Nickname Elküldve Június28, 2014 Megoszt Elküldve Június28, 2014 Üdv, talpast cseréltem már itthon spéci szerszámok nélkül szilentből csak a hátsót. De szerintem ha egyszerre kell cserélni akkor jobb szerelt lengőkart venni. A szilentet úgy kellett belekalapálni a helyére, mert az 2Tonnás autóemelő sem bírta belenyomni. A hátsó szilenthez úgy rémlik 2 persely kellett az elsőt passzolom. Köszönöm, sokat segítettél! Akkor kompletten cserélem. Láttam FAI gyártmányt http://zsu.hu/webaruhaz/htmls/autotipus__OPEL_s76___ASTRA+__ASTRA+F+%2856_%2C+57_%29_s42_1991|09+++1998|09+++__8899/Fut%C3%B3m%C5%B1alkatr%C3%A9szek_s63___Leng%C5%91kar_s72____s80___Els%C5%91_s76_?gyakori=I&cikkkod=SS435+*AM Remélem nem gagyi. Üdv. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Nickname Elküldve Június28, 2014 Megoszt Elküldve Június28, 2014 Hátsóhoz kettő kell igen, elsőhöz nem kell persely. Köszi! A komplettben remélem benne van. Üdv. Link to comment Megosztás: More sharing options...
REUNION Elküldve Június28, 2014 Megoszt Elküldve Június28, 2014 (edited) Szép napot,érdeklődnék a szakiktól,hogy ennek az alkatrésznek az elfáradása okozhatja-e,hogy nagyon instabil az úton a kocsi,illetve bizonyos sebességtartományban (90-110kmph-ig) rázza az elejét/kormányt...: Ha igen,kell-e valami speckó szerszám a cseréjéhez? A gáz az,hogy az én kocsimban(94-es 1.7D F-Astra) a képen látható három db. csavar/anya helyén olyan,mintha szegecsek lennének,mintha úgy lenne összepréselve az egész a lengőkarral...... Módosítva Június28, 2014 : REUNION Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Június28, 2014 Megoszt Elküldve Június28, 2014 Igen, ha a gömbfej lóg, az autó instabil lehet, mert mozog a kerék olyan irányban is, ahova nem kéne. A gyári szegecselve van, flexxel és fúróval eltávolítható, majd az újat simán a csavarokkal be lehet szerelni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
REUNION Elküldve Június28, 2014 Megoszt Elküldve Június28, 2014 Kösz Wookie,szóval akkor nem kell az egész futóművet szétbombázni,régi ki,új be,és annyi??Nem kell hozzá semmi extra szerszám??Bárcsak ilyen egyszerű lenne.... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Június28, 2014 Megoszt Elküldve Június28, 2014 Kösz Wookie,szóval akkor nem kell az egész futóművet szétbombázni,régi ki,új be,és annyi??Nem kell hozzá semmi extra szerszám??Bárcsak ilyen egyszerű lenne.... :D én nemrég cseréltem, nem veszéjes mondjuk én kivettem a gólyalábat a torony csapágy miatt úgy a helyén lehetett lefúrni, mondjuk jó ha 4 kezed van hozzá Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mikulás74 Elküldve Június29, 2014 Megoszt Elküldve Június29, 2014 Üdv emberek, mennyire jellemző, hogy elreped a hátsó híd az Astra-n? Most cseréltem kereket, és ahol a kézifékbowden van rögzítve a hídhoz, ott végig van repedve a híd. :( Még nem életveszély kategória, de biztos nem egészséges, ha totál eltörik az egész menet közben. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június29, 2014 Megoszt Elküldve Június29, 2014 Üdv emberek, mennyire jellemző, hogy elreped a hátsó híd az Astra-n? Most cseréltem kereket, és ahol a kézifékbowden van rögzítve a hídhoz, ott végig van repedve a híd. :( Még nem életveszély kategória, de biztos nem egészséges, ha totál eltörik az egész menet közben. :) Szerintem nem túl gyakori. De ezt lehet hegeszteni nem? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mikulás74 Elküldve Június29, 2014 Megoszt Elküldve Június29, 2014 Szerintem nem túl gyakori. De ezt lehet hegeszteni nem? Hááát, nem tudom, az ív az biztos vinné, csak nem-e elreped majd nemsokára mellette? :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve Június29, 2014 Megoszt Elküldve Június29, 2014 Hááát, nem tudom, az ív az biztos vinné, csak nem-e elreped majd nemsokára mellette? :( Meg szokták lapolni az ilyen dolgokat. Ez annyit, jelent, hogy összehegesztik, majd raknak rá erősítést, mondjuk lapos vasat, hogy esélye se legyen elrepedni. Valójában sosem szabad a hegesztésre bízni semmit, hanem összeereszteni, támasztani szokás, és a hegesztés csak a megfelelő helyen tartja az anyagot. Kamionpótkocsinál lehet látni, hogy milyen módon ékelik, illesztik össze a dolgokat. Szinte mindenhol az anyag tart, a hegesztés csak helyén tartja az anyagot. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mikulás74 Elküldve Június29, 2014 Megoszt Elküldve Június29, 2014 Meg szokták lapolni az ilyen dolgokat. Ez annyit, jelent, hogy összehegesztik, majd raknak rá erősítést, mondjuk lapos vasat, hogy esélye se legyen elrepedni. Valójában sosem szabad a hegesztésre bízni semmit, hanem összeereszteni, támasztani szokás, és a hegesztés csak a megfelelő helyen tartja az anyagot. Kamionpótkocsinál lehet látni, hogy milyen módon ékelik, illesztik össze a dolgokat. Szinte mindenhol az anyag tart, a hegesztés csak helyén tartja az anyagot. Oks, köszi, nem vagyok egy hegesztő mester, úgysem én csinálnám, a lakatos cimbora meg mindent úgy csinál, hogy 2 hétig bírja, aztán szétszakad megint. De neki csak védőgázas hegesztője van, nem tudom, avval tudná-e. Vékony kasznilemezeket hegesztget vele. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Június29, 2014 Megoszt Elküldve Június29, 2014 Szerintem nem ér ennyit az egész, a hátsó lengőkar tipikusan a soha el nem romló, ezért eladhatatlan alkatrész kategóriába esik,szóval fillérekért utánad hajítják. És mivel ennél a megoldásnál az anyag rugalmasságát is kihasználják, szerintem nagyon nem mindegy hogy hegesztenék meg, mert későbbiekben az autó viselkedésén is változtathat, meg pl elkezdheti enni a gumit. Nekem is hánykódik két ilyen csak vectrához a padláson. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Július1, 2014 Megoszt Elküldve Július1, 2014 Azt meg tudja nekem mondani valaki hogy a Kárászyéknál kapható állítható konik kb mennyibe fájnak? Az oldalukon nem találtam árat, emilre meg nem válaszoltak még. Link to comment Megosztás: More sharing options...
