Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

mindenféleképpen rugó kovács csinálja.

voltam nála és azt mondta nyugodtan lehet vágni elöl mert ott nem tud kiesni.

hátul meg egyértelmű hogy melegíti szóval nem úgy kell elképzelni hogy leengedem a másodikról a hosszabbítót és sarokcsiszolóval nekiállok és lesz ami lesz

olyan embert kérdeztem erről aki 20 éve van a szakmában,csak tudja hogy mit csinál

itt az a kérdés hogy a gátlók fogják e bírni mert a gyári nem bírta 1 évnél tovább

Nem csak a gátlók kérdésesek, elől a féltengelyek is, ha 9 centit ültetsz már közel sem lesznek egy síkban a váltóval a kerékagyak. A vezető oldali azon a kábé 30 centit fog "emelkedni" 9 centit.

Link to comment
Megosztás:

Ezt a rugó vagdosós témát el kellene már felejteni, ladánál sem túl egészséges, de új autóknál meg már nem is lehet megcsinálni, hiszen akkor a rugó nem tud sehogysem beülni a helyére.

Tönkre megy!!! Rugót ne vágj, mert ennél a típusnál nem hogy nem egészséges, de egyáltalán nem biztonságos... Nem a Te életedért aggódok, hanem mások életéért, és a sajátomért... Egy biztos, ha baleset után kiderül, hogy vágtad a rugóidat, és a műszaki szakértő ráfogja, hogy amiatt történt mondjuk halálos kimenetelű baleset, akkor biztos lehetsz benne, hogy közúti veszélyeztetés, és gondatlanságból elkövetett emberölés miatt is megrángatnak... Ha lentebb akarod tenni az autót, akkor menj el egy rugókovácshoz, mert az legalább melegítéssel össze tudja nyomni a rugókat megfelelő méretűre, így biztosan nem ugrik ki a helyéről...

az megvan, hogy vágás után, behúzzák a végeit olyanra, hogy felüljön a tányérra rendesen? A gyári rugók sem úgy nönek a fán, hogy kész vannak. Levágják, megcsinálják a végeit hogy jó legyen. Ezt bármilyen rugókovács megcsinálja, csak azt nem értem, hogy akkor minek 40-es rugó, ha helyböl vágni kell belöle. Akkor már süssön az ember 4 jót helyböl, vagy vegyen egy szett 80-asat... a 40-es, 60-as lengéscsillapítók meg ugyan úgy ki fognak feküdni, attól hogy keményebb, sportosabb, nem a saját munkapontján kívüli használatra van kitalálva. Söt, el tudom képzelni, hogy annyival inkább az adott magasságra van belöve, hogy még hamarabb megdöglik.
Link to comment
Megosztás:

az megvan, hogy vágás után, behúzzák a végeit olyanra, hogy felüljön a tányérra rendesen? A gyári rugók sem úgy nönek a fán, hogy kész vannak. Levágják, megcsinálják a végeit hogy jó legyen. Ezt bármilyen rugókovács megcsinálja, csak azt nem értem, hogy akkor minek 40-es rugó, ha helyböl vágni kell belöle. Akkor már süssön az ember 4 jót helyböl, vagy vegyen egy szett 80-asat... a 40-es, 60-as lengéscsillapítók meg ugyan úgy ki fognak feküdni, attól hogy keményebb, sportosabb, nem a saját munkapontján kívüli használatra van kitalálva. Söt, el tudom képzelni, hogy annyival inkább az adott magasságra van belöve, hogy még hamarabb megdöglik.

Azt írta, hogy vágni. Na már most a gyári rugót azt nagyon nem vagdossuk. A lada félét lehet.

Link to comment
Megosztás:

Azt írta, hogy vágni. Na már most a gyári rugót azt nagyon nem vagdossuk. A lada félét lehet.

igen, vágni. Egyrészt azt is írta, hogy a 60-40es rugót vágják, másrészt azt is, hogy rugó kovács csinálja. Az pedig igenis elkovácsolja a rugó végeit gyári formájúra, hogy a tányérra szépen felfeküdjön. Ez a munkája. Szerinted a kovácsolt rugóknak magától lesz olyan vége, mint a gyárinak?
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sztem olvass vissza, mikor először reagáltam rá, még szó sem volt kovácsról,nyilván ha kovács csinálja, akkor azzal nincsen semmi baj.

Helyböl rávágtátok, hogy rugót vágni, nem lehet. Lehet. Csak normálisan kell csinálni. Visszaolvastam a legelejére, szó nem volt róla, hogy "csak úgy vágni nem kéne" " a végét el kéne kovácsolni" stb. Elöször ezzel kezdtem volna, nem azzal, hogy nem lehet vágni, amúgyis meghalsz vele, meg engem is megölsz, stb. Amíg nem tudom a módját addig nem mondok egyértelmü véleményt.

:rolleyes:

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

az megvan, hogy vágás után, behúzzák a végeit olyanra, hogy felüljön a tányérra rendesen? A gyári rugók sem úgy nönek a fán, hogy kész vannak. Levágják, megcsinálják a végeit hogy jó legyen. Ezt bármilyen rugókovács megcsinálja, csak azt nem értem, hogy akkor minek 40-es rugó, ha helyböl vágni kell belöle. Akkor már süssön az ember 4 jót helyböl, vagy vegyen egy szett 80-asat... a 40-es, 60-as lengéscsillapítók meg ugyan úgy ki fognak feküdni, attól hogy keményebb, sportosabb, nem a saját munkapontján kívüli használatra van kitalálva. Söt, el tudom képzelni, hogy annyival inkább az adott magasságra van belöve, hogy még hamarabb megdöglik.

nem találtam 80 as szettet sehol sem :S

Link to comment
Megosztás:

nem találtam 80 as szettet sehol sem :S

Talán mert az kissé már túlzás...olvastad amit írtam a féltengelyről? Van egy Vitó-s munkatársam a porban ül a kocsi az öklöm (pedig kicsi kezem van) nem fér be a kocsi alá a sárvédő és a gumi közé meg nem tudom bedugni egy ujjam sem. Kétszer meg kell neki gondolni merre menjen és a garázsból csak egy deszka segítségével tud kijönni. Állandóan nyírja neki a féltengelyeket a kocsi. Télen teker a telókon 9 centit.

955571-20130316-KCfFYw.jpg

Link to comment
Megosztás:

Talán mert az kissé már túlzás...olvastad amit írtam a féltengelyről? Van egy Vitó-s munkatársam a porban ül a kocsi az öklöm (pedig kicsi kezem van) nem fér be a kocsi alá a sárvédő és a gumi közé meg nem tudom bedugni egy ujjam sem. Kétszer meg kell neki gondolni merre menjen és a garázsból csak egy deszka segítségével tud kijönni. Állandóan nyírja neki a féltengelyeket a kocsi. Télen teker a telókon 9 centit.

http://p.coldline.hu/2013/03/16/955571-20130316-KCfFYw.jpg

terepjáró :P ha az ujjad befér a kerék fölé, az már sok. Nekem most a 205/45 16 helyett lett föltéve a 195/45 és már ettöl befér elöl az ujjam, úgyhogy takarodik is lejjebb. A féltengelyeknek semmi bajuk nem lesz, ez nem vító. Astrában a kormányösszekötö a szük keresztmetszet, mert állandóan beleér a kivágás tetejébe, de elöbb utóbb bekopik a helyére az is.
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Talán mert az kissé már túlzás...olvastad amit írtam a féltengelyről? Van egy Vitó-s munkatársam a porban ül a kocsi az öklöm (pedig kicsi kezem van) nem fér be a kocsi alá a sárvédő és a gumi közé meg nem tudom bedugni egy ujjam sem. Kétszer meg kell neki gondolni merre menjen és a garázsból csak egy deszka segítségével tud kijönni. Állandóan nyírja neki a féltengelyeket a kocsi. Télen teker a telókon 9 centit.

955571-20130316-KCfFYw.jpg

igen olvastam de nekem már 3 éve lent van 9/8 centit úgy hogy remekül megszoktam már és nem szeretném feljebb...:)

tökéletesen megtanultam hogy hogyan kell "viselkedni" egy ilyen autóval a "jó" magyar utakon.

tudom hogy sok de inkább fiatalon éljem ki magam ilyenekkel mint majd 2 gyerekkel a hátsóülésen , de mégsem szeretnék elrepülni ezért kell megcsinálnom újra csak még mindig azt nem tudom hogy ha vágatok a rugóból akkor elbírja e a gátló vagy azzal is kell valamit kezdenem. persze TA Technix 60/40mm fix futóműről beszélek.. segítségeteket előre köszönöm

Link to comment
Megosztás:

igen olvastam de nekem már 3 éve lent van 9/8 centit úgy hogy remekül megszoktam már és nem szeretném feljebb... :)

tökéletesen megtanultam hogy hogyan kell "viselkedni" egy ilyen autóval a "jó" magyar utakon.

