Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gyorsulás méricske (Dyno)


voszi

Recommended Posts

Nekem 215/40 17 van fent gondolom ez se az ideális ;)

Nem éppen ideális. :blush: Bár neked jóval több a nyomatékod, így a különbség kevésbé érződik.

Egyébként meg kb egyforma átmérőjű a kerekünk most, mert nekem igaz 15-ös van

fent, de egy baromi magas téligummával. :D

Link to comment
Megosztás:

Te hiszel még a csodákban??????

Ha gondoljátok péntekre kipakolom teljesen és akkor kb egálba leszek veletek.Akkor lehet jönni próbálkozni.A chipet is kiveszem:D

sssshhhh nyugi már, hát bántott téged valaki? :blush:

csak kíváncsi lennék ért e valamit a chip, van e mérhető értelme nálad :D

Link to comment
Megosztás:

Ha meglesznek a diagramok, abból lehet okoskodni majd. :D

Amennyiben rendesen lett megadva a súly adat, akkor igen keveset csalhat mr.dyno. ;)

De Gabi!

Kettőnk közül nekem még egy diplomám sincs...mérnök sem vagyok...de ahhoz, hogy mennyit megy valami 402 m-en, ahhoz nem is kell a súly...sem a 0-100-hoz, meg a 60 láb, illetve 201 m....

De lehet én tom rosszul... :blush:

Link to comment
Megosztás:

De Gabi!

Kettőnk közül nekem még egy diplomám sincs...mérnök sem vagyok...de ahhoz, hogy mennyit megy valami 402 m-en, ahhoz nem is kell a súly...sem a 0-100-hoz, meg a 60 láb, illetve 201 m....

De lehet én tom rosszul... :blush:

szerintem ott a teljesítményre gondolt

mert lehet, hogy kiderül, hogy Dyno szerint a coupenak kevesebb lova van de mondjuk sokkal jobban rajtol mint a Laci....vagy valami hasonló

Link to comment
Megosztás:

most átnézegettem itt az időket adatokat.Azt nem értem hogy mit ronthatok el ha a 0-100as időm kb annyi mint Lacié a célsebességem is hasonló mégis jobbat megy 3 tizeddel??????????Na ezt nem értem :blush:

nem, nem semmi kuruzslás, nem mérési pontatlanság, ezek tények kérem. ;) :lol:

a helyzet egyszerű. mivel coupe kerek 100-nál vált, míg Laci4 kicsit előbb (90...95 közt), ezért coupe 0-100-as ideje relatíve jobb, mint a tényleges ideje. a 0-100-as idő csalóka egy picit tehát, mert nem a megtett utat, hanem a pillanatnyi sebességet mutatja. a valósgában Laci4-nek végig picit jobb a G értéke, és ezért folyamatosan húz el coupe mellett, de 2->3 váltás előtt coupe éppen utoléri egy pillanatra, mert Laci4 kis hátrányba kerül, hogy ő váltáskor nem gyorsul, míg coupe vadul közelít :lol:. aztán ugye eljön a 100 km/h, és vége a pünkösdi királyságnak, mert coupe-nak is váltania kell, amikor meg Laci4 már nagyban nyomja... a végét az 1/4 mérföldes adatból ugye tudjuk, ki nyeri meg. :D

na majd kiteszem a ######a kis összevető grafikonokat. lassan felcsapok itt ÁVE-nek. az ő lapján hegyekben vannak az ilyen csoda összehasonlítások, amin az ember baromira meglepődik, ha nézi.

Link to comment
Megosztás:

nézzétek össze Laci4 és coupe 1/8 mérföldes idejeit. ott szintén kijön Laci4 folyamatos előnye. mindig csak az utat szabad összehasonlítani, sose a pillanatnyi sebességet.

ezért is találták ki anno az 1/4 mérföldes futamokat, mert az sokkal jobban jellemzi a kocsi teljesítményét, mint a 0-100-as gyorsulási érték. az lehet erősen csalóka.

lásd 39. vs 40. menet Calibra turbo vs. Anti brattyantó. az még 100x durvábban mutatja a 0-100 csalókaságát.

Link to comment
Megosztás:

Srácok a súlyokat úgy írjátok, hogy hozzá számoljátok saját súlyotokat is ugye?

jaja! azt úgy kérem!

de kibuki, mert akinek 165LE-s C20XE-je lesz, és nem érti mitől táltosodott meg a gép (nincs tuning), miközben az ideje maradt a réti, az amúgy is bebuktázik. :D ;) :blush:

Link to comment
Megosztás:

Bákker!! K...va explorer.. már majdnem mindenre válaszoltam, erre error.. csessze meg.. most írhatom újra..

:blush: szegény Gabi bá' most kap a bot végiből, bedig én annyiban mindenképpen vele kell egyetértsek, hogy az 1.6 ott van a C20XE GSI-k szintjén. laci4 gépe kiderül, hogy mennyire széria, ha megnéztem a teljesítményét is. :lol: ha igen, akkor Laci4 itt az ISTEN! :leborulós szmájli: :lol:

jelentem LACI4 gépe keréken 122,7LE-t teljesített maxra. (Általában 119LE felett, de az esetek 50%-ban 121LE felett), ebből a főtengelyen mért teljesítménye 153,3LE.

tehát Laci4 gépe teljes széria a teljesítményt tekintve. a gyorsulási görbéjét áttekintve viaszont szignigfikáns különbség mutatkozik a többiekéhez viszonyítottan. magyarán nem az ordenáré váltásaival nyer tizedmásodperceket a többiek előtt. tehát a hajtásláncában valahol van valami okosság, ez tutkó.

Coupe ennél szerintem lényegesen jobbat ment volna váltóméret gumival és 15ös lemezfelnivel.

(Remélem a nagy és nehéz RH volt rajta... :D )

Emlékezzünk csak a videókra, ahol téligumival simán verte Laci4-et.

1: Gabi gépe azért sirály, jól meg lett csinálva.. de azért kivi vok.. mennyi is a súlya a kocsidnak?

A paripám amennyire én tudom full gyári.

-- Levegő rendszer gyári szűrő.

-- Kipuffrendszer: gyári leömlő,katalizátor, közép, és hátsó dob..

-- Motronik szintén gyári.. mi szedtük szét elösször.

-- Váltó F18+ Végáttétel: sassoljátok meg ITT

-- Kerék: 195/55 R15 Fulda carat extremo. kb egy éve van fenn, és asszem DOT2003-as

-- Kuplungom nem istenkirály... sőőt, már eléggé haldokolhat.. van egy kis hangja is.. szvsz..

-- Esetleg nem lehet, hogy ez eredetileg a szóbeszédből hallott 160lovas Gsi verzió volt? ;)

-- Coupe anno télivel: lehet pont azért ment annyival jobban.. no meg ott volt mellettem még vagy 80kiló..vagy még több.. de úgy voltunk kb. súlyba egálba. Mondjuk azóta kicseréltem a gyertya-légszűrő párost,amire igencsak ráfért, meg kapott egy kis protecet is a kis drágám.. de ha súlyba egyenlők lennénk, sztem lehet még jobbat is menne. Vagy pont úgy mint én..

Link to comment
Megosztás:

Kettőnk közül nekem még egy diplomám sincs...mérnök sem vagyok...de ahhoz, hogy mennyit megy valami 402 m-en, ahhoz nem is kell a súly...sem a 0-100-hoz, meg a 60 láb, illetve 201 m.... De lehet én tom rosszul... :blush:

Lassan érett leszel a diplomára. :D

Abban igazad van, hogy a 400m-es pontossághoz lényegében csak a jó vízszintes beállítás kell, mert ugye a megtett út

az a gyorsulás és az idő négyezetes egyenes arányosságából adódik. A teljesítmény meghatározásához azonban kell

a pontos tömeg is, és akkor lesz csak pontos a mérés, de akkor eléggé (az egyéb tényezők viszonylag elhanyagolható

változást adhatnak szerény véleményem szerint, mint pl a légköri nyomásérték).

Link to comment
Megosztás:

1: Gabi gépe azért sirály, jól meg lett csinálva.. de azért kivi vok.. mennyi is a súlya a kocsidnak?

960kg üresen. Amikor mértünk Voszival, még volt benne pár cuccos, annak még megsaccoltuk a tömegét,

az enyémet meg kilóra pontosan tudom. :blush:

A váltódon a végáttétel annyira nem is tűnik rövidnek... bár azt nem tudom hogy a 18-asoknak mik a

csoporttengely-áttételei. Nincs listád az áttételekről?

A 160 lovas C20XE változat még anno a korai kadettekben volt nagyon rövid ideig, ott kovácsolt

dugókkal szerelték még azt a motort. Szerintem már nem nagyon létezik belőlük. :D

Link to comment
Megosztás:

Lassan érett leszel a diplomára. ;)

Abban igazad van, hogy a 400m-es pontossághoz lényegében csak a jó vízszintes beállítás kell, mert ugye a megtett út

az a gyorsulás és az idő négyezetes egyenes arányosságából adódik. A teljesítmény meghatározásához azonban kell

a pontos tömeg is, és akkor lesz csak pontos a mérés, de akkor eléggé (az egyéb tényezők viszonylag elhanyagolható

változást adhatnak szerény véleményem szerint, mint pl a légköri nyomásérték).

Naugyehogyugyehogy... :blush: :D

Link to comment
Megosztás:

960kg üresen. Amikor mértünk Voszival, még volt benne pár cuccos, annak még megsaccoltuk a tömegét,

az enyémet meg kilóra pontosan tudom. :blush:

A váltódon a végáttétel annyira nem is tűnik rövidnek... bár azt nem tudom hogy a 18-asoknak mik a

csoporttengely-áttételei. Nincs listád az áttételekről?

A 160 lovas C20XE változat még anno a korai kadettekben volt nagyon rövid ideig, ott kovácsolt

dugókkal szerelték még azt a motort. Szerintem már nem nagyon létezik belőlük. :D

Az szép! ;)

nem, nincs listám...

Megcsináltam végre az Exel táblázatot.

28852189.png

Remélem használható,és hogy nem pötyögtem el semmit.....

Anti a te gépsasodnak hiányzik a súlya.. no meg a turbós calié is... majd beírom ha tudjátok..

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.