Tápiószecső Elküldve Január31, 2007 Elküldve Január31, 2007 arra nem emléxem :unsure: Egy 320-asról már hallottam, de az pályaautó volt, 11000ig pörgött :huh: Nehogymárne. Biztos máson járt az eszed. :lol:
opel16v Elküldve Január31, 2007 Elküldve Január31, 2007 Überschneidung :??? :lol: Ha erre lenne egy ötleted, az jó lenne. :huh: Valami átfedés, vagy valami hasonló lehet... :unsure: Összenyitásnak hívják itt. Elég nagy az is ennél. Ez az a rész, amikor a szívó és a kipufogó szelep is nyitva van.
opel16v Elküldve Január31, 2007 Elküldve Január31, 2007 Nehogymárne. Biztos máson járt az eszed. :unsure: emlékeim szerint ezen az előadáson nem igazán voltak jó csajok. :huh:
Tápiószecső Elküldve Január31, 2007 Elküldve Január31, 2007 Einlass öffnet: 20° v. OT Szívószelepnyitás 20fokkal a felsőholtpont előtt Einlass schließt: 72° n. UT Szívószelepzárás 72fokkal az alsóholtpont után Einlass geöffnet: 272° Szívószelep nyitvatartása 272fok Auslass öffnet: 60° v. UT Kipufogószelepnyitás 60fokkal az alsóholtpont előtt Auslass schließt: 32° n. OT Kipufogószelepzárás 32fokkal a felsőholtpont után Auslass geöffnet: 272° Kipufogószelep nyitvatartása 272fok Überschneidung: 52° Szelepösszenyitás 52fok
Demó Elküldve Január31, 2007 Elküldve Január31, 2007 Összenyitásnak hívják itt. Elég nagy az is ennél. Ez az a rész, amikor a szívó és a kipufogó szelep is nyitva van. Köszi, sejtettem, hogy miröl lehet szó, de még nem volt ilyesmivel dolgom, ezért nem ismertem a magyar megfelelöjét. :unsure: Így jár az, aki Németül tanulja meg az ilyesmit elöször. :huh:
opel16v Elküldve Február1, 2007 Elküldve Február1, 2007 Én meg csak sört kérni tudok németül. :unsure:
Zorro_16V Elküldve Február1, 2007 Elküldve Február1, 2007 De alá lehet pöckölni...szokták... :unsure: Ez azért kell, mert a gyári van továbbköszörülve, igaz? Pl. egy Schrick viszont a gyárival egyező átmérőjű (nagy körös), nem kell pöckölni, patkolni senkit, hogy ne csattogjon a motor. :huh: Ezért annyi az ára is...
Tom Elküldve Február1, 2007 Elküldve Február1, 2007 Einlass öffnet: 20° v. OT Szívószelepnyitás 20fokkal a felsőholtpont előtt Einlass schließt: 72° n. UT Szívószelepzárás 72fokkal az alsóholtpont után Einlass geöffnet: 272° Szívószelep nyitvatartása 272fok Auslass öffnet: 60° v. UT Kipufogószelepnyitás 60fokkal az alsóholtpont előtt Auslass schließt: 32° n. OT Kipufogószelepzárás 32fokkal a felsőholtpont után Auslass geöffnet: 272° Kipufogószelep nyitvatartása 272fok Überschneidung: 52° Szelepösszenyitás 52fok De ez biztos, hogy nem az C20XE gyári adata. Kizárt hogy alapból 272-es legyen a tengely.
Demó Elküldve Február1, 2007 Elküldve Február1, 2007 De ez biztos, hogy nem az C20XE gyári adata. Kizárt hogy alapból 272-es legyen a tengely. Két külön helyröl találtam ugyanezt. Tulajdonképpen nem csak az a mérvadó, hanem a többi adat is. De azt se felejtsük, hogy a C20XE egy alapból felhúzott motor.