tudom hogy sok de inkább fiatalon éljem ki magam ilyenekkel mint majd 2 gyerekkel a hátsóülésen , de mégsem szeretnék elrepülni ezért kell megcsinálnom újra csak még mindig azt nem tudom hogy ha vágatok a rugóból akkor elbírja e a gátló vagy azzal is kell valamit kezdenem. persze TA Technix 60/40mm fix futóműről beszélek.. segítségeteket előre köszönöm

Esetleg nem gondolkodtál egy TA gewindén? Igaz, hogy 120-130 az ára, de lehet, hogy neked az lesz a megoldás. Amúgy, ha azt nézed, hogy megveszed a fix szettet, aztán rugókovács, lengéscsillapító keményítés, rövidítés stb... Nem is biztos, hogy drága.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Most regisztráltam a fórumra,mert akad pár kérdésem.Jól jönne néhány tanács.9 éve vagyok tulaja egy astra f 1,4-es kombi autónak.Túl sok problémám nem volt eddig sem vele,de mostanában kezdenek előjönni.205 ezer km van most benne.Ez a futómű gond már jelen van egy ideje,de nem találtuk az okát eddig.Van egy érezhető kóválygása az úton.Van amikor jobban elindul,de általában kissé jelentkezik,de finoman korrigálni kell.Nálunk sem jobbak az utak,de ez nem annak tudható be,próbáltam nagyon jó minőségű úton is.Persze ott nem annyira észrevehető,de a lényeg,hogy elötte nem volt ilyen gond vele,még rossz úton sem.Kicseréltem több méretű és fajtájú kereket,kicseréltem elöl az összes gömbfejet,lengőkar szilentet,Illetve amit gondoltam még,hogy hiba lehet.Sajnos ugyanúgy meg van ez a gond.Gondoltam már arra is,hogy talán a kormányműve lehet problémás.Állítani gondolom nem lehet holtjátékot,de nem is lötyög.Finom mozdulatra is mozdítja a kereket,nem észlelhető hiba rajta.Megnéztem a hátsó hidat is,de nem vettem észre kopást vagy lógást a szilenteken.Viszont az még nem volt cserélve,így lehetséges,hogy az okozhatja?Futóművet számítógépes helyre vittem beállíttatni,nem otthon tekergettük.

Minden ötlet jól jönne.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Most regisztráltam a fórumra,mert akad pár kérdésem.Jól jönne néhány tanács.9 éve vagyok tulaja egy astra f 1,4-es kombi autónak.Túl sok problémám nem volt eddig sem vele,de mostanában kezdenek előjönni.205 ezer km van most benne.Ez a futómű gond már jelen van egy ideje,de nem találtuk az okát eddig.Van egy érezhető kóválygása az úton.Van amikor jobban elindul,de általában kissé jelentkezik,de finoman korrigálni kell.Nálunk sem jobbak az utak,de ez nem annak tudható be,próbáltam nagyon jó minőségű úton is.Persze ott nem annyira észrevehető,de a lényeg,hogy elötte nem volt ilyen gond vele,még rossz úton sem.Kicseréltem több méretű és fajtájú kereket,kicseréltem elöl az összes gömbfejet,lengőkar szilentet,Illetve amit gondoltam még,hogy hiba lehet.Sajnos ugyanúgy meg van ez a gond.Gondoltam már arra is,hogy talán a kormányműve lehet problémás.Állítani gondolom nem lehet holtjátékot,de nem is lötyög.Finom mozdulatra is mozdítja a kereket,nem észlelhető hiba rajta.Megnéztem a hátsó hidat is,de nem vettem észre kopást vagy lógást a szilenteken.Viszont az még nem volt cserélve,így lehetséges,hogy az okozhatja?Futóművet számítógépes helyre vittem beállíttatni,nem otthon tekergettük.

Minden ötlet jól jönne.

Szia,

Mit fogsz te kapni a kombiért:) az caravan :)

Szóval rugók, lengéscsillapítók? Kerékcsapágy? Komplett lengőkar csere?

Link to comment
Megosztás:

Szia,

Mit fogsz te kapni a kombiért:) az caravan :)

Szóval rugók, lengéscsillapítók? Kerékcsapágy? Komplett lengőkar csere?

Üdv!

Bocs,caravan-t akartam írni. :D Egyenes úton is jelentkező dolog,de ha egyenetlen,akkor ugye mégjobban.Olyan érzés,mintha nagy lenne a holtjátéka a kormánynak.Ezt nagyjából mindenki tapasztalta már korábbi szocialista gépjárműveken.,Feszes a futómű,szinte minden új elöl,olyan mintha nem lenne összhangban a futómű a kormánnyal.Néztem a kormányrudon lévő gumihardyt,de az sem tűnt hibásnak.A gátlók pár éves kayaba típusúak,sachs toronycsapágyak,30/30 mervede ültetőrugókkal,új kerékcsapágy ,felújított gyári lengőkarok.Eddig nagyon stabil futóműve volt,és jobb kanyarstabilitás a rugók miatt.Ezért sem értem mi lehet a gond.Említették hogy talán a hátsó híd szilentje miatt kóvályog,de nem láttam hibásnak.Lehet megpróbálom azokat is cserélni,most úgy is garázsban áll,várja a tavaszt,addig van időm helyrehozni.

Kopogás ,kottyanás sem hallható.

Még gondoltam arra is,hogy mikor cseréltem a szilenteket a lengőkarban,van benne gyárilag egy persely vékony lemezből.Na ez általában nem jön ki,vissza még annyira sem megy.Így a csavar körül a szilentben nagyobb a csavar mozgása,de ha lehúzóm akkor beszorítja a belső gyűrűjét a szilentben ,tehát nem mozdulhatna meg.És ha még is,az meg hallatszana kopogás vagy nyekkenés formájában.

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

Bocs,caravan-t akartam írni. :D Egyenes úton is jelentkező dolog,de ha egyenetlen,akkor ugye mégjobban.Olyan érzés,mintha nagy lenne a holtjátéka a kormánynak.Ezt nagyjából mindenki tapasztalta már korábbi szocialista gépjárműveken.,Feszes a futómű,szinte minden új elöl,olyan mintha nem lenne összhangban a futómű a kormánnyal.Néztem a kormányrudon lévő gumihardyt,de az sem tűnt hibásnak.A gátlók pár éves kayaba típusúak,sachs toronycsapágyak,30/30 mervede ültetőrugókkal,új kerékcsapágy ,felújított gyári lengőkarok.Eddig nagyon stabil futóműve volt,és jobb kanyarstabilitás a rugók miatt.Ezért sem értem mi lehet a gond.Említették hogy talán a hátsó híd szilentje miatt kóvályog,de nem láttam hibásnak.Lehet megpróbálom azokat is cserélni,most úgy is garázsban áll,várja a tavaszt,addig van időm helyrehozni.

Kopogás ,kottyanás sem hallható.

Még gondoltam arra is,hogy mikor cseréltem a szilenteket a lengőkarban,van benne gyárilag egy persely vékony lemezből.Na ez általában nem jön ki,vissza még annyira sem megy.Így a csavar körül a szilentben nagyobb a csavar mozgása,de ha lehúzóm akkor beszorítja a belső gyűrűjét a szilentben ,tehát nem mozdulhatna meg.És ha még is,az meg hallatszana kopogás vagy nyekkenés formájában.

Ha az első futóművet futóműves már beállította és még mindig kóvályog az úton, akkor én a hátsó futóműre gyanakodnék. Az egyenes tartásáért a hátsó futómű a felelős. Lehet az akár egy kopott gumi is!

Volt már ilyen velem is amikor a gumim már a végét járta (50 ezer km után és 2-3 mm mintával, ráadásul félre kopva) és amikor megkapta az új gumit, minden helyreállt.

A másik dolog: guminyomás! Próbáld meg körbe 2,3 barral!

Link to comment
Megosztás:

Nekem meg azt csinálja, hogy sima úton semmi baja, de nyomvályúkon hol jobbra hol balra húz. Attól függ, hogy hogy éri a vályú oldalát. Na ez egy bizonyos szintig persze normális, de mostanában rohadtul érezni. Erősen kell ellentartani, hogy egyenesben maradjon, de ez nem könnyű mert sose tudni, hogy a következő másodpercben balra, vagy jobbra akar majd kitérni.

Régen szerintem nem volt ilyen. :huh:

A gumitól lenne? De a 195-ös még nem olyan elvetemült méret, gyári is volt ilyen.

Link to comment
Megosztás:

Nekem meg azt csinálja, hogy sima úton semmi baja, de nyomvályúkon hol jobbra hol balra húz. Attól függ, hogy hogy éri a vályú oldalát. Na ez egy bizonyos szintig persze normális, de mostanában rohadtul érezni. Erősen kell ellentartani, hogy egyenesben maradjon, de ez nem könnyű mert sose tudni, hogy a következő másodpercben balra, vagy jobbra akar majd kitérni.

Régen szerintem nem volt ilyen. :huh:

A gumitól lenne? De a 195-ös még nem olyan elvetemült méret, gyári is volt ilyen.

Még 205-el is egész lájtos volt, pedig direkt próbálgattam, hogy honnantól akarja kivenni a kezemből :D. Andris golfján a 17-esek asszem 215 szélesek voltak, az már egész szépen tudott cibálni, hosszú nyomvájún. Amúgy most 195 van fönt nálam is, de ezzel nem vettem észre még, hogy nagyon vinné az út. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Még 205-el is egész lájtos volt, pedig direkt próbálgattam, hogy honnantól akarja kivenni a kezemből :D. Andris golfján a 17-esek asszem 215 szélesek voltak, az már egész szépen tudott cibálni, hosszú nyomvájún. Amúgy most 195 van fönt nálam is, de ezzel nem vettem észre még, hogy nagyon vinné az út. :rolleyes:

Hurrá! Akkor ha felmennek a nyárik csak javulni fog a helyzet. :D (ha lesz idén nyár egyáltalán...) :icon11:

Link to comment
Megosztás:

Hurrá! Akkor ha felmennek a nyárik csak javulni fog a helyzet. :D (ha lesz idén nyár egyáltalán...) :icon11:

Emelkedik az üzemanyag ár állandóan. Össze lehet vonni az ünnepeket: A mikulás elhozza rénszarvasszánon a húsvéti nyuszit. :D Szétdobják az útiköltséget, és máris ócsítás van :D

Link to comment
Megosztás:

Ha az első futóművet futóműves már beállította és még mindig kóvályog az úton, akkor én a hátsó futóműre gyanakodnék. Az egyenes tartásáért a hátsó futómű a felelős. Lehet az akár egy kopott gumi is!

Volt már ilyen velem is amikor a gumim már a végét járta (50 ezer km után és 2-3 mm mintával, ráadásul félre kopva) és amikor megkapta az új gumit, minden helyreállt.

A másik dolog: guminyomás! Próbáld meg körbe 2,3 barral!

Gumikra mindig ügyelek,csak jó,újszerű gumikat szerelek fel.Ahogy írtam is kerékfüggetlen dolog.Több méretű kereket is néztem,van több garnitúra,de nem változott. Lehet igazad lesz és a hátsó futómű a baj,ahhoz még nem nyúltam.Lehet szétszedem és kicserélem a szilenteket,akkor legalább tudom,hogy minden új rajta.

Ha már viccelődésnél vagyunk,én arra gondoltam,hogy feldíszítek egy fenyőfát,karácsonykor úgysem volt hó,a nyúl az alá is tud tenni ajándékot (néhány új Opel alkatrészt) :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Nekem meg azt csinálja, hogy sima úton semmi baja, de nyomvályúkon hol jobbra hol balra húz. Attól függ, hogy hogy éri a vályú oldalát. Na ez egy bizonyos szintig persze normális, de mostanában rohadtul érezni. Erősen kell ellentartani, hogy egyenesben maradjon, de ez nem könnyű mert sose tudni, hogy a következő másodpercben balra, vagy jobbra akar majd kitérni.

Régen szerintem nem volt ilyen. :huh:

A gumitól lenne? De a 195-ös még nem olyan elvetemült méret, gyári is volt ilyen.

Helló!

Én is most nemrég cseréltem ki mindent az első ill. hátsó futóműben, és a nyomvályúkban elég erősen kell ellentartani, hogy arra menjen a gép, amerre szeretném. Nem hinném, hogy az autó hibája. Nekem is 195/50-es gumik vannak fenn, jó állapotban, nem félrekopva.....

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Én is most nemrég cseréltem ki mindent az első ill. hátsó futóműben, és a nyomvályúkban elég erősen kell ellentartani, hogy arra menjen a gép, amerre szeretném. Nem hinném, hogy az autó hibája. Nekem is 195/50-es gumik vannak fenn, jó állapotban, nem félrekopva.....

Nekem is ez van. Cserélve, összerakva minden, gsi futómű elöl-hátul, 195/50 és húz a nyomvályú, mint az állat.

Azt hiszem bele kell nyugodni, hogy ez ilyen...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.