Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Tegnap előtt megemeltem az autó hátulját és szembesültem egy kívülről tökig olajos lengéscsillapítóval.

Nagyon minimális táncoláson kívül semmit nem vettem észre menet közben. Talán a rugók miatt, vagy nemtudom.

Vettem hozzá tegnap egy pár KYB gátlót és este be is került. Viszont a felső csavarokat csak flexxel tudtuk levenni. Mivel fújjam le vagy kenjem be ami hosszabb távon is megvédi a korróziótól? Végülis a takaró kupak alatt úgysem látszik. Vagy ezeket már elég jól kezelik?! hagyhatom ahogy van?

Link to comment
Megosztás:

Tegnap előtt megemeltem az autó hátulját és szembesültem egy kívülről tökig olajos lengéscsillapítóval.

Nagyon minimális táncoláson kívül semmit nem vettem észre menet közben. Talán a rugók miatt, vagy nemtudom.

Vettem hozzá tegnap egy pár KYB gátlót és este be is került. Viszont a felső csavarokat csak flexxel tudtuk levenni. Mivel fújjam le vagy kenjem be ami hosszabb távon is megvédi a korróziótól? Végülis a takaró kupak alatt úgysem látszik. Vagy ezeket már elég jól kezelik?! hagyhatom ahogy van?

Faggyú minden ilyen helyre jó. Én mindent azzal kezelek. Pl kerékcsavarokat minden kiszedéskor.

Link to comment
Megosztás:

Rézpaszta?

Úri huncutság. :) Vidéken mi nem ismerjük az ilyesmit. (amúgy azért az valamit szerintem sugall, hogy ilyen pasztával először a németeknél találkoztam, pedig otthon dolgoztam én vw márkaszervízben is)

Amúgy meg szvsz a faggyú olcsóbb, vagy adott esetben ingyen van, és ha csak a menetek állagmegóvása a cél, akkor szerintem nem éri meg rézpasztára költeni. Meg mondjuk hosszútávú tapasztalatom nincs ezzel a pasztával, de azt tudom hogy a faggyút igen nagyon nehezen mossa le bármi.

Link to comment
Megosztás:

Úri huncutság. :) Vidéken mi nem ismerjük az ilyesmit. (amúgy azért az valamit szerintem sugall, hogy ilyen pasztával először a németeknél találkoztam, pedig otthon dolgoztam én vw márkaszervízben is)

Amúgy meg szvsz a faggyú olcsóbb, vagy adott esetben ingyen van, és ha csak a menetek állagmegóvása a cél, akkor szerintem nem éri meg rézpasztára költeni. Meg mondjuk hosszútávú tapasztalatom nincs ezzel a pasztával, de azt tudom hogy a faggyút igen nagyon nehezen mossa le bármi.

Tény, hogy olcsóbb a faggyú, de nehezebben beszerezhető szerintem.

A rézpaszta se drága 1200Ft egy tubus és jóval több mindenre lehet használni. Ráadásul minden jobb autósboltban van.

Jah és hogy a fauvé szervízben az ilyet nem ismerik, az az ő szegénységi bizonyítványuk! :D

Link to comment
Megosztás:

Tény, hogy olcsóbb a faggyú, de nehezebben beszerezhető szerintem.

A rézpaszta se drága 1200Ft egy tubus és jóval több mindenre lehet használni. Ráadásul minden jobb autósboltban van.

Jah és hogy a fauvé szervízben az ilyet nem ismerik, az az ő szegénységi bizonyítványuk! :D

Én újabban minden csavarhoz (kivétel kipufogó) loctite mentrögzítőt (közepes erősségűt) használok. Az nem csak kilazulás ellen véd hanem kitölti a menetek közötti réseket így nem korrodál össze és mindig könnyen szét lehet hajtani szerszámmal.

Link to comment
Megosztás:

Én újabban minden csavarhoz (kivétel kipufogó) loctite mentrögzítőt (közepes erősségűt) használok. Az nem csak kilazulás ellen véd hanem kitölti a menetek közötti réseket így nem korrodál össze és mindig könnyen szét lehet hajtani szerszámmal.

Én is használok menetrögízítőt, valami zöld színű kence a karter csavarjait is azzal raggasztottam be.Amúgy kilazult és szivárgott az olaj.Rézpasztával a kerékcsavarokat kentem be így nem nyikkan amikor meghúzom-kitekerem. Ugye a rézpaszta oda kell ahol azért ki is akarunk tekerni a menetrögzítő meg oda amit nem nagyon akarunk kiszedni. A vezérlés cserénél is tettem a főtengely és veztengely nagy csavarjához az amúgy is légkulcsos lelővős móka a légkulcsnak meg tökmnidegy. Kell is vennem egyet mert munkahelyváltás miatta megszűnt a főnök hadd lőjem le ezt a csavart lehetőség.

Link to comment
Megosztás:

Én is használok menetrögízítőt, valami zöld színű kence a karter csavarjait is azzal raggasztottam be.Amúgy kilazult és szivárgott az olaj.Rézpasztával a kerékcsavarokat kentem be így nem nyikkan amikor meghúzom-kitekerem. Ugye a rézpaszta oda kell ahol azért ki is akarunk tekerni a menetrögzítő meg oda amit nem nagyon akarunk kiszedni. A vezérlés cserénél is tettem a főtengely és veztengely nagy csavarjához az amúgy is légkulcsos lelővős móka a légkulcsnak meg tökmnidegy. Kell is vennem egyet mert munkahelyváltás miatta megszűnt a főnök hadd lőjem le ezt a csavart lehetőség.

Ezzel nem értek egyet. Menetrögzítő általában 3féle van.

gyenge - ezt még állítócsavarokhoz is ajánlják

közepes erősségű - kimozdulás ellen rögzít, de szerszámmal oldható

erős -ezt tényleg csak oda ahol nincs tervezve hogy szét kell szedni.

Amit te használtál a karter csavarokhoz az vagy a hőmérsékletet vagy az olajat nem bírta. Ezért írtam a kipufogót mert azt a hőt nem bírja. Oda tényleg a rézpaszta való.

Mi ezeket a komoly gépekhez használjuk. Ott igen csak gáz lenne ha kilazulna pl. egy présen, vagy automata gépen.

Az igaz hogy a csavarnak magában kell rögzíteni. Ezeknek a kencéknek két szerepe van: Az egyik, hogy ha valamiért megszűnik az előfeszítés (pl összeül a tömítés mint a karter tömítésnél) akkor se rázódjon ki. A másik, hogy kitöltse a menetek közötti teret így sem a galván korrózíó sem egyéb korrózió nem indul meg, így összerágódással és emiatti oldási problémákkal nem kell számolni.

Link to comment
Megosztás:

Ezzel nem értek egyet. Menetrögzítő általában 3féle van.

gyenge - ezt még állítócsavarokhoz is ajánlják

közepes erősségű - kimozdulás ellen rögzít, de szerszámmal oldható

erős -ezt tényleg csak oda ahol nincs tervezve hogy szét kell szedni.

Amit te használtál a karter csavarokhoz az vagy a hőmérsékletet vagy az olajat nem bírta. Ezért írtam a kipufogót mert azt a hőt nem bírja. Oda tényleg a rézpaszta való.

Mi ezeket a komoly gépekhez használjuk. Ott igen csak gáz lenne ha kilazulna pl. egy présen, vagy automata gépen.

Az igaz hogy a csavarnak magában kell rögzíteni. Ezeknek a kencéknek két szerepe van: Az egyik, hogy ha valamiért megszűnik az előfeszítés (pl összeül a tömítés mint a karter tömítésnél) akkor se rázódjon ki. A másik, hogy kitöltse a menetek közötti teret így sem a galván korrózíó sem egyéb korrózió nem indul meg, így összerágódással és emiatti oldási problémákkal nem kell számolni.

Hát passz én nem értek hozzá csak kenek ezt-azt oda ahova éppen jónak gondolom.

Link to comment
Megosztás:

Nincs senki ezen a fórumon? :icon11:

De igen, egy csomóan, akik önszántukból, szabadidejükben, ingyen, puszta kedvességböl válaszolgatnak azokra a kérdésekre, amiket már csak idén vagy negyvenszer föltettek... elnézést is kérnék a nevükben, hogy hétvégén nem a gép elött ülnek, és nyomkodják az f5-öt, hogy érkezett e új kérdés. Ha lóg a segge, az autónak, az nem azért van, mert nem jó a sedanba a sedan rugó, hanem mert sz.r a rugó ami benne van, és ki van puhulva. Gyárilag nem lógó valaggal jöttek ki. Ha a caravanét beleteszed magasabb lesz, de azt nem akarod.
Link to comment
Megosztás:

De igen, egy csomóan, akik önszántukból, szabadidejükben, ingyen, puszta kedvességböl válaszolgatnak azokra a kérdésekre, amiket már csak idén vagy negyvenszer föltettek... elnézést is kérnék a nevükben, hogy hétvégén nem a gép elött ülnek, és nyomkodják az f5-öt, hogy érkezett e új kérdés.

Bocsássatok meg hogy nem olvastam át az elejéről mind a 433 oldalt. :omg:

Ha lóg a segge, az autónak, az nem azért van, mert nem jó a sedanba a sedan rugó, hanem mert sz.r a rugó ami benne van, és ki van puhulva. Gyárilag nem lógó valaggal jöttek ki. Ha a caravanét beleteszed magasabb lesz, de azt nem akarod.

Értem... Csinálok egy képet hogyan is néz ki. Megnéznétek hozzá értő szemekkel?

Vagy láttam sedan rugót erősítettben. Az esetleg? Van rajta egy alap küszöb is. Nem is azzal van baj hanem a vonóhoroggal. Van egy 10cm út magasság különbség nagyon lassan kell rajta áthajtani.

Volt benne már egy sportrugó de annál meg hosszabbítani kellett a lengéscsillapító szárát meg marhára kiemelt. A sárvédő ív és a gumi közzé befért a kezem élivel. Csúnya volt, arról nem is beszélve hogy az orra akkor meg majdnem a földet túrta.

Link to comment
Megosztás:

Srácok,

Péntek este hoztam el a szerelőtől a kis f astrámat, egyebek mellett volt trapézgömbfej csere is, mert az előző szerelő olyan minőséget épített be ami másfél év után szétmálott... Szóval, elhoztam az autót, a kormány kb 30fokos szögben áll, és úgy megy az autó egyenesen. Péntek este már nem tudtam visszavinni a kocsit, szerelő nem vette fel, most hívtam föl, hogy mi a helyzet. Azt mondta, hogy valamelyik állító csavar úgy be van rohadva, hogy nem tudott állítani rajta. Ilyen lehet? Kicsit bosszant a dolog...

Link to comment
Megosztás:

Srácok,

Péntek este hoztam el a szerelőtől a kis f astrámat, egyebek mellett volt trapézgömbfej csere is, mert az előző szerelő olyan minőséget épített be ami másfél év után szétmálott... Szóval, elhoztam az autót, a kormány kb 30fokos szögben áll, és úgy megy az autó egyenesen. Péntek este már nem tudtam visszavinni a kocsit, szerelő nem vette fel, most hívtam föl, hogy mi a helyzet. Azt mondta, hogy valamelyik állító csavar úgy be van rohadva, hogy nem tudott állítani rajta. Ilyen lehet? Kicsit bosszant a dolog...

Engem nem kicsit bosszantana. Egy normális szerelő kiveszi a nyomtáv rudat (egy csavar + kömbfej kipattint) aztán satuban szépen szét lehet hajtani és bezsírozni. Arról nem is beszélve, hogy miért ment el ennyire egy talpas cserétől a középállás ha előtte jó volt. Szerintem kerüld azt a szerelőt.

Én egyszer a csepeli speedyben állíttatam futóművet. Utána állt ilyen faxán ferdén. Egyszerűen nem rögzítették a kormánykereket beállítás előtt meg egyéb kifogásom is volt, szóval már nem járok oda.

Link to comment
Megosztás:

Engem nem kicsit bosszantana. Egy normális szerelő kiveszi a nyomtáv rudat (egy csavar + kömbfej kipattint) aztán satuban szépen szét lehet hajtani és bezsírozni. Arról nem is beszélve, hogy miért ment el ennyire egy talpas cserétől a középállás ha előtte jó volt. Szerintem kerüld azt a szerelőt.

Én egyszer a csepeli speedyben állíttatam futóművet. Utána állt ilyen faxán ferdén. Egyszerűen nem rögzítették a kormánykereket beállítás előtt meg egyéb kifogásom is volt, szóval már nem járok oda.

A fazon azt modnta, hogy menjek el lakatoshoz, és melegítessem ki... És jó szerelőt ki tud pl csepelen? Én még egyel sem találkoztam...

Link to comment
Megosztás:

Engem nem kicsit bosszantana. Egy normális szerelő kiveszi a nyomtáv rudat (egy csavar + kömbfej kipattint) aztán satuban szépen szét lehet hajtani és bezsírozni. Arról nem is beszélve, hogy miért ment el ennyire egy talpas cserétől a középállás ha előtte jó volt. Szerintem kerüld azt a szerelőt.

Én egyszer a csepeli speedyben állíttatam futóművet. Utána állt ilyen faxán ferdén. Egyszerűen nem rögzítették a kormánykereket beállítás előtt meg egyéb kifogásom is volt, szóval már nem járok oda.

Ott a pont.

Mondjuk az is dolgozó lány idegestö, mikor én megcsinálnám rendesen, de a fönök lebasz hogy ne tököljem el vele az idöt, mert a vevö +ugysem fizeti meg.... :S

Link to comment
Megosztás:

Azért volt már pozitív szerelő tapasztalatom Csepelen is... de azért én is próbálok amit lehet magam megjavítani (Csepelen).

Nem kicsit bosszantó, hogy még a fazonnak áll feljebb, mert én meg mertem említeni, hogy azért vittem hozzá az autót, hogy megcsinálja a futóművet, és nem azért, hogy miután őt kifizettem, elküldjön msáhova ahol mégegyszer kifizetek valamit, majd visszafáradok hozzá, hogy befejezze a félmunkát, amit már kifizettem... Biztos én vagyok a hülye, de ha én így dogloznék, ilyen hozzáállással, és hülyének nézném az ügyfelet már kib@sztak volna.

Link to comment
Megosztás:

... Csinálok egy képet hogyan is néz ki. Megnéznétek hozzá értő szemekkel?

Vagy láttam sedan rugót erősítettben. Az esetleg? ...

Nincs ezzel semmi baj látszólag, az enyém eredeti rugókkal úgy néz ki mint a felső képen.

Ha mégis elfáradt a rugó, mert a vonóhorog esetleg nem dísznek van rajta, akkor ki lehet cserélni. Minden ellenkező híreszteléssel szemben, a sedanban ugyanolyan rugó van, mint a simában. A caraváné más, ahogy már írták is. ;)

Az erősített rugó nem tudom milyen lehet, de ha kell az eredeti rugó terheletlen hossza, azt le tudom mérni.

Link to comment
Megosztás:

Nem is azzal van baj hanem a vonóhoroggal. Van egy 10cm út magasság különbség nagyon lassan kell rajta áthajtani.

A vonóhorog sedanon már csak ilyen :( Én is állandóan odacsapom. Amíg nem volt vonóhorog semmi baj nem volt, max nagyon durva padka vagy rézsű esetén a kipufogó vége ért le picit. Most meg ha nem figyelek akkorát szól mikor odacsapódik a vonóhorog. Néha még fekvőrendőröknél is. Nekem bosal vonóhorgom van annak az alja még lejjebb is van mint a képen a tiedé. :(

Link to comment
Megosztás:

Srácok,

Péntek este hoztam el a szerelőtől a kis f astrámat, egyebek mellett volt trapézgömbfej csere is, mert az előző szerelő olyan minőséget épített be ami másfél év után szétmálott... Szóval, elhoztam az autót, a kormány kb 30fokos szögben áll, és úgy megy az autó egyenesen. Péntek este már nem tudtam visszavinni a kocsit, szerelő nem vette fel, most hívtam föl, hogy mi a helyzet. Azt mondta, hogy valamelyik állító csavar úgy be van rohadva, hogy nem tudott állítani rajta. Ilyen lehet? Kicsit bosszant a dolog...

Nekem a futóműállításnál lánggal melegítették, és simán megindították. De ha otthagytad simán rátekerhetett volna egy jó petróleumos rongyot, és óránként újraáztatva is kibontotta volna a csavart. Nekem már traktoron is sikerült 20 éve összerohadt csavart kicsavarni ezzel a trükkel, de ha nem ment, akkor megkalapáltam, és tuti megindult. :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.