Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Enyémen pont ilyen méretű felni van fenn és ha kiveszem a rugót és úgy engedem rá a kerékre akkor fél centi van a perem és a felni külső széle közt. Kanyarban ha beülnek hátra hárman már lehet beleér a perembe egy gagyi ültetőrugónál, de gyári rugóval 195/50-es gumival nem lehet gond.

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok!

Kissé kotyogósnak-kopogósnak érzem az első futóművet a 98-as Astrámon. Lehet ezzel valamit kezdeni, vagy betudható a 15 év használatának. Arra gondoltam, hogy kicserélném a szilenteket, ha ez javítana a dolgon. Melyiket lenne érdemes? A lengőkarét? Ezt látom kirepedezettnek, a stabrúd végén pedig tavaly cserélve volt. A lengőkaré otthon megolható, vagy kell hozzá valami spec. szerszám. Emelőm, szerszámaim vannak bőven a feladattól sem riadok vissza, de ilyet még nem csináltam. Mi a véleményetek? Köszi.

Elküldve

Sziasztok!

Kissé kotyogósnak-kopogósnak érzem az első futóművet a 98-as Astrámon. Lehet ezzel valamit kezdeni, vagy betudható a 15 év használatának. Arra gondoltam, hogy kicserélném a szilenteket, ha ez javítana a dolgon. Melyiket lenne érdemes? A lengőkarét? Ezt látom kirepedezettnek, a stabrúd végén pedig tavaly cserélve volt. A lengőkaré otthon megolható, vagy kell hozzá valami spec. szerszám. Emelőm, szerszámaim vannak bőven a feladattól sem riadok vissza, de ilyet még nem csináltam. Mi a véleményetek? Köszi.

Igazából az hogy repedt a gumi még nem jelent semmit. A futó-kormánymű ellenőrzés adhat pontos képet. Vagy felemeled az elejét cibállod a kereket, nem szabad kottyannia. A szilentcseréhez prés vagy bazi nagy satu ajánlott. Nekem utoljára az anyósoldali talpas kopogott főleg rossz úton.

  • Like 1
Elküldve

Igazából az hogy repedt a gumi még nem jelent semmit. A futó-kormánymű ellenőrzés adhat pontos képet. Vagy felemeled az elejét cibállod a kereket, nem szabad kottyannia. A szilentcseréhez prés vagy bazi nagy satu ajánlott. Nekem utoljára az anyósoldali talpas kopogott főleg rossz úton.

Az egyik talpast cserélték vizsga előtt arra nem gyanakodnék. A kormánymű, kerékcsapágy is rendben van. Lehet, hogy nekem nagyok az elvárásaim egy 15 éves autóval szemben, mert minden apró hibát észreveszek, ez sem lóg, csak kissé kopog....................

Elküldve

Ha kopog akkor annak oka van mindegy hány éves a kocsi. Nekem szokott kopogni szar úton a kormányrúd is, ki van csúszva a betét a műszerfal mögött a megvezető perselyből.

Elküldve

Sziasztok!

Üdvözlök Mindenkit!

Segítséget kérnék. Hogy mitől állnak a hátsó kerekeim kifelé (az alja) ???

1.7 szívó, 5 ajtós .

Köszönöm

Elküldve

Sziasztok!

Üdvözlök Mindenkit!

Segítséget kérnék. Hogy mitől állnak a hátsó kerekeim kifelé (az alja) ???

1.7 szívó, 5 ajtós .

Köszönöm

A hátsó kerekeknél se a dőlést se az összetartást nem lehet állítani, ha valóban kifelé dől ott vakami deformálódás van.

Elküldve

A hátsó kerekeknél se a dőlést se az összetartást nem lehet állítani, ha valóban kifelé dől ott vakami deformálódás van.

Köszi :)

Már lengéscsillapítót cseréltetnének velem ez miatt !!! Akkor nem teszem! :)

Elküldve

Köszi :)

Már lengéscsillapítót cseréltetnének velem ez miatt !!! Akkor nem teszem! :)

és eegy lengéscsillapító cserétöl, miért változna meg a kerékdölés, egy merev hídon? Valamilyen szinten terpesztenie is kell, az a normális, de ha valami miatt jobban teszi, mint kéne, az sem a lengéscsillapító lesz. Futómüveshez vidd el, ott nem "úgylátom" meg "szerintem" lesz a mértékegység, hanem rendes, számszerü érték. Abból már meg lehet mondani, hogy mi a történés.
Elküldve

és eegy lengéscsillapító cserétöl, miért változna meg a kerékdölés, egy merev hídon? Valamilyen szinten terpesztenie is kell, az a normális, de ha valami miatt jobban teszi, mint kéne, az sem a lengéscsillapító lesz. Futómüveshez vidd el, ott nem "úgylátom" meg "szerintem" lesz a mértékegység, hanem rendes, számszerü érték. Abból már meg lehet mondani, hogy mi a történés.

Adam osszerugdos a merevhidaddal :P
Elküldve

Köszi a segítséget :) Remélem műszakin nem kötnek bele :)

A műszakin nem néznek kerékösszetartást , dőlést, annyira ne legyen csak csámpás hogy rá tudjanak állni vele a padra.

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok!

Cseréltem a két hátsó lengéscsillapítómat F-es kombin. 2db új Monroe-t kapott, de most meg nagy ívű kanyarban úszik a kocsi hátulja, élesebb kanyarnál meg bebilleg. Egy szlalomot nem vállalnék be vele. Mi lehet a gond. A rugókat néztem, de semmi bajuk. Kerék 175/65 R14, de korábban is ez volt rajta, és nem volt vele gond.

Előre is köszi a segítséget!

Elküldve

Ma be lettek rakva a múltkor vásárolt első rugók. Vagyis komplett gólyalábak, mivel a toronycsapágyaim is recsegtek.

3 centivel magasabb most az eleje. Végre ugy néz ki mint egy autó, nem mint egy letérdelt bika. Nem kell félnem a járdaszegélyektől.

Érdekes, más ültet, én meg emelek. :)

Nagyon el lehettek fáradva a rugóim. A jobb oldaliból egy karika is hiányzott. Persze kellett egy kormánygömbfej, és egy talpas is. Irány a futóműves. :)

Elküldve

Sziasztok!

Cseréltem a két hátsó lengéscsillapítómat F-es kombin. 2db új Monroe-t kapott, de most meg nagy ívű kanyarban úszik a kocsi hátulja, élesebb kanyarnál meg bebilleg. Egy szlalomot nem vállalnék be vele. Mi lehet a gond. A rugókat néztem, de semmi bajuk. Kerék 175/65 R14, de korábban is ez volt rajta, és nem volt vele gond.

Előre is köszi a segítséget!

Ez a túl kormányzottság egyik jele... Ha a hátsó rész keményebb, mint az első, akkor ez az eredmény. Valószínűleg az eleje puhább, rosszabb a lengéscsillapítód, vagy mondjuk a menetstabilizátorod el van törve. Amíg a rossz hátsó lengőkkel mentél, a hátulja puhább volt, így nem kúszott túl az elején. Hátsó kerék guminyomás csökkentéssel kicsit stabilizálható a dolog, bár ez is csak inkább szarnak a pofon.

Elküldve

Ma be lettek rakva a múltkor vásárolt első rugók. Vagyis komplett gólyalábak, mivel a toronycsapágyaim is recsegtek.

3 centivel magasabb most az eleje. Végre ugy néz ki mint egy autó, nem mint egy letérdelt bika. Nem kell félnem a járdaszegélyektől.

Érdekes, más ültet, én meg emelek. :)

Nagyon el lehettek fáradva a rugóim. A jobb oldaliból egy karika is hiányzott. Persze kellett egy kormánygömbfej, és egy talpas is. Irány a futóműves. :)

Szóval elsz.rtad. :D

Elküldve

Ez a túl kormányzottság egyik jele... Ha a hátsó rész keményebb, mint az első, akkor ez az eredmény. Valószínűleg az eleje puhább, rosszabb a lengéscsillapítód, vagy mondjuk a menetstabilizátorod el van törve. Amíg a rossz hátsó lengőkkel mentél, a hátulja puhább volt, így nem kúszott túl az elején. Hátsó kerék guminyomás csökkentéssel kicsit stabilizálható a dolog, bár ez is csak inkább szarnak a pofon.

Akkor ha az elsőket is lecserélem újakra, rendben lesz a verda? Megnézetem majd azt a menetstabilizátort is.

wookie!

Ez szerintem neked sem tetszene. Olyan mint mikor havas/jeges úton elindul a kocsi hátulja a külső ív felé. Nagyon nem tartom biztonságosnak.

Elküldve

Akkor ha az elsőket is lecserélem újakra, rendben lesz a verda? Megnézetem majd azt a menetstabilizátort is.

wookie!

Ez szerintem neked sem tetszene. Olyan mint mikor havas/jeges úton elindul a kocsi hátulja a külső ív felé. Nagyon nem tartom biztonságosnak.

Én nem hiszem hogy csak egy lengéscsillapító csere miatt ennyire változna a stabiitás nem egy nem két ember cserélt már gátlókat csak hátul köztük én is, nem változott semmi. Rá kéne nézni a hátsó híd szilentjeire is.

Elküldve

Én nem hiszem hogy csak egy lengéscsillapító csere miatt ennyire változna a stabiitás nem egy nem két ember cserélt már gátlókat csak hátul köztük én is, nem változott semmi. Rá kéne nézni a hátsó híd szilentjeire is.

Nem a hátsó lengők cseréje okozza! Az elsőknél a csere hiánya... Hátul keményebb a futómű, így tehát el fog pattogni, sodródik... Vagy szarok az első lengéscsillapítók, vagy törött a menet stabilizátor rúd. Stab rúddal nálam is billegés, meg sodródás volt a tünet.

"A túlkormányzottságot előidéző okok vizsgálata előtt először is meg kell különböztetnünk autónk effajta viselkedését a gyors és lassú kanyarokban, majd tulajdonképp ugyanazokat a szabályokat kell szem előtt tartanunk, melyek az előző szakaszban kerültek megfogalmazásra - csak épp fordítva.
Túlkormányzottságot aerodinamikailag a túl nagy első, illetőleg a túl kevés hátsó leszorítóerő okoz. Ugyanakkor az utazómagasság beállítása is hatással van erre a tulajdonságra: az autónk eleje a kelleténél alacsonyabban van, vagy a hátulja túl magasan. A mechanikai beállítások a következőképp idézhetik elő: felfüggesztésünk elöl lágyabb, vagy hátul keményebb a kellő szintnél.
A túlkormányzottság kiküszöbölése érdekében tegyük lágyabbá a hátsó felfüggesztés elemeit, ekképp növelve a hátsó kerekekre jutó terhelést. Oly módon is egyensúlyba hozhatjuk autónk viselkedését, hogy keményebbé tesszük az első felfüggesztés elemeit; ezáltal csökkentve az első kerekekre ható terhelést. Amennyiben még az aerodinamika adta lehetőségeket is kihasználhatjuk, túlkormányzott autó kiegyensúlyozására növeljük a leszorítóerőt hátul, vagy éppen csökkentsük elöl."

Elküldve

Nem a hátsó lengők cseréje okozza! Az elsőknél a csere hiánya... Hátul keményebb a futómű, így tehát el fog pattogni, sodródik... Vagy szarok az első lengéscsillapítók, vagy törött a menet stabilizátor rúd. Stab rúddal nálam is billegés, meg sodródás volt a tünet.

"A túlkormányzottságot előidéző okok vizsgálata előtt először is meg kell különböztetnünk autónk effajta viselkedését a gyors és lassú kanyarokban, majd tulajdonképp ugyanazokat a szabályokat kell szem előtt tartanunk, melyek az előző szakaszban kerültek megfogalmazásra - csak épp fordítva.
Túlkormányzottságot aerodinamikailag a túl nagy első, illetőleg a túl kevés hátsó leszorítóerő okoz. Ugyanakkor az utazómagasság beállítása is hatással van erre a tulajdonságra: az autónk eleje a kelleténél alacsonyabban van, vagy a hátulja túl magasan. A mechanikai beállítások a következőképp idézhetik elő: felfüggesztésünk elöl lágyabb, vagy hátul keményebb a kellő szintnél.
A túlkormányzottság kiküszöbölése érdekében tegyük lágyabbá a hátsó felfüggesztés elemeit, ekképp növelve a hátsó kerekekre jutó terhelést. Oly módon is egyensúlyba hozhatjuk autónk viselkedését, hogy keményebbé tesszük az első felfüggesztés elemeit; ezáltal csökkentve az első kerekekre ható terhelést. Amennyiben még az aerodinamika adta lehetőségeket is kihasználhatjuk, túlkormányzott autó kiegyensúlyozására növeljük a leszorítóerőt hátul, vagy éppen csökkentsük elöl."

Igazából nem szabad közéeledni se hibás gátlókkal sem törött stabrudal. Amíg ezek ki nincsenek javítva-cserélve nincs is értelme feltenni a miért nem stabil a kocsi kanyarban kérdést. Most hogy emelgetem a kocsit elöl-hátul látom hogy eléggé kottyan a hátsó híd szilentje. Megvan a következő munka a kocsin. ;)

Elküldve

Igazából nem szabad közéeledni se hibás gátlókkal sem törött stabrudal. Amíg ezek ki nincsenek javítva-cserélve nincs is értelme feltenni a miért nem stabil a kocsi kanyarban kérdést. Most hogy emelgetem a kocsit elöl-hátul látom hogy eléggé kottyan a hátsó híd szilentje. Megvan a következő munka a kocsin. ;)

Még egy kicsit fórumozol, és találsz még pár hibát! :)

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.