Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Nekem a futóműállításnál lánggal melegítették, és simán megindították. De ha otthagytad simán rátekerhetett volna egy jó petróleumos rongyot, és óránként újraáztatva is kibontotta volna a csavart. Nekem már traktoron is sikerült 20 éve összerohadt csavart kicsavarni ezzel a trükkel, de ha nem ment, akkor megkalapáltam, és tuti megindult. :)

Kivettem az egesz kormänyosszekotöt, es ättekertem a meneteket. Azt mondta a csoka hogy ilyen könnyü munkäja meg nem volt....XD.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Van egy F-Astra sedan-om és a hátulja nagyon lent van. Jó bele a kombi hátsó rugója? Remélem egy kicsit meg is emelné.

Üdv:

Suncorgo

Annyit tudok segíteni, hogy én nemrég vadásztam karavánba rugót, és nyomozgattam melyik mekkora.

A tapasztalat: A sima csapotthátulju és sedan-ba 21,5cm-es van, a karavánba 27,5cm.

Tehát olyan 6 cm-es különbség van a kettő között, TERHELETLEN ÁLLAPOTBAN!

Ha terhelést kap akkor szerintem kevesebb a különbség, ami nem hiszem hogy olyan, drasztikusan feltünő lenne! Bár izlések és p.....

Link to comment
Megosztás:

Annyit tudok segíteni, hogy én nemrég vadásztam karavánba rugót, és nyomozgattam melyik mekkora.

A tapasztalat: A sima csapotthátulju és sedan-ba 21,5cm-es van, a karavánba 27,5cm.

Tehát olyan 6 cm-es különbség van a kettő között, TERHELETLEN ÁLLAPOTBAN!

Ha terhelést kap akkor szerintem kevesebb a különbség, ami nem hiszem hogy olyan, drasztikusan feltünő lenne! Bár izlések és p.....

Annyira nem feltűnö, hogy koppig kitolja a lengéscsillapítót, és annyit rugózik, mintha egy zártszelvényt feszített volna be a rugó helyére... :D ha használja valaki azt a szerencsétlen keresöt az oldalon, 5 perc alatt képet is talál, hogy mi történik a "caravan rugó egyéb bódéban" esetben, de hát találgatni egyszerűbb :)
Link to comment
Megosztás:

Annyira nem feltűnö, hogy koppig kitolja a lengéscsillapítót, és annyit rugózik, mintha egy zártszelvényt feszített volna be a rugó helyére... :D ha használja valaki azt a szerencsétlen keresöt az oldalon, 5 perc alatt képet is talál, hogy mi történik a "caravan rugó egyéb bódéban" esetben, de hát találgatni egyszerűbb :)

http://kepfeltoltes.hu/110516/20110515051_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Erre gondolsz?? :)

Link to comment
Megosztás:

Srácok,

Péntek este hoztam el a szerelőtől a kis f astrámat, egyebek mellett volt trapézgömbfej csere is, mert az előző szerelő olyan minőséget épített be ami másfél év után szétmálott... Szóval, elhoztam az autót, a kormány kb 30fokos szögben áll, és úgy megy az autó egyenesen. Péntek este már nem tudtam visszavinni a kocsit, szerelő nem vette fel, most hívtam föl, hogy mi a helyzet. Azt mondta, hogy valamelyik állító csavar úgy be van rohadva, hogy nem tudott állítani rajta. Ilyen lehet? Kicsit bosszant a dolog...

Álljunk már meg egy szóra: a szerelő dolga a csere és nem a futómű beállítás. Az a futóműves dolga.

Minden komolyabb futómű alaktrész cseréjénél az a minimum, hogy utána futóműveshez kell vinni a verdát.

Astrán sok mindent nem lehet állítani, a kormányösszekötő gömbfej kontra csavarja lehet nálad összerohadva, egy kis csavarlazító és drótkefe után megindítható, esetleg egy kis lánggal rá kell melegíteni.

Szóval nem kell kétségbe esni, egy jó futóműveshez kell vinned a verdát és majd az beállítja a futóművet.

Link to comment
Megosztás:

Álljunk már meg egy szóra: a szerelő dolga a csere és nem a futómű beállítás. Az a futóműves dolga.

Minden komolyabb futómű alaktrész cseréjénél az a minimum, hogy utána futóműveshez kell vinni a verdát.

Astrán sok mindent nem lehet állítani, a kormányösszekötő gömbfej kontra csavarja lehet nálad összerohadva, egy kis csavarlazító és drótkefe után megindítható, esetleg egy kis lánggal rá kell melegíteni.

Szóval nem kell kétségbe esni, egy jó futóműveshez kell vinned a verdát és majd az beállítja a futóművet.

Satuba fogva és kicsit szétfeszítve -csavarlazítózva nekem megindult mindegyik....

788101-20121129-5JUc2Q.jpg

Link to comment
Megosztás:

Van még egy másik dolog is ami már egy ideje idegesít. Valami az első futóművekbe kopog. Vagyis inkább aszfalton mikor vannak úthibák akkor hallatszik vagy földúton teljesen kifordított kerékkel/kormánnyal általában 2 nagy koppanás van. Nem jövök rá honnan. Stabilizátor gumik cserélve. Lengőkar szilentek cserélve, talpas egyik oldalt, másik gyári. A szerelő srác feszgette de 'aszonta nem lát bibit. Műszakin a rezgőpaddal nem jött ki, de kifordított kerékkel vagy kavicsos úton nagyon zavaró. Nincs valami ötletetek mi lehet az?

Link to comment
Megosztás:

Ez volt alatta kb 1 hónapig. Nem tetszett, http://aprod.hu/hird...ban-IDGsyN.html

Nem kell valakinek? :blush:

A lengéscsillapító szárát meg kellett hosszabbítani(vagy sport lengéscsillapító?). Esztergáltattam hozzá anno ilyen menetes toldót.

Nemsokára a Caravan-osok ölni fognak érte. ;) :icon6:

Úgy nézem, ezek abba való rugók. Sokan kerestek már itt ilyeneket. :)

Link to comment
Megosztás:

Tisztasor, ezt nem vitatom, csak szerintem nem a szerelő dolga beállítani a futóművet, az egy külön szakma.

Nem is, én is csak kicseréltema talpast, kormányösszekötőt,(ugye fejben néha szerelek... :D ) aztán elvittem futóműbeállításra. Csak azért tekergettem előre hogy ne a kerékívben feszegessék nekem a meneteket. A csóka rárarkot mindegyik kerékre valami biszbaszt meg rögzítette a kormányt egyenes állásban és addíg tekerte amíg jó nem lett. Érdekességképpen leírom, hogy próbáltam méréssel belőni a futóművet, az egyik oldalon jó lett a másikon kell csak keveset tekerni rajta. 6ezer forintot fizettem.

Link to comment
Megosztás:

Van még egy másik dolog is ami már egy ideje idegesít. Valami az első futóművekbe kopog. Vagyis inkább aszfalton mikor vannak úthibák akkor hallatszik vagy földúton teljesen kifordított kerékkel/kormánnyal általában 2 nagy koppanás van. Nem jövök rá honnan. Stabilizátor gumik cserélve. Lengőkar szilentek cserélve, talpas egyik oldalt, másik gyári. A szerelő srác feszgette de 'aszonta nem lát bibit. Műszakin a rezgőpaddal nem jött ki, de kifordított kerékkel vagy kavicsos úton nagyon zavaró. Nincs valami ötletetek mi lehet az?

Toronycsapágy, avagy féltengelycsukló.

Link to comment
Megosztás:

Az de már megszoktam.... :D

Most cseréltem ki a gyári talpast, kiszerelve fél centis kottyanása volt néha kopogott műzsakin mégis átment vele, pedig valódi műszaki volt, előttem cibállták meg a futóművet...

Ez mocsok volt :D :lol: :D

Az de már megszoktam.... :D

Úgy kattog ahogy az út egyenetlenségei vannak. De pont ezt nem értem hogy rezgőpadom miért nem jön ki? Semerre sincs lötyögés kattogás, mozgatásra feszgetésre semmi. Csak mikor megy a kocsi ezeken a jó magyar utakon.

Most cseréltem ki a gyári talpast, kiszerelve fél centis kottyanása volt néha kopogott műszakin mégis átment vele, pedig valódi műszaki volt, előttem cibállták meg a futóművet...

Link to comment
Megosztás:

Úgy kattog ahogy az út egyenetlenségei vannak. De pont ezt nem értem hogy rezgőpadom miért nem jön ki? Semerre sincs lötyögés kattogás, mozgatásra feszgetésre semmi. Csak mikor megy a kocsi ezeken a jó magyar utakon.

Nekem is ugyanez a szitu, nem csak kanyarban, akárhogyan!

Volt vagy 3 különböző szerelőnél, mindegyik kizárta a lehetséges alkatrészeket!

Jött a kérdés, akkor mi a f.... kotyog???

Érdekesmód, nyáron semmi..amikor jött a hideg jött elő a hang is. Télen pedig már zavaróan hangos!

Pici útegyenletlenségeknél is már!

Mire egyszer összeállt a kép, a lengéscsillapítóban van egy olajlehúzó, ami már kicsit öregecske, és mikor fel le mozog a szár, az a valami pattanva indul meg!

Lengéscsillapító működését nem befojásolja mert 3 szor is már átment műszakin és az értékek jók voltak!

Kérdeztem a szerelőket ilyenkor mi a teendő???

válasz : 1, Lengéscsillapító csere, (aminek rendeltetésében semmi baja)

2, "tekerjem feljebb a hangerőt a kocsiban" :)

Link to comment
Megosztás:

Nekem is ugyanez a szitu, nem csak kanyarban, akárhogyan!

...

Mire egyszer összeállt a kép, a lengéscsillapítóban van egy olajlehúzó, ami már kicsit öregecske, és mikor fel le mozog a szár, az a valami pattanva indul meg!

Lengéscsillapító működését nem befojásolja mert 3 szor is már átment műszakin és az értékek jók voltak!

Kérdeztem a szerelőket ilyenkor mi a teendő???

válasz : 1, Lengéscsillapító csere, (aminek rendeltetésében semmi baja)

...

Műszakin a nulla lengéscsillapító is átmegy, csak esetleg 0,5-1-re le kell engedni a gumit. ;)

Amelyik csillapító kattog, annak már van baja elég, mindegy átment-e a műszakin. Ha többször kicsit lenyomjuk az autó elejét közben fogva a toronycsapágyazás gumi részét, akkor lehet is érezni a kotyogást.

Csere után érezni a különbséget stabilitásban is, de nyilván pénztárca függő ki mikor cseréli, mert nem csak két gátló, hanem akkor már felütésgátló, porvédő, szokták mondani futóműállítás, szóval nem 2 Ft. Viszont csere nélül is el fog menni még akár 2-3 évet is, nincs kizárva. ;)

Link to comment
Megosztás:

No, tegnap végre végeztem a futómű felújításával. Végül hátra gázos, előre olajos Kayabák kerültek. Cseréltem toronycsapágyakat, toronygumikat, a lengőkarok hátsó nagy szilentjeit, egy féltengely gumiharangot meg egy szelepfedéltömítést, mert azt mindig kell. :D Meg a gyári gátlók ütközői és porvédői már fenn sem voltak, így persze azt sem hagytam ki.

A végeredmény pedig kifejezetten jó lett, eltűnt sok kopogás és kotyogás, sokkal feszesebb, valamelyest keményebb a futómű, úgyhogy mindenképp örülök, hogy megcsináltam. :) Plusz a jövő nyári műszakit is nagyobb magabiztossággal várom, addig már csak egy olajcserém van hátra, de ahogy néztem, a főtengely szimmeringjének cseréjét sem halogathatom sokkal tovább.

Link to comment
Megosztás:

No, tegnap végre végeztem a futómű felújításával. Végül hátra gázos, előre olajos Kayabák kerültek. Cseréltem toronycsapágyakat, toronygumikat, a lengőkarok hátsó nagy szilentjeit, egy féltengely gumiharangot meg egy szelepfedéltömítést, mert azt mindig kell. :D Meg a gyári gátlók ütközői és porvédői már fenn sem voltak, így persze azt sem hagytam ki.

Ezt inkább fordítva szokták: előre gázos hátulra olajos. Persze ennek hátránya hétköznapi használatban ritkán jön elő. Már kevés a macskaköves út :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nagy segítség kellene! Mindennapi használatban van az autóm ,ezért sürgős!

Észrevettem pár hete hogy a hátsó motortartó gumibak szétrepedt, a közepe kijött a motor fele, ma vettem újat, beszereltem ugyanugy a motor fele 4-5centit kijön a "bele" a keretből. 2 hónapja még semmi baja sem volt. Ahogy meghuztam a csavarokat a jobb első gumibakot is elkezdte hátrafele húzni, nyilván hogy feszül valami brutálisan. Első 2 baknál nem láttam semmi elmozdulást, biztosan a hátsónál lesz valami, de MI??? kölcsönadtam párszor a kocsit családtagoknak, nem tudom mit csinálhattak vele, egyáltalán mi az ami elmehetett? A bölcsőre gyanakszok nagyon de azt sem értem hogyan tudna 5 centit elmozdulni. Valakinek valami okos ötlet hogy mit kellene átnéznem?

Előre köszönöm!

C14NZ 94'

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.