REUNION Elküldve Július1, 2014 Megoszt Elküldve Július1, 2014 Szép napot,érdeklődnék a szakiktól,hogy ennek az alkatrésznek az elfáradása okozhatja-e,hogy nagyon instabil az úton a kocsi,illetve bizonyos sebességtartományban (90-110kmph-ig) rázza az elejét/kormányt...: Ha igen,kell-e valami speckó szerszám a cseréjéhez? A gáz az,hogy az én kocsimban(94-es 1.7D F-Astra) a képen látható három db. csavar/anya helyén olyan,mintha szegecsek lennének,mintha úgy lenne összepréselve az egész a lengőkarral...... Estét....szóval,rá szántam magam,most hétvégén lenne rá végre időm,kicserélem a gömbcsuklókat.....kérdés: valaki csinálta már ezt a cserét ott bent a helyén,vagyis hogy nem szedte ki a lengőkart,vagy a gólyalábat...?? Ugyanis az én elgondolásom alapján a kerekeken kívül nem szeretnék jobban bontani,ott a helyükön akarom elflexelni a szegecseket,berakni az új gömbcsuklókat a csavarjaival,oszt próbakör,majd hétfőn futóműállítás...:D:D Szerintetek kivitelezhető??Tudom,nem sok hely van ott,ha valaki sűrűn csinál ilyet,adhatna tanácsokat,nem haragudok meg....:D Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Július1, 2014 Megoszt Elküldve Július1, 2014 A gólyalábból úgyis ki kell ütni, akkor onnan meg már csak két csavar, és a gólyaláb nincs útban, akkor meg tök hozzá lehet férni. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
REUNION Elküldve Július1, 2014 Megoszt Elküldve Július1, 2014 (edited) Huhhh,hát én is így gondoltam,kösz Wookie... :) De azért ha már így benne vagy a dolgokban,látom,nem ma kezdted,leírhatnál valami szerelési sorrendet nekem,csak úgy nagy vonalakban,nehogy meglepi érjen...megköszönném...:D elvégre eddig még csak a vezérlést cseréltem le az autón,mióta nállam van,máshoz nem nagyon nyúltam,futóműben meg amúgysem vagyok annyira otthon....:D :D Módosítva Július1, 2014 : REUNION Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Július2, 2014 Megoszt Elküldve Július2, 2014 -A kocsit jól felbakkolod. -Kereket leveszed. -Kormányt átforgatod a másik oldal irányába. -Ha nincs speciális szerszámod, akkor kótogóval ütve az agy nyulványát, kipattintod a gömbfejet. -Ha kiakarod venni a gólyalábat, akkor kipattintod a kormányrúdfejet is és leveszed a két anyát a rugótoronyról. Majd óvatosan félreteszed a gólyalábat. De vigyázz mert még fogja a fékcső is. -Ha nem veszed ki a gólyalábat, akkor befekszel egy flexxel és leköszörülöd a szegecsek fejeit és kiütöd őket. -Kiveszed a régit, berakod az újat, megcsavarozod. -Innentől kezdve mehet minden vissza a helyére. :) Kihagytam valamit? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Július2, 2014 Megoszt Elküldve Július2, 2014 Azt meg tudja nekem mondani valaki hogy a Kárászyéknál kapható állítható konik kb mennyibe fájnak? Az oldalukon nem találtam árat, emilre meg nem válaszoltak még. Hát ilyen árakra kell számítani: KONI Én tőlük vettem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Július2, 2014 Megoszt Elküldve Július2, 2014 -A kocsit jól felbakkolod. -Kereket leveszed. -Kormányt átforgatod a másik oldal irányába. -Ha nincs speciális szerszámod, akkor kótogóval ütve az agy nyulványát, kipattintod a gömbfejet. -Ha kiakarod venni a gólyalábat, akkor kipattintod a kormányrúdfejet is és leveszed a két anyát a rugótoronyról. Majd óvatosan félreteszed a gólyalábat. De vigyázz mert még fogja a fékcső is. -Ha nem veszed ki a gólyalábat, akkor befekszel egy flexxel és leköszörülöd a szegecsek fejeit és kiütöd őket. -Kiveszed a régit, berakod az újat, megcsavarozod. -Innentől kezdve mehet minden vissza a helyére. :) Kihagytam valamit? :D leszeded a féknyerget és felkötöd vhova én ajánlom a gömbfej kinyomót Link to comment Megosztás: More sharing options...
