Laliiii Elküldve Szeptember29, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember29, 2013 Hátsó hídban a szilent cseréje mennyire szívatós? Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Szeptember30, 2013 Megoszt Elküldve Szeptember30, 2013 Hátsó hídban a szilent cseréje mennyire szívatós? eléggé, meg lehet oldani akna meg minden nélkül, a régit is ki lehet venni, úgy hogy szétfurod, nade az újat vissza tenni elég naon szar, vagyis kell hozzá 12 menetesszár meg vmi vaskos laposvas, hogy a helyére huzasd, ez a szopás benne Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laliiii Elküldve Október1, 2013 Megoszt Elküldve Október1, 2013 Alábakoltam a kocsit, kerekek a levegőben, nem érnek hozzá a földhöz. Ha a híd bekötési pontjánál megemelem akkor kicsit megmozdul fel a szilentnél. Ez normális? Nem vagyok benne biztos, hogy igen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október2, 2013 Megoszt Elküldve Október2, 2013 Alábakoltam a kocsit, kerekek a levegőben, nem érnek hozzá a földhöz. Ha a híd bekötési pontjánál megemelem akkor kicsit megmozdul fel a szilentnél. Ez normális? Nem vagyok benne biztos, hogy igen. Nekem is kottyan de igy ment át műszakin. A hátsó híd szilentjeire nem annyira "érzékeny" a kocsit mint az első futómű alkatrészeire. De ha van lehetőséged rá cseréld. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laliiii Elküldve Október2, 2013 Megoszt Elküldve Október2, 2013 Hát gondoltam, hogy amikor felmennek a tárcsafékek, akkor megcsinálom, de előtte rákészülök. :) Amúgy Én se veszek észre semmit menet közben, semmi koppanó hang, semmi kotyogás, de felemeléskor ez feltűnt. Kiszedni ne lenne ekkora szopás... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laliiii Elküldve Október2, 2013 Megoszt Elküldve Október2, 2013 Visszatérve a kiszedésre. Oké belsejét, a gumit szétfúrom, potty kiesik. S a fém peremet meg kiütöm pl. egy csővel? Vagy bevágok bele belülről kifele és aláütve kibarmolom? :) A szilent fejének a pereme teljesen felfekszik a híd szilentjének a peremére? Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Október2, 2013 Megoszt Elküldve Október2, 2013 Visszatérve a kiszedésre. Oké belsejét, a gumit szétfúrom, potty kiesik. S a fém peremet meg kiütöm pl. egy csővel? Vagy bevágok bele belülről kifele és aláütve kibarmolom? :) A szilent fejének a pereme teljesen felfekszik a híd szilentjének a peremére? a külső pereme(palástja) NEM fém, hanem kemény műanyag, azt is megtépázhatod furóval,vésővel, persze ne verd szét amiben benne van FEL, addig kell behúzatni is még nem fekszik fel, meg néz meg hogy milyen irányban van benne, bár ebben nem vok biztos hogy fontos, mindenesetre én úgy tettem vissza DE a behuzatás nagyon fostos, kentem mint a szart, de az egyik mentesszáron elment a menet, a másik is elgörbült mire behúzattam Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laliiii Elküldve Október2, 2013 Megoszt Elküldve Október2, 2013 Persze, a furat belsejét nem verem szét. :) Nem próbáltad, hogy rongyosra takarítani a híd furatot, illetve egyik haveromnak még anno egy nem Opelon úgy csináltuk, hogy a műanyagból leszedtünk esztergán 0,3-0,4 mmert, s így is bele kellett húzatni, de nem volt olyan vészes, hogy elferdüljön a menetes szár vagy tönkre menjen a menet. Mekkora átfedés van a szilent külseje és a híd átmérője között? Nem nagyon értem miért kellett oda ilyen szoros illesztés. Néztem képeket. Ez nem teli szilent? Ez a másik amit nem értek, miért nem teli? Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Október2, 2013 Megoszt Elküldve Október2, 2013 A teli jobban ráz, és később romlik el, ergo nem veszel belőle újat. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laliiii Elküldve Október2, 2013 Megoszt Elküldve Október2, 2013 Hát akkor öntsem ki gumival? :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Október2, 2013 Megoszt Elküldve Október2, 2013 Hát akkor öntsem ki gumival? :)Szélvédőragasztóval, mint a pudingfejek. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Október3, 2013 Megoszt Elküldve Október3, 2013 Persze, a furat belsejét nem verem szét. :) Nem próbáltad, hogy rongyosra takarítani a híd furatot, illetve egyik haveromnak még anno egy nem Opelon úgy csináltuk, hogy a műanyagból leszedtünk esztergán 0,3-0,4 mmert, s így is bele kellett húzatni, de nem volt olyan vészes, hogy elferdüljön a menetes szár vagy tönkre menjen a menet. Mekkora átfedés van a szilent külseje és a híd átmérője között? Nem nagyon értem miért kellett oda ilyen szoros illesztés. Néztem képeket. Ez nem teli szilent? Ez a másik amit nem értek, miért nem teli? nekem ilyen van benne (Mayle): http://alkatreszek.hu/cikkkepek/0035/1472601_la_lemforder_hatso__hid__lengokar_lemforder---00351472601.bmp.jpg naná hogy kipucoltam, meg kentem is mikor húzattam befelé egyrész nincs esztergám, meg ott volt a kocsi "láb" nélkül, másrészt én hülye ezt gonodlom, hogy megcsinálják normálisan, normális méretre nem voltam felkészülve rá, egyik szár talán 8(v 10es) volt csak nemtudom mekkora az átfedés, az elején még gumikalapáccsal is ment, aztán cuppant rá sztem ez teli, ha jól emlékszem, azok a lukak nem üregek Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laliiii Elküldve Október3, 2013 Megoszt Elküldve Október3, 2013 Köszönöm. Meg tudom, hogy mekkora a furat és majd ha megvan az új szilent megmérem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Jampi Elküldve Október6, 2013 Megoszt Elküldve Október6, 2013 Sziasztok egy kérdéssel szeretnék hozzátok fordulni,lehet hogy ez már volt téma de nem volt most időm visszaolvasni. Vázolnám a problémámat.Van egy 1992-es F astra caravan-om C14NZ-s motorkóddal.Merev hátsó hidas az astra futóműve,"nem szintállítós.És ma ahogy megemeltem az autót hogy körülnézzek alatta hogy minden rendben legyen vele a tél előtt,észrevettem hogy a hátsó futóműnél ahova a rugó felcsatlakozik a nyúlványhoz a "felső tányér" eléggé elindult a korrodálás de nem a nyulványon hanem ezen a bizonyos tányéron és a pereméből már sajnos hiányoznak darabok is.Az autó amúgy remek karosszériával rendelkezik sehol rozsda rügyezés semmi.Az lenne a kérdésem hogy ez a bizonyos tányér cserélhető e boltban lehet e kapni vagy ez mindenképpen lakatos munkát igényel??? Köszönöm mielőbbi válaszotokat. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Október6, 2013 Megoszt Elküldve Október6, 2013 Sziasztok egy kérdéssel szeretnék hozzátok fordulni,lehet hogy ez már volt téma de nem volt most időm visszaolvasni. Vázolnám a problémámat.Van egy 1992-es F astra caravan-om C14NZ-s motorkóddal.Merev hátsó hidas az astra futóműve,"nem szintállítós.És ma ahogy megemeltem az autót hogy körülnézzek alatta hogy minden rendben legyen vele a tél előtt,észrevettem hogy a hátsó futóműnél ahova a rugó felcsatlakozik a nyúlványhoz a "felső tányér" eléggé elindult a korrodálás de nem a nyulványon hanem ezen a bizonyos tányéron és a pereméből már sajnos hiányoznak darabok is.Az autó amúgy remek karosszériával rendelkezik sehol rozsda rügyezés semmi.Az lenne a kérdésem hogy ez a bizonyos tányér cserélhető e boltban lehet e kapni vagy ez mindenképpen lakatos munkát igényel??? Köszönöm mielőbbi válaszotokat. Zotya! Kapás van! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
megadave Elküldve Október6, 2013 Megoszt Elküldve Október6, 2013 Zotya! Kapás van! :D És lesz róla fényképe! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Október7, 2013 Megoszt Elküldve Október7, 2013 És lesz róla fényképe! :D Kapható, olyan 10ezer forint. Bár unixba-lángba nem volt polcon. De én inkább csináltam... :D 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gabibácsi Elküldve Október7, 2013 Megoszt Elküldve Október7, 2013 Sziasztok egy kérdéssel szeretnék hozzátok fordulni,lehet hogy ez már volt téma de nem volt most időm visszaolvasni. Vázolnám a problémámat.Van egy 1992-es F astra caravan-om C14NZ-s motorkóddal.Merev hátsó hidas az astra futóműve,"nem szintállítós.És ma ahogy megemeltem az autót hogy körülnézzek alatta hogy minden rendben legyen vele a tél előtt,észrevettem hogy a hátsó futóműnél ahova a rugó felcsatlakozik a nyúlványhoz a "felső tányér" eléggé elindult a korrodálás de nem a nyulványon hanem ezen a bizonyos tányéron és a pereméből már sajnos hiányoznak darabok is.Az autó amúgy remek karosszériával rendelkezik sehol rozsda rügyezés semmi.Az lenne a kérdésem hogy ez a bizonyos tányér cserélhető e boltban lehet e kapni vagy ez mindenképpen lakatos munkát igényel??? Köszönöm mielőbbi válaszotokat. Nekem nem elrohadt, hanem megrepedt a "csodás" Csehszlovák pályán (amit még Hitler épített) Prága felé. Viszont aranykezű cseh mester úgy befoltozta, hogy csak néztem, azóta is úgy van :) Szóval lákátos, és befoltozza. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Jampi Elküldve Október7, 2013 Megoszt Elküldve Október7, 2013 Köszönöm mindenkinek a gyors és pontos válaszokat és a képpel illusztrált magyarázatot köszi Zotya:) Nos nálam még nem ilyen vészes a helyzet inkább még csak felületi,de a tányér pereme a vészesebb.Utánnanéztem télleg 10 pénz darabja újonnan,nah majd kalkulálunk lakatosbácsival mi költségkimélőbb a csere vagy ennek a javítása. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atchen Elküldve Október9, 2013 Megoszt Elküldve Október9, 2013 nem hossuabb rugót kéne beletenni, hanem erősebbet, azzal pedig tök jól érzi magát a gyári gátló. Sziváknál, Vörösnél csinálnak erősebb rugókat, illetve ha a gyáriba teszel gumi bakot, akkor az is jóval többet elbír összeülés nélkül. Sziváknál megcsináltattam, most már gyári magasságú, csak erősebb, plusz vettem két Bilstein lengéscsillapítót. Szinte tapintani a különbséget... Császárok Vagytok!!! Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Október9, 2013 Megoszt Elküldve Október9, 2013 Sziváknál megcsináltattam, most már gyári magasságú, csak erősebb, plusz vettem két Bilstein lengéscsillapítót. Szinte tapintani a különbséget... Császárok Vagytok!!! Köszi Szia! Ha nem vagyok túl indiszkrét, akkor mennyibe fájtak az erősebb rugók? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Atchen Elküldve Október10, 2013 Megoszt Elküldve Október10, 2013 Szia! Ha nem vagyok túl indiszkrét, akkor mennyibe fájtak az erősebb rugók? 15 ezer volt berakással együtt és ketten csinálták, abból az egyik a főnök, szóval korrektek nagyon! Valami brutkó autó első rugóit kihozta és nekiláttak kovácsolni, azóta olyan mint az álom :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Laliiii Elküldve Október20, 2013 Megoszt Elküldve Október20, 2013 Valaki tudja, hogy van valami logika, viszonyítási alap, hogy kalapos vagy kalap nélküli toronycsapágy van az x16xel-ben ami 1997-es? Vagy ahogy SP Zoli mondta: Random? :) Amúgy mi a szerepe annak a kalapnak? A felette lévő gumitartóbakból csak egy fajta van, szóval nem értem. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Imi (Astra) Elküldve Október23, 2013 Megoszt Elküldve Október23, 2013 Sziasztok! Egy kis futóműves kérdéssel fordulnék hozzátok: Eléggé leng az autó hátulja, ha lenyomom a hátulját a csomitartó nyílásnál, olyan 2-2,5 lengés után áll vissza alaphelyzetbe, + alánézve látszik, hogy a jobb hátsó lengéscsillapító "könnyezik". Kérdésem az, hogy milyen lényegi különbség van a gázos és az olajos csillapító között? melyiket érdemes inkább használni? Mivel a hátulja eléggé össze vna ülve, arra jutottam, hogy a rugók is eléggé kilágyultak (+ nem kell nagy erő lenyomni, elég ha a 60-65 kg-mommal ránehezedek). Ezeket érdemes cserélni? Milyenre? Milyen márkájú rugót és csillapítót ajánlotok? (nem szeretném 2-3 évente cserélni...) 2002-es , X14NZ, FCC kasztnis... (5 ajtós) Köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Róóóbi Elküldve Október23, 2013 Megoszt Elküldve Október23, 2013 Tudtommal a gázosnak nevezett csillapítóban is olajtöltet van, csak az olajjal ki nem töltött térbe gázt nyomnak, hogy ne habosodjon fel az olaj. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts