voszi Elküldve November6, 2006 Megoszt Elküldve November6, 2006 Áhoj poplacsek, akkor ide is becsatolom az Anti, meg a Tom két legjobb 0-100 km/h-s futamához tartozó mérési diagramját: Anti bratyóka: Tom bácsika: Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve November6, 2006 Szerző Megoszt Elküldve November6, 2006 akinek a nagy méretű diagram kell, ami jobban látható, annak itt a link: Tomi diagram Anti diagram Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atommanó Elküldve November6, 2006 Megoszt Elküldve November6, 2006 Már pont akartam kérdezni, hogy az a közel 0.6 g, már ha jól olvasom le a diagrammról, mennyire is jó vagy semmilyen... Ezt találtam a timeslippen: "A 0.6g a "szuperautókat" leszámítva kifejezetten jónak számít. :unsure:" Akkor annyira nem lehet szar...főleg, hogy ugye nem volt meg az ideális tapadás sem...:-) Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve November6, 2006 Szerző Megoszt Elküldve November6, 2006 No itt az OPC legjobb menete tuning előtt: Nem volt jó itt sem az elindulás, a felépülő gyorsulás valahogy ekkor is alább hagyott "megbicsaklott", pedig jól kezdte (0,55-ös g-vel), aztán már elég egyenletes. Viszont látható, hogy az Antié mennyivel nagyobbat tol kettesben!!! A mostani állapotról nincs még mérésem, mert nem akarok menni vele komolyan, míg nincs rajta a kúler, a difi, meg a kuplung. Már pont akartam kérdezni, hogy az a közel 0.6 g, már ha jól olvasom le a diagrammról, mennyire is jó vagy semmilyen... Ezt találtam a timeslippen: "A 0.6g a "szuperautókat" leszámítva kifejezetten jónak számít. :unsure:" Akkor annyira nem lehet szar...főleg, hogy ugye nem volt meg az ideális tapadás sem...:-) 0,6 g, főképpen kettesben, az ATOM! :blink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
gsi.tamás Elküldve November6, 2006 Megoszt Elküldve November6, 2006 Érdekes ez a két görbe mert ugye mind kettő turbós autó (tudom ez diesel de turbós és elég nyomatékos is) és teljesen más diagramm jön ki. Gondolok itt arra, hogy a 0,67 g értéket én indulásnál 1,8s-nál kezdem elveszteni Anti pedig 0,47 - 0,589-et majdnem megtartja 100km/h-ig akkor a teljesítményt én hamarabb elérem mint Anti és tartom lineálisan az ővé pedig egyre nő. Itt jönnek a kérdéseim 4,77s-nál miért csökken a teljesítmény az Antinál ill. a g érték hamarabb kezd esni mint a teljesítmény. Aztán azt mondjátok meg nekem, hogy a legjobb időmhöz a 9, 14-hez tartozó teljesítmény érték miért kisebb mint a gyári vagy hát úgy is mondhatnám, hogy miért a 9,6-os időmmel értem el a max lóerőt? Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve November6, 2006 Szerző Megoszt Elküldve November6, 2006 :unsure: érdekes kérdések, gondolkodom a válaszokon. a 0,67 g az csak a mérés során keletkező "váltási zaj", tehát a tényleges maximális g értéked 0,52 körüli (0,9 mp-ig a szakasz). utána gondolom a bazi erős váltásod, ami miatt az egész kocsi egy hatalmasat nyikkan okozza azt a gigantikus méretű kilengést. nálam meg az Antinál sincs ilyen, de mi mindketten nagyon lassan váltottunk, nem volt nyikkanás. le is ment a teljesítményünk (meg a gyorsulásunk) negatívba, az enyém rendesen. a másik, hogy vigyázz, az Anti diagramján a színek csalókák, kettes után a gyorsulás és a teljesítmény görbék átmetszik egymást, és elsőre úgy látod, mintha az Anti kocsija végig 0,6 