Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok! Segítség kellene!

kb 2 hónapja lett ez a jelenség, hogy mikor valahonnan tolatok ki és jobbra tekerem a kormány a végefele kattanik egy marhanagyot valami, ugy hogy még a kormányon is érzem. Kiderült a jobb első keréktől jön. Elvittem egy ismerőshöz megnézte, azt mondta hogy toronycsapágyas lesz. Kicseréltem , vele együtt a lengőkar szilenteket és a kormánygömbcsuklót is, és még mindig ugyanúgy kattanik. :( Olyan mintha megakadna kormányzásnál a kerék valamiben és kattanáskor átugorna rajta. Mi lehet még ez?

Ami eddig cserélve lett:

-Kormánygömbfej

-Toronycsapágy

-Szilentek

-Kerékcsapágy

Rugó nincs eltörve ,stabilizátornak sincs semmi baja ,minden átnéztem, légyszi degítsetek :(

Petya

A lengőkar végén a talpas is csinálhatja...vagy ami még lehet, a kormánymű...

Link to comment
Megosztás:

  • 3 weeks later...

Sziasztok....

Nekem olyan kérdésem lenne, hogy 14-es felnire acél vagy alu mind1 rakhatok-e 14c gumi abroncsot anélkül, hogy a rendőrbácsi megb.....na....?

Köszike.... :)

14c alatt colt értesz? Nyilván nem tudsz 14-esre 13-ast vagy 15-öst rakni, így igen, rakhatsz, csak ne nagyon térj el a váltó mérettől. :D

Link to comment
Megosztás:

Igen ezt értem a 'C' alatt.... Szóval szerinted rakhatok 14-es felnire c-és gumit?

Köszike.... :)

Minden gond nélkül. Annak a teherbírása nagyobb a sima guminál. Én is használtam az előző astrámon.

Fordítva nem lehet. Kisteherre nem mehet sima gumi, csak c-s.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Mi okozhatja azt, hogy egyenetlen úton a kormányt iszonyatosan "dobálja" a kezemben az autó. Sima úton nem érezni semmit, de egyenetlen úton eléggé érzem ahogy jobbra balra kileng a kormány a kezemben. Na meg jobbra is húz. Szervó nélküli kormánymű.

Kormányösszekötő gömbfej, talpas..esetleg lengőkar szilentek...itt kellene körülnézni....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Mi okozhatja azt, hogy egyenetlen úton a kormányt iszonyatosan "dobálja" a kezemben az autó. Sima úton nem érezni semmit, de egyenetlen úton eléggé érzem ahogy jobbra balra kileng a kormány a kezemben. Na meg jobbra is húz. Szervó nélküli kormánymű.

Milyen széles gumik vannak fent? Nekem már a 185 szélessel is jobban ki akakrja ráncigálni a kezemből a 175-öshöz viszonyítva. Ha még ennél is szélesebb akkor szerintem természetes hogy nyomvájú és rossz út cibálja kicsit. Vagy nálam is rossz a futómű :) :(

Link to comment
Megosztás:

Milyen széles gumik vannak fent? Nekem már a 185 szélessel is jobban ki akakrja ráncigálni a kezemből a 175-öshöz viszonyítva. Ha még ennél is szélesebb akkor szerintem természetes hogy nyomvájú és rossz út cibálja kicsit. Vagy nálam is rossz a futómű :) :(

175-ös kicsik vannak még fenn egyelőre. Még nem volt időm ránézni a szilentekre, de majd meglesem őket.

Link to comment
Megosztás:

175-ös kicsik vannak még fenn egyelőre. Még nem volt időm ránézni a szilentekre, de majd meglesem őket.

Éreznéd milyen az én kocsimon... :(

195-ös gumik, amik 2 centivel kintebb vannak a gyárihoz képest. Néha majdnem kicsavarja a kezemből a kormányt...meg kóválygok a nyomvályús úton, mint gólyafos a levegőben... :(

Ha tükörsima az út, akkor természetesen semerre nem húz...

Link to comment
Megosztás:

Éreznéd milyen az én kocsimon... :(

195-ös gumik, amik 2 centivel kintebb vannak a gyárihoz képest. Néha majdnem kicsavarja a kezemből a kormányt...meg kóválygok a nyomvályús úton, mint gólyafos a levegőben... :(

Ha tükörsima az út, akkor természetesen semerre nem húz...

nekem meg a 205 se csavar vészesen. Ha elengedem hogy "mennyé' akkor ekmegy Váctól Dunakesziig magától, de azt nem mondanám hogy a kezembōl ki akarja csavarni. :rolleyes:
Link to comment
Megosztás:

Én hétvégén voltam egy olyan csodálatos szabolcsi útszakaszon ahol nem volt egy négyzetcenti javítatlan felület, sztem rosszabb volt mint egy macskaköves út... na ott elég durván csavargatta ide oda. Muszáj voltam 2 kézzel fogni a kormányt :D

Menni kell a 4-es számú főúton, vagy a 471-esen... ;)

Link to comment
Megosztás:

Én hétvégén voltam egy olyan csodálatos szabolcsi útszakaszon ahol nem volt egy négyzetcenti javítatlan felület, sztem rosszabb volt mint egy macskaköves út... na ott elég durván csavargatta ide oda. Muszáj voltam 2 kézzel fogni a kormányt :D

Menni kell a 4-es számú főúton, vagy a 471-esen... ;)

Ajánlom szeretettel a 31-es fő(?!)utat Dormánd és Heves között. 60-as tábla van végig, botrányosan ócska, gyakorlatilag életveszélyes az út. <_<

(Sajnos a felsorolás sokáig folytatható...)

Link to comment
Megosztás:

Ajánlom szeretettel a 31-es fő(?!)utat Dormánd és Heves között. 60-as tábla van végig, botrányosan ócska, gyakorlatilag életveszélyes az út. <_<

(Sajnos a felsorolás sokáig folytatható...)

Fiatalok vagytok. :icon1:

Én sokat jártam még a "kockás" M7 en. A Balaton felé vezető oldal igazi élményautózás volt. Kb ugy zakatolt, mint a vonat. :D

A Wareszom diagonál gumija brutálisan szólt rajta. :D

Link to comment
Megosztás:

Fiatalok vagytok. :icon1:

Én sokat jártam még a "kockás" M7 en. A Balaton felé vezető oldal igazi élményautózás volt. Kb ugy zakatolt, mint a vonat. :D

A Wareszom diagonál gumija brutálisan szólt rajta. :D

Én 81-es vagok, de mi is sokat autóztunk rajt... trabival volt a legdurvább! Az szó szerint pattogott... :) Wartburg ahhoz képest egy luxus autó volt... skoda 120l meg álom!!

Link to comment
Megosztás:

Fiatalok vagytok. :icon1:

Én sokat jártam még a "kockás" M7 en. A Balaton felé vezető oldal igazi élményautózás volt. Kb ugy zakatolt, mint a vonat. :D

A Wareszom diagonál gumija brutálisan szólt rajta. :D

Én is emlékszem még arra, faterom Daciajával mentünk rajta többször is.

Amúgy ha valaki efféle időutazásra vágyik menjen Csehországba. :D

Link to comment
Megosztás:

üdv!

van egy 96-os f astra kombim, aminek "kiment" a hátsó lengéscsillapítása

ebben ilyen csomagtartóból pumpálhatós teleszkópjai voltak(most semmit sem csinál a nyomásra, nem emelkedik egy kicsit sem)

most csak lóg a hátulja és alig rugózik(a rugók épek, nincsenek eltörve)

gondolom ki kellene cserélni a lengéscsillapítókat

kérdés:

-milyent érdemes belevenni? nemigen járok nagy súlyokkal szóval nem lényeges a pumpálás, csak elég nagy a választék: van olajos, levegős, automata stb 10-80ezerig

-ki lehet ezt otthon cserélni?

van némi kézügyességem csak kell-e valami célszerszám hozzá

köszi!

Link to comment
Megosztás:

üdv!

van egy 96-os f astra kombim, aminek "kiment" a hátsó lengéscsillapítása

ebben ilyen csomagtartóból pumpálhatós teleszkópjai voltak(most semmit sem csinál a nyomásra, nem emelkedik egy kicsit sem)

most csak lóg a hátulja és alig rugózik(a rugók épek, nincsenek eltörve)

gondolom ki kellene cserélni a lengéscsillapítókat

kérdés:

-milyent érdemes belevenni? nemigen járok nagy súlyokkal szóval nem lényeges a pumpálás, csak elég nagy a választék: van olajos, levegős, automata stb 10-80ezerig

-ki lehet ezt otthon cserélni?

van némi kézügyességem csak kell-e valami célszerszám hozzá

köszi!

Némi elszántság kell hozzá, meg kroki, vagy bak. Elég magasra föl kell emelni a hátulját, hogy a híd lógjon annyit, amitől már befér a gátló. Egyébként fel lehet újítatni a fújkálósat, azthiszem Breki csináltatta már meg. Lehet hogy érdemes megtartani, jópofa cucc :D (ő átalakította még pluszban, hogy van egy levegő tartály az autón belül, és egyszer-kétszer föl lehet emelni belső tartályból is, nem kell kúthoz menni vele :D )

Link to comment
Megosztás:

Némi elszántság kell hozzá, meg kroki, vagy bak. Elég magasra föl kell emelni a hátulját, hogy a híd lógjon annyit, amitől már befér a gátló. Egyébként fel lehet újítatni a fújkálósat, azthiszem Breki csináltatta már meg. Lehet hogy érdemes megtartani, jópofa cucc :D (ő átalakította még pluszban, hogy van egy levegő tartály az autón belül, és egyszer-kétszer föl lehet emelni belső tartályból is, nem kell kúthoz menni vele :D )

a királyos lehet, menet közben felfújni :evilgrin:

Link to comment
Megosztás:

Némi elszántság kell hozzá, meg kroki, vagy bak. Elég magasra föl kell emelni a hátulját, hogy a híd lógjon annyit, amitől már befér a gátló. Egyébként fel lehet újítatni a fújkálósat, azthiszem Breki csináltatta már meg. Lehet hogy érdemes megtartani, jópofa cucc :D (ő átalakította még pluszban, hogy van egy levegő tartály az autón belül, és egyszer-kétszer föl lehet emelni belső tartályból is, nem kell kúthoz menni vele :D )

aknám van, emelőm is néhány, szóval akkor ki lehet piszkálni itthon is, nem kell hozzá extra cucc

már csak az a kérdés milyen típust érdemes

vagy a legolcsóbb sima olajos is jó bele?

Link to comment
Megosztás:

a királyos lehet, menet közben felfújni :evilgrin:

Azt azért nem, ritkán utazik a csomagtartóban valaki :D (ha meg mégis, akkor az már nem fújkál semmit... :lol: )

aknám van, emelőm is néhány, szóval akkor ki lehet piszkálni itthon is, nem kell hozzá extra cucc

már csak az a kérdés milyen típust érdemes

vagy a legolcsóbb sima olajos is jó bele?

Belemenni, belemegy, hogy neked jó -e, azt nem fogom eldönteni :D

Link to comment
Megosztás:

Azt azért nem, ritkán utazik a csomagtartóban valaki :D (ha meg mégis, akkor az már nem fújkál semmit... :lol: )

Belemenni, belemegy, hogy neked jó -e, azt nem fogom eldönteni :D

azért kérdezem milyent érdemes, van-e valami lényegesebb különbség közöttük

pl a lángautótól tudok szerezni némi kedvezménnyel szóval ha ott lát valaki olyan típust amit érdemes betenni az írjon típust

mert hogy 10 vagy 13 az szint e tökmindegy de a 10 és a 18 sem olyan ördögien nagy különbség

Link to comment
Megosztás:

azért kérdezem milyent érdemes, van-e valami lényegesebb különbség közöttük

pl a lángautótól tudok szerezni némi kedvezménnyel szóval ha ott lát valaki olyan típust amit érdemes betenni az írjon típust

mert hogy 10 vagy 13 az szint e tökmindegy de a 10 és a 18 sem olyan ördögien nagy különbség

Többen a kayaba gátlókat tettek bele. Ár érték arányban tartósságban sztem ez elfogadható. Monroe-t NE!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.