Gergőőő Elküldve Június12, 2013 Elküldve Június12, 2013 Enyémen pont ilyen méretű felni van fenn és ha kiveszem a rugót és úgy engedem rá a kerékre akkor fél centi van a perem és a felni külső széle közt. Kanyarban ha beülnek hátra hárman már lehet beleér a perembe egy gagyi ültetőrugónál, de gyári rugóval 195/50-es gumival nem lehet gond. 1
spicceshorgasz Elküldve Június13, 2013 Elküldve Június13, 2013 Sziasztok! Kissé kotyogósnak-kopogósnak érzem az első futóművet a 98-as Astrámon. Lehet ezzel valamit kezdeni, vagy betudható a 15 év használatának. Arra gondoltam, hogy kicserélném a szilenteket, ha ez javítana a dolgon. Melyiket lenne érdemes? A lengőkarét? Ezt látom kirepedezettnek, a stabrúd végén pedig tavaly cserélve volt. A lengőkaré otthon megolható, vagy kell hozzá valami spec. szerszám. Emelőm, szerszámaim vannak bőven a feladattól sem riadok vissza, de ilyet még nem csináltam. Mi a véleményetek? Köszi.
zotya975 Elküldve Június13, 2013 Elküldve Június13, 2013 Sziasztok! Kissé kotyogósnak-kopogósnak érzem az első futóművet a 98-as Astrámon. Lehet ezzel valamit kezdeni, vagy betudható a 15 év használatának. Arra gondoltam, hogy kicserélném a szilenteket, ha ez javítana a dolgon. Melyiket lenne érdemes? A lengőkarét? Ezt látom kirepedezettnek, a stabrúd végén pedig tavaly cserélve volt. A lengőkaré otthon megolható, vagy kell hozzá valami spec. szerszám. Emelőm, szerszámaim vannak bőven a feladattól sem riadok vissza, de ilyet még nem csináltam. Mi a véleményetek? Köszi. Igazából az hogy repedt a gumi még nem jelent semmit. A futó-kormánymű ellenőrzés adhat pontos képet. Vagy felemeled az elejét cibállod a kereket, nem szabad kottyannia. A szilentcseréhez prés vagy bazi nagy satu ajánlott. Nekem utoljára az anyósoldali talpas kopogott főleg rossz úton. 1
spicceshorgasz Elküldve Június13, 2013 Elküldve Június13, 2013 Igazából az hogy repedt a gumi még nem jelent semmit. A futó-kormánymű ellenőrzés adhat pontos képet. Vagy felemeled az elejét cibállod a kereket, nem szabad kottyannia. A szilentcseréhez prés vagy bazi nagy satu ajánlott. Nekem utoljára az anyósoldali talpas kopogott főleg rossz úton. Az egyik talpast cserélték vizsga előtt arra nem gyanakodnék. A kormánymű, kerékcsapágy is rendben van. Lehet, hogy nekem nagyok az elvárásaim egy 15 éves autóval szemben, mert minden apró hibát észreveszek, ez sem lóg, csak kissé kopog....................
zotya975 Elküldve Június13, 2013 Elküldve Június13, 2013 Ha kopog akkor annak oka van mindegy hány éves a kocsi. Nekem szokott kopogni szar úton a kormányrúd is, ki van csúszva a betét a műszerfal mögött a megvezető perselyből.
fociati Elküldve Június16, 2013 Elküldve Június16, 2013 Sziasztok! Üdvözlök Mindenkit! Segítséget kérnék. Hogy mitől állnak a hátsó kerekeim kifelé (az alja) ??? 1.7 szívó, 5 ajtós . Köszönöm
zotya975 Elküldve Június16, 2013 Elküldve Június16, 2013 Sziasztok! Üdvözlök Mindenkit! Segítséget kérnék. Hogy mitől állnak a hátsó kerekeim kifelé (az alja) ??? 1.7 szívó, 5 ajtós . Köszönöm A hátsó kerekeknél se a dőlést se az összetartást nem lehet állítani, ha valóban kifelé dől ott vakami deformálódás van.
fociati Elküldve Június16, 2013 Elküldve Június16, 2013 A hátsó kerekeknél se a dőlést se az összetartást nem lehet állítani, ha valóban kifelé dől ott vakami deformálódás van. Köszi :) Már lengéscsillapítót cseréltetnének velem ez miatt !!! Akkor nem teszem! :)
Dáwid Elküldve Június16, 2013 Elküldve Június16, 2013 Köszi :) Már lengéscsillapítót cseréltetnének velem ez miatt !!! Akkor nem teszem! :) és eegy lengéscsillapító cserétöl, miért változna meg a kerékdölés, egy merev hídon? Valamilyen szinten terpesztenie is kell, az a normális, de ha valami miatt jobban teszi, mint kéne, az sem a lengéscsillapító lesz. Futómüveshez vidd el, ott nem "úgylátom" meg "szerintem" lesz a mértékegység, hanem rendes, számszerü érték. Abból már meg lehet mondani, hogy mi a történés.
spzoli Elküldve Június16, 2013 Elküldve Június16, 2013 és eegy lengéscsillapító cserétöl, miért változna meg a kerékdölés, egy merev hídon? Valamilyen szinten terpesztenie is kell, az a normális, de ha valami miatt jobban teszi, mint kéne, az sem a lengéscsillapító lesz. Futómüveshez vidd el, ott nem "úgylátom" meg "szerintem" lesz a mértékegység, hanem rendes, számszerü érték. Abból már meg lehet mondani, hogy mi a történés. Adam osszerugdos a merevhidaddal :P
Dáwid Elküldve Június16, 2013 Elküldve Június16, 2013 Adam osszerugdos a merevhidaddal :P tudom, de akkor is... xD
zotya975 Elküldve Június16, 2013 Elküldve Június16, 2013 tudom, de akkor is... xD Hogy lenne merev? Ha felemelem a bal hátsót a jobb lent marad.... :D
fociati Elküldve Június16, 2013 Elküldve Június16, 2013 Köszi a segítséget :) Remélem műszakin nem kötnek bele :)
zotya975 Elküldve Június16, 2013 Elküldve Június16, 2013 Köszi a segítséget :) Remélem műszakin nem kötnek bele :) A műszakin nem néznek kerékösszetartást , dőlést, annyira ne legyen csak csámpás hogy rá tudjanak állni vele a padra. 1
bekesics Elküldve Június21, 2013 Elküldve Június21, 2013 Sziasztok! Cseréltem a két hátsó lengéscsillapítómat F-es kombin. 2db új Monroe-t kapott, de most meg nagy ívű kanyarban úszik a kocsi hátulja, élesebb kanyarnál meg bebilleg. Egy szlalomot nem vállalnék be vele. Mi lehet a gond. A rugókat néztem, de semmi bajuk. Kerék 175/65 R14, de korábban is ez volt rajta, és nem volt vele gond. Előre is köszi a segítséget!
Tiv. Elküldve Június21, 2013 Elküldve Június21, 2013 Ma be lettek rakva a múltkor vásárolt első rugók. Vagyis komplett gólyalábak, mivel a toronycsapágyaim is recsegtek.3 centivel magasabb most az eleje. Végre ugy néz ki mint egy autó, nem mint egy letérdelt bika. Nem kell félnem a járdaszegélyektől.Érdekes, más ültet, én meg emelek. :)Nagyon el lehettek fáradva a rugóim. A jobb oldaliból egy karika is hiányzott. Persze kellett egy kormánygömbfej, és egy talpas is. Irány a futóműves. :)
hetyke Elküldve Június21, 2013 Elküldve Június21, 2013 Sziasztok! Cseréltem a két hátsó lengéscsillapítómat F-es kombin. 2db új Monroe-t kapott, de most meg nagy ívű kanyarban úszik a kocsi hátulja, élesebb kanyarnál meg bebilleg. Egy szlalomot nem vállalnék be vele. Mi lehet a gond. A rugókat néztem, de semmi bajuk. Kerék 175/65 R14, de korábban is ez volt rajta, és nem volt vele gond. Előre is köszi a segítséget! Ez a túl kormányzottság egyik jele... Ha a hátsó rész keményebb, mint az első, akkor ez az eredmény. Valószínűleg az eleje puhább, rosszabb a lengéscsillapítód, vagy mondjuk a menetstabilizátorod el van törve. Amíg a rossz hátsó lengőkkel mentél, a hátulja puhább volt, így nem kúszott túl az elején. Hátsó kerék guminyomás csökkentéssel kicsit stabilizálható a dolog, bár ez is csak inkább szarnak a pofon.
wookie Elküldve Június21, 2013 Elküldve Június21, 2013 Én meg de örülnék ha nem az elejét tolná el folyton...
Dáwid Elküldve Június21, 2013 Elküldve Június21, 2013 Ma be lettek rakva a múltkor vásárolt első rugók. Vagyis komplett gólyalábak, mivel a toronycsapágyaim is recsegtek. 3 centivel magasabb most az eleje. Végre ugy néz ki mint egy autó, nem mint egy letérdelt bika. Nem kell félnem a járdaszegélyektől. Érdekes, más ültet, én meg emelek. :) Nagyon el lehettek fáradva a rugóim. A jobb oldaliból egy karika is hiányzott. Persze kellett egy kormánygömbfej, és egy talpas is. Irány a futóműves. :) Szóval elsz.rtad. :D
bekesics Elküldve Június21, 2013 Elküldve Június21, 2013 Ez a túl kormányzottság egyik jele... Ha a hátsó rész keményebb, mint az első, akkor ez az eredmény. Valószínűleg az eleje puhább, rosszabb a lengéscsillapítód, vagy mondjuk a menetstabilizátorod el van törve. Amíg a rossz hátsó lengőkkel mentél, a hátulja puhább volt, így nem kúszott túl az elején. Hátsó kerék guminyomás csökkentéssel kicsit stabilizálható a dolog, bár ez is csak inkább szarnak a pofon. Akkor ha az elsőket is lecserélem újakra, rendben lesz a verda? Megnézetem majd azt a menetstabilizátort is. wookie! Ez szerintem neked sem tetszene. Olyan mint mikor havas/jeges úton elindul a kocsi hátulja a külső ív felé. Nagyon nem tartom biztonságosnak.
zotya975 Elküldve Június22, 2013 Elküldve Június22, 2013 Akkor ha az elsőket is lecserélem újakra, rendben lesz a verda? Megnézetem majd azt a menetstabilizátort is. wookie! Ez szerintem neked sem tetszene. Olyan mint mikor havas/jeges úton elindul a kocsi hátulja a külső ív felé. Nagyon nem tartom biztonságosnak. Én nem hiszem hogy csak egy lengéscsillapító csere miatt ennyire változna a stabiitás nem egy nem két ember cserélt már gátlókat csak hátul köztük én is, nem változott semmi. Rá kéne nézni a hátsó híd szilentjeire is.
