Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

- mint kiderült több méretűvel csinálták, nekem az "általában ez van benne" kategória volt benne(Meyle)

- felemel, bak mind2 oldalra

- kerék le

- 19es kulcs kell meglazítani a szilentet, nekem könnyen lejött

- mivel nem akartam megbontani a féket, ezért lefelé nem igen jáccani vele, mert a gumi fékcső nem engedi

- marad hátrafelé ehhez a kézifékbovdent kiakasztottam a tárcsafékből, akkor enged hátra annyit

- emelővel a kerékagy alatt alátámasztani megemelni, aztán jáccani hátra, hogy a rugó ne menjen szét, de a szilent kijöjjön

- hőlégfúvó, de nem akart kijönni, szóval szétfúrtam apró fecnikre

- vissza(na ez a szopás) menetes szár minél vastagabb innen onnan laposvas(4mm x 90mm) rajta lik 12es, aztán behúzatás és KENÉS, hogy csússzon

- a vége vicces mert túl kell húzatni a tartó részen(kilóg a belső oldalon a szilent), na oda kell egy kb 80mm csődarab(1cm)

- ja szilent irányára figyelj, nem lehet össze-vissza forgatni

- 70Nm meghúzni

nem nekem 4 órába telt, de bénáztam, talán a másik oldal hamarább lesz meg

kb ennyi

Köszönöm szépen a kimerítő választ! Szóval azt mondod, hogy simán fúrkáljam szét, és kész? Ez a legkomolyabb az egészben. És az utolsó kis részt visszarakásnál, amit kilóg a szilent a belső oldalon, azt nem lehet kalapáccsal beütni? Vagy ezzel a megoldással inkább ne is próbálkozzak?

Amit még szeretnék kérdezni, hogy a berakásnál hogy kell, hogy a bordák álljanak? Mert ugye a körben 120 fokonként van egy borda. Jelenleg az enyém úgy van összerakva, hogy ( ha mondjuk egy óralapnak fogjuk fel a szilent kör részét) 6 óránál van egy, a másik kettő meg 10 és 2 óránál. Ez így a helyes? Te hogyan csináltad?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy sedan F Astrán cseréltettem a gyári rugókat ültetőrugókra. A szerelő akkor az első rugóra azt mondta, hogy szerinte ez nem ehhez a típushoz való, mert jóval rövidebb a gyári rugóktól. Valóban a kb 30 cm-es gyári helyett az ültetőrugó csak 20 cm. Viszont más 1.4es F Astrába való ültetőrugót is láttam már és az is ugyanekkora méretű volt.

De a csere óta az első futóműből göröngyös, hibás utakon elég erőteljes kotyogó hang hallatszik. Mintha valami nem lenne a helyén. Megnéztem, mindent rendben találtam, minden csavar feszesre húzva.

Előfordulhat- e, hogy a rövidebb rugó kimozdul a helyéről és az kotyog? Mondjuk ha jól sejtem a ránehezedő autó súlya alatt ezt nem kéne tennie, de valami gond mégis van vele. Mi lehet akkor a probléma?

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm szépen a kimerítő választ! Szóval azt mondod, hogy simán fúrkáljam szét, és kész? Ez a legkomolyabb az egészben. És az utolsó kis részt visszarakásnál, amit kilóg a szilent a belső oldalon, azt nem lehet kalapáccsal beütni? Vagy ezzel a megoldással inkább ne is próbálkozzak?

Amit még szeretnék kérdezni, hogy a berakásnál hogy kell, hogy a bordák álljanak? Mert ugye a körben 120 fokonként van egy borda. Jelenleg az enyém úgy van összerakva, hogy ( ha mondjuk egy óralapnak fogjuk fel a szilent kör részét) 6 óránál van egy, a másik kettő meg 10 és 2 óránál. Ez így a helyes? Te hogyan csináltad?

hát másképp nem jött ki nekem, visszarakni meg nem akartam :icon1:

melegítheted (nehogy lánggal) akkor talán jobban kijön, de úgyis kuka, ha melegíted vulkanizálódik a gumi morzsalékos lesz talán jobb

hát próbálhatod kalapicssel, de csak szétvered sztem, meg mivel gumi az egész akkora csillapítása van mint állat, meg ugye eléggé instabil, nem igen tudod hátulról értelmesen megtámasztani, főleg egyedül

hát ahogy volt.......úgy köll vicca rakni

nekem eredeti volt benne és úgy volt ahogy írtad, gondolom az a helyes állása

egyébként ha az elején kalapálod, sehogy nem fogod eltalálni a helyes állást

milyen fajta/mennyi volt a tied?

Link to comment
Megosztás:

hát másképp nem jött ki nekem, visszarakni meg nem akartam :icon1:

melegítheted (nehogy lánggal) akkor talán jobban kijön, de úgyis kuka, ha melegíted vulkanizálódik a gumi morzsalékos lesz talán jobb

hát próbálhatod kalapicssel, de csak szétvered sztem, meg mivel gumi az egész akkora csillapítása van mint állat, meg ugye eléggé instabil, nem igen tudod hátulról értelmesen megtámasztani, főleg egyedül

hát ahogy volt.......úgy köll vicca rakni

nekem eredeti volt benne és úgy volt ahogy írtad, gondolom az a helyes állása

egyébként ha az elején kalapálod, sehogy nem fogod eltalálni a helyes állást

milyen fajta/mennyi volt a tied?

Köszi szépen, megpróbálom majd megint!

Az enyém a UNIX-ból való, Optimal gyártmány, kb. 2500Ft volt darabja.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Vettem az 1.4 es (x14nz) 5 ajtós astrám alá TA-technix 60/40 es futóművet. Na most az a bajom h elöl még nagy a rés a kerék és a sárvédő között. Arra gondoltam hogy veszek állítható magasságú futóművet. Utánaérdeklődtem és nincs astra f alá. Valakinek van valami ötlete, hogy melyik autó állítható futóműve lenne jó nekem?

Köszi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok

Vettem az 1.4 es (x14nz) 5 ajtós astrám alá TA-technix 60/40 es futóművet. Na most az a bajom h elöl még nagy a rés a kerék és a sárvédő között. Arra gondoltam hogy veszek állítható magasságú futóművet. Utánaérdeklődtem és nincs astra f alá. Valakinek van valami ötlete, hogy melyik autó állítható futóműve lenne jó nekem?

Köszi

Dobni kell alá nem váltóméretű abroncsokat...ha eddig 175/70-es volt alatta, akkor mondjuk 175/80-ast, vagy 185/70-t esetleg 195/60-t... és a rés oda is lesz... ;)

Link to comment
Megosztás:

Dobni kell alá nem váltóméretű abroncsokat...ha eddig 175/70-es volt alatta, akkor mondjuk 175/80-ast, vagy 185/70-t esetleg 195/60-t... és a rés oda is lesz... ;)

Én inkább ültetni szeretném még. :P Amúgy 215/40 R16 van alatta 9*16 colos felnin. :D

Link to comment
Megosztás:

14NZ-hez 215 ?! :blink:

Akkor gondolom legalább jól fogyaszt, ha már nem megy... :D

60-as ültetés és R16 van elöl, és még mindig sokallod a hézagot a gumi fölött? :huh: El kell vágni azt a 60-as rugót, nincs mese.

Egyszerűen az egynégy sz.rra se nyomja le az elejét. Ugyan az a rugó az enyémet, 2 centivel lejjebb tette, mind ismerős 1.6-osát. Könnyű a moci, NE kell bele :D (vagy mehet bele 80-as, és azzal lehet hogy lemegy 50-re. A 60-asat meg szívesen átveszem, mert én még lejjebb szeretném az elejét :devlish: :D )

Link to comment
Megosztás:

Egyszerűen az egynégy sz.rra se nyomja le az elejét. Ugyan az a rugó az enyémet, 2 centivel lejjebb tette, mind ismerős 1.6-osát. Könnyű a moci, NE kell bele :D (vagy mehet bele 80-as, és azzal lehet hogy lemegy 50-re. A 60-asat meg szívesen átveszem, mert én még lejjebb szeretném az elejét :devlish: :D )

Elvileg xe megy majd bele. :)

Link to comment
Megosztás:

14NZ-hez 215 ?! :blink:

Akkor gondolom legalább jól fogyaszt, ha már nem megy... :D

60-as ültetés és R16 van elöl, és még mindig sokallod a hézagot a gumi fölött? :huh: El kell vágni azt a 60-as rugót, nincs mese.

1.4 nem sokáig lesz max 1 év. Amugy Sárbogárd- Tolna normális (80-90 km/h) tempóban 6.7 l/100 km BC szerint. Igen, a BC jól müködik. :D

Link to comment
Megosztás:

Nem találtam gewinde t astra f hez. :(

Van, csak ára is van...

Ebay.de : http://www.ebay.de/sch/AutoTuning-Styling-/14761/i.html?_sop=2&_from=R40&_nkw=Astra+F+Gewindefahrwerk

Magyar: http://www.raceland.hu/index.php?go=reszlet&id=4303&from=2&alkat=78&now=25&ugras=25

Viszont, ha azt nézed, hogy az én Koni futóművem bőven 100 felett volt, Strt lengéscsillapítókkal, akkor nem is rossz.

Link to comment
Megosztás:

Egyszerűen az egynégy sz.rra se nyomja le az elejét. Ugyan az a rugó az enyémet, 2 centivel lejjebb tette, mind ismerős 1.6-osát. Könnyű a moci, NE kell bele :D (vagy mehet bele 80-as, és azzal lehet hogy lemegy 50-re. A 60-asat meg szívesen átveszem, mert én még lejjebb szeretném az elejét :devlish: :D )

Cseréljünk rugót. :icon1: Nekem elvileg gyári, de nagyom lent van az eleje.. :icon10: Emelni kéne rajta.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Szerintetek egy ferdehátú rugói jók egy sedan-ba? A hátsóim vannak már elgyengülve a gáztartály miatt. Szerintetek mennyibe fáj 1 pár rugó vagy egy komplett garnitúra az autó alá? Ja nem sportos, csakis gyári vagy hasonló.

Azok egyformák, a caraváné más. ;)

Árat nem tudok, de pl. a GSI rugó kicsit keményebb lehet gáztartályhoz pont ideális és az is gyári, igaz ültet kb. 2cm-t. :icon1: (észre sem venni)

Link to comment
Megosztás:

Szép jó napot valaki tudna segíteni?

Kapot a gépem új papucsokat nem nagyok de a hátul igen csak halani lehet a csapágyakat valakit tudni ajánlani valami komolyabb szetet ami nem agya be a derekát 1 év után?

Kerék méret: 195/50/15

Köszönettel Zsola

Hát ugye lehet rosszul tudom de hátul csak aggyal együtt lehet csapágyat cserélni...

Link to comment
Megosztás:

Üdv. Mindenkinek!

Régebben történt, hogy belementem egy fémdarabba a jobb hátsó kerékkel aztán ilyenkor ilyenkor kopogó (szög esetében "cisszegő" :icon1:) hangot ad. Valamelyik nap ismét előjött a bal első keréknél ez a "cisszegő" (c-c-c-c-c) hang. Ha lassan megyek ritka, ha gyorsan akkor sűrűn hallani. Megnéztem és nincs egyik kerékben sem semmi. Azt tudom, hogy a kormánycsapágyam hétfőn ki lesz cserélve, mert mikor tekerem akkor ropog. Van valami ötletetek, hogy mi lehet ez a bizonyos hang? Esetleg lehet valami köze a kormánycsapágyhoz?

Előre is köszönöm a segítségeteket!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.