Tom Elküldve Február1, 2007 Elküldve Február1, 2007 Két külön helyröl találtam ugyanezt. Tulajdonképpen nem csak az a mérvadó, hanem a többi adat is. De azt se felejtsük, hogy a C20XE egy alapból felhúzott motor. De szerinted akkor az EDS a phase 3hoz visszafokolt tengelyt ajánl? Még még egy pár tuning cég a 268-as tengellyel akar villantani?
Demó Elküldve Február1, 2007 Elküldve Február1, 2007 De szerinted akkor az EDS a phase 3hoz visszafokolt tengelyt ajánl? Még még egy pár tuning cég a 268-as tengellyel akar villantani? Ezeknek az adatait is tudni kellene, hogy mikor nyitnak, mikor zárnak és azt is, hogy mekkorát.
opel16v Elküldve Február1, 2007 Elküldve Február1, 2007 Ez azért kell, mert a gyári van továbbköszörülve, igaz? A gyáriból alakított tengelyeknél szelepsapka kell, és a hidrotőke olajjáratot is ki kell igazítani a hengerfejben az alapálláshoz.
opel16v Elküldve Február1, 2007 Elküldve Február1, 2007 Zorro oldala Ez nem tűnik kereknek... gyanús hogy LE adatok vannak megadva (kicsit Magnumos utánérzés). 16v motoroknál nem hallottam még 300 feletti fokolásról, mert az már túl nagy összenyitást jelent. Úgyhogy részemről nem hiszek ezeknek az adatoknak, amíg nem látok egyet személyesen is. :unsure:
Demó Elküldve Február1, 2007 Elküldve Február1, 2007 http://www.c20let-forum.com/viewtopic.php?...ht=nockenwellen
Demó Elküldve Február1, 2007 Elküldve Február1, 2007 Itt vannak a 272-es Risse tengelyek adatai: Als Beispiel hier mal die Daten der 272er Risse-Welle: NW Hydro 272°/10.50/1.46/110°/34.0 (2.0 16V) Öffnungslänge: 272° KW Hub max.: 10.50 mm Hub OT: 1.46 mm Spreizung: 110° KW Grundkreis: 34.0 mm im Durchmesser
Zorro_16V Elküldve Február1, 2007 Elküldve Február1, 2007 Ez nem tűnik kereknek... gyanús hogy LE adatok vannak megadva (kicsit Magnumos utánérzés). 16v motoroknál nem hallottam még 300 feletti fokolásról, mert az már túl nagy összenyitást jelent. Úgyhogy részemről nem hiszek ezeknek az adatoknak, amíg nem látok egyet személyesen is. :huh: Miért ne lenne 300 feletti tengely? Ezt nem értem... Az már rallye kategória. Hallottál már olyanról? :lol: :lol: Ezek az adatok az Imotec oldaláról vannak bekopizva, itten lehet reklamálni : :unsure: Imotec Nem véletlenül írtam a cikk elejére azt, hogy "A teljesítmény növekedésre vonatkozó adatok tájékoztató jellegűek." Szerintem is felfelé kerekítettek a pacikban.
opel16v Elküldve Február1, 2007 Elküldve Február1, 2007 Azért mert a 16v motoroknál kisebb összenyitás lehetséges csak, és ezért korlátozva van a fokolás. Egyébként mint említettem a gyári krontec (annál rallisabb opelt nem találsz a világon) motorokban is 276-os tengely van csak és azok 230LE-sek. :huh: Amit eddig 16v motorhoz láttam (és az tényleg létezik), az a 296-os tengely. Viszont ott a nyomatékot el lehet felejteni, 9000 körül kell pörgetni a motort. A teljesítmény adatokról meg annyit, hogy önmagában egy nagyobb fokolású tengely berakása nemhogy növeli, de inkább csökkenti a teljesítményt. :unsure: Csakis komplex tuning esetén (szívósor, leömlő, chip, esetleg hengerfej átalakítás) ad teljesítménytöbbletet, viszont akkor jóval többet, mint amit ott jeleznek.
