Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Ezt cáfolom, ugyanis az ABS nélküli A1-es Vectrára nemlehet feltenni sem az ABS-es, sem az ABS nélküli Astra kerékagyat, mert kisebb a rögzítőcsavarok között lévő furat átmérője a hídon, mint a kerékagy belógó részének az átmérője.

Na ezt mondjuk nem tudtam, bár astra cucc még nem volt a kezemben. Epc-ben hasonlítgattam őket, ott egyformának tűnt, ráadásul a vectrának egyáltalán nincs belógó része. (a réginek)

Link to comment
Megosztás:

Ezt cáfolom, ugyanis az ABS nélküli A1-es Vectrára nemlehet feltenni sem az ABS-es, sem az ABS nélküli Astra kerékagyat, mert kisebb a rögzítőcsavarok között lévő furat átmérője a hídon, mint a kerékagy belógó részének az átmérője.

Nebassz?!?! A másik se lett jó? :S
Link to comment
Megosztás:

A kerékagy nem, úgyhogy a régi aggyal tettem fel az új féket, mert az alaplap stimmelt!

az jutott eszembe, hogy szerintem neked nem azzal volt a baj, hogy astráról van a kerékagy, hanem azzal, hogy az a1-esnek még szerelhető csapágya van, viszont kb 92-3tól már a préselt kerékcsapágy van, aminek van belógása is, te nem ilyet raktál fel?

Link to comment
Megosztás:

GSI hátsóhídon én is gondolkoztam, múltkor majdnem vettem is egyet, de nem tudom hová rakni/hol beszerelni, szóval passzoltam :(

Nem kell azt komplett beszerelni, csak a féket/kerékagyat és a stabrudat(kat). Ez utcán is megy oldalanként, emelő + szerszámok. ;)

A többi részét tárolja utána pl. a MÉH, még fizetnek is a tárolásért. :D

A kézifék kötél kicsit macerásabb, de azt is lehet emelőről. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Simán megy úgy, hogy aláfekvős módszer is. :)

MÉH... 75 kg vasért kaptam 2850 Ft.-ot. :(

Nem kell azt komplett beszerelni, csak a féket/kerékagyat és a stabrudat(kat). Ez utcán is megy oldalanként, emelő + szerszámok. ;)

A többi részét tárolja utána pl. a MÉH, még fizetnek is a tárolásért. :D

A kézifék kötél kicsit macerásabb, de azt is lehet emelőről. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Igazából a hidat se macerás komplett áttenni, az csak 4 csavar, a fékcsövek/kötél meg így is úgyis cserélős.

Az utcán szerelésről meg csak annyit, hogy én az egész rekordot a ház előtt szedtem szét és raktam össze:

lehet az utcán szerelni de én már nagyon unom. Hol az eső esik hol a szél fújja bele a mocskot a képembe...meg fél nap a szerszámokat és az alkatrészeket ki meg visszapakolom a pincébe. <_<

Link to comment
Megosztás:

  • 4 weeks later...

Sziasztok!

Május óta vagyok Astra f tulajdonos. X14NZ motorkódú. Megvagyok vele elégedve.

Azzal a kérdéssel fordulok hozzátok, hogy néztem pár astrát és némelyiknek a hátulja magasabban van mint a többinek. Nekem olyan van amelynek a hátsó kerékjárat alja a gumi tetejénél van (elég kemény a hátulja) és azt szeretném megtudni, hogy hogyan is lehetne elérni, hogy kicsit magasabb és puhább legyen a hátulja.

(nem ültetőrugós, jelenleg gázos lengéscsillapító van benne, de az előző olajossal is ugyan olyan alacson volt)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Május óta vagyok Astra f tulajdonos. X14NZ motorkódú. Megvagyok vele elégedve.

Azzal a kérdéssel fordulok hozzátok, hogy néztem pár astrát és némelyiknek a hátulja magasabban van mint a többinek. Nekem olyan van amelynek a hátsó kerékjárat alja a gumi tetejénél van (elég kemény a hátulja) és azt szeretném megtudni, hogy hogyan is lehetne elérni, hogy kicsit magasabb és puhább legyen a hátulja.

(nem ültetőrugós, jelenleg gázos lengéscsillapító van benne, de az előző olajossal is ugyan olyan alacson volt)

Vagy nem a gyári rugók vannak bent, vagy elfáradtak, ki kell őket cserélni és szépen fog ülni. A keménység valószínű a gázos csillapítók miatt van, olajosak puhábban, de rugócsere után lehet biztosat mondani.

Link to comment
Megosztás:

Vagy nem a gyári rugók vannak bent, vagy elfáradtak, ki kell őket cserélni és szépen fog ülni.

Köszönöm a gyors választ és a segítséget.

Igaz hogy nem a gyári rugók vannak bent mert nemigazán találtam a környéken reális áron. 1.7 d rugói vannak hátul. előtte ültetve volt.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a gyors választ és a segítséget.

Igaz hogy nem a gyári rugók vannak bent mert nemigazán találtam a környéken reális áron. 1.7 d rugói vannak hátul. előtte ültetve volt.

Ferdehátú változatból vagy kombiból való, mert az sem mindegy.

Újat kb 10-12 körül lehet kapni, kombihoz létezik két fajta, van a sima és az erősített változtat, vastagabb anyagból

Link to comment
Megosztás:

Ferdehátú változatból vagy kombiból való, mert az sem mindegy.

Újat kb 10-12 körül lehet kapni, kombihoz létezik két fajta, van a sima és az erősített változtat, vastagabb anyagból

Ferdehátúról van szó és a rugók szintén ferdehátúból valók.

Link to comment
Megosztás:

Üdv Mindenkinek!

Egy kis segítségre lenne szükségem:

2002-es évjáratú X14NZ 5 ajtós Astramban szeretnék hátsó lengéscsillapítót cserélni. Sokan írtátok, hogy a Sachs amivel érdemes foglalkozni a márkák közül.

Tudna valaki abban segíteni, hol kaphatok az autómhoz ilyet? A UNIX-nál nincs, csak ami felül szem/alul szem rögzítéses, de nekem felül csavarorsó/alul szem rögzítésre lenne szükségem. Bárdinál sem találtam ilyet.

Esetleg ötletek? Létezik egyáltalán? Melyik márkával érdemes még foglalkozni?

Ha az autó hátulja alacsonyan ül, az a lengéscsillapító hibája, vagy már a rugók csere érettek? Még gyáriak a hátsó rugók, mintegy 247.000 km van az autóban.

Rugókból milyet érdemes vennem? Nem ültetni szeretném, gyári magasság megfelel nekem! :)

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Első lengőkar szilenteteket "gyári" célszerszám nélkül hogyan lehet legegyszerűbben cserélni?

A rugó összehúzására is várok ötleteket! Mert az sincs itthon. :D

Menetes-szár, 2 anya, és sok megfelelő méretű alátét és hajrá ;)

Rugó összehúzásra nincs igazán házi ötlet, max ha a húzatót le tudod másolni házilag.

De nem ajánlom ennél a barkácsolást, mert összehúzás után nem kis erő van bent, ha eltörik a tákolmány akkor állkapcsot tud törni.

Link to comment
Megosztás:

kocsi leengedve, valami faca spaniferrel összefogatod utána felemeled, és úgymarad összeülve :D

Első lengőkar szilenteteket "gyári" célszerszám nélkül hogyan lehet legegyszerűbben cserélni?

A rugó összehúzására is várok ötleteket! Mert az sincs itthon. :D

Link to comment
Megosztás:

kocsi leengedve, valami faca spaniferrel összefogatod utána felemeled, és úgymarad összeülve :D

Pont a spanifert nem akartam felhozni, ismerősöm is megpróbálta, inkább nem részletezném mi lett a vége...

Nem azt mondom, hogy nem lehet vele megcsinálni és hogy nem bírja ki, de nem érdemes ezen spórolni, vagy kölcsön kell kérni.

Link to comment
Megosztás:

Első lengőkar szilenteteket "gyári" célszerszám nélkül hogyan lehet legegyszerűbben cserélni?

A rugó összehúzására is várok ötleteket! Mert az sincs itthon. :D

Szerintem egy nagyobb satuval ki-be lehet préselni a szilenteket. De amúgy ha nekem majd cserélni kell inkább veszek szerelve.http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/eroatviteli_alkatresz/futomu_felfuggesztes/opel_astra_f_gyari_minosegu_lengokar_kompl_akcios_1836857783.html

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.