Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

sziasztok!

tudna nekem segíteni valaki? opel astra f 1.4 x14nz-n ki akarom cserélni az első-hátsó nagy lengőkar szilenteket jobb és bal oldalt de nem szeretném az egész lengőkart csak a szilenteket, ebben tudnátok segíteni kinél lehet meg csinálni? soroksár,erzsébet, dél pest közelében

köszi:)

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Normális ez a hézag?

http://www.kepfeltoltes.hu/view/140807/P1190606_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ez okozhat koppanó hangot a futómű felől?

Teljesen kitekert kormánynál jobbra-balra előre-hátra mindegy merre indulok koppan egyet! Néha körforgalomból kifelé is,ha picit nagyobb a tempó és billen a kaszni!

Most lett cserélve első lengéscsillapító,toronycsapágy,toronyszilent,lengőkarszilentek,stabbekötő,stabszilent. Tavaly talpas,kormánybekötő. Szóval itt minden új!

Amúgy gondoltam megfordítom a tányérokat talán más lesz!

Esetleg motortartó bakok? Bár nem rég feszegettem jónak tűntek! Váltótartó cserélve 2x is!

Link to comment
Megosztás:

Normális ez a hézag?

http://www.kepfeltoltes.hu/view/140807/P1190606_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ez okozhat koppanó hangot a futómű felől?

Teljesen kitekert kormánynál jobbra-balra előre-hátra mindegy merre indulok koppan egyet! Néha körforgalomból kifelé is,ha picit nagyobb a tempó és billen a kaszni!

Most lett cserélve első lengéscsillapító,toronycsapágy,toronyszilent,lengőkarszilentek,stabbekötő,stabszilent. Tavaly talpas,kormánybekötő. Szóval itt minden új!

Amúgy gondoltam megfordítom a tányérokat talán más lesz!

Esetleg motortartó bakok? Bár nem rég feszegettem jónak tűntek! Váltótartó cserélve 2x is!

Ahogy Wookie mondta, normális.

A koppanás lehet attól is hogy a toronycsapágy vagy a toronygumi igazodott egy kicsit és "lett" akkora holtjáték, hogy koppan.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Cserélni szeretném a toronyszilenteket. Ha esetleg már valaki csinált ilyet, akkor kiváncsi lennék hogy mi a menete, mekkora meló, kell-e valami célszerszám, kb. mennyi idő, stb. Ja, és ha már cserélném a toronyszilenteket, akkor már érdemes a toronycsapágyakat is cserélni, nem? Mert nem nagy összeg...ha már amúgy is szét lenne szedve.

Link to comment
Megosztás:

G astrán is így néz ki, itt akkor szűnik meg a hézag ha akkorát ugratsz h a kerék nem éri a talajt vagy felemeled a kocsit, azért gumis alul felül h ne kopogjon mikor mozog az egész cucc...

Vicces megoldás egyébként, Gyakorlatilag ez a tányér nem engedi kihullani a futóművet, csak az autó súlya tartja a helyén.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kombi F astrám ha jobbra kanyarodok és tekerem visszafelé a kormányt és adok egy kis gázt (lehet, hogy gázadás nélkül is ez nem biztos) akkor bal oldalról valamilyen pattogó hangot ad. Azért nem gondolok féltengelyre mert magasabb pattagó hang nem mély. Talán inkább recseg és csak akkor ha visszafelé tekerem a kormányt (egyenes felé)

Mi lehet ez szerintetek?

Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kombi F astrám ha jobbra kanyarodok és tekerem visszafelé a kormányt és adok egy kis gázt (lehet, hogy gázadás nélkül is ez nem biztos) akkor bal oldalról valamilyen pattogó hangot ad. Azért nem gondolok féltengelyre mert magasabb pattagó hang nem mély. Talán inkább recseg és csak akkor ha visszafelé tekerem a kormányt (egyenes felé)

Mi lehet ez szerintetek?

Köszönöm

Üdv, meg kell emelni az elejét és meg kell mozgtani a kereket, oldalra, fel-le közben figyelni a gömbfejeket, a talpanak meg alá lehet feszíteni valamivel, lehet az egyik kopott és lóg.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kombi F astrám ha jobbra kanyarodok és tekerem visszafelé a kormányt és adok egy kis gázt (lehet, hogy gázadás nélkül is ez nem biztos) akkor bal oldalról valamilyen pattogó hangot ad. Azért nem gondolok féltengelyre mert magasabb pattagó hang nem mély. Talán inkább recseg és csak akkor ha visszafelé tekerem a kormányt (egyenes felé)

Mi lehet ez szerintetek?

Köszönöm

Üdv, meg kell emelni az elejét és meg kell mozgtani a kereket, oldalra, fel-le közben figyelni a gömbfejeket, a talpanak meg alá lehet feszíteni valamivel, lehet az egyik kopott és lóg.

Köszi a választ!

Féltengely csukló lesz. Szerintetek mennyit lehet ezzel így elmenni? Mi történik vele ha nincs megcsinálva időben? Szétesik?

Az a helyzet, hogy szombaton indulnék egy hosszabb útra és nem biztos, hogy meg tudom csináltatni pénteken.

Köszi

Link to comment
Megosztás:

hi

Na kicseréltem a bal oldalt is a toronycsapágy, szilent, talpas 3ast és megszűnt a 120 jelentkező kormányrázás.

Viszont az lenne a kérdésem, hogy epk mondta anno mikor Ő cserélte ezeket nem állíttatta be a futóművet és megette a kerekét.

Gondoltam én is elviszem, de mi a tököm lehet ezen állítani? max a kerekék összetartást nem? a többi mind fix

151ezer van benne, most szedtem le a gyár talpasokat ha nem lett volna kiszakadva a gumija hagytam volna fent, így is mikor megmozgattam(kivéve) azt mondtam volna milyen jól a helyén van, ehhez képest amit betettem (OCAP) majdhogynem szorult, de mégis használt neki, mondjuk kicsit izmosabban kell forgatni a kormányt.

Egyébként mindenkinek az ajánlanám, ha már (saját maga) szétszedi, akkor cseréljen gumiharangot (meg lengés csill. ütközőt).

http://taylor.hu/astra/futomu/

Link to comment
Megosztás:

hi

Na kicseréltem a bal oldalt is a toronycsapágy, szilent, talpas 3ast és megszűnt a 120 jelentkező kormányrázás.

Viszont az lenne a kérdésem, hogy epk mondta anno mikor Ő cserélte ezeket nem állíttatta be a futóművet és megette a kerekét.

Gondoltam én is elviszem, de mi a tököm lehet ezen állítani? max a kerekék összetartást nem? a többi mind fix

151ezer van benne, most szedtem le a gyár talpasokat ha nem lett volna kiszakadva a gumija hagytam volna fent, így is mikor megmozgattam(kivéve) azt mondtam volna milyen jól a helyén van, ehhez képest amit betettem (OCAP) majdhogynem szorult, de mégis használt neki, mondjuk kicsit izmosabban kell forgatni a kormányt.

Egyébként mindenkinek az ajánlanám, ha már (saját maga) szétszedi, akkor cseréljen gumiharangot (meg lengés csill. ütközőt).

http://taylor.hu/astra/futomu/

Igen, csak az összetartást, a többi fix. Ezért akarok szerezni, vagy csinálni 3d toronycsapágyat.

Nekem még minden gyári, 320e van benne. :)

Link to comment
Megosztás:

hi

Na kicseréltem a bal oldalt is a toronycsapágy, szilent, talpas 3ast és megszűnt a 120 jelentkező kormányrázás.

Viszont az lenne a kérdésem, hogy epk mondta anno mikor Ő cserélte ezeket nem állíttatta be a futóművet és megette a kerekét.

Gondoltam én is elviszem, de mi a tököm lehet ezen állítani? max a kerekék összetartást nem? a többi mind fix

151ezer van benne, most szedtem le a gyár talpasokat ha nem lett volna kiszakadva a gumija hagytam volna fent, így is mikor megmozgattam(kivéve) azt mondtam volna milyen jól a helyén van, ehhez képest amit betettem (OCAP) majdhogynem szorult, de mégis használt neki, mondjuk kicsit izmosabban kell forgatni a kormányt.

Egyébként mindenkinek az ajánlanám, ha már (saját maga) szétszedi, akkor cseréljen gumiharangot (meg lengés csill. ütközőt).

http://taylor.hu/astra/futomu/

Én is megcsináltam amiket meg kellett. Toronycsapágyak, jobb oldali talpas, hátsószillentek.

Plusz, a rugóim nem igazán álltak irányban. Ezeket is helyre raktam, alul-felül.

Sokkal jobb lett az orra. Pedig könnyített szillentek lettek bele véve, figyelmetlenségemből.

Amúgy majd 2-3 évente majd cserélheted a talpasokat. Kb addig tartanak. Legalábbis a jobb oldaliak. :(

http://kepfeltoltes.hu/view/140818/20140804037_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/140818/20140804040_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/140818/20140804042_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Módosítva : pszilaj
Link to comment
Megosztás:

Én is ugyanígy tettem amikor tavaly megvettem az Astrát, kicseréltem minden szilentet, gyáriak voltak a kormányösszekötő gömbfejek és a lengőkar gömbfeje is. De bukkanónál már kottyant valami, s mivel Caliból megmaradt a polcon elég sok futómű cucc így mindent kicseréltem, de remélem többet fog bírni 2-3 évnél, éves max 10000kmet megyünk vele.

Link to comment
Megosztás:

Én is megcsináltam amiket meg kellett. Toronycsapágyak, jobb oldali talpas, hátsószillentek.

Plusz, a rugóim nem igazán álltak irányban. Ezeket is helyre raktam, alul-felül.

Sokkal jobb lett az orra. Pedig könnyített szillentek lettek bele véve, figyelmetlenségemből.

Amúgy majd 2-3 évente majd cserélheted a talpasokat. Kb addig tartanak. Legalábbis a jobb oldaliak. :(

http://kepfeltoltes.hu/view/140818/20140804037_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/140818/20140804040_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/140818/20140804042_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

háta om, csak bírja mán tovább

nekem a bal fosott be az szakadt el

érdekes én fordítva tettem be a talpas csavarjait

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.