Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
  On 2014. 04. 11. at 3:56, zotya975 írta:

Na ez az ezerféle gyártó van, és az olcsóból is ki lehet fogni jót, meg a márkásból is sz*rt. Ezért nem kockáztatok, és a legolcsóbbat veszem szinte mindenből. :D Nekem szerencsém van a váltótartó bak csak pár csavar meg az emelő amivel alátámasztom a váltót.

1421303-20140411-EYWGJm.jpg

Ugyanez az én bakom is! Lehet hogy a konzolal együtt veszem le akkor nem is kell a bőlcsőt levenni?

Elküldve
  On 2014. 04. 11. at 5:02, bzoley írta:

Óó, nálam ez a fogalom nem ismert. Én szoktam magamnak előműszakiztatni. Felrakom a vonóhorgot, kikötöm a szárny-féklámpát, aztán ha itt az idő, elviszik az autót vizsgázni. Esetleg amikor visszahozzák, megemlítenek pár dolgot, amivel foglalkozni kéne még.

Ilyen, vagy hasonló lengőkart nézegettem először, de maradt a talpas csere. Max ha kevés, cserélem az egészet.

Én is magam viszem el, arra értettem hogy előműszakiztató az az ürge aki vizsgálja a kocsit a bázison. Adott egy hibalistát ahol szépen tételesen fel vannak sorolva hogy pölö futómű: gombfej, meg jobb hátsó rugó törött, meg el is mondta szóban.

  On 2014. 04. 11. at 13:35, opelnils írta:

Ugyanez az én bakom is! Lehet hogy a konzolal együtt veszem le akkor nem is kell a bőlcsőt levenni?

Hát igazából nem tudom, mert én azért vettem le így kompletten mert hót olajsáros volt az egész, és lemostam. Nem cseréltem ki a bakot mert még jó volt. 2 csavar fogta oda a váltó oldalához meg 2 a bölcső aljához, és ugye szétt kellett szedni a váltókulisstzát és kijött. Közben persze alá kell támasztani a váltót.

Elküldve
  On 2014. 04. 11. at 14:25, zotya975 írta:

Hát igazából nem tudom, mert én azért vettem le így kompletten mert hót olajsáros volt az egész, és lemostam. Nem cseréltem ki a bakot mert még jó volt. 2 csavar fogta oda a váltó oldalához meg 2 a bölcső aljához, és ugye szétt kellett szedni a váltókulisstzát és kijött. Közben persze alá kell támasztani a váltót.

Lehet ez még mindig könnyebb és egyszerűbb , mint a bőlcsőt futóművestől leszedni!

Elküldve
  On 2014. 04. 11. at 14:25, zotya975 írta:

Én is magam viszem el, arra értettem hogy előműszakiztató az az ürge aki vizsgálja a kocsit a bázison. Adott egy hibalistát ahol szépen tételesen fel vannak sorolva hogy pölö futómű: gombfej, meg jobb hátsó rugó törött, meg el is mondta szóban.

Értem én mit írtál, te nem értetted :)

Ha pontosabban akarnék fogalmazni, azt mondanám "utóműszakiztatják". Elviszik az autót, levizsgázik, visszahozzák, és akkor elmondják, mit kéne kijavítani. Két éve pl. említették a gömbfejet, amit ma sikeresen ki is cseréltem. Szerencse, hogy csak két oldala van az autónak, így csak két fajta lengőkar van benne. Az egyik oldalon központozott lapos szegeccsel, a másikon szép púpossal. Szerencsére probléma nélkül sikerült a csere, pedig ilyet sem csináltam még. A mellette lévő stabrúd vége masszívnak tűnt, maga a lengőkar sem lötyögött. Febit vettem, pontosabban kaptam. Valami jót kértem, ez lett belőle. Hétfőn meglátom csendesedett-e valamit az autó. Ha továbbra is zörög, kattog, csattog, lehet tovább keresgélni.

Elküldve
  On 2014. 04. 11. at 18:14, bzoley írta:

Értem én mit írtál, te nem értetted :)

Ha pontosabban akarnék fogalmazni, azt mondanám "utóműszakiztatják". Elviszik az autót, levizsgázik, visszahozzák, és akkor elmondják, mit kéne kijavítani. Két éve pl. említették a gömbfejet, amit ma sikeresen ki is cseréltem. Szerencse, hogy csak két oldala van az autónak, így csak két fajta lengőkar van benne. Az egyik oldalon központozott lapos szegeccsel, a másikon szép púpossal. Szerencsére probléma nélkül sikerült a csere, pedig ilyet sem csináltam még. A mellette lévő stabrúd vége masszívnak tűnt, maga a lengőkar sem lötyögött. Febit vettem, pontosabban kaptam. Valami jót kértem, ez lett belőle. Hétfőn meglátom csendesedett-e valamit az autó. Ha továbbra is zörög, kattog, csattog, lehet tovább keresgélni.

Az a baj hogy műszakin nem menet közben nézik az autót, csak cibállják a kereket jobbra-balra előra hátra és figyelik kottyan-e valami. Így aztán van hogy olyan hibát hoznak fel amit Te nem vettél észre eddíg, de például a menet közbeni kopogást nem biztos hogy kiszúrja így, mert nem tudják imitálni a kátyús utat. A legutóbbi műszaki után cseréltem talpast mert kopogott, ott direkt szóltam hogy azzal baj lesz, de azt mondták hogy jó, és volt vagy fél centi kottyanása már a gömbfejnek.

Elküldve

Pár Calibtás vett már ilyet, teljesen jók.

  On 2014. 04. 10. at 18:23, stirlitz írta:

nekem is kellene cserélnem talpast bal oldalt, csak az a lefurkálás.....

hallottál már olyat, aki rakott be már ilyen "GYÁRI MINŐSÉGŰ" lengőkart?

Elküldve

Nekem is ilyenek vannak benne mindkét oldalon egy ideje, nincs velük semmi gond.

  On 2014. 04. 12. at 7:18, Laliiii írta:

Pár Calibtás vett már ilyet, teljesen jók.

Elküldve

Sziasztok. A Caravan hátsó lengéscsillapitó felső csavarjához honnan lehet hozzá férni? Alulról, tag a kaszniból? Zotya, esetleg van képed? :)

Elküldve
  On 2014. 04. 21. at 8:35, Tiv. írta:

Sziasztok. A Caravan hátsó lengéscsillapitó felső csavarjához honnan lehet hozzá férni? Alulról, tag a kaszniból? Zotya, esetleg van képed? :)

Csak ilyen van....

1434041-20140421-rkJibP.jpg

1434042-20140421-S5xWhQ.jpg

Elküldve

Nekem az alsó bekötésnél, az alsó nagy alátéten átszakadt az anya. Kiugrott a helyéből, és amikor kinyúlt, a bal hátsó kerék "rálépett". Letépte felül is, és az uj gumi is kuka. 110-nél :)

Elküldve
  On 2014. 04. 21. at 14:32, zotya975 írta:

Huh ilyet még nem is láttam. :)

Én éreztem is. :) Még jó hogy egyenes úton történt. Kiszakitotta a gumi belső oldalfalát egy jó 5 centis darabon.

Elküldve
  On 2014. 04. 21. at 14:37, Tiv. írta:

Én éreztem is. :) Még jó hogy egyenes úton történt. Kiszakitotta a gumi belső oldalfalát egy jó 5 centis darabon.

Akkor az is kuka. :wacko:

Elküldve
  On 2014. 04. 21. at 14:43, Tiv. írta:

Igen. Ráadásul vadonatúj. Még szőrös a futófelülete. :(

Nézd arról az oldalról, hogy "szerencséd" volt, hogy nem lett belőle baleset. Nemrég jöttünk haza Bécsből, előttem mentek a kollégák egy Merci furgonnal, jobb hátsó kerék szétrobbant, olyan 120-nál kezdtek kacsázni, talán az volt a szerencse, hogy a sofőr mögé pont a keréktől legtávolabb pakoltunk az olyan 1.5-2 tonna építőanyagot. Vészvillogó, félreálltunk, majd legurultunk egy pihenőbe mire odeértünk már füstölt a gumi. Pótkerék emelő, sehol, hazjöttünk az enyémmel, szereztünk kereket és visszamentünk cserélni szakadó esőben. Elő kellett vennem az opel emelőjét is mert egy nem bírta megemelni a furgont.

1434413-20140421-xGEGUz.jpg

Elküldve
  On 2014. 04. 22. at 17:32, stirlitz írta:

azzal hogy szuszog az egyik hátso gátlom érdemes vmit kezdeni?

Szerintem semmit nem lehet csinálni vele, amíg rendesen csillapítt addig jó.

Elküldve (edited)

Nekem beleszakadt a hátsó lengéscsillapító alsó csavarja.Kiszedésre valakinek ötlete?

Módosítva : gaga1
Elküldve
  On 2014. 04. 22. at 17:39, zotya975 írta:

Szerintem semmit nem lehet csinálni vele, amíg rendesen csillapítt addig jó.

akkor méressem meg mi? érdekes hogy most kezdte és csak az egyik
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.