g körül nyomna. de nem, csak kb. 1 mp-ig van meg a bazi gyorsulás (4,0 mp-től olyan 4,90-ig), onnan meredeken leesik neki is 0,4 g körülire. ebből következik a teljesítmény csökkenés is. csökkenő gyorsulás - csökkenő teljesítmény, vszínűleg ott (4,8 mp környékén) érte el a nyomatékmaxmumot, és kezd bepusztulni a kocsi. na a legutolsó kérdésedre az egzakt választ nem tudom, mert ezer dolog befolyásolhatja, de nyilván nem feltétlenül a legjobb idődhöz kell tartozzék a legnagyobb teljesítmény. így alakult, a 9,69-es mérés során jött ki a legnagyobb teljesítmény. ne feledd, lesz nagyobb teljesítményed is, ha futunk egy 1/4-et, vagy 1/8-at is, mert ugye a névleges maximális teljesítményt utolsó fokozatban, magas fordulaton szokták elérni a kocsik!!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atommanó Elküldve November6, 2006 Megoszt Elküldve November6, 2006 A g értékek változása szerintem azért adódhat, mert nálam pl 1esben és kettesben is játszani kellett a gázzal mert nyomatékból (még háromban is, esőben még4-ben 5-ben is) eltekeri a kereket ahogy letölt a turbó...nem a gyors ráváltások miatt... :unsure: Nálad eleve hátsókerék, és oda megy a súly...ezért már eleve jobb a tapadásod, tehát egyenletesen...egyenletesebben el tudsz indulni... ;) Valami ilyesmi lehet a dologban... :blink: Nem 4-esben mérik a legnagyobb teljesítményt? Nekem annó fékpadon amikor mérték, 4-ben mérték, mert ott a legközelebb az 1:1 hajtás... ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November6, 2006 Megoszt Elküldve November6, 2006 Nem 4-esben mérik a legnagyobb teljesítményt? Nekem annó fékpadon amikor mérték, 4-ben mérték, mert ott a legközelebb az 1:1 hajtás... :unsure: ?????? 5-ben van a legközelebb az 1:1 hajtás... (vagy 6-ban :blink: ). Nem kell kifelejteni a végáttételt sem az egyenletből... ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atommanó Elküldve November6, 2006 Megoszt Elküldve November6, 2006 Nekem 4-ben mértek...ezt tudom... :unsure: ezt mondták... :blink: Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November6, 2006 Megoszt Elküldve November6, 2006 Nekem 4-ben mértek...ezt tudom... :unsure: ezt mondták... :blink: Igaz hogy maga a csoporttengelyes áttétel az utolsó fokozatban 0,8-0,9 arányú szokott lenni, tehát 1 alatti, de szerintem "elfelejtették", hogy mögötte meg van egy legalább 3,5-es végáttétel. ;) Tehát 1:1 csoporttengely hajtás mellett is legalább 3,5x kevesebbet pörög a kerék, mint a motor. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atommanó Elküldve November6, 2006 Megoszt Elküldve November6, 2006 Igaz hogy maga a csoporttengelyes áttétel az utolsó fokozatban 0,8-0,9 arányú szokott lenni, tehát 1 alatti, de szerintem "elfelejtették", hogy mögötte meg van egy legalább 3,5-es végáttétel. :blink: Tehát 1:1 csoporttengely hajtás mellett is legalább 3,5x kevesebbet pörög a kerék, mint a motor. ;) És akkor ez most az én esetemben mit jelent, hogy amit akkor mértek az több vagy kevesebb minta valós? :unsure: Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve November6, 2006 Szerző Megoszt Elküldve November6, 2006 itt a Corsa C GSI legjobb idejéhez tartozó diagram: Csak, hogy Tom kérdéséhez csatlakozzak ezzel is, a Morzsa legnagyobb teljesítménye a legrosszabb időeredményhez jött ki (106,5 LE keréken), itt mneg "csak" 99 LE. A Morzsa meglepően jót tol egyesben, nézd meg, 0,5 g szinten. Ebből is látszik, hogy kellene rá az fordulatszám növelő chip (az enyém nem olyan, tilt 6500-nál), mert akkor sokkal jobb lenne minden eredménye, egyesben szántja a földet rendesen (érezni is). kettesben épp futná a 0-100-at, nem kellene 95-nél elváltani, másrészt az 1/4 mérföld is úgy jön ki vele, hogy éppen letilt a hármas. az is sokat javulna, ha nem kéne elváltani négyesbe. ja, és a Corsa gyári 0-100 km/h-s szintideje (2002-től) 8,5 mp. A 2001-es évjáraté 9.0 mp, de nem tudom méér... :blink: :unsure: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atommanó Elküldve November6, 2006 Megoszt Elküldve November6, 2006 Lehet, hogy más benne a computer? Voszi! Csak hogy mindenki vágja kiről is van szó... A Tom az a Tom...Gsi-je van... Az általad írt Tom, ő az es GSITomi, Alias BMWTomi... :unsure: Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve November6, 2006 Szerző Megoszt Elküldve November6, 2006 Tom = Gsi.Tom bocsi, ezt összezagyváltam... :unsure: javítottam, mert ehhez a Morzsa méréshez nem 103 LE tartozott, hanem a 99 (a diagramról is leolvasható). Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November6, 2006 Megoszt Elküldve November6, 2006 És akkor ez most az én esetemben mit jelent, hogy amit akkor mértek az több vagy kevesebb minta valós? :unsure: Nemtom. Azt ők tudják megmondani, hogy adott esetben mennyire módosul az átvitt teljesítmény. A 2001-es évjáraté 9.0 mp, de nem tudom méér... ;) :blink: Lehet más áttételezésű a váltója. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atommanó Elküldve November6, 2006 Megoszt Elküldve November6, 2006 Ezek a diagrammok amúgy hogy kreálódnak? Memoba menti a Dyno, és onnan USB-vel vagy mittoménhogy töltöd át? és egyből diagrammba rakja, vagy bele kell szerkeszteni? :unsure: Egyébként összehasonlítva ezeket a méréseket a tájmszlippen készültekkel, elég jól egybeesnek... :blink: tehát nem lehet vacak a Dyno... ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve November6, 2006 Szerző Megoszt Elküldve November6, 2006 És akkor ez most az én esetemben mit jelent, hogy amit akkor mértek az több vagy kevesebb minta valós? :unsure: a mérés jó, csak nem volt teljes. mérni kell egyet majd úgy, hogy megtolod ötösben végsebességig. ami abból kijön, ennél pontosabb érték lesz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atommanó Elküldve November6, 2006 Megoszt Elküldve November6, 2006 Nemtom. Azt ők tudják megmondani, hogy adott esetben mennyire módosul az átvitt teljesítmény. Az én esetemben amit mértek, azt 4-ben mérték...nekem evvel ellentétben még volt egy rövidített végkihajtásom is...De nem hatotta meg őket...evvel nem foglalkoztak... :unsure: Tehát akkor amit mértek az még annyi sincs mit amit anno mondtak? :blink: a mérés jó, csak nem volt teljes. mérni kell egyet majd úgy, hogy megtolod ötösben végsebességig. ami abból kijön, ennél pontosabb érték lesz. Ez okés, de hol a tökömben menjek 250-et? ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve November6, 2006 Szerző Megoszt Elküldve November6, 2006 Ezek a diagrammok amúgy hogy kreálódnak? Memoba menti a Dyno, és onnan USB-vel vagy mittoménhogy töltöd át? és egyből diagrammba rakja, vagy bele kell szerkeszteni? :unsure: Egyébként összehasonlítva ezeket a méréseket a tájmszlippen készültekkel, elég jól egybeesnek... ;) tehát nem lehet vacak a Dyno... :P minden kreálódik, de a teljesítményt azt ugye arányosan rosszul hozza (mert a tömeg nincs jól megadva, mindig a Corsa tömegével számolt, az nem lett beírva), ezért nekem át kell skáláznom a teljesítmény skálát, a többit csak átírom. azonkívül nem hoz csak két oszlopot, nekünk meg 3 kell. szóval ezt én teszem rá. de kiteszek egy nyers diagramot (a Tiédet). Íme: mondjuk Neked Anti a teljesítményed éppen megegyezik, mert a Corsa is 1160 kg-mal van berakva. :blink: szóval Téged meg se kellett volna szerkesszelek... ;) nem baj, kicsi gyakorlás nem árt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atommanó Elküldve November6, 2006 Megoszt Elküldve November6, 2006 Valamelyik nap elugrok már leméretni...csak nehogy ottfogják valamelyik ócskavastelepen... :unsure: Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve November6, 2006 Szerző Megoszt Elküldve November6, 2006 Ezek a diagrammok amúgy hogy kreálódnak? Memoba menti a Dyno, és onnan USB-vel vagy mittoménhogy töltöd át? és egyből diagrammba rakja, vagy bele kell szerkeszteni? :unsure: Egyébként összehasonlítva ezeket a méréseket a tájmszlippen készültekkel, elég jól egybeesnek... :lol: tehát nem lehet vacak a Dyno... :lol: Fogadásom van, hogy az Ave-nak Dyno-ja van, mert négy-öt befolyásoló tényezőt kizárólag a Dyno tud, a többi nem. A leírás szerint 0.0025 mp-en belül hiteles, ezért én az utolsó 2 jegyet fogadom el (a harmadikban már lehet 1 ezrednyi hiba) Valamelyik nap elugrok már leméretni...csak nehogy ottfogják valamelyik ócskavastelepen... :blink: há' mit kérsz ezé' a bádogkupacé te gyerek? miiiiiiiiiiiicsoooooooooooooodaaaaaaaaaa? 1.6 milkát? há' engem nem izgat, hogy 5.5 alatt van százon, nekem vajlingnak kell a Sanyi lovamat etetni!!! ;) :P Ez okés, de hol a tökömben menjek 250-et? ;) mé' nem tucc 250-nel menni a Soroksárin? ;) egyébként hát igen, gázos a dolog, de gondolom valami autópályaféleségen kéne kipróbálni... de nem ülök melléd, mert nem akarok szerepelni a heti legpusztítóbb gyorshajtó fotóján. :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atommanó Elküldve November6, 2006 Megoszt Elküldve November6, 2006 Pedig csak mosolyognod kéne... :blink: :unsure: ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
voszi Elküldve November6, 2006 Szerző Megoszt Elküldve November6, 2006 egy kis táblácska a nyakamba: "Nem megyünk 250-nel, ez csak érzéki csalódás!" :blink: ;) akit szívesen megmérnék még (de bárki más is jöhet persze, félre ne értsétek): - Sonique - opel16v csodás X16XEL-je - Demó - Warwolf ugye Warwolfnak is disznó Corsa A-ja van? :unsure: Link to comment Megosztás: More sharing options...
gsi.tamás Elküldve November6, 2006 Megoszt Elküldve November6, 2006 Kezdek e téren megvilágosodni. Viszont mennyi lenne az eltérés az eredményeinkben ha 100%-os súly ill végsebességet mérnénk? Csak, hogy van e értelme. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opel16v Elküldve November6, 2006 Megoszt Elküldve November6, 2006 - opel16v csodás C16SE-je Kikéri magának a csodás X16XEL :blink: ;) ;) Majd kéne tényleg mérni. :unsure: Ha esetleg Budaörs felé kanyarogsz a közeljövőben, és itt leszek, akkor itt az M7 kivezetőn tudunk is egy jót mérni. :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts