Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Van egy 95' -ös Opel Astra F autóm aminek, eltörött a hátsó bal rugója, illetve eleve a lengés csillapítók is eléggé le vannak már harcolva. Ezért arra gondoltam, hogy nem csak a hátsó rugókat, hanem futóműveket is cserélném. Kerestem interneten új futóműveket, de olcsón csak ilyen mindenféle sport futóművet (TA-Technix) találtam.

A kérdésem az lenne hogy esetleg tudtok -e olyan helyet ahol nem csak ilyen ültetett futóműveket árulnak. Illetve azon gondolkodtam, hogy esetleg bontott alkatrész érdemes -e felhasználni.

Válaszotokat előre is köszönöm!

Kérdezd meg Zotyát, hol vette a rugókat, vagy itt:

http://zsu.hu/webaruhaz/htmls/autotipus__OPEL_s76___ASTRA+__ASTRA+F+%2856_%2C+57_%29_s42_1991|09+++1998|09+++__1798/Rug%C3%B3z%C3%A1s|csillap%C3%ADt%C3%A1s_s61___Leng%C3%A9scsillap%C3%ADt%C3%B3_s64____s80___.Mind._s74_?gyakori=N

Nem reklámnak szántam, de néha tényleg elég jó áron dobálják a dolgokat.

Link to comment
Megosztás:

Volt nektek már olyan, hogy nyikorgott vmi hátul??? :D

Lehet túl általános voltam, szóval a hátsó leng.csill. felső bekötési pontján lévő gumi nyikorog szerintem, az lehetséges? cserélt már vki olyat?

más mi tök nyikoroghat? a kerék felől jön, esetleg talán a rugótányér még

Link to comment
Megosztás:

Volt nektek már olyan, hogy nyikorgott vmi hátul??? :D

Lehet túl általános voltam, szóval a hátsó leng.csill. felső bekötési pontján lévő gumi nyikorog szerintem, az lehetséges? cserélt már vki olyat?

más mi tök nyikoroghat? a kerék felől jön, esetleg talán a rugótányér még

Simán nyikoroghat, most tettem vissza őket amikor be lettek szerelve le is kellett köszörülni a szélességéből, mert nem tudtam berakni a helyére. Ugye a fém perselyt köszörültem a gumi meg hát majd elkopik, főleg télen hallom hidegben.

Link to comment
Megosztás:

Simán nyikoroghat, most tettem vissza őket amikor be lettek szerelve le is kellett köszörülni a szélességéből, mert nem tudtam berakni a helyére. Ugye a fém perselyt köszörültem a gumi meg hát majd elkopik, főleg télen hallom hidegben.

közben találtam rajzot

http://taylor.hu/astra/e23857855c70649a6a56b452071a07a5.png

a képen a 7,8 az gumi ugye? 9espersely, 6osok meg (alul fölül) tányér

szóval akkor az kell szereznem

nagyjából ezt hogy bontod meg? alábak hogy lógjon a kerék, aztán csak kicsavarom fent, meg lent aztán kihúzom lefelé?

de neked mér kellet köszörülni, nem értem. tyúning? :D

Link to comment
Megosztás:

közben találtam rajzot

http://taylor.hu/astra/e23857855c70649a6a56b452071a07a5.png

a képen a 7,8 az gumi ugye? 9espersely, 6osok meg (alul fölül) tányér

szóval akkor az kell szereznem

nagyjából ezt hogy bontod meg? alábak hogy lógjon a kerék, aztán csak kicsavarom fent, meg lent aztán kihúzom lefelé?

de neked mér kellet köszörülni, nem értem. tyúning? :D

Mert nekem pont fejjel lefelé áll a gátló, fent van az itt látható alsó rész amibe keresztbe megy a csavar, és túl széles volt nem fért be e helyére, ide:

1399014-20140325-3bV0Kc.jpg

Igen alá kell bakolni, de utána a hidat is kicsit fel kell nyomni emelővel mert a teleszkópok ki vannak ilyenkor tolva végállásba és a rugó még mindíg lefele feszíti a hidat, össze van nyomna ezért nem esik ki. Ha így csavarnád ki a teló csavarját a híd még lefele pattana...ezért kell felnyomni.

Link to comment
Megosztás:

Mert nekem pont fejjel lefelé áll a gátló, fent van az itt látható alsó rész amibe keresztbe megy a csavar, és túl széles volt nem fért be e helyére, ide:

Igen alá kell bakolni, de utána a hidat is kicsit fel kell nyomni emelővel mert a teleszkópok ki vannak ilyenkor tolva végállásba és a rugó még mindíg lefele feszíti a hidat, össze van nyomna ezért nem esik ki. Ha így csavarnád ki a teló csavarját a híd még lefele pattana...ezért kell felnyomni.

ja igen fel kell nyomni a hidat, köszi

mán mér áll neked fejtetőn?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

F astra kombi és 5 ajtós lengéscsillapítói megegyeznek? Gázost vagy olajost javasoltok?

Nem! Mindegy... Igazából mindegyik olajos, csak felhabzás gátló gáz van benne. Ha van pénzed, és sokat használod a csomagtartót nagy súly szállítására, akkor monotube kyb gas a just. Egyéb esetben meg ami tetszik, és amire telik.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Urak!

Mennyire jellemző, hogy a lengőkar minden része egyformán elfárad. Ki akartam cserélni, bár az ára kicsit elriaszt, viszont minden áron le akartak beszélni róla, mondván elég a gömbfejet kicserélni, a szilentek bírják.

Két éve a vizsgán szóltak, hogy cserélni kéne, de csak az utóbbi hónapokban kezdett kattogni, zakatolni, csattogni az autó eleje. Pontosan nem tudom hol, de kedden vizsga, így minimum gömbfejet cserélnék.

Csak nehogy úgy járjak, hogy fölösleges volt megvenni, mert az egész lengőkar cserés.

Amúgy az autó stabil, csak hangos az eleje.

Link to comment
Megosztás:

Urak!

Mennyire jellemző, hogy a lengőkar minden része egyformán elfárad. Ki akartam cserélni, bár az ára kicsit elriaszt, viszont minden áron le akartak beszélni róla, mondván elég a gömbfejet kicserélni, a szilentek bírják.

Két éve a vizsgán szóltak, hogy cserélni kéne, de csak az utóbbi hónapokban kezdett kattogni, zakatolni, csattogni az autó eleje. Pontosan nem tudom hol, de kedden vizsga, így minimum gömbfejet cserélnék.

Csak nehogy úgy járjak, hogy fölösleges volt megvenni, mert az egész lengőkar cserés.

Amúgy az autó stabil, csak hangos az eleje.

A normális előműszakiztatók általában elmondják hogy konkréten mi a baja a kocsinak, kormányösszekötő gömbfej, hétsó lengőkar szilent például, így tényleg csak azt kell kicserélni ami rossz. ha meg mindent ki kell cserélni akkor én vennék egy ilyet, és nem kell préselgetni sem a szilenteket.http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/eroatviteli_alkatresz/futomu_felfuggesztes/opel_astra_f_gyari_minosegu_lengokar_kompl_akcios_1878140378.html

Link to comment
Megosztás:

A normális előműszakiztatók általában elmondják hogy konkréten mi a baja a kocsinak, kormányösszekötő gömbfej, hétsó lengőkar szilent például, így tényleg csak azt kell kicserélni ami rossz. ha meg mindent ki kell cserélni akkor én vennék egy ilyet, és nem kell préselgetni sem a szilenteket.http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/eroatviteli_alkatresz/futomu_felfuggesztes/opel_astra_f_gyari_minosegu_lengokar_kompl_akcios_1878140378.html

nekem is kellene cserélnem talpast bal oldalt, csak az a lefurkálás.....

hallottál már olyat, aki rakott be már ilyen "GYÁRI MINŐSÉGŰ" lengőkart?

Link to comment
Megosztás:

nekem is kellene cserélnem talpast bal oldalt, csak az a lefurkálás.....

hallottál már olyat, aki rakott be már ilyen "GYÁRI MINŐSÉGŰ" lengőkart?

