Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Ismerős vizsgáztató azt tanácsolta, hogy a lengéscsillapítók jobb értékei miatt engedjek a guminyomásból... Engedtem! Tök jó lett a mérés. :) Ha a műszaki miatt kell, akkor méresd ki, és ha kell alacsonyabb guminyomás, aztán használhatod... Ha biztonságosan akarsz közlekedni, akkor cseréld. Egyébként a lengéscsillapító cseréje anyagi előnyöket is hoz, csak vizsga előtt hirtelen nagy kiadást okozhat...

Link to comment
Megosztás:

Ismerős vizsgáztató azt tanácsolta, hogy a lengéscsillapítók jobb értékei miatt engedjek a guminyomásból... Engedtem! Tök jó lett a mérés. :) Ha a műszaki miatt kell, akkor méresd ki, és ha kell alacsonyabb guminyomás, aztán használhatod... Ha biztonságosan akarsz közlekedni, akkor cseréld. Egyébként a lengéscsillapító cseréje anyagi előnyöket is hoz, csak vizsga előtt hirtelen nagy kiadást okozhat...

Pont azt nem értem hogy jó még a mérési eredmény, mégis kotyog már, meg szivárog az olaj...

ez is időkérdése, és kakukk...

Link to comment
Megosztás:

Pont azt nem értem hogy jó még a mérési eredmény, mégis kotyog már, meg szivárog az olaj...

ez is időkérdése, és kakukk...

Amikor megvettem a kocsit mind a 4 gátló pocsék állapotban volt. Billegett, hintázott a kocsi, az egyik hátsó rugó pedig törött volt. Mégis simán átment a műszakin.

Bezzeg mikor fel lett újítva minden, szóltak az ültetőrugó miatt, mert az meg ugye nem szabályos.

Vicc az egész...

Link to comment
Megosztás:

Amikor megvettem a kocsit mind a 4 gátló pocsék állapotban volt. Billegett, hintázott a kocsi, az egyik hátsó rugó pedig törött volt. Mégis simán átment a műszakin.

Bezzeg mikor fel lett újítva minden, szóltak az ültetőrugó miatt, mert az meg ugye nem szabályos.

Vicc az egész...

Az.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Nincs probléma. csak elképzeltem hogy milyen erőbehatás kellett hogy így kitörjön belőle egy ekkora darab! nemsemmi.......

Ez nem is olyan vészes. Ezt egy ismerősöm simította neki padkának a GS400-al, és még ezzel is le tudott mászni az út szélére kereket cserélni.396026_330082583746128_1397143621_n.jpg

Link to comment
Megosztás:

Lassan autó lesz belőle. ;) :icon1:

Már úgy néz ki az lett! :) Kicsit visszament a magassága is elől hátul. Hátul sem ül rá a kerékre, meg elől is tartanak a GSI-k. Kérdés, hogy a rugó emelte-e vissza, vagy az, hogy a lengéscsillapító nyomja helyre a kocsit. A gyári magasság a sárvédő legmagasabb pontjának mennyi?

Link to comment
Megosztás:

Annyi igazság lehet a dologban, hogy gázos lcs. kicsit feljebb tartja az autót. ;)

Egy újabbnál pedig keményebbnek érződik a futómű, mint egy fáradt réginél. :icon1:

Gyári magasságot nem tudok. :D

Az biztos, hogy ég és föld! Koni narancs első lengéscsillapítók elől, hátul kayaba gas a just... Elég komoly, hogy nem tudom lenyomni a kocsi elejét, és a seggét sem... Eddig ha beültem a csomagtérbe lement a francba... Rugót nem cseréltem, csak csillapítót. Meg voltam győződve, hogy a céges Fabia sokkal jobb, mint az opel, mert stabilabbnak tűnt. Valszeg azért, mert újonnan kezdtük használni. Most olyan érzésem van, hogy fordult a kocka, és stabilabb az opel...

Link to comment
Megosztás:

Sokat dobnak a futóművön az új/jó alkatrészek. :icon1:

Nyilván a futómű geometria az marad, de egy jól eltalált rugó / lengéscsillapító páros szinte másik autót ad eredményül, egy régihez képest.

Sokan csodálkoznak is csere után de az is igaz, hogy az addigi kényelmes hajóhinta érzés is eltűnik a cserével.

Még a stabilizátor rúd csere vastagabbra (Gsi-re) hoz érezhető változást, mert nem engedi annyira külön életet élni a jobb és bal oldalt. ;)

Ha jól értem, hogy a bekötőt cserélted akkor Neked ez rossz hír, mert a Gsi bekötése általában másfajta.

Link to comment
Megosztás:

Sokat dobnak a futóművön az új/jó alkatrészek. :icon1:

Nyilván a futómű geometria az marad, de egy jól eltalált rugó / lengéscsillapító páros szinte másik autót ad eredményül, egy régihez képest.

Sokan csodálkoznak is csere után de az is igaz, hogy az addigi kényelmes hajóhinta érzés is eltűnik a cserével.

Még a stabilizátor rúd csere vastagabbra (Gsi-re) hoz érezhető változást, mert nem engedi annyira külön életet élni a jobb és bal oldalt. ;)

Ha jól értem, hogy a bekötőt cserélted akkor Neked ez rossz hír, mert a Gsi bekötése általában másfajta.

Bekötő maradt gyári "méret"! :) A rugók GSI-é... Még ugyan olyan magas, mint a régi rugóval, illetve most mintha félcentit süllyedt volna az eleje. Egyik szerelő ismerős szerint le fog menni még kicsit, ahogy összenyomja a rugót a súly. Kb 2 éve terheletlenül állt a rugó, így szerinte idő kell, hogy beálljon. Egyébként tényleg sokat jelent a dolog. Hajóhinta?? :) hát valahogy nem hiányzik. Mindig azt néztem, hogy az előttem álló seggén fel-le ment a lámpám fénye. Olyan érzés volt, mintha egy kamion lenne a hintázástól. Nekem a feszesebb jobban tetszik. Egész jól tűri a kocsi az egyenetlenségeket. Mintha nem is lenne rossz az út. Eddig a Dinnyés-Pákozd átvezető úton el akart repülni az autó, most meg egész jól ment rajta.

Link to comment
Megosztás:

Bekötő maradt gyári "méret"! :) A rugók GSI-é... Még ugyan olyan magas, mint a régi rugóval, illetve most mintha félcentit süllyedt volna az eleje. Egyik szerelő ismerős szerint le fog menni még kicsit, ahogy összenyomja a rugót a súly. Kb 2 éve terheletlenül állt a rugó, így szerinte idő kell, hogy beálljon. Egyébként tényleg sokat jelent a dolog. Hajóhinta?? :) hát valahogy nem hiányzik. Mindig azt néztem, hogy az előttem álló seggén fel-le ment a lámpám fénye. Olyan érzés volt, mintha egy kamion lenne a hintázástól. Nekem a feszesebb jobban tetszik. Egész jól tűri a kocsi az egyenetlenségeket. Mintha nem is lenne rossz az út. Eddig a Dinnyés-Pákozd átvezető úton el akart repülni az autó, most meg egész jól ment rajta.

Tényleg rengeteget számítanak ezek a cserék, az ember nem is gondolná, csak ha már megcsinálta.

Amúgy milyen méretű gumid van? Mert az tud még sokat változtatni.

Nekem pl a 40/40-es ültetés meg a narancs Koni rohadtul pattogott a 14" 185/60-as gumin. Amióta viszont feljebb mentem a méretben nagyon jó lett. Tavasszal tovább megyek, kíváncsi leszek milyen lesz. :D

Link to comment
Megosztás:

Tényleg rengeteget számítanak ezek a cserék, az ember nem is gondolná, csak ha már megcsinálta.

Amúgy milyen méretű gumid van? Mert az tud még sokat változtatni.

Nekem pl a 40/40-es ültetés meg a narancs Koni rohadtul pattogott a 14" 185/60-as gumin. Amióta viszont feljebb mentem a méretben nagyon jó lett. Tavasszal tovább megyek, kíváncsi leszek milyen lesz. :D

Nekem most a téli méret. 175/70R14, de nyáron 195/50R15 lesz... kíváncsi leszek. :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.