Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Mintha észrevenné. 205/45-16-al is megálltam nyáron 6l alatt. 175-ös 14-essel játszok télen, és nem megy be hatfél alá. Nem a kerékméret fogja elszegényíteni az emberiséget..

Majd kiderül...

Nekem fél liter van a 10 mm-el keskenyebb javára.

Link to comment
Megosztás:

üdv!

csereérett lett az egyik toronycsapágyam, eléggé ropog mióta bejöttek a hidegek

kértem árajánlatot és küldtek csapágyról és gumiágyról

most ez hogy van? mindketőt kell cserélni?

mennyire bonyolult? szerzek rugóösszehúzót, kiveszem a lengéscsillapítót és a csapágyat és kész is van?

vagy kell hozzá valami extra szerszám?

ha már ott vagyok kicserélem a lengéscsillapítókat is, a hátsókat már úgy is kellett cserélni

köszi!

Link to comment
Megosztás:

üdv!

csereérett lett az egyik toronycsapágyam, eléggé ropog mióta bejöttek a hidegek

kértem árajánlatot és küldtek csapágyról és gumiágyról

most ez hogy van? mindketőt kell cserélni?

mennyire bonyolult? szerzek rugóösszehúzót, kiveszem a lengéscsillapítót és a csapágyat és kész is van?

vagy kell hozzá valami extra szerszám?

ha már ott vagyok kicserélem a lengéscsillapítókat is, a hátsókat már úgy is kellett cserélni

köszi!

Háát hogy le tudd venni a rugót a lengő szárról, nameg a csapágyat is, ahhoz kell egy levegős gép mert a szárat vagy spéci cuccal tudod csak megfogni(8-as vagy 9-es "anya" formályú fej) vagy a levegős gép ütögető mechanikája csak..

Link to comment
Megosztás:

Háát hogy le tudd venni a rugót a lengő szárról, nameg a csapágyat is, ahhoz kell egy levegős gép mert a szárat vagy spéci cuccal tudod csak megfogni(8-as vagy 9-es "anya" formályú fej) vagy a levegős gép ütögető mechanikája csak..

Ezt részleteznéd kicsit? :rolleyes: Nem értem. :blush:

Link to comment
Megosztás:

légkulcsom van, egy elég jó krovakészletem is, akna, emelő minden van

a féktárcsát is kell cserélnem, jó eséllyel oda is kell a légkucs majd

akkor a csapágyat és a gumiágyat is meg kel vennem hozzá?

ezeket kaptam:

CSAPÁGY 344524 40 54 0013 SWAG 1800-/DB

GUMIÁGY 344531 B 87-035-A BOGE 4225-/DB

Link to comment
Megosztás:

légkulcsom van, egy elég jó krovakészletem is, akna, emelő minden van

a féktárcsát is kell cserélnem, jó eséllyel oda is kell a légkucs majd

akkor a csapágyat és a gumiágyat is meg kel vennem hozzá?

ezeket kaptam:

CSAPÁGY 344524 40 54 0013 SWAG 1800-/DB

GUMIÁGY 344531 B 87-035-A BOGE 4225-/DB

A gumi szilent állapota határozza meg a szükséget.

Azonban a gumi általában rövidebb életű mint egy csapágy, tehát ha magadnak csinálod és nem eladásra, akkor jobb együtt cserélni.

Link to comment
Megosztás:

A gumi szilent állapota határozza meg a szükséget.

Azonban a gumi általában rövidebb életű mint egy csapágy, tehát ha magadnak csinálod és nem eladásra, akkor jobb együtt cserélni.

úgy szeretném megcsinálni hogy guruljon még vagy 10 évet.......

a lengéscsillapítókat is azért cserélem, mert még most jó de nem akarom évente szerelgetni, és persze mindkét oldalon, pedig csak a bal fele ropog

az elejében még minden gyári benne(97es az autó)

Link to comment
Megosztás:

Háát hogy le tudd venni a rugót a lengő szárról, nameg a csapágyat is, ahhoz kell egy levegős gép mert a szárat vagy spéci cuccal tudod csak megfogni(8-as vagy 9-es "anya" formályú fej) vagy a levegős gép ütögető mechanikája csak..

Melyik részét?

Ahol a levegős gép ütögető mechanikája megfogja a lengő szárát, de az ugyanerre a célra való a 8-as vagy 9-es anyára hasonlító fej is gondot okoz. :huh:

A rugót és a csapágyat értem. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

úgy szeretném megcsinálni hogy guruljon még vagy 10 évet.......

a lengéscsillapítókat is azért cserélem, mert még most jó de nem akarom évente szerelgetni, és persze mindkét oldalon, pedig csak a bal fele ropog

az elejében még minden gyári benne(97es az autó)

Van itt egy kép talán segít. A többihez kiegészítés:

A lengéscsillapító cserekor érdemes a lcs-n kívül porvédőt és felütésgátlót is cserélni. A lengéscsillapítóhoz általában jár a patronrögzítő anya (képen a 6-os), ezt érdemes megnézni. Szétszedéshez jól jön még egy gömbcsukló kinyomó is. ;)

Link to comment
Megosztás:

Ahol a levegős gép ütögető mechanikája megfogja a lengő szárát, de az ugyanerre a célra való a 8-as vagy 9-es anyára hasonlító fej is gondot okoz. :huh:

A rugót és a csapágyat értem. :icon1:

A levegős gép azért kell hogy a leng.száron lévő anyát "leütögetve"... meglazítsa és letekerje..

A 8vagy 9es kulcs pedig a tengely megfogására kell hogy ne forogjon el, de ez nem minden esetben szükséges, hisz ha nem elöttem csinálják el sem hiszem, hogy a szaki a rugóösszehuzóval összehúzott rugót félretolva a száron, megfogta a tengelyt, és a levegős géppel, oda pörkölt és már lennt is volt az anya, a csapágy, a rugó.....

A 8-vagy 9 es kulcs az nem tuti lehet hogy imbusz volt már nem emlékszem...

Így már DÁ?

Link to comment
Megosztás:

légkulcsom van, egy elég jó krovakészletem is, akna, emelő minden van

a féktárcsát is kell cserélnem, jó eséllyel oda is kell a légkucs majd

akkor a csapágyat és a gumiágyat is meg kel vennem hozzá?

ezeket kaptam:

CSAPÁGY 344524 40 54 0013 SWAG 1800-/DB

GUMIÁGY 344531 B 87-035-A BOGE 4225-/DB

Mielőtt bármihez hozzányúlsz, a lengéscsillapító felső rögzítő nagy csavarját veresd meg légkulccsal, 18-as fej.

Kerék le, féltengely sasszeg ki, hosszú 32-es fejjel leveszed a féltengely koronás anyáját, ide is jól jön a légkulcs.

Talpast és kormányösszekötőt kiveszed, ha van lehúzód azzal, ha nincs, akkor kalapács. Én nem szeretem ütni, jobb a lehúzó, nem olyan drága.

Féknyerget le kell még venni, aszem 10-es inbusz, készülj, hogy izomból kell tekerni, hosszabbító félcolos csődarab legyen kéznél és lehetőleg nem teszkós inbusszal próbáld. :)

Gólyalábat felülről kicsavarozod, 2xM8 tartja, aztán már látni fogod mivel van dolgod.

Satuba befogod az egész gólyalábat, rugóösszehúzóval addig húzod a rugót szimmetrikusan, amíg el nem lazul, utána az elsőként meglazított felső anyát lecsavarhatod.

Visszafelé kb ugyanez a sorrend.

Link to comment
Megosztás:

Mielőtt bármihez hozzányúlsz, a lengéscsillapító felső rögzítő nagy csavarját veresd meg légkulccsal, 18-as fej.

Kerék le, féltengely sasszeg ki, hosszú 32-es fejjel leveszed a féltengely koronás anyáját, ide is jól jön a légkulcs.

Talpast és kormányösszekötőt kiveszed, ha van lehúzód azzal, ha nincs, akkor kalapács. Én nem szeretem ütni, jobb a lehúzó, nem olyan drága.

Féknyerget le kell még venni, aszem 10-es inbusz, készülj, hogy izomból kell tekerni, hosszabbító félcolos csődarab legyen kéznél és lehetőleg nem teszkós inbusszal próbáld. :)

Gólyalábat felülről kicsavarozod, 2xM8 tartja, aztán már látni fogod mivel van dolgod.

Satuba befogod az egész gólyalábat, rugóösszehúzóval addig húzod a rugót szimmetrikusan, amíg el nem lazul, utána az elsőként meglazított felső anyát lecsavarhatod.

Visszafelé kb ugyanez a sorrend.

Nálam 30-as vagy ez változó? :icon1:

Link to comment
Megosztás:

A levegős gép azért kell hogy a leng.száron lévő anyát "leütögetve"... meglazítsa és letekerje..

A 8vagy 9es kulcs pedig a tengely megfogására kell hogy ne forogjon el, de ez nem minden esetben szükséges, hisz ha nem elöttem csinálják el sem hiszem, hogy a szaki a rugóösszehuzóval összehúzott rugót félretolva a száron, megfogta a tengelyt, és a levegős géppel, oda pörkölt és már lennt is volt az anya, a csapágy, a rugó.....

A 8-vagy 9 es kulcs az nem tuti lehet hogy imbusz volt már nem emlékszem...

Így már DÁ?

Így mindjárt más. ;) :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.