Nem, de mivel általában a legtöbben ( én is) a legolcsóbb alaktrészt veszi az autóba, ezért szerintem tökmindegy milyen megy bele. Most az UNIX-ban vettem kutyacsontot, mondja a csóka hogy 2400/db, kedvezménnyel odaadta a kettőt 3600-ért. Mégis milyen minőség lehet? :D De példűul UNIX-os gátlók vannak benne már vagy 4 éve és még jók voltak. Így hogy mindenből a legolcsóbbat vettem belekerült a műszakira felkészítés 48 ezer forintba és ez ugye csak alakrészár. lehetett volna a duplája is jobb minűségű alakatrésszel, de mivel egy 20 éves 300ezret futott autóról van szó, szerintem nincs értelme. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Nem, de mivel általában a legtöbben ( én is) a legolcsóbb alaktrészt veszi az autóba, ezért szerintem tökmindegy milyen megy bele. Most az UNIX-ban vettem kutyacsontot, mondja a csóka hogy 2400/db, kedvezménnyel odaadta a kettőt 3600-ért. Mégis milyen minőség lehet? :D De példűul UNIX-os gátlók vannak benne már vagy 4 éve és még jók voltak. Így hogy mindenből a legolcsóbbat vettem belekerült a műszakira felkészítés 48 ezer forintba és ez ugye csak alakrészár. lehetett volna a duplája is jobb minűségű alakatrésszel, de mivel egy 20 éves 300ezret futott autóról van szó, szerintem nincs értelme. :rolleyes:

Sajnos nem! <_<

Én most nagyon szivok a "majdnem"(volt ólcsóbb is) lególcsóbb(Hans-Preis) váltótartóbakkal! Ugyanis nincsen semmi csillapítása mert, aszfalt keménységű gumiból készítették! Így az autó úgy rázkodik mint egy tank! Komfortérzet nulla!

Utóbb kiderült hogy a Swag és a gyári Opel bakokat érdemes csak megvenni! Most majd nagyon valószínű hogy a cseréhez,újra le kell venni az egész bőlcsőt mert másképp nem cserélhető! Nem lessz olcsó,mert szerelőhöz kell vinnem.Panelba nem egyszerű ilyet kivitelezni!

Álltalában próbálom a középutat választani alkatrész fronton, nem mindig sikerül!

Link to comment
Megosztás:

Sajnos nem! <_<

Én most nagyon szivok a "majdnem"(volt ólcsóbb is) lególcsóbb(Hans-Preis) váltótartóbakkal! Ugyanis nincsen semmi csillapítása mert, aszfalt keménységű gumiból készítették! Így az autó úgy rázkodik mint egy tank! Komfortérzet nulla!

Utóbb kiderült hogy a Swag és a gyári Opel bakokat érdemes csak megvenni! Most majd nagyon valószínű hogy a cseréhez,újra le kell venni az egész bőlcsőt mert másképp nem cserélhető! Nem lessz olcsó,mert szerelőhöz kell vinnem.Panelba nem egyszerű ilyet kivitelezni!

Álltalában próbálom a középutat választani alkatrész fronton, nem mindig sikerül!

Na ez az ezerféle gyártó van, és az olcsóból is ki lehet fogni jót, meg a márkásból is sz*rt. Ezért nem kockáztatok, és a legolcsóbbat veszem szinte mindenből. :D Nekem szerencsém van a váltótartó bak csak pár csavar meg az emelő amivel alátámasztom a váltót.

1421303-20140411-EYWGJm.jpg

Link to comment
Megosztás:

A normális előműszakiztatók általában elmondják hogy konkréten mi a baja a kocsinak, kormányösszekötő gömbfej, hétsó lengőkar szilent például, így tényleg csak azt kell kicserélni ami rossz. ha meg mindent ki kell cserélni akkor én vennék egy ilyet, és nem kell préselgetni sem a szilenteket.http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/eroatviteli_alkatresz/futomu_felfuggesztes/opel_astra_f_gyari_minosegu_lengokar_kompl_akcios_1878140378.html

Óó, nálam ez a fogalom nem ismert. Én szoktam magamnak előműszakiztatni. Felrakom a vonóhorgot, kikötöm a szárny-féklámpát, aztán ha itt az idő, elviszik az autót vizsgázni. Esetleg amikor visszahozzák, megemlítenek pár dolgot, amivel foglalkozni kéne még.

Ilyen, vagy hasonló lengőkart nézegettem először, de maradt a talpas csere. Max ha kevés, cserélem az egészet.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.