókkal szerelték még azt a motort. Szerintem már nem nagyon létezik belőlük. :D

Elküldve
Lassan érett leszel a diplomára. ;)

Abban igazad van, hogy a 400m-es pontossághoz lényegében csak a jó vízszintes beállítás kell, mert ugye a megtett út

az a gyorsulás és az idő négyezetes egyenes arányosságából adódik. A teljesítmény meghatározásához azonban kell

a pontos tömeg is, és akkor lesz csak pontos a mérés, de akkor eléggé (az egyéb tényezők viszonylag elhanyagolható

változást adhatnak szerény véleményem szerint, mint pl a légköri nyomásérték).

Naugyehogyugyehogy... :blush: :D

Elküldve
960kg üresen. Amikor mértünk Voszival, még volt benne pár cuccos, annak még megsaccoltuk a tömegét,

az enyémet meg kilóra pontosan tudom. :blush:

A váltódon a végáttétel annyira nem is tűnik rövidnek... bár azt nem tudom hogy a 18-asoknak mik a

csoporttengely-áttételei. Nincs listád az áttételekről?

A 160 lovas C20XE változat még anno a korai kadettekben volt nagyon rövid ideig, ott kovácsolt

dugókkal szerelték még azt a motort. Szerintem már nem nagyon létezik belőlük. :D

Az szép! ;)

nem, nincs listám...

Megcsináltam végre az Exel táblázatot.

28852189.png

Remélem használható,és hogy nem pötyögtem el semmit.....

Anti a te gépsasodnak hiányzik a súlya.. no meg a turbós calié is... majd beírom ha tudjátok..

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.