voszi Elküldve November6, 2006 Szerző Megoszt Elküldve November6, 2006 Kezdek e téren megvilágosodni. Viszont mennyi lenne az eltérés az eredményeinkben ha 100%-os súly ill végsebességet mérnénk? Csak, hogy van e értelme. a pontos súly nyilván a megadotthoz képest arányos módosulást jelentene, a végsebesség mérésnél sztem még pár százalékot javulna a géped. csak a rend kedvéért ide írom az összefüggéseket "heurisztikusan": a teljesítmény az az időegységre eső munka a munka az az erő és az erőnek az irányába eső elmozdulás szorzata (vagyis az erő és az elmozdulás vektorok skaláris szorzata) az erő pedig a tömeg és a gyorsulás szorzata, ahol a gyorsulás az egy vektor, a tömeg meg egy skalár (tehát itt a szorzat "sima" szorzást jelent, nem skaláris szorzatot). ebből tehát következik, hogy egy baromi jó gyorsulásmérőre, meg egy pontos tömeg mérésre van szükség a pontos teljesítmény kiszámolásához. minden mérésünk olyan volt, hogy a tömeget a gép 1160 kg-nak vette. sebaj, én átszoroztam a megadott tömeggel, és máris jó (hiteles) teljesítmény adatokat nyertünk. pl. tominál 1685/1160-nal. Ha Tomi megméri a kocsiját pontosan, akkor egy újabb szorzással még pontosabb teljesítmény értékhez jutunk. NEM KELL ÚJABB MÉRÉS AHHOZ MÁR! Anti dettó. oks? Kikéri magának a csodás X16XEL ;) ;) :P Majd kéne tényleg mérni. :unsure: Ha esetleg Budaörs felé kanyarogsz a közeljövőben, és itt leszek, akkor itt az M7 kivezetőn tudunk is egy jót mérni. :lol: én X16XEL-t írtam, bibebőőő! :blink: ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November6, 2006 Megoszt Elküldve November6, 2006 én X16XEL-t írtam, bibebőőő! :unsure: :blink: Hehe, javítás elfogadva. ;) ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atommanó Elküldve November6, 2006 Megoszt Elküldve November6, 2006 Tényleg Gabi! Neked így saccra mit gyorsul a masina? :unsure: Link to comment Megosztás: More sharing options...
gsi.tamás Elküldve November6, 2006 Megoszt Elküldve November6, 2006 Ok! Akkor ha ipari mérleg felé járok mérek egyet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November6, 2006 Megoszt Elküldve November6, 2006 Neked így saccra mit gyorsul a masina? :unsure: 0-100 nem lehet jó, mert az 1-2 fokozat hosszú, és az amúgy is nagytengelyes motorral nehézkes a kezdeti kigyorsítás. De pl. 80-120 között nem cécózik sokat. :blink: Meg onnan a végsebességig sem rossz ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atommanó Elküldve November6, 2006 Megoszt Elküldve November6, 2006 Na kiváncsi leszek mit mértek majd, vagy sikerült e megint teljesítményt csökkenteni súlyos máni árán... :blink: Bocs ezt nem hagyhattam ki... Teljesítményre mit saccolsz? :unsure: Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve November6, 2006 Szerző Megoszt Elküldve November6, 2006 Ok! Akkor ha ipari mérleg felé járok mérek egyet. helyes! 0-100 nem lehet jó, mert az 1-2 fokozat hosszú, és az amúgy is nagytengelyes motorral nehézkes a kezdeti kigyorsítás. De pl. 80-120 között nem cécózik sokat. :unsure: Meg onnan a végsebességig sem rossz :blink: a 80-120 a kedvencem! a Dyno a Morzsában van folyamatosan, még szép, hogy 80-120-ra állítom, azt lehet legtöbbször kimérni a forgalomban. ;) ;) :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atommanó Elküldve November6, 2006 Megoszt Elküldve November6, 2006 Azt mérhettünk volna nalám is...mert a rugalmasságra is kiváncsi vagyok...bár baromságnak tartom, hogy meghatározott sebességi fogkozatban hasonlítják össze ezeket... Nem mindegyik motor ugyanabban a fordulattartományban él, többek közt ezért sem baj, hogy van rajta váltó... :unsure: :blink: De gondolom ezt nem kell magyaráznom... ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Udi Elküldve November6, 2006 Megoszt Elküldve November6, 2006 5 ajtós C14SE mocival szerelt Astra F, 5 liter üzemanyaggal sofőr nélkül volt 1040 Kg. A mérleg +- 10 kg-ot csalhat, erről még papírt is kaptam. :unsure: Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve November6, 2006 Szerző Megoszt Elküldve November6, 2006 5 ajtós C14SE mocival szerelt Astra F, 5 liter üzemanyaggal sofőr nélkül volt 1040 Kg. A mérleg +- 10 kg-ot csalhat, erről még papírt is kaptam. ;) helyes, akkor előjegyezlek egy mérésre. :P Azt mérhettünk volna nalám is...mert a rugalmasságra is kiváncsi vagyok...bár baromságnak tartom, hogy meghatározott sebességi fogkozatban hasonlítják össze ezeket... Nem mindegyik motor ugyanabban a fordulattartományban él, többek közt ezért sem baj, hogy van rajta váltó... :unsure: :blink: De gondolom ezt nem kell magyaráznom... ;) persze, persze az full f@szság, amit az újságok vetnek össze. ott kell mérni a 80-120-at, ahol a gépezet roncsol! én még szép, hogy hármasban mérem mindig! ;) naná, majd ötösben? galoppozzon, akinek hat anyja van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Udi Elküldve November6, 2006 Megoszt Elküldve November6, 2006 Voszi! Köszi, nemrég vettem én is egy Mr.Dyno-t viszont még tanulmányoznom kellene. :unsure: Bízom benne, hogy pár jó tanáccsal eltudsz látni....gondolom pü-ben...előre is köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve November6, 2006 Szerző Megoszt Elküldve November6, 2006 én is kezdő vagyok még, de bármit tudok, segítek! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atommanó Elküldve November6, 2006 Megoszt Elküldve November6, 2006 De jól megy itt mindenkinek? :unsure: Akkor nekem már nem is kell venni, csak szólok valamelyik járókelőnek az utcán, hogy nicns e nála egy véletlenül...hát bizti lesz...ugyanabban a zsebében amelyikben az éndzsölájsz... :blink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve November6, 2006 Szerző Megoszt Elküldve November6, 2006 ha mázlid van, egy tartalék motor is lesz nála... :unsure: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November6, 2006 Megoszt Elküldve November6, 2006 Na kiváncsi leszek mit mértek majd, vagy sikerült e megint teljesítményt csökkenteni súlyos máni árán... ;) Bocs ezt nem hagyhattam ki... Teljesítményre mit saccolsz? :unsure: A teljesítmény nagy ugrás a tavalyihoz képest, főleg a Patyi féle váltóval. ;) A hétvégi versenyen aláztuk a GSi-ket, csak úgy összevetésképpen. :blink: Bár még ez lesz fokozva, ugyanis a gyári kistengelyre írt dbilas chip van benne. Most persacc 125-130 paci lehet, de ha meg lesz írva normálisan a chip, 150 körül alakulhat. :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
gsi.tamás Elküldve November6, 2006 Megoszt Elküldve November6, 2006 Tényleg ezekből az adatokból jól sejtem, hogy nem lehet nyomaték görbét kreálni mert ahoz kell sok sok fordulatszám érték? Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve November6, 2006 Szerző Megoszt Elküldve November6, 2006 így van. sajnos a nyomaték értékek azok nem jöttek még össze. de meg vannak a görbék, ha tudunk pontosítani, akkor lesz az is. valami ilyen kell pl.: Corsa C GSi fordulatszám viszonyok: 01. fokozat: 5000-en megy 40-nel -> 125-ös fordulat / km/h arány 02. fokozat: 3500-on megy 50-nel -> 70-es fordulat / km/h arány 03. fokozat: 4800-on megy 100-zal -> 48-as fordulat / km/h arány 04. fokozat: 3000-en megy 80-nal -> 37.5-ös fordulat / km/h arány 05. fokozat: 3000-en megy 100-zal -> 30-as fordulat / km/h arány Ezeket kéri a gép, de még mást is, majd olvasom még én is a leírást. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November6, 2006 Megoszt Elküldve November6, 2006 Ezeket a viszonyokat érdemes a váltóáttétel és a korrektül lemért kerékátmérő szerint számolni, mert a km óra és a fordszámmérő is csal kicsit! :unsure: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atommanó Elküldve November6, 2006 Megoszt Elküldve November6, 2006 Ezeket a viszonyokat érdemes a váltóáttétel és a korrektül lemért kerékátmérő szerint számolni, mert a km óra és a fordszámmérő is csal kicsit! ;) Ki tudja már milyen váltóáttétel van most a kocsi alatt... :unsure: :blink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November6, 2006 Megoszt Elküldve November6, 2006 Ki tudja már milyen váltóáttétel van most a kocsi alatt... :unsure: :blink: A váltón vannak az azonosításhoz szükséges adatok, azt meg csak tudod hogy a végáttétel mekorrára lett cserélve, ha volt egyáltalán. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve November6, 2006 Szerző Megoszt Elküldve November6, 2006 így van, ezekkel rendelkezem is, meg a kerék átmérőt is ismerem, szóval mindjárt lesz akkor számolt adatsorom is! Z18XE - F17CR: 1-es: 3.727 2-es: 2.136 3-as: 1.414 4-es: 1.121 5-ös: 0.890 Végáttétel: 3.74 Kerekem most: 195/45 R16 --> D=16*25.4 + 0.9*195 mm = 406.4 + 175.5 = 581.9 mm --> K=D*PI = 581.9 * 3.1415296stb = 1828.1 mm Váltó koefficiensek: F(i) = K / ((i. váltó áttétel)*végáttétel*60)*3.6, ami megadja, hogy az adott fokozatban egy fordulathoz hány km/h tartozik Kiszámolva: F1 = 1.8281 / (3.727*3.74*60) * 3.6 = 0.007869 --> 1/F1 = 127.08 F2 = 1.8281 / (2.136*3.74*60) * 3.6 = 0.013730 --> 1/F2 = 72.83 F3 = 1.8281 / (1.414*3.74*60) * 3.6 = 0.020741 --> 1/F3 = 48.21 F4 = 1.8281 / (1.121*3.74*60) * 3.6 = 0.026162 --> 1/F4 = 38.22 F5 = 1.8281 / (0.890*3.74*60) * 3.6 = 0.032952 --> 1/F5 = 30.35 jeee, zsírra egyezik!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve November6, 2006 Szerző Megoszt Elküldve November6, 2006 egyébként az utolsó fokozat koefficienséből, meg a leszabályozási fordulaszámból lehet az "elméleti" végsebességet kiszámolni egy kocsira: Vmax = Fu * fmax, ahol Fu az utolsó fokozat koefficiense (Fu = F5 5 sebességnél, Fu = F6 6 sebességnél, pl. Calibra turbónál), fmax a leszabályozási fordulatszám az utolsó fokozatban. néhány típus Vmax-a: Típus -------------------------------------------------- Fu ----------- fmax ------ Vmax Astra F Gsi C20XE + F20CR + 195/50 R15 ----- 0.03654 ---- 6500 ----- 232.2 km/h Astra F Gsi C20XE + F20CR + 205/50 R15 ----- 0.03583 ---- 6500 ----- 228.2 km/h Calibra C20LET + F28 + 205/45 R16 ------------ 0.04046 ---- 6500 ----- 257.7 km/h Calibra C20LET + F28 + 215/40 R16 ------------ 0.03961 ---- 6500 ----- 252.3 km/h Corsa C GSi Z18XE + F17CR + 205/45 R16 ---- 0.03346 ---- 6500 ----- 213.1 km/h Corsa C GSi Z18XE + F17CR + 185/60 R15 ---- 0.03415 ---- 6500 ----- 217.5 km/h Astra G OPC Z20LET + F23SRT + 215/40 R17 -- 0.03969 ---- 6500 ----- 252.8 km/h Astra G OPC Z20LET + F23SRT + 215/45 R17 -- 0.04110 ---- 6500 ----- 261.8 km/h Minden adathoz 2% szlipet (gumi csúszása gördülés közben) is figyelembe vettem, ami reális! Na most az OPC se tud 5900-as fordulat fölé menni széria kivitelben, mint ahogy a Calibra turbó sem utolsó fokozatban (mindkettőt próbáltam), ami 240 felett picivel végsebességet jelent. A Carstyling-on amikor olvasom, hogy a Calibrája C20NE-vel, meg az Astra GSi-je C20XE-vel 240-et, 250-et tol, de még ment volna simán... na akkor jókat rötyögök. :unsure: :blink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Udi Elküldve November6, 2006 Megoszt Elküldve November6, 2006 Voszi! Ez így korrekt azaz számolni kell....de viszont az időjárási tényezőket is pontosan kellene mérni... Páratartalomra, légnyomásra kellene egy pontos lehetőleg digitális cucc. Magasságot GPS-el tudok mérni, hőmérséklet az nem probléma. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atommanó Elküldve November6, 2006 Megoszt Elküldve November6, 2006 Hát igen...ez az én esetemben is úgy néz ki, hogy 230-ig eégsz tűrhető a gyorsulás, 240-ig már nagyon lassú...afelett..meg már várom iszonyat lassúúúúú... :unsure: Monjuk nekem jól meg van kevereve...215/40 17-es kerék, de Vectra Digit műszerfal...na akkor most ki merre mennyit csal? :blink: ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November6, 2006 Megoszt Elküldve November6, 2006 Kerekem most: 195/45 R16 --> D=16*25.4 + 0.9*195 mm = 406.4 + 175.5 = 581.9 mm --> K=D*PI = 581.9 * 3.1415296stb = 1828.1 mm Azért ezt ne vedd biztosra :unsure: Mérd le a kereket (a tényleges futás közbeni átmérője a tehermentesítettel kb egyenlő). :blink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts