Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Csak az a baj hogyha jól tudom a bódécserére nincs hivatalosan lehetőség...max átrakjátok az alvázszámot az anyósülés mellől.

Én a kaszniba rakom a motort :icon1: az már döfi!

Elküldve

GSi rugók tényleg erősebbek a normál Astra rugóknál?

Igen erősebb, és 2cm-el rövidebbek is. De ez csak akkor valós ha gsi-be rakod. Ha egy 1.4esbe akkor azt csak emelni fogja.

Elküldve

Múltkor panaszkodtam itt, hogy sz.r a kocsi úttartása, imbolyog és úszik egyenesben és kanyarban is. Sajnos ez még most is így van, de még a nyáron egy komolyabb műtétre szánom el magam.

Kérdésem, hogy szokott-e ilyen instabilitást okozni maga az első lengőkar illetve annak valamilyen hibája? Különbözik a gsi lengőkar a "simától"? Érdemes kicserélni gsi-re?

Másik: ha gsi kormányművet akarok betenni akkor kell-e hozzá más is, pl szervopumpa, vastagabb csövek ilyesmik? Vagy az mind ugyanaz?

Ezeken kívül komplett poliuretán szilentkészletet és gömbfejcseréket tervezek.

Ha ez sem oldja meg akkor felgyújtom! :mean:

Elküldve

Múltkor panaszkodtam itt, hogy sz.r a kocsi úttartása, imbolyog és úszik egyenesben és kanyarban is. Sajnos ez még most is így van, de még a nyáron egy komolyabb műtétre szánom el magam.

Kérdésem, hogy szokott-e ilyen instabilitást okozni maga az első lengőkar illetve annak valamilyen hibája? Különbözik a gsi lengőkar a "simától"? Érdemes kicserélni gsi-re?

Másik: ha gsi kormányművet akarok betenni akkor kell-e hozzá más is, pl szervopumpa, vastagabb csövek ilyesmik? Vagy az mind ugyanaz?

Ezeken kívül komplett poliuretán szilentkészletet és gömbfejcseréket tervezek.

Ha ez sem oldja meg akkor felgyújtom! :mean:

Igazából a belevaló talpassal, összekötővel, gömbfejjel is jónak kellene lennie..nekem még az eredeti talpasaim vannak 260 ezer kilóméter óta, de egyenesen megy...ott valami beállítás gond lsez. kerékösszetartás pölö.

Elküldve

Igazából a belevaló talpassal, összekötővel, gömbfejjel is jónak kellene lennie..nekem még az eredeti talpasaim vannak 260 ezer kilóméter óta, de egyenesen megy...ott valami beállítás gond lsez. kerékösszetartás pölö.

Az a baj, hogy már többször állították, több helyen is. És nem lett jobb... Na de nem kezdek, bele újra. :D

A lényeg, hogy a kormánymű és ha kell, akkor a lengőkarok is mennek. (Meg a szilentek, gömbfejek.) Ezért kérdeztem az előbbieket.

Elküldve

Az a baj, hogy már többször állították, több helyen is. És nem lett jobb... Na de nem kezdek, bele újra. :D

A lényeg, hogy a kormánymű és ha kell, akkor a lengőkarok is mennek. (Meg a szilentek, gömbfejek.) Ezért kérdeztem az előbbieket.

A vaterán szokott lenni szerelt lengőkat szilentekkel talpassal, én olyant vennék ha cserét terveznék.

http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_felszereles_szemelygepkocsi/eroatviteli_alkatresz/futomu_felfuggesztes/opel_astra_f_vectra_a_elso_ket_lengokar_komplett_1599511493.html

Elküldve

Hátsó rugókat cserélnék egy sedánon. Ehhez persze ki kell venni a hátsó teleszkópokat amiket egy darab anya tart a helyén. Ezt kell kilazítani viszont vele együtt a menetes rész is elforog amin rajta van. a menetes rész végén van egy kis, szögletes rész erre kéne ráfogni valamivel, de sok probálkozás ellenére sem találtam megfelelő célszerszámot hozzá. Van valakinek ötlete, hogy mivel lehetne ezt megoldani?

Elküldve

Hátsó rugókat cserélnék egy sedánon. Ehhez persze ki kell venni a hátsó teleszkópokat amiket egy darab anya tart a helyén. Ezt kell kilazítani viszont vele együtt a menetes rész is elforog amin rajta van. a menetes rész végén van egy kis, szögletes rész erre kéne ráfogni valamivel, de sok probálkozás ellenére sem találtam megfelelő célszerszámot hozzá. Van valakinek ötlete, hogy mivel lehetne ezt megoldani?

Franciakulcs jó szokott lenni hozzá. Ha annyira rá van rohadva, akkor a teló szárát szokták megfogni, van már spec. fogó ami nem sérti meg, de csőfogó alulemezzel is megteszi. ;)

... és miért nem alul veszed ki a csavarokat? :rolleyes: Arra 2-3-at ráütsz kalapáccsal, alulról befújod csavarlazítóval és már jön is ki. :)

Elküldve

Hátsó rugókat cserélnék egy sedánon. Ehhez persze ki kell venni a hátsó teleszkópokat amiket egy darab anya tart a helyén. Ezt kell kilazítani viszont vele együtt a menetes rész is elforog amin rajta van. a menetes rész végén van egy kis, szögletes rész erre kéne ráfogni valamivel, de sok probálkozás ellenére sem találtam megfelelő célszerszámot hozzá. Van valakinek ötlete, hogy mivel lehetne ezt megoldani?

Ahogy elöttem is írták alul szedd ki azt az egy csavart és kösz!Kiveszed és le fog bukni a hátsó híd és ki tudod venni a rugót!Visszafele meg megemeled a hidat egy kicsit csavar visszadug meghúz és kész! :)

Fönt szerintem próbáld meg visszahúzni az anyát!

