Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Helo!

Egy kis segítséget szeretnék kérni. F-es Astrámban most cseréltük ki a 4 lengéscsillapítót.
A kicserélése utána kb 1 héttel észre vettem hogy a kocsi baj eleje eléggé kotyot-kattog. Valami szerintem a futóművel lesz.
A lengőkaron ami 3 pont található az gyárilag szegecselt kötés van de a boltba olyat adtak ami már csavar kötéses. szóval ki lett belőle fúrva a szegecselt kötés hogy bele tudjuk rakni ezt. de cseréltük azt is mert gömbfej is eléggé kivolt már. Cserés lett a kutyacsont is.
Szóval magyarán szinte az egész első futómű cserés volt. De olyan a hangja most a bal elejének mint ha valami valahol lötyögne benne.
A probléma akkor van ha kátyús, szar úton megyek, amikor tompítania kellene a rázkódást. ha normális, sima aszfalton megyek, akkor semmi hang. nincs kotyogás.
Valakinek valami ötlet ? sürgős lenne. Előre is köszi.

Link to comment
Megosztás:

Helo!

Egy kis segítséget szeretnék kérni. F-es Astrámban most cseréltük ki a 4 lengéscsillapítót.

A kicserélése utána kb 1 héttel észre vettem hogy a kocsi baj eleje eléggé kotyot-kattog. Valami szerintem a futóművel lesz.

A lengőkaron ami 3 pont található az gyárilag szegecselt kötés van de a boltba olyat adtak ami már csavar kötéses. szóval ki lett belőle fúrva a szegecselt kötés hogy bele tudjuk rakni ezt. de cseréltük azt is mert gömbfej is eléggé kivolt már. Cserés lett a kutyacsont is.

Szóval magyarán szinte az egész első futómű cserés volt. De olyan a hangja most a bal elejének mint ha valami valahol lötyögne benne.

A probléma akkor van ha kátyús, szar úton megyek, amikor tompítania kellene a rázkódást. ha normális, sima aszfalton megyek, akkor semmi hang. nincs kotyogás.

Valakinek valami ötlet ? sürgős lenne. Előre is köszi.

Szerintem a spirálrugó legvége hozzá ér a rugótányéron lévő felfelé hajlított kis fülhöz, nézz be a keréknél, ha igen, akkor kicsit lazítsd meg a toronynál fent, emelj rá a karosszériára és kézzel forgass a rugón.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Szerintem a spirálrugó legvége hozzá ér a rugótányéron lévő felfelé hajlított kis fülhöz, nézz be a keréknél, ha igen, akkor kicsit lazítsd meg a toronynál fent, emelj rá a karosszériára és kézzel forgass a rugón.

Akkor ha a keréknél benézek akkor konkrétan mit is kellene látnom. Feltéve ha az a problémája. Bár örülnék neki ha csak egy lenne, mert ez kb egy 10 perces program.

Link to comment
Megosztás:

Akkor ha a keréknél benézek akkor konkrétan mit is kellene látnom. Feltéve ha az a problémája. Bár örülnék neki ha csak egy lenne, mert ez kb egy 10 perces program.

ERRE gondolok. A rugótányéron (tartón) van egy kicsi fül felfelé hajtva, ami azért van, hogy a rugó ne tudjon elfordulni és pozicionálja némileg. Ha ehhez hozzá ér, akkor minden egyes be-ki rugózáskor kattogni fog.

Link to comment
Megosztás:

ERRE gondolok. A rugótányéron (tartón) van egy kicsi fül felfelé hajtva, ami azért van, hogy a rugó ne tudjon elfordulni és pozicionálja némileg. Ha ehhez hozzá ér, akkor minden egyes be-ki rugózáskor kattogni fog.

Nagyon szépen köszönöm. így már minden világos. köszönöm a képet is mellé és a részletes leírást. Hálás vagyok érte.

Link to comment
Megosztás:

Régebben volt már egy fellángolásom, de nem sikerült megvalósítanom.

De újra felmerült bennem a kérdés.

Egy Vectra A GT (ami gondolom Sedan) hátsó rugói jók az Astra F ferdehátúba?

Egy Astra Caravan rugót már próbáltam és koppanásig nyomta a hátsóhidat... :D

Nézegettem az EPC-t, de ugye az ilyen mókolásokhoz nem sok segítséget nyújt.

Link to comment
Megosztás:

:hiya: én végre talátam 22es FFH-t, igaz új bóti, de ATE és nem vót azé olyan drága......mondjuk......máshol nem találtam

Na ez egy jó hír végül!!! :D

Az enyém egész jól működik, bár ha áll a motor pár perc után már keményen kell taposni. A réginél 2-3 taposás után engedte el a vákuum...

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Egy olyan kérdésem volna, hogy rátaláltam erre az akciós futómű szettre és nem igazán tudom, hogy milyen!

Nekem egy 92-es f astram van. annyira nem is értek ezekhez, de ha jól értem akkor ez 4 centit ültet!?

A kérésem az volna, hogy mi a vélemény erről aki ismeri, mert szeretném ha egy kicsit jobb lenne az úttartása a kocsinak ne

ilyen hajószerű. Amitől meg viszont tartok, hogy ha 4-5 en beleülünk nehogy a földön húzzam a seggét mert azt viszont nem szeretném!

Szóval ez jó e ilyen célra vagy tudtok-e ajánlani valamit!?

Am...és előre ha jól tudom vectrából az első stabrúd jó amitől még jobb lesz az úttartása! De pontosan melyikből való kell nekem

vagy inkább GSI-ből szerezzek??!

A segítséget előre is köszönöm!!! :)

Opel Astra F TA-Technix Fix Sport Futómű -40/40mm-es

http://www.argep.hu/popup.asp?pid=239260764&pnr=10001&foto=1

Link to comment
Megosztás:

Hali!

Egy olyan kérdésem volna, hogy rátaláltam erre az akciós futómű szettre és nem igazán tudom, hogy milyen!

Nekem egy 92-es f astram van. annyira nem is értek ezekhez, de ha jól értem akkor ez 4 centit ültet!?

A kérésem az volna, hogy mi a vélemény erről aki ismeri, mert szeretném ha egy kicsit jobb lenne az úttartása a kocsinak ne

ilyen hajószerű. Amitől meg viszont tartok, hogy ha 4-5 en beleülünk nehogy a földön húzzam a seggét mert azt viszont nem szeretném!

Szóval ez jó e ilyen célra vagy tudtok-e ajánlani valamit!?

Am...és előre ha jól tudom vectrából az első stabrúd jó amitől még jobb lesz az úttartása! De pontosan melyikből való kell nekem

vagy inkább GSI-ből szerezzek??!

A segítséget előre is köszönöm!!! :)

Opel Astra F TA-Technix Fix Sport Futómű -40/40mm-es

http://www.argep.hu/popup.asp?pid=239260764&pnr=10001&foto=1

Ez német középkategóriás cucc a "megfizethetőek" között, a jobbak közé tartozik, én személy szerint nem hallottam még rá panaszt.

40-esnél 4centit ül ahogy írtad is.

Corsa B-ből tudok idézni, ott 60/40-es ültetésnél 5-en ültek bent de nem ért bele a kerékjáratba.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Hali!

Egy olyan kérdésem volna, hogy rátaláltam erre az akciós futómű szettre és nem igazán tudom, hogy milyen!

Nekem egy 92-es f astram van. annyira nem is értek ezekhez, de ha jól értem akkor ez 4 centit ültet!?

A kérésem az volna, hogy mi a vélemény erről aki ismeri, mert szeretném ha egy kicsit jobb lenne az úttartása a kocsinak ne

ilyen hajószerű. Amitől meg viszont tartok, hogy ha 4-5 en beleülünk nehogy a földön húzzam a seggét mert azt viszont nem szeretném!

Szóval ez jó e ilyen célra vagy tudtok-e ajánlani valamit!?

Am...és előre ha jól tudom vectrából az első stabrúd jó amitől még jobb lesz az úttartása! De pontosan melyikből való kell nekem

vagy inkább GSI-ből szerezzek??!

A segítséget előre is köszönöm!!! :)

Opel Astra F TA-Technix Fix Sport Futómű -40/40mm-es

http://www.argep.hu/popup.asp?pid=239260764&pnr=10001&foto=1

Hát a tatekniksz meg az efká inkább középsz.r kategória. Annyit is kapsz a pénzedért amennyivel olcsóbb. Vállalható, de csodát ne várj.

Ha jót akarsz venni akkor Eibach, Bilstein, Koni vagy ilyesmit érdemes, de arra nem lesz akció. :D Ha pedig csak a rugót teszed bele és mást nem, akkor nem javul az úttartás, mert el fog pattogni az úton. Keményebb gátló és kicsit peresebb gumi is kelleni fog (szerintem), de akkor már tényleg javul. Csak qrva kényelmetlen lesz. :D

Első stabrudat meg szerintem astra gsi-ből vegyél, 22-est. Az tényleg csak kiszed-berak-örül.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

De jó erre a feladatra, csak a gátlókat is cserélni kell. Ezen kívül mondjuk egy kb /50-es gumit kellene feltenni (de ez már csak a személyes véleményem).

Pattogni az úthibákon a gyári gátlókkal biztos, hogy fog, a keménnyel már nem (annyira). Ha pedig leülteted a kocsit akkor mindenképp kényelmetlenebb lesz. Ennyi.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a segítséget!! :)

Végül is én nem száguldozni akarok vele csak szeretném, hogy jobb legyen az úttartása.

Akkor erre a feladatra jó lenne ez a cucc!?

Az meg már megint nem lenne jó ha pattogna meg kényelmetlen lenne....

Én tudom ajánlani a Koni narancssárga gátlóit. Ez 30%-kal keményebb a gyárinál. Árban nem olyan vészes dolog. Az elsők talán 15 ezer/db, hátsók 14ezer . Előtte kipróbáltam egy FK gátlót, de az rossz úton olyan volt int a szekér és kanyarban nem tartott jobban mint a Koni. De ez legalább a kisebb rázkódásokat jobban elnyeli. Profibb szerintem.

Az első stabrúdnál pedig ne úgy keresd a bontóba, hogy GSI stabrúd, hanem 22-es stabrúd. A nagyobb köbcentis Astrákba is ilyet raktak. Én egy dízelből vettem meg anno. Hátulra is van kiegészítő stabrúd, ami viszont csak GSI-ken volt.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Jah, azt még nem is mondtuk, hogy a bölcsőt le kell engedni a cseréhez. :icon1:

Első két csavart elég meglazítani viszont a hátsókat ki kell venni és leengedni annyira a motort, hogy ki és beférjen a stabrúd.

Hátsókhoz 18-as dugókulcs kell (és hosszabbító vagy légkulcs), mert nem adja magát könnyen. ;)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Jah, azt még nem is mondtuk, hogy a bölcsőt le kell engedni a cseréhez. :icon1:

Első két csavart elég meglazítani viszont a hátsókat ki kell venni és leengedni annyira a motort, hogy ki és beférjen a stabrúd.

Hátsókhoz 18-as dugókulcs kell (és hosszabbító vagy légkulcs), mert nem adja magát könnyen. ;)

Én elől nem lazítottam meg és lejött annyira. De elég vacak beforgatni alá a nagy vasat...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Majd próbálgatom, hogy hogy tudom a legegyszerűbben betenni!

Viszont sajnos ma vettem észre, hogy a jobb első kerék lötyög, de sztem a kerékagy csapágynál!

Elég kicserélni a csapágyat, vagy magát az egészet ki kell cserélni!?

Ja és hány darab van egy oldalon és mennyire nehéz avagy bonyolult kicserélni!??

Hétvégén muszáj vagyok megcsinálni, nehogy aztán kiessen alólam!!

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.