Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Gyorsulás méricske (Dyno)


voszi

Recommended Posts

Bár ha addigra 1 misi lesz a H OPC ára, akkor semmi gond. ;)

Biztos lesz olyan, csak annak mondjuk hiányzik az eleje. ;)

Úgy sem győznénk kivárni... :blink:

Addig tönkremennek a GSI-k... :unsure: ;)

Na ja... :P Pár év múlva már nem sok GSi lesz, amin még érdemes mérni gyorsulást :lol: :lol:

Link to comment
Megosztás:

3000-nél inkább olyan 135-140 körül van az...

De innen már az okosok ki tudják számolni...

215/40 17-es kerék, F18W-s váltó 394-es végáttátel... :unsure:

Na valaki? :blink:

kiszámolom, de most nincs rá időm. mérünk még a gépedre - ha akarod, akkorra jól fog jönni.

Link to comment
Megosztás:

nya, Futó kolléga viszont elékészült, íme:

10 mérést teljesítettünk, és a gyárök folyamatosan javult, míg végül brutál eredményeket produkált!!! kettőnkkel 0-100 km/h 9.37 mp lett a legjobbja (első három mérés), innen egyedül zúzta, és nem hiába! mindjárt elsőre 8.80-at produkált és 10.95-öt 1/8-ad mérföldön, majd ezt letornázta 10.66-ig (0-100 = 8.49).

ekkor elmentünk 1/4 mérföldet mérni. hármat ment, az utolsó lett a legjobb: 15.92 mp!!!!!!!! ez szerintem egy 1.6-os géptől, enyhén nedves aszfalton nagyon brutál! a 0-100 km/h-s részideje 8.14 mp, ez már alig marad el egy gyalog C20XE GSi-től!!! az 1/8 mérföldes érték pedig 10.46 mp, amit szintén csak nagyon kapaszkodva teljesít egy C20XE GSi, és végül az 1/4-et szerintem széria C20XE GSi-vel nem is lehetne megcsinálni.

szóval utcán, menet közben egy C20XE-nek nem lenne esélye Futó kollégával szemben!!! ez szerintem nagyon komoly. már értem miért "Futó" ez a kolléga, mert nagyon szedi a lábát... :unsure:

haló! a C20XE GSi-t nem pejoratíve használom itt fel, hanem mert az tényleg egy etalon! :blink:

a teljesítmény mérés - ha a megadott tömeg tényleg pontos volt, amit Futó kolléga így gondol - akkor keréken 97.2 LE-t adott ki ezen a diagramon. ennél volt egy picit jobb is, 98.4 LE.

a kocsi üres tömegét 970 kg-nak, a méréshez felhasznált menetkész tömeget 1040 kg-nak vettük. ha a 970 kg üres tömeghez csak Futó kolléga ruhástól mindenestől 70 kg-ját adom hozzá, akkor 1040 kg jön ki.

ebből a tényleges teljesítményed 20% veszteség esetén 123.0 LE. ha az össztömeg csak 1030 kg, akkor a teljesítmény 99.4 LE / 124.2 LE. a keréken mért teljesítmény a tuti, a főtengelyes csak becslés. Futó kolléga 130 LE-t gondolt a gépnek főtengelyen. három megoldás lehet: vagy kicsit több a kocsi súlya, vagy kicsit több a vesztesége, vagy tényleg csak ennyi a teljesítménye a gépnek! ;)

itt vannak a diagramok:

Futo-061207-01_small.JPG

Futo-061207-02_small.JPG

Futo-061207-03_small.JPG

ugyanez letölthető nagyfelbontásban is:

0-100 km/h-s részidő

1/8 mérföldes részidő

1/4 mérföldes végeredmény

és végül a teljesítményhez a görbe:

Futo-061207-04_small.JPG

nagyfelbontásban:

Teljesítmény nagyfelbontásban

GRATULÁLOK, ez szép eredmény!!!

Link to comment
Megosztás:

Oszi bá, köszi a mérést! :unsure:

Lényegében jobbak az eredmények, mint amire számítottam, de lesz ez még jobb is (szar magas profilú

gumival, lepárásodott aszfalttal ez így főleg jó :blink: ).

A 0-100 mérés annyira nem is kiemelkedő sztem, mert az 1-2 fokozat nem optimális a motor

karakterisztikájához, de negyed mérföldön már látszik az egyenes fogas 3-4 fokozat, ami igencsak

optimálisan viszi át a hajtást. És akkor még az 5. fokozatot nem is használtuk, pedig abban is olyan

jól gyorsul, mint 4-ben. ;) Majd mérünk tavasszal 1km-es távot is. :P

A főtengelyerőhöz annyit, hogy a hajtás vesztesége mindenképpen nagyobb mint a gyári típusoké,

a lamellás sperr miatt. Szóval kb-ra jó volt a becslésem. ;)

Link to comment
Megosztás:

Akkor tényleg igazad lesz Voszi! Ha nem ülsz be mellém simán mennék 8,5 - 8,8 között 100-ra én is. Ennyit számít a + 80 - 90kg-od?

ekkora különbség nem lesz, mert a 80 kg nem mindegy, hogy 1000 kg-hoz, vagy 1600 kg-hoz viszonyul, de a Te géped is biztos 9 mp alatt van.

Tegnap este Lurdy után én is mértem egyet Gabi BC-jével, 1/8-ra 11.3, 1/4-re 17.4.

Ez is mezei 1.6-s.

Tényleg Gabi, a Speed-record menüből később a sebességadatot nem lehet kicsalni? Mert közvetlen mérés után mutatja még.

jó eredmények! :lol:

Oszi bá, köszi a mérést! :unsure:

Lényegében jobbak az eredmények, mint amire számítottam, de lesz ez még jobb is (szar magas profilú

gumival, lepárásodott aszfalttal ez így főleg jó :blink: ).

A 0-100 mérés annyira nem is kiemelkedő sztem, mert az 1-2 fokozat nem optimális a motor

karakterisztikájához, de negyed mérföldön már látszik az egyenes fogas 3-4 fokozat, ami igencsak

optimálisan viszi át a hajtást. És akkor még az 5. fokozatot nem is használtuk, pedig abban is olyan

jól gyorsul, mint 4-ben. ;) Majd mérünk tavasszal 1km-es távot is. :lol:

A főtengelyerőhöz annyit, hogy a hajtás vesztesége mindenképpen nagyobb mint a gyári típusoké,

a lamellás sperr miatt. Szóval kb-ra jó volt a becslésem. ;)

"lényegében jobbak" ;) telhetetlen

szóval az 1km-re az lesz a baj sztem, hogy végsebességet csúnyán eléred, és akkor mi lesz? :P

Link to comment
Megosztás:

ekkor elmentünk 1/4 mérföldet mérni. hármat ment, az utolsó lett a legjobb: 15.92 mp!!!!!!!! ez szerintem egy 1.6-os géptől, enyhén nedves aszfalton nagyon brutál! a 0-100 km/h-s részideje 8.14 mp, ez már alig marad el egy gyalog C20XE GSi-től!!! az 1/8 mérföldes érték pedig 10.46 mp, amit szintén csak nagyon kapaszkodva teljesít egy C20XE GSi, és végül az 1/4-et szerintem széria C20XE GSi-vel nem is lehetne megcsinálni.

szóval utcán, menet közben egy C20XE-nek nem lenne esélye Futó kollégával szemben!!! ez szerintem nagyon komoly. már értem miért "Futó" ez a kolléga, mert nagyon szedi a lábát... ;)

Akkor "papiron" sikerült Futó urnak amit évek óta hallunk tőle, hogy épít egy gsi verő egyhatot :unsure:

haló! a C20XE GSi-t nem pejoratíve használom itt fel, hanem mert az tényleg egy etalon! ;)

naazé' :blink:

Link to comment
Megosztás:

szóval az 1km-re az lesz a baj sztem, hogy végsebességet csúnyán eléred, és akkor mi lesz? :unsure:

No ez biztos, de a részidőt lehet elemezni. :P

Akkor "papiron" sikerült Futó urnak amit évek óta hallunk tőle, hogy épít egy gsi verő egyhatot :blink:

Ugye megmondtam?! ;)

És ha minden igaz, ez még tavasszal elég sokat fog javulni, csak végre már meg kellene normálisan

iratni az elektronikát (mostani becslés szerint ugye alig 130 paci, és az elektronika normális programozása

után 150 is lehet, mint Patyi már bizonyította. ;) )

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

nyomtam délelőtt szép időben pár 1/4 mérést. út jó volt, gumi szépen tapadt (téli gumi, 11 fok forróság :lol:)

összesen 5 mérés volt

0-100: legjobb: 6,26 mp, 6,5 alatt még 2x

1/8 mérföld: legjobb: 9,33 mp, 9,7 alatt még 2x

1/4 mérföld: 14,21 mp, 14,7 alatt még 2x

sajnos a tapadás annyira jó volt, hogy minduntalan befulladtam, csak az utolsó előtti mérésnél tudtam tapadáshatáron tartani a gépet. meg is lett az eredménye. de befulladva is 14,7 alatt ment a gép (+ 2x 14,8 alatt)

nagyon-nagyon elégedett vagyok az eredménnyel. diagramot majd kiteszem. 0-100-on Anti kb. 2 kocsinyit versz rám. a látómezőben maradsz, majd felszerelek rá egy RPG-t, hogy ha kellő távolságba értél kilőhesselek. :) :)

majd valamikor megnézem, hogy mennyit lehet a gépből büntetlenül kipakolni, aztán akkor még mérek egy sort, de kb. itt a vége az már látszik.

Link to comment
Megosztás:

Nyári gumival kiváncsi leszek ám még, hogy javulsz e?

Meg majd ha úgy adódik kéne mérni egy hivatalosan is mért futamot és összehasonlítani a két műszert... :lol:

igen, az jó lenne! majd valamikor mérni kéne olyat.

sztem nyárival nem biztos, hogy jobbat megyek, mert ez a téli nagyon gyors és jó gumi (ZR-es), és meleg volt, tehát baromira tapadt.

Link to comment
Megosztás:

Hernád Tomi szeretné bebizonyítani jövő héten, hogy a Seat jobban megy, mint az Astra...

Paraméterek:

Seat: 2.0TD, 140LE ~300Nm, ~1.3t

Astra: 1.9CDTI, 150LE ~320Nm, ~1.4t(+zene)

lehet fogadni :lol:

ps.:

+bonus: Passat kombi, 1.9TD (chip) 170LE, 450Nm (mért eredmények) súly ismeretlen

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.