Nickname Elküldve Július3, 2014 Megoszt Elküldve Július3, 2014 Sziasztok! Sajnos féltengely gumiharangot kell cserélnem az F Astrámon. Tudnátok-e tapasztalatból ajánlani olyan márkát, ami a gyárihoz hasonló minőségű, mert a gyári készlet (bilincsek sieger, és zsír) kb. 6000Ft, és ez csak 1db külső. A belső, csak gumiharang meg 3000 pénz. Igaz 17 évig bírta, és még bírta volna, ha nem nyomom meg véletlenül a csillagkulccsal. Sajnos olyan kemény volt, azonnal kispriccelt a zsír. A többi meg már a sárvédőn van, hiába ragasztottam be. Nem szeretném, ha egy év múlva szétmálna. Még egy kérdés: A spéci szorítóbilincseket hogyan kell feltenni? Levenni csavarhúzóval is letudom. Köszi a választ. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Július4, 2014 Megoszt Elküldve Július4, 2014 Sziasztok! Sajnos féltengely gumiharangot kell cserélnem az F Astrámon. Tudnátok-e tapasztalatból ajánlani olyan márkát, ami a gyárihoz hasonló minőségű, mert a gyári készlet (bilincsek sieger, és zsír) kb. 6000Ft, és ez csak 1db külső. A belső, csak gumiharang meg 3000 pénz. Igaz 17 évig bírta, és még bírta volna, ha nem nyomom meg véletlenül a csillagkulccsal. Sajnos olyan kemény volt, azonnal kispriccelt a zsír. A többi meg már a sárvédőn van, hiába ragasztottam be. Nem szeretném, ha egy év múlva szétmálna. Még egy kérdés: A spéci szorítóbilincseket hogyan kell feltenni? Levenni csavarhúzóval is letudom. Köszi a választ. Ahhoz mit szólsz ha veszel bontóban egy kompett gyári féltengelyt, kirántod a régit és beteszed az újat? Olcsóbb is, egyszerűbb is, és lehet jobb is. Itt nálunk ven olyan bontó ahol Te szedheted ki a kocsiból az alkatrészt így láttod hogy az adott autó/alkatrész mennyi idős. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Nickname Elküldve Július4, 2014 Megoszt Elküldve Július4, 2014 Hát, nem biztos, hogy olyan könnyen kirántom. A youtube-on van videó, hogy több órán keresztül küzdenek, mert nem jön le az agy csapágy. Meg ugye akkor tkp. kétszer kellene szerelnem. Mennyibe kerül egyébként egy ilyen bontott féltengely? Merre van ez a bontó? (Off topic: A cromaxnál a gumiharanghoz szükségem lenne a váltó típusára, de sehol sincs az F10, vagy F13, vagy F14 a kulissza környékén, pedig a neten láttam, hogy jó nagy számokkal van a váltóházon. Nekem sehol. Nincs valami ötleded, hol lehet még?) Üdv. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Július4, 2014 Megoszt Elküldve Július4, 2014 http://www.opel-infos.de/getriebe/f13_5.html Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Július4, 2014 Megoszt Elküldve Július4, 2014 Hát, nem biztos, hogy olyan könnyen kirántom. A youtube-on van videó, hogy több órán keresztül küzdenek, mert nem jön le az agy csapágy. Meg ugye akkor tkp. kétszer kellene szerelnem. Mennyibe kerül egyébként egy ilyen bontott féltengely? Merre van ez a bontó? (Off topic: A cromaxnál a gumiharanghoz szükségem lenne a váltó típusára, de sehol sincs az F10, vagy F13, vagy F14 a kulissza környékén, pedig a neten láttam, hogy jó nagy számokkal van a váltóházon. Nekem sehol. Nincs valami ötleded, hol lehet még?) Üdv. Az agy csapágyat nem kell kivenni, csak kiütni a féltengely külsö végét belőle miután letekerted azt a nagy csavart. A váltóból meg tényleg csak egy határozott rántás. Felénk Gyarmaton a falu közepén van olyan hely ahol szabadon lehet garázdálkodni, és 5 ezer forintért vettem komlett féltengelyt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Nickname Elküldve Július6, 2014 Megoszt Elküldve Július6, 2014 (edited) Az agy csapágyat nem kell kivenni, csak kiütni a féltengely külsö végét belőle miután letekerted azt a nagy csavart. A váltóból meg tényleg csak egy határozott rántás. Felénk Gyarmaton a falu közepén van olyan hely ahol szabadon lehet garázdálkodni, és 5 ezer forintért vettem komlett féltengelyt. Köszi! A keresőben megtaláltam egy korábbi hozzászólásodat, fényképekkel. Az segített. Szerdán lesz a műtét, ha minden jól megy. Remélem, addig kibírja. A doblemez nem fog elrohadni, kapja a zsírt rendesen. :omg: Már csak a bilincstől tartok, mert nincs spéci fogóm hozzá, remélem harapó fogó jó lesz. Üdv. Módosítva Július6, 2014 : Nickname Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts