Gergőőő Elküldve Június12, 2013 Megoszt Elküldve Június12, 2013 Enyémen pont ilyen méretű felni van fenn és ha kiveszem a rugót és úgy engedem rá a kerékre akkor fél centi van a perem és a felni külső széle közt. Kanyarban ha beülnek hátra hárman már lehet beleér a perembe egy gagyi ültetőrugónál, de gyári rugóval 195/50-es gumival nem lehet gond. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyongykristof Elküldve Június12, 2013 Megoszt Elküldve Június12, 2013 Nekem teljes gyári a gép Link to comment Megosztás: More sharing options...
spicceshorgasz Elküldve Június13, 2013 Megoszt Elküldve Június13, 2013 Sziasztok! Kissé kotyogósnak-kopogósnak érzem az első futóművet a 98-as Astrámon. Lehet ezzel valamit kezdeni, vagy betudható a 15 év használatának. Arra gondoltam, hogy kicserélném a szilenteket, ha ez javítana a dolgon. Melyiket lenne érdemes? A lengőkarét? Ezt látom kirepedezettnek, a stabrúd végén pedig tavaly cserélve volt. A lengőkaré otthon megolható, vagy kell hozzá valami spec. szerszám. Emelőm, szerszámaim vannak bőven a feladattól sem riadok vissza, de ilyet még nem csináltam. Mi a véleményetek? Köszi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június13, 2013 Megoszt Elküldve Június13, 2013 Sziasztok! Kissé kotyogósnak-kopogósnak érzem az első futóművet a 98-as Astrámon. Lehet ezzel valamit kezdeni, vagy betudható a 15 év használatának. Arra gondoltam, hogy kicserélném a szilenteket, ha ez javítana a dolgon. Melyiket lenne érdemes? A lengőkarét? Ezt látom kirepedezettnek, a stabrúd végén pedig tavaly cserélve volt. A lengőkaré otthon megolható, vagy kell hozzá valami spec. szerszám. Emelőm, szerszámaim vannak bőven a feladattól sem riadok vissza, de ilyet még nem csináltam. Mi a véleményetek? Köszi. Igazából az hogy repedt a gumi még nem jelent semmit. A futó-kormánymű ellenőrzés adhat pontos képet. Vagy felemeled az elejét cibállod a kereket, nem szabad kottyannia. A szilentcseréhez prés vagy bazi nagy satu ajánlott. Nekem utoljára az anyósoldali talpas kopogott főleg rossz úton. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
spicceshorgasz Elküldve Június13, 2013 Megoszt Elküldve Június13, 2013 Igazából az hogy repedt a gumi még nem jelent semmit. A futó-kormánymű ellenőrzés adhat pontos képet. Vagy felemeled az elejét cibállod a kereket, nem szabad kottyannia. A szilentcseréhez prés vagy bazi nagy satu ajánlott. Nekem utoljára az anyósoldali talpas kopogott főleg rossz úton. Az egyik talpast cserélték vizsga előtt arra nem gyanakodnék. A kormánymű, kerékcsapágy is rendben van. Lehet, hogy nekem nagyok az elvárásaim egy 15 éves autóval szemben, mert minden apró hibát észreveszek, ez sem lóg, csak kissé kopog.................... Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június13, 2013 Megoszt Elküldve Június13, 2013 Ha kopog akkor annak oka van mindegy hány éves a kocsi. Nekem szokott kopogni szar úton a kormányrúd is, ki van csúszva a betét a műszerfal mögött a megvezető perselyből. Link to comment Megosztás: More sharing options...
fociati Elküldve Június16, 2013 Megoszt Elküldve Június16, 2013 Sziasztok! Üdvözlök Mindenkit! Segítséget kérnék. Hogy mitől állnak a hátsó kerekeim kifelé (az alja) ??? 1.7 szívó, 5 ajtós . Köszönöm Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június16, 2013 Megoszt Elküldve Június16, 2013 Sziasztok! Üdvözlök Mindenkit! Segítséget kérnék. Hogy mitől állnak a hátsó kerekeim kifelé (az alja) ??? 1.7 szívó, 5 ajtós . Köszönöm A hátsó kerekeknél se a dőlést se az összetartást nem lehet állítani, ha valóban kifelé dől ott vakami deformálódás van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
fociati Elküldve Június16, 2013 Megoszt Elküldve Június16, 2013 A hátsó kerekeknél se a dőlést se az összetartást nem lehet állítani, ha valóban kifelé dől ott vakami deformálódás van. Köszi :) Már lengéscsillapítót cseréltetnének velem ez miatt !!! Akkor nem teszem! :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Június16, 2013 Megoszt Elküldve Június16, 2013 Köszi :) Már lengéscsillapítót cseréltetnének velem ez miatt !!! Akkor nem teszem! :) és eegy lengéscsillapító cserétöl, miért változna meg a kerékdölés, egy merev hídon? Valamilyen szinten terpesztenie is kell, az a normális, de ha valami miatt jobban teszi, mint kéne, az sem a lengéscsillapító lesz. Futómüveshez vidd el, ott nem "úgylátom" meg "szerintem" lesz a mértékegység, hanem rendes, számszerü érték. Abból már meg lehet mondani, hogy mi a történés. Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Június16, 2013 Megoszt Elküldve Június16, 2013 és eegy lengéscsillapító cserétöl, miért változna meg a kerékdölés, egy merev hídon? Valamilyen szinten terpesztenie is kell, az a normális, de ha valami miatt jobban teszi, mint kéne, az sem a lengéscsillapító lesz. Futómüveshez vidd el, ott nem "úgylátom" meg "szerintem" lesz a mértékegység, hanem rendes, számszerü érték. Abból már meg lehet mondani, hogy mi a történés. Adam osszerugdos a merevhidaddal :P Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Június16, 2013 Megoszt Elküldve Június16, 2013 Adam osszerugdos a merevhidaddal :P tudom, de akkor is... xD Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június16, 2013 Megoszt Elküldve Június16, 2013 tudom, de akkor is... xD Hogy lenne merev? Ha felemelem a bal hátsót a jobb lent marad.... :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
fociati Elküldve Június16, 2013 Megoszt Elküldve Június16, 2013 Köszi a segítséget :) Remélem műszakin nem kötnek bele :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június16, 2013 Megoszt Elküldve Június16, 2013 Köszi a segítséget :) Remélem műszakin nem kötnek bele :) A műszakin nem néznek kerékösszetartást , dőlést, annyira ne legyen csak csámpás hogy rá tudjanak állni vele a padra. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
bekesics Elküldve Június21, 2013 Megoszt Elküldve Június21, 2013 Sziasztok! Cseréltem a két hátsó lengéscsillapítómat F-es kombin. 2db új Monroe-t kapott, de most meg nagy ívű kanyarban úszik a kocsi hátulja, élesebb kanyarnál meg bebilleg. Egy szlalomot nem vállalnék be vele. Mi lehet a gond. A rugókat néztem, de semmi bajuk. Kerék 175/65 R14, de korábban is ez volt rajta, és nem volt vele gond. Előre is köszi a segítséget! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiv. Elküldve Június21, 2013 Megoszt Elküldve Június21, 2013 Ma be lettek rakva a múltkor vásárolt első rugók. Vagyis komplett gólyalábak, mivel a toronycsapágyaim is recsegtek.3 centivel magasabb most az eleje. Végre ugy néz ki mint egy autó, nem mint egy letérdelt bika. Nem kell félnem a járdaszegélyektől.Érdekes, más ültet, én meg emelek. :)Nagyon el lehettek fáradva a rugóim. A jobb oldaliból egy karika is hiányzott. Persze kellett egy kormánygömbfej, és egy talpas is. Irány a futóműves. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve Június21, 2013 Megoszt Elküldve Június21, 2013 Sziasztok! Cseréltem a két hátsó lengéscsillapítómat F-es kombin. 2db új Monroe-t kapott, de most meg nagy ívű kanyarban úszik a kocsi hátulja, élesebb kanyarnál meg bebilleg. Egy szlalomot nem vállalnék be vele. Mi lehet a gond. A rugókat néztem, de semmi bajuk. Kerék 175/65 R14, de korábban is ez volt rajta, és nem volt vele gond. Előre is köszi a segítséget! Ez a túl kormányzottság egyik jele... Ha a hátsó rész keményebb, mint az első, akkor ez az eredmény. Valószínűleg az eleje puhább, rosszabb a lengéscsillapítód, vagy mondjuk a menetstabilizátorod el van törve. Amíg a rossz hátsó lengőkkel mentél, a hátulja puhább volt, így nem kúszott túl az elején. Hátsó kerék guminyomás csökkentéssel kicsit stabilizálható a dolog, bár ez is csak inkább szarnak a pofon. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wookie Elküldve Június21, 2013 Megoszt Elküldve Június21, 2013 Én meg de örülnék ha nem az elejét tolná el folyton... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Június21, 2013 Megoszt Elküldve Június21, 2013 Ma be lettek rakva a múltkor vásárolt első rugók. Vagyis komplett gólyalábak, mivel a toronycsapágyaim is recsegtek. 3 centivel magasabb most az eleje. Végre ugy néz ki mint egy autó, nem mint egy letérdelt bika. Nem kell félnem a járdaszegélyektől. Érdekes, más ültet, én meg emelek. :) Nagyon el lehettek fáradva a rugóim. A jobb oldaliból egy karika is hiányzott. Persze kellett egy kormánygömbfej, és egy talpas is. Irány a futóműves. :) Szóval elsz.rtad. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
bekesics Elküldve Június21, 2013 Megoszt Elküldve Június21, 2013 Ez a túl kormányzottság egyik jele... Ha a hátsó rész keményebb, mint az első, akkor ez az eredmény. Valószínűleg az eleje puhább, rosszabb a lengéscsillapítód, vagy mondjuk a menetstabilizátorod el van törve. Amíg a rossz hátsó lengőkkel mentél, a hátulja puhább volt, így nem kúszott túl az elején. Hátsó kerék guminyomás csökkentéssel kicsit stabilizálható a dolog, bár ez is csak inkább szarnak a pofon. Akkor ha az elsőket is lecserélem újakra, rendben lesz a verda? Megnézetem majd azt a menetstabilizátort is. wookie! Ez szerintem neked sem tetszene. Olyan mint mikor havas/jeges úton elindul a kocsi hátulja a külső ív felé. Nagyon nem tartom biztonságosnak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június22, 2013 Megoszt Elküldve Június22, 2013 Akkor ha az elsőket is lecserélem újakra, rendben lesz a verda? Megnézetem majd azt a menetstabilizátort is. wookie! Ez szerintem neked sem tetszene. Olyan mint mikor havas/jeges úton elindul a kocsi hátulja a külső ív felé. Nagyon nem tartom biztonságosnak. Én nem hiszem hogy csak egy lengéscsillapító csere miatt ennyire változna a stabiitás nem egy nem két ember cserélt már gátlókat csak hátul köztük én is, nem változott semmi. Rá kéne nézni a hátsó híd szilentjeire is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve Június22, 2013 Megoszt Elküldve Június22, 2013 Én nem hiszem hogy csak egy lengéscsillapító csere miatt ennyire változna a stabiitás nem egy nem két ember cserélt már gátlókat csak hátul köztük én is, nem változott semmi. Rá kéne nézni a hátsó híd szilentjeire is. Nem a hátsó lengők cseréje okozza! Az elsőknél a csere hiánya... Hátul keményebb a futómű, így tehát el fog pattogni, sodródik... Vagy szarok az első lengéscsillapítók, vagy törött a menet stabilizátor rúd. Stab rúddal nálam is billegés, meg sodródás volt a tünet. "A túlkormányzottságot előidéző okok vizsgálata előtt először is meg kell különböztetnünk autónk effajta viselkedését a gyors és lassú kanyarokban, majd tulajdonképp ugyanazokat a szabályokat kell szem előtt tartanunk, melyek az előző szakaszban kerültek megfogalmazásra - csak épp fordítva. Túlkormányzottságot aerodinamikailag a túl nagy első, illetőleg a túl kevés hátsó leszorítóerő okoz. Ugyanakkor az utazómagasság beállítása is hatással van erre a tulajdonságra: az autónk eleje a kelleténél alacsonyabban van, vagy a hátulja túl magasan. A mechanikai beállítások a következőképp idézhetik elő: felfüggesztésünk elöl lágyabb, vagy hátul keményebb a kellő szintnél. A túlkormányzottság kiküszöbölése érdekében tegyük lágyabbá a hátsó felfüggesztés elemeit, ekképp növelve a hátsó kerekekre jutó terhelést. Oly módon is egyensúlyba hozhatjuk autónk viselkedését, hogy keményebbé tesszük az első felfüggesztés elemeit; ezáltal csökkentve az első kerekekre ható terhelést. Amennyiben még az aerodinamika adta lehetőségeket is kihasználhatjuk, túlkormányzott autó kiegyensúlyozására növeljük a leszorítóerőt hátul, vagy éppen csökkentsük elöl." Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június22, 2013 Megoszt Elküldve Június22, 2013 Nem a hátsó lengők cseréje okozza! Az elsőknél a csere hiánya... Hátul keményebb a futómű, így tehát el fog pattogni, sodródik... Vagy szarok az első lengéscsillapítók, vagy törött a menet stabilizátor rúd. Stab rúddal nálam is billegés, meg sodródás volt a tünet. "A túlkormányzottságot előidéző okok vizsgálata előtt először is meg kell különböztetnünk autónk effajta viselkedését a gyors és lassú kanyarokban, majd tulajdonképp ugyanazokat a szabályokat kell szem előtt tartanunk, melyek az előző szakaszban kerültek megfogalmazásra - csak épp fordítva. Túlkormányzottságot aerodinamikailag a túl nagy első, illetőleg a túl kevés hátsó leszorítóerő okoz. Ugyanakkor az utazómagasság beállítása is hatással van erre a tulajdonságra: az autónk eleje a kelleténél alacsonyabban van, vagy a hátulja túl magasan. A mechanikai beállítások a következőképp idézhetik elő: felfüggesztésünk elöl lágyabb, vagy hátul keményebb a kellő szintnél. A túlkormányzottság kiküszöbölése érdekében tegyük lágyabbá a hátsó felfüggesztés elemeit, ekképp növelve a hátsó kerekekre jutó terhelést. Oly módon is egyensúlyba hozhatjuk autónk viselkedését, hogy keményebbé tesszük az első felfüggesztés elemeit; ezáltal csökkentve az első kerekekre ható terhelést. Amennyiben még az aerodinamika adta lehetőségeket is kihasználhatjuk, túlkormányzott autó kiegyensúlyozására növeljük a leszorítóerőt hátul, vagy éppen csökkentsük elöl." Igazából nem szabad közéeledni se hibás gátlókkal sem törött stabrudal. Amíg ezek ki nincsenek javítva-cserélve nincs is értelme feltenni a miért nem stabil a kocsi kanyarban kérdést. Most hogy emelgetem a kocsit elöl-hátul látom hogy eléggé kottyan a hátsó híd szilentje. Megvan a következő munka a kocsin. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
hetyke Elküldve Június22, 2013 Megoszt Elküldve Június22, 2013 Igazából nem szabad közéeledni se hibás gátlókkal sem törött stabrudal. Amíg ezek ki nincsenek javítva-cserélve nincs is értelme feltenni a miért nem stabil a kocsi kanyarban kérdést. Most hogy emelgetem a kocsit elöl-hátul látom hogy eléggé kottyan a hátsó híd szilentje. Megvan a következő munka a kocsin. ;) Még egy kicsit fórumozol, és találsz még pár hibát! :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts