Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

üdv!

van egy 96-os f astra kombim, aminek "kiment" a hátsó lengéscsillapítása

ebben ilyen csomagtartóból pumpálhatós teleszkópjai voltak(most semmit sem csinál a nyomásra, nem emelkedik egy kicsit sem)

most csak lóg a hátulja és alig rugózik(a rugók épek, nincsenek eltörve)

gondolom ki kellene cserélni a lengéscsillapítókat

kérdés:

-milyent érdemes belevenni? nemigen járok nagy súlyokkal szóval nem lényeges a pumpálás, csak elég nagy a választék: van olajos, levegős, automata stb 10-80ezerig

-ki lehet ezt otthon cserélni?

van némi kézügyességem csak kell-e valami célszerszám hozzá

köszi!

Szia!

Ha teljesen újakat kap, akkor a régi fújhatókat én átvenném tőled szívesen, ha nincs más terved velük.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Ha teljesen újakat kap, akkor a régi fújhatókat én átvenném tőled szívesen, ha nincs más terved velük.

majd ha kiszedtem meglátjuk milyenek, de nincs tervben a felújításuk

amúgy elég úcskán néznek ki csak úgy válik le a rozsda nagy darabokban a gumihenger alól

írj egy mailt aztán ott megbeszéljük majd a részleteket

Link to comment
Megosztás:

Régebben többen panaszkodtak rá, hogy hamar tönkre megy. Az árát figyelembe véve ezért is inkább a KYB-t ajánlottam.

Mondjuk én elvileg Starline-t vettem, de azt mondta a srác, hogy csak a csomagolása az, amúgy Monroe. Hát most hogy ebből mi az igazság azt nem tudom. De pl ismerős vett Starline fékbetéteket, aminek szintén csak a csomija Starline, amúgy maga a fékbetét LPR.

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk én elvileg Starline-t vettem, de azt mondta a srác, hogy csak a csomagolása az, amúgy Monroe. Hát most hogy ebből mi az igazság azt nem tudom. De pl ismerős vett Starline fékbetéteket, aminek szintén csak a csomija Starline, amúgy maga a fékbetét LPR.

Nekem is az volt még, amikor gyári magas volt az autó, és nem volt vele baj. Olyan 3 évet használtam kb, és teljesen jó volt, ráadásul kifejezetten olcsón kaptam akkor.

Link to comment
Megosztás:

Mondjuk én elvileg Starline-t vettem, de azt mondta a srác, hogy csak a csomagolása az, amúgy Monroe. Hát most hogy ebből mi az igazság azt nem tudom. De pl ismerős vett Starline fékbetéteket, aminek szintén csak a csomija Starline, amúgy maga a fékbetét LPR.

Egyre több helyről hallom, olvasom, hogy már az autóalkatrész gyártók is átalakulnak csomagoló cégekké. Egy helyen legyártják kínában aztán mindenki becsomagolja és címkézi magának :(

Nekem gyári lengéscsillapítók vannak még bent (17év 170ekm) Már volt hogy azt mondták határos, de még jó aztán két év mulva mérték akkor tök jónak mondták.... Szóval nem tudom most akkor jó vagy nem. Minden esetre működnek azaz csillapítanak csak kérdés mennyire :) Azért a 2014-es műszakiig remélem eldől hogy cserés vagy nem :)

Link to comment
Megosztás:

én pár éve(3-4) cseréltettem monroe-ra és most van benne ~140ekm(tényleg), viszont "puszog" az normális?

Vannak amik sziszegnek. Az enyémbe amikor bekerült a két hátsó, az csöndben volt, a két első más típusú meg sziszegett :D A zafirában is csinálják az újak nagyobb berugózásnál, az előző garnitúrája nem. Amíg mást nem veszel észre (hinta, folyás, bármi) addig nem kell foglalkozni vele :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Egyre több helyről hallom, olvasom, hogy már az autóalkatrész gyártók is átalakulnak csomagoló cégekké. Egy helyen legyártják kínában aztán mindenki becsomagolja és címkézi magának :(

Nekem gyári lengéscsillapítók vannak még bent (17év 170ekm) Már volt hogy azt mondták határos, de még jó aztán két év mulva mérték akkor tök jónak mondták.... Szóval nem tudom most akkor jó vagy nem. Minden esetre működnek azaz csillapítanak csak kérdés mennyire :) Azért a 2014-es műszakiig remélem eldől hogy cserés vagy nem :)

Én nem tudtam még olyan sz.r lengéscsillapítóval menni műszakira, hogy ne engedjék át. Amikor beültem, még hintázott vagy 3-at az autó, de a műszakin simán zöldmezősen megfelelt. Nem álltam le kötözködni velük, hogy ez hogy lehet jó, de azért arra jó volt, hogy lássam, mennyire kell gyengének lennie, hogy már ott is belekössenek. Kb. ha le van törve a szára, akkor észreveszik :D

Link to comment
Megosztás:

Én nem tudtam még olyan sz.r lengéscsillapítóval menni műszakira, hogy ne engedjék át. Amikor beültem, még hintázott vagy 3-at az autó, de a műszakin simán zöldmezősen megfelelt. Nem álltam le kötözködni velük, hogy ez hogy lehet jó, de azért arra jó volt, hogy lássam, mennyire kell gyengének lennie, hogy már ott is belekössenek. Kb. ha le van törve a szára, akkor észreveszik :D

ha gondolod tedd ben az enyémet :)

kb 3 centi a rugózás hátul, a fakerekű szekerek nem ráznak így.......

eddigi auimon ha beokádott a lengéscsillapí akkor csak hinta volt, ez meg leült és szinte meg sem moccan

műszakin tuti kiszórnák ;)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem pont most gurult át a műszakin a vas, de figyelmeztettek, h az első lengőkar hátsó szilentje kissé kopott. Mivel nem igazán vagyok megelégedve a futómű keménységével gondolkodom rajta,h akkor megérdemelne egy kis egészséges tuningot. Közületek használ esetleg valaki keményített Powerflex szilenteket, mennyire ajánlatos utcai autóba rakni? Meg felmerül bennem az is, h ha nem cserélnem le mindegyiket arra, akkor mennyire ér valamit a régiek melett? Lengéscsillapítókkal kapcsolatban pedig erre mifelénk nagyon ajánlják, h érdemesebb felujítattni, sőt keményíteni is tudják. Erről mi a véleményetek?

Link to comment
Megosztás:

Én nem tudtam még olyan sz.r lengéscsillapítóval menni műszakira, hogy ne engedjék át. Amikor beültem, még hintázott vagy 3-at az autó, de a műszakin simán zöldmezősen megfelelt. Nem álltam le kötözködni velük, hogy ez hogy lehet jó, de azért arra jó volt, hogy lássam, mennyire kell gyengének lennie, hogy már ott is belekössenek. Kb. ha le van törve a szára, akkor észreveszik :D

Erre annyit mondanék hogy a német műszaki vizsgán NINCS lengéscsillapító mérés. (hetente viszek 2-3 autót tüvre)

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Ha teljesen újakat kap, akkor a régi fújhatókat én átvenném tőled szívesen, ha nincs más terved velük.

hali!

kiszedtem őket, az egyik mozog a másik meg teljesen be van szorulva

amelyik szorul annak szétszakadt az alsó menetes része is, annyira össze volt rohadva hogy széttekertem.....

amelyik mozog annak a külső gumi része tökre repedezett(a másiknak is) 96 óta némileg elhasználódott

de ha így is érdekel akkor kiskőrösön átvehető

szerintem nem ér annyit mint a postaköltség

de ahogy gondolod

Link to comment
Megosztás:

hali!

kiszedtem őket, az egyik mozog a másik meg teljesen be van szorulva

amelyik szorul annak szétszakadt az alsó menetes része is, annyira össze volt rohadva hogy széttekertem.....

amelyik mozog annak a külső gumi része tökre repedezett(a másiknak is) 96 óta némileg elhasználódott

de ha így is érdekel akkor kiskőrösön átvehető

szerintem nem ér annyit mint a postaköltség

de ahogy gondolod

Valóban. Akkor tärgytalan.

Gondoltam ha kijön egyben, akkor elvittem volna Kárászyékhoz felujíttatni, mert nekem meg jól jönne a fújható gátló, és amúgy meg ritkaság.

Link to comment
Megosztás:

azért kérdezem milyent érdemes, van-e valami lényegesebb különbség közöttük

pl a lángautótól tudok szerezni némi kedvezménnyel szóval ha ott lát valaki olyan típust amit érdemes betenni az írjon típust

mert hogy 10 vagy 13 az szint e tökmindegy de a 10 és a 18 sem olyan ördögien nagy különbség

Nekem is pumpálós volt az eredeti, és 5 éve Kayabára cseréltem a fórumozók javaslatára. 90 ezer km után sem bántam meg.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.