Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

jah, csak utána a következő leszedésnél sokáig tart szidni azt a drága embert, aki előzőleg úgy szétverte, hogy a lehúzó már nem meg föl... :lol:

Az már nagyon szakbarbár amelyik a gömbfejet üti... :D Az alsót könnyen ki lehet ugrasztani kinyomó nélkül, a felső már szarabb... :D

Link to comment
Megosztás:

Az már nagyon szakbarbár amelyik a gömbfejet üti... :D Az alsót könnyen ki lehet ugrasztani kinyomó nélkül, a felső már szarabb... :D

Peti 20 percig lakatolt, mire sikerült a lehúzót rácsinálni... mondjuk voltak ott egyéb érdekességek is, mint mint pl. a 200 darab alátét.. :D :lol:
Link to comment
Megosztás:

vett már ki vki otthon trapézgömbfejet?

van hozzá olyan kinyomo, de 2 fajta van

a kicsivel is ki lehet nyomni?

vmi ilyen:

http://szerszamkell....zerszamkell.JPG

Amikor kihajtod a talpasgömbfej anyáját levenni nem tudod a féltengelytől amíg meg nem indul lefelé nem hogy ezt rátenni!Simán kalapáccsal le kell ütni hiszen utána eldobod nem?

Link to comment
Megosztás:

Alsó?Felső?

Trapézgömbfej csak egy van a másik a kormány összekötő!

Ha érted miről van szó, akkor minek akadsz fenn rajta? Egyértelműen meghatározott h mi van alul, és mi felül. Némi felesleges szájtépéstől próbáltam megkímélni magam, de mindig van aki nagyon okos... :D

Link to comment
Megosztás:

Ha érted miről van szó, akkor minek akadsz fenn rajta? Egyértelműen meghatározott h mi van alul, és mi felül. Némi felesleges szájtépéstől próbáltam megkímélni magam, de mindig van aki nagyon okos... :D

Nem okoskodás csak egyszerűen nem értettem hogy mi köze az egyiknek a másikhoz!Amúgy ha nem csápos emelővel emeled meg megnézném azt kalapács nélküli leszedést!De bocs hogy bele szóltam,vetessétek meg vele a lehúzót ami nem is jó hozzá!

Link to comment
Megosztás:

Nem okoskodás csak egyszerűen nem értettem hogy mi köze az egyiknek a másikhoz!Amúgy ha nem csápos emelővel emeled meg megnézném azt kalapács nélküli leszedést!De bocs hogy bele szóltam,vetessétek meg vele a lehúzót ami nem is jó hozzá!

Te csak írsz, vagy olvasol is? Kinyomó nélkül <> kalapács nélkül..

Link to comment
Megosztás:

LOL :D

pontosan: első-alsó támasztógömbfej, vagy trapézgömbfej

de tényleg mindenki tudja mit kérdeztem

és ki/lefúrni se lehet fent a helyén az eredetit mi? ki kell venni a lengőkart hozzá?

mer akkor tényleg veszek bele olyan egybeszart, már hogy lengőkart

Sztem vegyél egybeszart, abból baj nem lehet. :lol:

Link to comment
Megosztás:

pontosan: első-alsó támasztógömbfej, vagy trapézgömbfej

de tényleg mindenki tudja mit kérdeztem

és ki/lefúrni se lehet fent a helyén az eredetit mi? ki kell venni a lengőkart hozzá?

mer akkor tényleg veszek bele olyan egybeszart, már hogy lengőkart

Le lehet fúrni a helyén is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Frissen regisztráltam, mert tanácstalan vagyok az alábbi dologban:

98-as F Astra első futóműről lenne szó....szervizben volt az autó, ahol megállapították hogy az eredeti gyári első lengéscsillapítók hibásak, amivel bevittem a szervizbe: az autó első futóművéből kiaebb-nagyobb kopogás hallatszott folyamatosan. Mint kiderült ha már lengéscsillapítót cserélnek nem árt ha toronycsapágyat és szilentet is cserélnek. Ebbe is belementem... ha lúd legyen kövér......a beszerelt alkatrészeket magam vásároltam opel alkatrészboltban.

mint kiderült az eredeti első lengéscsillapítók "gázosak" voltak, kaptam helyette Monroe tip. "olajos"-at....szervíz szerint ez is jó.

a toronycsapágy sem olyan mint az eredeti, eredeti csapágyon ráperemezett nagyobb lemez"sapka" van, a vásárolt pedig maga a csapágytest...a toronyszilent olyan amilyennek lennie kell, szintén Monroe feliratú dobozban voltak...

A probléma a következő, az alkatrészek cseréje után, a kormány középállása elment, az autó erősen ballra húz....szerviz elvitte futómű beállításra, ahol állítgattak rajta, de most sem tökéletes.....a kormány középállástól 3-5 fokban eltér jobbra, így megy a kocsi egyenesen....ha alászedem bármelyik irányba, és elindulok előre,akkor egy eröltetett roppanó, kattanó hang hallatszik....az autó első futóművének kopogása nem szünt meg...sőt mintha sokkal pattogósabb lenne, olyan merevnek érzem az egész kormányzást, nincs az a könnyed középállásban lévő holtjáték, hanem mintha szorulna és rögtön fodul ha bármelyik irányba tekerem.....ha körforgalomban megyek, akkor a körforgalom után egyenesen haladva az autó kormányműve nem áll be egyenesbe, hanem egy darabig ballra húz...ha erősen jobbra kanyarodom, akkor meg egy darabig jobbra tart a járgány....Kezdem feladni, a futóműbeállítást megismételtettem garanciába, állítják jók az értékek...az autó viszont rosszabb mint volt...Létezhet az hogy rosszul rakták össze a toronycsapágy szerkezetét és maga a toronycsapágy szorul a szilentben, ez okozhatja azt hogy nehezebben tudom tekerni a kormányt és rotyog ropog ha teljesen alászedem....? Légyszíves segítsetek, mert rohadtul dühít a dolog, az biztos sha többé nem viszem mondvacsinált Kia szakszervízbe az Opelt....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Frissen regisztráltam, mert tanácstalan vagyok az alábbi dologban:

98-as F Astra első futóműről lenne szó....szervizben volt az autó, ahol megállapították hogy az eredeti gyári első lengéscsillapítók hibásak, amivel bevittem a szervizbe: az autó első futóművéből kiaebb-nagyobb kopogás hallatszott folyamatosan. Mint kiderült ha már lengéscsillapítót cserélnek nem árt ha toronycsapágyat és szilentet is cserélnek. Ebbe is belementem... ha lúd legyen kövér......a beszerelt alkatrészeket magam vásároltam opel alkatrészboltban.

mint kiderült az eredeti első lengéscsillapítók "gázosak" voltak, kaptam helyette Monroe tip. "olajos"-at....szervíz szerint ez is jó.

a toronycsapágy sem olyan mint az eredeti, eredeti csapágyon ráperemezett nagyobb lemez"sapka" van, a vásárolt pedig maga a csapágytest...a toronyszilent olyan amilyennek lennie kell, szintén Monroe feliratú dobozban voltak...

A probléma a következő, az alkatrészek cseréje után, a kormány középállása elment, az autó erősen ballra húz....szerviz elvitte futómű beállításra, ahol állítgattak rajta, de most sem tökéletes.....a kormány középállástól 3-5 fokban eltér jobbra, így megy a kocsi egyenesen....ha alászedem bármelyik irányba, és elindulok előre,akkor egy eröltetett roppanó, kattanó hang hallatszik....az autó első futóművének kopogása nem szünt meg...sőt mintha sokkal pattogósabb lenne, olyan merevnek érzem az egész kormányzást, nincs az a könnyed középállásban lévő holtjáték, hanem mintha szorulna és rögtön fodul ha bármelyik irányba tekerem.....ha körforgalomban megyek, akkor a körforgalom után egyenesen haladva az autó kormányműve nem áll be egyenesbe, hanem egy darabig ballra húz...ha erősen jobbra kanyarodom, akkor meg egy darabig jobbra tart a járgány....Kezdem feladni, a futóműbeállítást megismételtettem garanciába, állítják jók az értékek...az autó viszont rosszabb mint volt...Létezhet az hogy rosszul rakták össze a toronycsapágy szerkezetét és maga a toronycsapágy szorul a szilentben, ez okozhatja azt hogy nehezebben tudom tekerni a kormányt és rotyog ropog ha teljesen alászedem....? Légyszíves segítsetek, mert rohadtul dühít a dolog, az biztos sha többé nem viszem mondvacsinált Kia szakszervízbe az Opelt....

a kattogásra meg ilyenekre nem tudok mit mondni, de nekem a látszólag jó gumik okoztak oldalra húzást, olyannyira hogy a n@rauto csodaszervizbe telkezték kalapálni a futóművet, mert gőzük se volt miért megy oldalra a futómű beállítás után....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Frissen regisztráltam, mert tanácstalan vagyok az alábbi dologban:

98-as F Astra első futóműről lenne szó....szervizben volt az autó, ahol megállapították hogy az eredeti gyári első lengéscsillapítók hibásak, amivel bevittem a szervizbe: az autó első futóművéből kiaebb-nagyobb kopogás hallatszott folyamatosan. Mint kiderült ha már lengéscsillapítót cserélnek nem árt ha toronycsapágyat és szilentet is cserélnek. Ebbe is belementem... ha lúd legyen kövér......a beszerelt alkatrészeket magam vásároltam opel alkatrészboltban.

mint kiderült az eredeti első lengéscsillapítók "gázosak" voltak, kaptam helyette Monroe tip. "olajos"-at....szervíz szerint ez is jó.

a toronycsapágy sem olyan mint az eredeti, eredeti csapágyon ráperemezett nagyobb lemez"sapka" van, a vásárolt pedig maga a csapágytest...a toronyszilent olyan amilyennek lennie kell, szintén Monroe feliratú dobozban voltak...

A probléma a következő, az alkatrészek cseréje után, a kormány középállása elment, az autó erősen ballra húz....szerviz elvitte futómű beállításra, ahol állítgattak rajta, de most sem tökéletes.....a kormány középállástól 3-5 fokban eltér jobbra, így megy a kocsi egyenesen....ha alászedem bármelyik irányba, és elindulok előre,akkor egy eröltetett roppanó, kattanó hang hallatszik....az autó első futóművének kopogása nem szünt meg...sőt mintha sokkal pattogósabb lenne, olyan merevnek érzem az egész kormányzást, nincs az a könnyed középállásban lévő holtjáték, hanem mintha szorulna és rögtön fodul ha bármelyik irányba tekerem.....ha körforgalomban megyek, akkor a körforgalom után egyenesen haladva az autó kormányműve nem áll be egyenesbe, hanem egy darabig ballra húz...ha erősen jobbra kanyarodom, akkor meg egy darabig jobbra tart a járgány....Kezdem feladni, a futóműbeállítást megismételtettem garanciába, állítják jók az értékek...az autó viszont rosszabb mint volt...Létezhet az hogy rosszul rakták össze a toronycsapágy szerkezetét és maga a toronycsapágy szorul a szilentben, ez okozhatja azt hogy nehezebben tudom tekerni a kormányt és rotyog ropog ha teljesen alászedem....? Légyszíves segítsetek, mert rohadtul dühít a dolog, az biztos sha többé nem viszem mondvacsinált Kia szakszervízbe az Opelt....

Végülis mindent megpiszkáltak, kivéve azokat az alkatrészeket, amit kopogni szoktak az első futóműben (ha a toronyszilentet érted szilent alatt)

Ezek tipikusan a lengőkar három pontja: trapézgömbfej és a két szilent; meg a kormánygömbfej a nyomtávrúd végén.

A futóműbeállítás normáliséknál számítógépes rendszerrel történik, nem lehet vele kb-re állítgatni, hiszen kiirja a gép mit merre kell csavarni hogy tűrésen belül legyen a geometria.

A kormánytekerés közbeni szorulás, ropogás toronyszilent hiba általában, ritkább esetben maga a rugó darálódik körbe a tányéron, a koppanó hang akár ez is lehet, amit mondasz.

Az új teleszkóp miatt lehet pattongósabb a kocsi, de próbáld ki, ha lenyomod a kocsi orrát, és egy ringatózás után visszaáll, akkor jók a telók.

Igazából esélyes hogy el kéne vinni olyan szervízbe az autót, ahol ismerik a típust (nem lesz nehéz ilyet találni) és újra összelegózni a futóművet.

Az oldalra húzás ahogy az előző kollága is írta, a gumik félrekopásától is lehet, pl én nem tudom már előre feltenni a hátsó gumikat, mert enyhén terpeszbe koptak és mindig húz valamerre.

Link to comment
Megosztás:

a kattogásra meg ilyenekre nem tudok mit mondni, de nekem a látszólag jó gumik okoztak oldalra húzást, olyannyira hogy a n@rauto csodaszervizbe telkezték kalapálni a futóművet, mert gőzük se volt miért megy oldalra a futómű beállítás után....

Köszönöm a válaszokat, talán már jövő hét vége felé el is tudom vinni egy másik szervízbe.

ami közben még kiderült: az eredeti toronycsapágyon gyárilag a toronycsapágy belső furatára peremezett tányér kialakítású köralakú lemez volt, ezt a szervizben lefúrták a régi csapágyakról, és felhasználták az újonnan vett csapágy alá....mert azon nem volt ilyen lemeztányér....persze az új csapágyra nem tudta visszaperemezni, így a kör alakú lemezt csak a legéscsillapító csavarja fogja hozzá a csapágytesthez.....

Nemtudom mire szolgál az a tányér alakú kb 7cm átmérőjű lemez a toronycsapágyon.....néztem azt is hogy a netes alkatrészáruházakban van ilyen is meg olyan is amit nekem adott a kereskedő.

Az autón új gumik vannak 3 hónapja használom a gumikat...., és szerviz előtt a kocsi nem húzott semmerre...csak kopogott a fuómű :)

Azt gondolom, hogy a toronyszilentbe lehet nem is illeszkedik ez a megtákolt lemezes toronycsapágy, lehet azt a lemezt nem is kellett volna összeépíteni a csapággyal....na majd kiderül nemsokára....

Mégegyszer köszi a válaszokat, akinek még lenne mondanivalója a kérdésemmel kapcsolatban, kérem ne tartsa magában!

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm a válaszokat, talán már jövő hét vége felé el is tudom vinni egy másik szervízbe.

ami közben még kiderült: az eredeti toronycsapágyon gyárilag a toronycsapágy belső furatára peremezett tányér kialakítású köralakú lemez volt, ezt a szervizben lefúrták a régi csapágyakról, és felhasználták az újonnan vett csapágy alá....mert azon nem volt ilyen lemeztányér....persze az új csapágyra nem tudta visszaperemezni, így a kör alakú lemezt csak a legéscsillapító csavarja fogja hozzá a csapágytesthez.....

Nemtudom mire szolgál az a tányér alakú kb 7cm átmérőjű lemez a toronycsapágyon.....néztem azt is hogy a netes alkatrészáruházakban van ilyen is meg olyan is amit nekem adott a kereskedő.

Az autón új gumik vannak 3 hónapja használom a gumikat...., és szerviz előtt a kocsi nem húzott semmerre...csak kopogott a fuómű :)

Azt gondolom, hogy a toronyszilentbe lehet nem is illeszkedik ez a megtákolt lemezes toronycsapágy, lehet azt a lemezt nem is kellett volna összeépíteni a csapággyal....na majd kiderül nemsokára....

Mégegyszer köszi a válaszokat, akinek még lenne mondanivalója a kérdésemmel kapcsolatban, kérem ne tartsa magában!

Milyen jellegű a kopogás? Nálam példul az általam eladott autón a kormányszerkezet volt kicsit megkopva, és az kopogott. Átnéztek mindent, és a fószer végül levette a gömbcsuklókat a kerekekről, és kiderült a mozgatás hatására, hogy maga a kormány szerkezet kopog. Ez főleg nagy bukkanó esetén volt hallható. Minden faxa volt, kivéve azt. Az autó nem húzott, és nem darált, csak koppant.

Link to comment
Megosztás:

nem, (se akna, se emelő) sőt még a féket se kellet megbontanom

az a fele már nem is nyekereg, valszeg a másik gyorsabban fog menni, már van célszerszámom.....

Szia!

Pont én is a hátsó szilentekkel szenvedek! Próbáltam kivenni, de sehogy se megy. Ki akartam venni, mielőtt elmegyek a Unix-ba másikért, de nem ment, elmentem hát másikért. Az eladó erre felvilágosított, hogy azt préssel szokás kivenni meg berakni is. Viszont nagyon érdekelne, hogy te otthoni körülmények között miként oldottad meg a dolgot. Vagy, hogy milyen célszerszámot alkottál. Ilyenekre szoktam adni én is a fejem, ha elmondod, hogy csináltad, lehet megpróbálkozom vele én is!

Előre is köszi a választ!!! :D

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Pont én is a hátsó szilentekkel szenvedek! Próbáltam kivenni, de sehogy se megy. Ki akartam venni, mielőtt elmegyek a Unix-ba másikért, de nem ment, elmentem hát másikért. Az eladó erre felvilágosított, hogy azt préssel szokás kivenni meg berakni is. Viszont nagyon érdekelne, hogy te otthoni körülmények között miként oldottad meg a dolgot. Vagy, hogy milyen célszerszámot alkottál. Ilyenekre szoktam adni én is a fejem, ha elmondod, hogy csináltad, lehet megpróbálkozom vele én is!

Előre is köszi a választ!!! :D

- mint kiderült több méretűvel csinálták, nekem az "általában ez van benne" kategória volt benne(Meyle)

- felemel, bak mind2 oldalra

- kerék le

- 19es kulcs kell meglazítani a szilentet, nekem könnyen lejött

- mivel nem akartam megbontani a féket, ezért lefelé nem igen jáccani vele, mert a gumi fékcső nem engedi

- marad hátrafelé ehhez a kézifékbovdent kiakasztottam a tárcsafékből, akkor enged hátra annyit

- emelővel a kerékagy alatt alátámasztani megemelni, aztán jáccani hátra, hogy a rugó ne menjen szét, de a szilent kijöjjön

- hőlégfúvó, de nem akart kijönni, szóval szétfúrtam apró fecnikre

- vissza(na ez a szopás) menetes szár minél vastagabb innen onnan laposvas(4mm x 90mm) rajta lik 12es, aztán behúzatás és KENÉS, hogy csússzon

- a vége vicces mert túl kell húzatni a tartó részen(kilóg a belső oldalon a szilent), na oda kell egy kb 80mm csődarab(1cm)

- ja szilent irányára figyelj, nem lehet össze-vissza forgatni

- 70Nm meghúzni

nem nekem 4 órába telt, de bénáztam, talán a másik oldal hamarább lesz meg

kb ennyi

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.