hetyke Elküldve Június22, 2013 Elküldve Június22, 2013 Én nem hiszem hogy csak egy lengéscsillapító csere miatt ennyire változna a stabiitás nem egy nem két ember cserélt már gátlókat csak hátul köztük én is, nem változott semmi. Rá kéne nézni a hátsó híd szilentjeire is. Nem a hátsó lengők cseréje okozza! Az elsőknél a csere hiánya... Hátul keményebb a futómű, így tehát el fog pattogni, sodródik... Vagy szarok az első lengéscsillapítók, vagy törött a menet stabilizátor rúd. Stab rúddal nálam is billegés, meg sodródás volt a tünet. "A túlkormányzottságot előidéző okok vizsgálata előtt először is meg kell különböztetnünk autónk effajta viselkedését a gyors és lassú kanyarokban, majd tulajdonképp ugyanazokat a szabályokat kell szem előtt tartanunk, melyek az előző szakaszban kerültek megfogalmazásra - csak épp fordítva. Túlkormányzottságot aerodinamikailag a túl nagy első, illetőleg a túl kevés hátsó leszorítóerő okoz. Ugyanakkor az utazómagasság beállítása is hatással van erre a tulajdonságra: az autónk eleje a kelleténél alacsonyabban van, vagy a hátulja túl magasan. A mechanikai beállítások a következőképp idézhetik elő: felfüggesztésünk elöl lágyabb, vagy hátul keményebb a kellő szintnél. A túlkormányzottság kiküszöbölése érdekében tegyük lágyabbá a hátsó felfüggesztés elemeit, ekképp növelve a hátsó kerekekre jutó terhelést. Oly módon is egyensúlyba hozhatjuk autónk viselkedését, hogy keményebbé tesszük az első felfüggesztés elemeit; ezáltal csökkentve az első kerekekre ható terhelést. Amennyiben még az aerodinamika adta lehetőségeket is kihasználhatjuk, túlkormányzott autó kiegyensúlyozására növeljük a leszorítóerőt hátul, vagy éppen csökkentsük elöl."
zotya975 Elküldve Június22, 2013 Elküldve Június22, 2013 Nem a hátsó lengők cseréje okozza! Az elsőknél a csere hiánya... Hátul keményebb a futómű, így tehát el fog pattogni, sodródik... Vagy szarok az első lengéscsillapítók, vagy törött a menet stabilizátor rúd. Stab rúddal nálam is billegés, meg sodródás volt a tünet. "A túlkormányzottságot előidéző okok vizsgálata előtt először is meg kell különböztetnünk autónk effajta viselkedését a gyors és lassú kanyarokban, majd tulajdonképp ugyanazokat a szabályokat kell szem előtt tartanunk, melyek az előző szakaszban kerültek megfogalmazásra - csak épp fordítva. Túlkormányzottságot aerodinamikailag a túl nagy első, illetőleg a túl kevés hátsó leszorítóerő okoz. Ugyanakkor az utazómagasság beállítása is hatással van erre a tulajdonságra: az autónk eleje a kelleténél alacsonyabban van, vagy a hátulja túl magasan. A mechanikai beállítások a következőképp idézhetik elő: felfüggesztésünk elöl lágyabb, vagy hátul keményebb a kellő szintnél. A túlkormányzottság kiküszöbölése érdekében tegyük lágyabbá a hátsó felfüggesztés elemeit, ekképp növelve a hátsó kerekekre jutó terhelést. Oly módon is egyensúlyba hozhatjuk autónk viselkedését, hogy keményebbé tesszük az első felfüggesztés elemeit; ezáltal csökkentve az első kerekekre ható terhelést. Amennyiben még az aerodinamika adta lehetőségeket is kihasználhatjuk, túlkormányzott autó kiegyensúlyozására növeljük a leszorítóerőt hátul, vagy éppen csökkentsük elöl." Igazából nem szabad közéeledni se hibás gátlókkal sem törött stabrudal. Amíg ezek ki nincsenek javítva-cserélve nincs is értelme feltenni a miért nem stabil a kocsi kanyarban kérdést. Most hogy emelgetem a kocsit elöl-hátul látom hogy eléggé kottyan a hátsó híd szilentje. Megvan a következő munka a kocsin. ;)
hetyke Elküldve Június22, 2013 Elküldve Június22, 2013 Igazából nem szabad közéeledni se hibás gátlókkal sem törött stabrudal. Amíg ezek ki nincsenek javítva-cserélve nincs is értelme feltenni a miért nem stabil a kocsi kanyarban kérdést. Most hogy emelgetem a kocsit elöl-hátul látom hogy eléggé kottyan a hátsó híd szilentje. Megvan a következő munka a kocsin. ;) Még egy kicsit fórumozol, és találsz még pár hibát! :)
Recommended Posts