Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Szabyka: de a 17" az 7J ugye  :?:

Aha 7J!

Ma nézem eltört a bal kanyarstabilizátor gömbfej "alja"(lengőkar alatti rész) csere 2400 pénz volt ... :lol:

Elküldve

Aha 7J!

Ma nézem eltört a bal kanyarstabilizátor gömbfej "alja"(lengőkar alatti rész) csere 2400 pénz volt ... :lol:

Hát igen, a 15" praktikusabb, nem annyira rongyolja a futóművet. :lol:

Elküldve

Kedves kartársak, a beteg a jobb első futómű, illetve körülette valami. Betegségek száma kettő, nem hiszem, hogy van összefüggés, mert az egyik már több mint egy éve megvan, a másik meg csak két hete..

Szóval. Első probléma hangilag valami határozott rövid fémes koppanó vagy kottyanó hang, mint a zsigulikon a szétkopott kardákereszt hangja, csak persze halkabb. Gyorsítás és hirtelen motorfék, vagy motorfék után hirtelen gyorsításnál hallom, szolíd terhelésváltásnál vagy fékezésnél nem. Mi lehet? Féltengelyre gyanakodnék, nade ez így elég durva hang lenne, ráadásul felemeltem és megmozgattam kézzel, semmi különöset nem láttam rajta.

Második hang. Na ez pont olyan, mintha a fékpofa lötyögne a kis tengelyén. Kis gyors futóműmozdulatoknál hallani, ahogy ugrál a kerék az úton, fémes bádogos csörgő hang. Nagyobb ki-be rugózásoknál semmit nem hallok. A furcsa csak az, hogy ha fékezek, akkor is ugyanúgy hallom, márpedig ha fékpofa lenne, akkor olyankor annak kussolnia kéne... szerintem...

Tuti tippje van valakinek?

Elküldve

Hát szvsz amit igy látatlanban megnéznék, az a spirálrugó, mert eddig hárman á féleképpen írták le a hengját, de a végeredmény ua. volt, eltörött. Nyúlj be a rugótányérba, és nézd meg, nincs e benne darabja.

Gyondolok még itten toronyta, magy mehet szétfelé, vagy fellazúlt az anyája (ahogy nekem szokott, de rájöttem miért :lol: )

Hirtelen ennyi.

Elküldve

Sziasztok, tök uj vagyok itt, a köv. témában irnék, remélem jó helyen járok:

Nemrég vettem egy F Astrát, ami eredetileg elöl-hátul ültetve volt. Az előző tulaj hátul kicserélte normálra, amitől enyhén szólva lógott az eleje. Én most jutottam el addig, h elöl is kicseréljem normálisra, simán csak azért, mert a magyar utak kritikán aluliak...

Szóval, odaadnám az 1. jelentkezőnek pár ezerért.

Egyébként jó a fórumotok, tulképp ennek alapján vettem Astrát.

Elküldve

Aha 7J!

Ma nézem eltört a bal kanyarstabilizátor gömbfej "alja"(lengőkar alatti rész) csere 2400 pénz volt ... :lol:

Milyen rugó van nektek a kocsi alatt hogy nem ér bele a dobba a gumi kanyarban?

Elküldve

Milyen rugó van nektek a kocsi alatt hogy nem ér bele a dobba a gumi kanyarban?

Hát nem gyári :lol: :wink:

Egyébként csak egy keményebb ültető. pont elég arra, hogy még soha nem ért be sehol, még ha teleűltük sem.

Szabyka: nekem is eltörött az egyik tavaj, a másik 3 hete, de nem cseréltem ki, pont az ára miatt sem, mert maga a csukló része még hibátlan, így csak kiszedtük, leköszörűltük a menetes szárat egyenesre, és rávarrtunk egy új csavarszárat. az egész enm több 100-200 forintnál a két oldalra.

Elküldve

etna:

Ha a csörgő fémes hang a hátsó kerékről jön akkor nézz be a fékpofákközött a tengelyhez mert valószínű, hogy a porvédő gyűrűd le van szabadulva. Ez a gyűrű nem csinál semmi gondot csak futkározik a tengelyen és nagyobb döccenőknél csörög. Ha ez a gond akkor visszanyomni sajnos nem lehet, mert ki van tágulva. Én egy csavarhúzóval szétvágtam és kibűvöltem. Lehet, hogy nem a leg korrektebb, de célravezető.

Elküldve

Levettem ma a kereket, hogy kicseréljem a talpasgömbcsuklót (remálem helyesen neveztem meg :? ). Háromféle lehúzót próbáltam meg, de egyik sem talált. Szerintetek lehúzó nélkül le lehet varázsolni? Nekem még nem sikerült...

Elküldve
Levettem ma a kereket, hogy kicseréljem a talpasgömbcsuklót (remálem helyesen neveztem meg :? ). Háromféle lehúzót próbáltam meg, de egyik sem talált. Szerintetek lehúzó nélkül le lehet varázsolni? Nekem még nem sikerült...

Na megvan a csere. Hm... többet nem vállalom. Még cseréltem ilyet az OFF autóimon, de sokkal könnyebben ment. Sajnáltam pár ezer forintot a szerelőtől. Ő azt mondta 20 perc munka, nekem meg 5 órába telt mire kiötöltem, hogy hogyan vegyem le és hogyan tegyem vissza. Most már könnyebb lenne, de többet nem válalom...

Elküldve

Na megvan a csere. Hm... többet nem vállalom. Még cseréltem ilyet az OFF autóimon, de sokkal könnyebben ment. Sajnáltam pár ezer forintot a szerelőtől. Ő azt mondta 20 perc munka, nekem meg 5 órába telt mire kiötöltem, hogy hogyan vegyem le és hogyan tegyem vissza. Most már könnyebb lenne, de többet nem válalom...

Még a gyári volt fent :?: Mert akkor az tényleg szopós ha nincs egy flex a közelben :lol:

Elküldve

Még a gyári volt fent :?: Mert akkor az tényleg szopós ha nincs egy flex a közelben :lol:

Nem, a csavaros volt. Csak nem vettem le a lengőkart, hanem csak az agyat emeltem meg, hogy a helyére tudjam tenni az újat. Most már tudom, hogyan kell, de adig sokat szenvedtem...

Elküldve

Sziasztok

Mennyibe kerülhet Öreg Astrához egy féltengelycsukló (új vagy felújjított)?

Elszakadt a gumiharangom, de gyorsan sikerült szerelőhöz mennem és miután lemosta megilyesztett, hogy látott valami kopás félét, pedig eddig semmilyen hangot vagy mocorgást nem éreztem. Azon szerencsések táborába tartozom akiknek volt Dácia a tulajdonukban és így sejtem, hogy mit kéne hallanom ... illetve mit nem.

Elküldve

Jól át kell mosni a csuklót, majd megnézni kotyog-e. Ha nem, akkor

nyugodtan vissza lehet rakni új zsírral. Ha kotyog, akkor tényleg csere,

bontóban 6-10e HUF/db a féltengely. Az új csukló ára horror, felújított

meg zsákbamacska.

Elküldve

Köszi az infót.

Igazából nem tudom, hogy mi a gáz konkrétan, de estére kifaggatom a szakit. Most vettem négy új gumit és egy csomó Eurót a nyaralás miatt, nem vágyom féltengelycserére is.

Elküldve
Köszi az infót.

Igazából nem tudom, hogy mi a gáz konkrétan, de estére kifaggatom a szakit. Most vettem négy új gumit és egy csomó Eurót a nyaralás miatt, nem vágyom féltengelycserére is.

Nekem van egy pár darab csuklóm lehet válogatni, de a 16 kerben a lucernás u. 15 ben 1 nap alatt felújítják ha oda viszed. Nekünk egy kisteherautóét 12000,-be csinálták meg és benne volt a gumiharang is.

Elküldve

Nekem van egy pár darab csuklóm lehet válogatni, de a 16 kerben a lucernás u. 15 ben 1 nap alatt felújítják ha oda viszed. Nekünk egy kisteherautóét 12000,-be csinálták meg és benne volt a gumiharang is.

Akkor most jó vagy sem a felújitott?

Elküldve

Nem minden esetben célszerű felújíttatni. Az Astrának a kisebbik

féltengelye (1.4-1.6) nagyon alul van méretezve, így ha még marrnak

a csuklóharangból, nagyon elgyengítik. A 2.0-es féltengelyekkel más

a helyzet, azok erősek. Ha normális helyre viszed felújíttatni, akkor

le is beszélnek róla... csak sajnos ilyen nem sok helyen van.

Elküldve

Az én asztraliszomnak meg olyan jelensége tűnik fel, hogy álló helyzetben kicsiket forgatva a kormányt (persze addig míg a kerék el nem forog,ez olyan 6-8 centi forgatást jelent) a holtjáték végén (jobbra ill. balra), egy halk kopogó hangot lehet hallani. Menet közben is nagyobb kátyúknál lehet ezt a hangot hallani. Ez mennyire vészes?

Vasárnap mennénk az Adriára... :lol: :lol:

Elküldve
Az én asztraliszomnak meg olyan jelensége tűnik fel, hogy álló helyzetben kicsiket forgatva a kormányt (persze addig míg a kerék el nem forog,ez olyan 6-8 centi forgatást jelent) a holtjáték végén (jobbra ill. balra), egy halk kopogó hangot lehet hallani. Menet közben is nagyobb kátyúknál lehet ezt a hangot hallani. Ez mennyire vészes?

Vasárnap mennénk az Adriára... :lol: :lol:

Az a 6-8 centi holtjáték elég vészesen hangzik. Szerintem.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.