Zorro_16V Elküldve Február2, 2007 Elküldve Február2, 2007 Gabi, az hogy nem szokták, meg hogy valaki köszörül egyet igény esetén, az nem ugyanaz. :huh: Pucéran a tengelyek nem hoznak ennyit, ez is biztos és komplex körítéssel meg többet, az is. Ez ilyen kedvcsináló lista lehet. :unsure:
opel16v Elküldve Február2, 2007 Elküldve Február2, 2007 Nézd meg ezt a két katalógust. :unsure: Szerinted miért nincsen benne 304 feletti tengely a C20XE-hez? Nem az a kérdés, hogy nem szokták, hanem vannak fizikai határai. :lol: Ez az imotec-es page kicsit magnum utánérzet számomra. :huh: http://www.ranksport.de/Preisliste%20Nockenwellen.PDF http://www.turbo-garage.com.ua/garage/tech.../Dr_Schrick.pdf
opel16v Elküldve Február2, 2007 Elküldve Február2, 2007 Ja, javítom magam, a krontec-es astrákban nem 276, hanem 296 tengely volt :unsure: Hiába, öregszem :huh:
Zorro_16V Elküldve Február2, 2007 Elküldve Február2, 2007 Ez a cég gyárt ilyet is. Őszintén szólva nekem tök mindegy. De biztosan neked van igazad. :unsure: Viszont ezt továbbra sem nálam kell reklamálnod... :lol: :lol: :lol: Igen, már írtad, hogy szerinted ez Magnumos. De ha még 5x beírod, akkor nem csak ezen a héten, hanem egészen év végéig meg fogjuk jegyezni, hogy ez szerinted Magnumos. :D Hogy 2 EDS grafikontól hogy jutottunk ide, arra már nem emlékszem, de hogy a német Imotec cég a magyar Magnum leányvállalata, arra igen! :huh: Végülis ennyi a lényeg, nem Gabi? ;)
opel16v Elküldve Február2, 2007 Elküldve Február2, 2007 Gondoltam megosztom az itt csemegéző urakkal a szakmai hátterét a nagytengelyeknek, ugyanis sokakkal ellentétben erről van némi háttértanulmányom. :unsure: A vita nem ellened irányult, de gondolom ahogy a magnumnak sem hiszel el mindent, nem feltétlenül kell elhinni mindent annak a német végnek sem. :lol: Vagy láttál már tőlük akkora tengelyt? :huh:
Zorro_16V Elküldve Február2, 2007 Elküldve Február2, 2007 Akkor miért rajtam kéred számon, hogy miért írnak 310-es tengelyről? :unsure: Ha meg tudják csinálni, csinálják. Engem marhára nem izgat, mert sose kéne olyan. Hogy téged nem kérdeztek meg arról, hogy lehet-e ekkorát fokolni, azt velük beszéld meg. :huh: Figyu Gabi, hagyjuk már a francba ezt a céget, oksa? Egyébként ilyenkor van olyan kedvem, hogy letörlöm az egész calibrainfót a pi...ba. Nagyon kevés cég ír teljesítmény adatokat tengelyről. Itt van egy. Nem teljesen reális, de legalább tájékoztató jellegű. Erre mit csinál a magyar? Elkezdi szarozni, köpködni, mert ez Magnumos, meg még nem is látott olyat, tehát képtelenség az egész. Le se tagadhatnánk, hogy hol élünk.... Mindenkinek köszi a válaszokat az eredeti kérdéssel kapcsolatban. De legközelebb már nem ide jövök infóért...
opel16v Elküldve Február2, 2007 Elküldve Február2, 2007 Nem kértem semmit számon. Sajnálom ha így fogod fel. Nem ellenségeskedésnek szántam a dolgot. :unsure: Béke részemről. :huh:
Recommended Posts