Elküldve

Ha az autó eszi a gumi belső felét azzal mit lehet kezdeni?

Futóműveshez elvinni. Kerékösszetartást kell állítani. Alapvetően amúgy is befele dől 5 fokot az első kerekek, de az kopásként látszódik.

Elküldve

Futóműveshez elvinni. Kerékösszetartást kell állítani. Alapvetően amúgy is befele dől 5 fokot az első kerekek, de az kopásként látszódik.

Voltam már. Kicsit állított rajt összefele. De mintha még mindig rágná kicsit.

Elküldve

Futóműveshez elvinni. Kerékösszetartást kell állítani. Alapvetően amúgy is befele dől 5 fokot az első kerekek, de az kopásként látszódik.

Az azért durva lenne, 1.5 fok a max megengedett kerékdőlés, nekem a bal első a maga majd' 3 fokos dőlésével már jócskán tűrésen kívül van.

Elküldve

Voltam már. Kicsit állított rajt összefele. De mintha még mindig rágná kicsit.

Lengökar szilentek milyen állapotban vannak?

Azok is okozhatnak gumikopást, nekem is a belsö fele kopott, és csere után tudták rendesen belöni a futóművet.

Elküldve

Ha az autó eszi a gumi belső felét azzal mit lehet kezdeni?

Ültetve van? Mert akkor semmit. Legalábbis nekem futóműállításon ezt mondták. Kerékösszetartás tökéletes, de a dőlés nekem mind2 oldalon több mint 2fok. Üdv!

Elküldve

Ültetve van? Mert akkor semmit. Legalábbis nekem futóműállításon ezt mondták. Kerékösszetartás tökéletes, de a dőlés nekem mind2 oldalon több mint 2fok. Üdv!

Egyértelmű. Ha a kasztni lejjebb kerül, akkor megszűnnek az állítási lehetőségek :lol: :D :lol: A futóműállításon azt szokták mondani, hogy ültetett autóval ők nem foglalkoznak, nem azt hogy nem lehet beállítani. :rolleyes:

Elküldve

Egyértelmű. Ha a kasztni lejjebb kerül, akkor megszűnnek az állítási lehetőségek :lol: :D :lol: A futóműállításon azt szokták mondani, hogy ültetett autóval ők nem foglalkoznak, nem azt hogy nem lehet beállítani. :rolleyes:

Akkor én örülhetek, mert udvariasan közölték a futóműbeállítás után, hogy "az esztétikának ezek a hátrányai, letolathatsz végeztünk, további jó útat!" :D :D

De most már nem áll balra a kormány, és közben nem húz jobbra :D

Elküldve

Ha az autó eszi a gumi belső felét azzal mit lehet kezdeni?

Futóműveshez elvinni. Kerékösszetartást kell állítani. Alapvetően amúgy is befele dől 5 fokot az első kerekek, de az kopásként látszódik.

Nekem tavaly nyár végén beállították a futóművet, mégis a jobb első téli gumin a belső szélen kopás van...

Nem húz most sem semerre... :o

Lehet, hogy a gólyalábbal van gond...a jobb oldali elég sokat kap... :(

Elküldve

Az azért durva lenne, 1.5 fok a max megengedett kerékdőlés, nekem a bal első a maga majd' 3 fokos dőlésével már jócskán tűrésen kívül van.

Oplá. :D Vajh miért emlékeztem 5 fokra? :D

Elküldve

Lengökar szilentek milyen állapotban vannak?

Azok is okozhatnak gumikopást, nekem is a belsö fele kopott, és csere után tudták rendesen belöni a futóművet.

Kb 1 évesek lehetnek. Mind a 4 cserélve lett.

Ültetve van? Mert akkor semmit. Legalábbis nekem futóműállításon ezt mondták. Kerékösszetartás tökéletes, de a dőlés nekem mind2 oldalon több mint 2fok. Üdv!

Nincs.

Elküldve

Sziasztok!

Egy ideje egyre erősődő kottyanást/koppanást érzek a jobb első futómű felől. Ha erősen hintáztatom a kocsi orrát akkor fémesen kopog is valami.

Kisebb gördöket nem nagyon nyel el a futómű, de fekvőrendőrnél pl. szisszen rendesen a teleszkóp. Kanyarban olyan, mintha kicsit mászna a kerék, illetve billegős lett a kocsi orra.

Két hónapja műszakikor cserélve lett a lengőkarban mind a két szilent plusz a gömbfej, a teleszkóp 1 éves, a rugó nincs eltörve, a kormánygömbfej 2 hónapos, a stabrúd bekötők fél évesek.

Maradt a toronycsapágy? Vagy mi lehet?

Elküldve

Sziasztok!

Egy ideje egyre erősődő kottyanást/koppanást érzek a jobb első futómű felől. Ha erősen hintáztatom a kocsi orrát akkor fémesen kopog is valami.

Kisebb gördöket nem nagyon nyel el a futómű, de fekvőrendőrnél pl. szisszen rendesen a teleszkóp. Kanyarban olyan, mintha kicsit mászna a kerék, illetve billegős lett a kocsi orra.

Két hónapja műszakikor cserélve lett a lengőkarban mind a két szilent plusz a gömbfej, a teleszkóp 1 éves, a rugó nincs eltörve, a kormánygömbfej 2 hónapos, a stabrúd bekötők fél évesek.

Maradt a toronycsapágy? Vagy mi lehet?

toronycsapágytól nem fog kotyogni meg billegni semmi, csak randa ropogó hangja lesz, kormány kitekerés közben.
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.