Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Kresz szerint 30km/h :rolleyes:

Amikor én tanultam a Kreszt, akkor ilyen nem volt, és körforgóból is csak egy volt az egész országban a Clark Adam téren... (meg egy nagy vöröscsillag volt a közepén). :icon4:

Nem vagyok "fejlődőképes"! :D

Más: Nem is értem, hogy miért keletkezett "ültetés" a bal első futóművemben! - A körforgóban idehaza a jobb első terhelődik, Angliában pedig ezzel a kocsival nem is jártam!

Ma, amikor nyári kerékre váltottam, megtaláltam a bal első futóműből jövő harangozó hang eredetét. Rugótörés. :icon4:

5 évet és 75000 km-t bírt ki az új rugó. A jobboldali pedig még eredeti.

Link to comment
Megosztás:

Ha a Clark Ádám tér az, ami valamelyik híd végénél az alagút előtt van, akkor az valójában nem körforgalom, csak úgy néz ki.

Bár lehet hogy azóta a logikának engedve átminősítették, pár éve mint ha olvastam volna valami ilyet.

Nem is olyan régen jártam arra és akkor sem volt körforgalom még, hiába tűnik annak.

Link to comment
Megosztás:

Ha a Clark Ádám tér az, ami valamelyik híd végénél az alagút előtt van, akkor az valójában nem körforgalom, csak úgy néz ki.

Bár lehet hogy azóta a logikának engedve átminősítették, pár éve mint ha olvastam volna valami ilyet.

Clark Adam volt a Lánchíd és az Alagút tervezője. Ő tervezte előbb a nagyon hasonló (de természetesen a körülmények miatt jóval kisebb) londoni hidat. Széchenyi innen vette a mintát, a tervezőt és a kivitelezőt.

Amikor én tanultam a Kreszt, akkor még körforgalom volt ott, azóta az Alagút - Lánchíd vonalnak elsőbbsége van.

Link to comment
Megosztás:

Amikor én tanultam a Kreszt, akkor ilyen nem volt, és körforgóból is csak egy volt az egész országban a Clark Adam téren... (meg egy nagy vöröscsillag volt a közepén). :icon4:

Nem vagyok "fejlődőképes"! :D

Más: Nem is értem, hogy miért keletkezett "ültetés" a bal első futóművemben! - A körforgóban idehaza a jobb első terhelődik, Angliában pedig ezzel a kocsival nem is jártam!

Ma, amikor nyári kerékre váltottam, megtaláltam a bal első futóműből jövő harangozó hang eredetét. Rugótörés. :icon4:

5 évet és 75000 km-t bírt ki az új rugó. A jobboldali pedig még eredeti.

Nekem jobb első ment el. A hangot mikor észrevettem, máris nyúltam a rugótányérba. :S Elég szép darab lejött. most ültető szett van H&R. Tök más a 2 rugó. 3.5 centivel van lentebb, de míg a gyári hátul pakolás esetén leült, ez a terhelés ellenére magasabban marad.

Link to comment
Megosztás:

Nekem jobb első ment el. A hangot mikor észrevettem, máris nyúltam a rugótányérba. :S Elég szép darab lejött. most ültető szett van H&R. Tök más a 2 rugó. 3.5 centivel van lentebb, de míg a gyári hátul pakolás esetén leült, ez a terhelés ellenére magasabban marad.

Én meg törött hátsó rugókkal vettem a kocsit.

1011214-20130428-55fSmx.jpg

Link to comment
Megosztás:

Clark Adam volt a Lánchíd és az Alagút tervezője. Ő tervezte előbb a nagyon hasonló (de természetesen a körülmények miatt jóval kisebb) londoni hidat. Széchenyi innen vette a mintát, a tervezőt és a kivitelezőt.

Amikor én tanultam a Kreszt, akkor még körforgalom volt ott, azóta az Alagút - Lánchíd vonalnak elsőbbsége van.

Úgy emlékszem régen volt az csak kör alakú út és nem körforgalom, akkor a köríven volt kitéve a mackósajt és a becsatlakozó út volt a felsőbbrendű. Ezt már jó néhány éve megváltoztatták és sima körforgalom lett.

Link to comment
Megosztás:

Úgy emlékszem régen volt az csak kör alakú út és nem körforgalom, akkor a köríven volt kitéve a mackósajt és a becsatlakozó út volt a felsőbbrendű. Ezt már jó néhány éve megváltoztatták és sima körforgalom lett.

Igen! Sima körforgalom lett! :) Emlékeim szerint volt már korábban is de visszatették kerülő útnak aztán ismét vissza körforgónak. Fehérváron volt 1 időszak, amikor a Deák Ferenc utca-Horváth István-Lövölde utca kereszteződésben alakítottak ki körforgalmat gumikból. Az volt akkoriban az egyetlen. Pont akkor gyakoroltam a forgalomban, mikor még megvolt. Oktatóm mondta, hogy szerencsés vagyok, hogy gyakorolhatok benne. Aztán szétszedték... Azóta van a városban egy csomó!

Link to comment
Megosztás:

Úgy emlékszem régen volt az csak kör alakú út és nem körforgalom, akkor a köríven volt kitéve a mackósajt és a becsatlakozó út volt a felsőbbrendű. Ezt már jó néhány éve megváltoztatták és sima körforgalom lett.

54 évig éltem az I. kerületben, de most nem mernék megesküdni a pillanatnyi állapotra, mert 13 éve vidéki lettem. Ha legközelebb arra járok lecsekkolom.

Link to comment
Megosztás:

54 évig éltem az I. kerületben, de most nem mernék megesküdni a pillanatnyi állapotra, mert 13 éve vidéki lettem. Ha legközelebb arra járok lecsekkolom.

Google viewstreet szerint körforgalom! Egy szempontból jó a streetview, mert ellenőrizhető, hogy adott településen milyen táblát hol találsz...

Link to comment
Megosztás:

Igen! Sima körforgalom lett! :) Emlékeim szerint volt már korábban is de visszatették kerülő útnak aztán ismét vissza körforgónak. Fehérváron volt 1 időszak, amikor a Deák Ferenc utca-Horváth István-Lövölde utca kereszteződésben alakítottak ki körforgalmat gumikból. Az volt akkoriban az egyetlen. Pont akkor gyakoroltam a forgalomban, mikor még megvolt. Oktatóm mondta, hogy szerencsés vagyok, hogy gyakorolhatok benne. Aztán szétszedték... Azóta van a városban egy csomó!

Buszosok szidták erősen, csuklóssal nem volt álom a közlekedés benne. Amúgy láttam olyan terveket, hogy a Gáz utca, Rákóczi u. kereszteződésből akarnak körforgót csinálni.

Link to comment
Megosztás:

54 évig éltem az I. kerületben, de most nem mernék megesküdni a pillanatnyi állapotra, mert 13 éve vidéki lettem. Ha legközelebb arra járok lecsekkolom.

Azok a képek két évesek....

OFF.

A google map is annak ábrázolja és tavaly jártam ott akkor még az volt. :D

Amúgy a körforgalom "vidéken" egyáltalán nem ritka, csak Bpesten idegenkednek tőle valamiért. Ott még mindig "jobban" beválik egy sz.rul beállított lámpás kereszteződés, ahol természetesen folyamatosan dugó van...

ON.

Link to comment
Megosztás:

OFF
Felénk (békás megye) elég sok van, én nagyon szeretem. Meggyorsítja a forgalmat, már ha tudják használni,és nem téved be egy román. (náluk másképp van az elsőbbség a körforgalomban)

Mikor a békéscsabai elkerülőre akartak építeni, sokan tiltakoztak ellene. Nyolc baleset kellett hogy végre megépítsék. Utána csak egyetlen baleset volt, mikor valaki beledurrant a közepébe, mert nem tudta hogy közben át lett építve.

ON

Link to comment
Megosztás:

Buszosok szidták erősen, csuklóssal nem volt álom a közlekedés benne. Amúgy láttam olyan terveket, hogy a Gáz utca, Rákóczi u. kereszteződésből akarnak körforgót csinálni.

Pedig mondjuk hely lenne körforgóra példul a Seregélyesi-Kadocs-Budai út keresztben, meg a Gáz-Budai, De szerintem elférne a Széchenyi-Budai kereszteződésben is. Estleg a Várkörút-Berényi út... sokat gyorsulna a forgalom.

Link to comment
Megosztás:

OFF.

A google map is annak ábrázolja és tavaly jártam ott akkor még az volt. :D

Amúgy a körforgalom "vidéken" egyáltalán nem ritka, csak Bpesten idegenkednek tőle valamiért. Ott még mindig "jobban" beválik egy sz.rul beállított lámpás kereszteződés, ahol természetesen folyamatosan dugó van...

ON.

A '80-90-es években nagyon sokszor jártam Angliában, sokszor saját kocsival, de néha helyi, jobbkormányos kocsival is. Rettenetesen élveztem, hogy szinte kivétel nélkül minden kereszteződésben "roundabout" volt, ahol nem volt elég hely egy igazi körforgalomra, ott a hagyományos kereszteződés közepére leszúrtak egy fehérre festett cintányér nagyságú kúpot és ettől mindjárt miniroundabout lett belőle! Ott nincs elsőbbségadás kötelező tábla, csak a körforgalom tábla és mindenki tudja, hogy mi a rend! Egyszerű mint a pofon.

Akkoriban itthon még álmodni sem lehetett ilyenről.

Egyébként ez a minikörforgalom itthon is elkelne!

Lehet, hogy hamarosan egy moderátor kivág minket innen az "egyéb"-be?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most már télleg nem tudom mi lehet a kocsim baja....ha lassan megyek általában tolatáskor, jobbra kitekerem a kormányt és a vége fele akkorát koppanik (jobboldalt elöl) mint ha egy kalapáccsal odaütnének a futóműhöz.... :( Ami cserélve lett és nem javult tőle:

-Trapézgömbfej

-Szilentek

-Kormánygömbfej

-Kormánymű

-Kerékcsapágy

-Toronycsapágy

-Komplett fék

-Stabrúd tartók

-Féltengely

Ez mind jobb oldalt és semmi nem változik :((( Mi lehet a baja ?? Szinte már mindent kicseréltem amit csak lehetett több mint 100ezrembe fájt és nem szűnt meg a hiba!

Ha valaki tud vmi épkézláb ötletet szivesen várom!!

Köszi

Petya

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most már télleg nem tudom mi lehet a kocsim baja....ha lassan megyek általában tolatáskor, jobbra kitekerem a kormányt és a vége fele akkorát koppanik (jobboldalt elöl) mint ha egy kalapáccsal odaütnének a futóműhöz.... :( Ami cserélve lett és nem javult tőle:

-Trapézgömbfej

-Szilentek

-Kormánygömbfej

-Kormánymű

-Kerékcsapágy

-Toronycsapágy

-Komplett fék

-Stabrúd tartók

-Féltengely

Ez mind jobb oldalt és semmi nem változik :((( Mi lehet a baja ?? Szinte már mindent kicseréltem amit csak lehetett több mint 100ezrembe fájt és nem szűnt meg a hiba!

Ha valaki tud vmi épkézláb ötletet szivesen várom!!

Köszi

Petya

Lengőkar hátsó szilentbe benne van a kis illesztőcső? mert ha nincs megmozdolhat a szilent és az koppanhat nagyot, jellemzően kihagyják.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most már télleg nem tudom mi lehet a kocsim baja....ha lassan megyek általában tolatáskor, jobbra kitekerem a kormányt és a vége fele akkorát koppanik (jobboldalt elöl) mint ha egy kalapáccsal odaütnének a futóműhöz.... :( Ami cserélve lett és nem javult tőle:

-Trapézgömbfej

-Szilentek

-Kormánygömbfej

-Kormánymű

-Kerékcsapágy

-Toronycsapágy

-Komplett fék

-Stabrúd tartók

-Féltengely

Ez mind jobb oldalt és semmi nem változik :((( Mi lehet a baja ?? Szinte már mindent kicseréltem amit csak lehetett több mint 100ezrembe fájt és nem szűnt meg a hiba!

Ha valaki tud vmi épkézláb ötletet szivesen várom!!

Köszi

Petya

Rugód egyben van?

Link to comment
Megosztás:

Egybe :( Az autószerelő se tudta megmondani mi baja...mert ugye csak terhelés alatt van ez ha felemeli akkor semmi :(

Enyém is kopogott, ami az én gondom volt azon már túl vagy. De a "diagnosztika" úgy történt, hogy én feküdtem a kocsi alatt/előtt, mikor hol, fogtam az alkatrészeket, hogy érezzem mi kopog, az öcsém pedig egy hosszú karú kerékkulccsal meghúzás irányba nyomkodta a kereket (üresben, behúzott kézifékkel). Ilyenkor a terhelés is megvan meg a mozgás is, valaki még a kormányt is tekergetheti. Rakd rá az összes elemre a kezedet, hátha megtalálod ami kopog.

Remélem tudtam segíteni :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Most már télleg nem tudom mi lehet a kocsim baja....ha lassan megyek általában tolatáskor, jobbra kitekerem a kormányt és a vége fele akkorát koppanik (jobboldalt elöl) mint ha egy kalapáccsal odaütnének a futóműhöz.... :( Ami cserélve lett és nem javult tőle:

-Trapézgömbfej

-Szilentek

-Kormánygömbfej

-Kormánymű

-Kerékcsapágy

-Toronycsapágy

-Komplett fék

-Stabrúd tartók

-Féltengely

Ez mind jobb oldalt és semmi nem változik :((( Mi lehet a baja ?? Szinte már mindent kicseréltem amit csak lehetett több mint 100ezrembe fájt és nem szűnt meg a hiba!

Ha valaki tud vmi épkézláb ötletet szivesen várom!!

Köszi

Petya

Stabilizátor gömbfeje? Nekem tavaly nyáron az kopogott

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.