pszilaj Elküldve Május17, 2012 Megoszt Elküldve Május17, 2012 Üdv! Lenne egy kérdésem... Vectra A rugói passzolnak az F Astrába? Szerintem igen. Én egy Vectra A GT rugóit akartam megszerezni, de sajna nem volt meg már a srácnak...kidobták... :( Link to comment Megosztás: More sharing options...
jocotds Elküldve Május17, 2012 Megoszt Elküldve Május17, 2012 Szerintem igen. Én egy Vectra A GT rugóit akartam megszerezni, de sajna nem volt meg már a srácnak...kidobták... :( Köszi... :icon1: Az érdekelne igazán, hogy építette-e már be valaki? Kell-e fúrni faragni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Május17, 2012 Megoszt Elküldve Május17, 2012 Köszi... :icon1: Az érdekelne igazán, hogy építette-e már be valaki? Kell-e fúrni faragni? Szoktak A Vectra hátsó hidat egy az egyben átrakni Astra alá...talán 1-2 centivel szélesebb, de az nem vészes... Ebből gondolom, hogy szinte ugyanaz... :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
vw1300 Elküldve Május17, 2012 Megoszt Elküldve Május17, 2012 És G-Astra hátsó hídat be lehet tenni? Link to comment Megosztás: More sharing options...
kisp113 Elküldve Május18, 2012 Megoszt Elküldve Május18, 2012 Nem vagyok otthon omegában, de nekem az astra caravan olyan, hogy a hátsó rugótányérok fölött, van egy távtartó pukli, a tányér, és a nyúlvány között. Na ez szokott elrohadni, és összeroppanni, ilyenkor pedig a tányér fölfekszik közvetlen a nyúlványra. Astránál ez olyan 1,5-2 centi körül van, nézd meg hogy a rugótányérok a helyükön vannak -e, illetve egyformán állnak -e. Sziasztok! Beirom azert a sztori veget is, hogy legyen tanulsag. Hatul minden rendben volt:) Elol viszont aszimmetrikusak a V6 omegak rugoi es fel voltak cserelve. A korabban belinkelt Szivak mester muhelyeben oldottak meg a dolgot eleg hamar es profin, meg egy kicsit emeltek is a magassagon keresemre. Link to comment Megosztás: More sharing options...
edem91 Elküldve Május24, 2012 Megoszt Elküldve Május24, 2012 Hali! 1.4-es F Astrába szeretnék ültetőrugót tenni. A gyártó szerint elől 60 mm-t ültet a rugó. Ez így szép és jó, de ez vonatkozik mind az 1.4-es, mind a 2.0-es Astrára. Gondolom ha a 2000-es 60mm-t ül, akkor az 1.4-es nem fog annyit lentebb menni, a kisebb súly miatt. A kérdésem az lenne, hogy mégis mennyi lehet ilyen esetben az eltérés? Tapasztalat valakinek? Link to comment Megosztás: More sharing options...
dani89rk Elküldve Május25, 2012 Megoszt Elküldve Május25, 2012 Dáwid és J0hnny köszönöm a tanácsot! Megjött a rugópáros a már elhangzott sziváktól, igaz még rendesen terhelni nem volt szerencsém, de közepes (másnak már pfúú de nagyon) megvolt. És tetszik, szépen mozog és kiemeli a fenekét ahogy fiatalkorában tette :) Szóval én is csak ajánlani tudom! Felhívtam elsírtam panaszom, mondta hogy nem szívesen így hogy nem látja az autót, de mondtam hogy nem tudok felmenni csak ezért Pestre, és 1-2-re megegyeztünk hogy küld a kérésemnek megfelelőt. Így is lett 15-be volt postával egyben. (Nem újan kovácsolt, hanem valamiből valót edzette meg, és festette (igaz a festés nem az igazi, de úgyse látszik)) ((Így van egy benzines rugóm ha érdekel valakit, apróba is feltettem)) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Május25, 2012 Megoszt Elküldve Május25, 2012 Dáwid és J0hnny köszönöm a tanácsot! Megjött a rugópáros a már elhangzott sziváktól, igaz még rendesen terhelni nem volt szerencsém, de közepes (másnak már pfúú de nagyon) megvolt. És tetszik, szépen mozog és kiemeli a fenekét ahogy fiatalkorában tette :) Szóval én is csak ajánlani tudom! Felhívtam elsírtam panaszom, mondta hogy nem szívesen így hogy nem látja az autót, de mondtam hogy nem tudok felmenni csak ezért Pestre, és 1-2-re megegyeztünk hogy küld a kérésemnek megfelelőt. Így is lett 15-be volt postával egyben. (Nem újan kovácsolt, hanem valamiből valót edzette meg, és festette (igaz a festés nem az igazi, de úgyse látszik)) ((Így van egy benzines rugóm ha érdekel valakit, apróba is feltettem)) Nah, örülök, hogy tetszik. Én mindig meg voltam velük elégedve, azért mertem ajánlani. Egészen más úgy menni az autóval megpakolva, hogy nem húzza a s.ggét a földön :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Fabrikátor Elküldve Május30, 2012 Megoszt Elküldve Május30, 2012 Nekem az a kérdésem lenne hogy hol lehet a hátsó spirál rugó és a rugótányér közötti gumit beszerezni mert már kezdek beleőrülni a keresésbe! Link to comment Megosztás: More sharing options...
megadave Elküldve Május30, 2012 Megoszt Elküldve Május30, 2012 Nekem az a kérdésem lenne hogy hol lehet a hátsó spirál rugó és a rugótányér közötti gumit beszerezni mert már kezdek beleőrülni a keresésbe! A lap tetején hirdető bótban voltál már? :huh: Mert ha ott sincs, akkor nem is létezik. Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május31, 2012 Megoszt Elküldve Május31, 2012 A lap tetején hirdető bótban voltál már? :huh: Mert ha ott sincs, akkor nem is létezik. Én is kerestem de még sehol nem találtam eddíg csak gyárit tudtak volna hozatni 6ezer/darab. Link to comment Megosztás: More sharing options...
megadave Elküldve Június3, 2012 Megoszt Elküldve Június3, 2012 Sziasztok! :) 1992-es 1.8i Caravan F Astrához keresek lengéscsillapítókat.... De akatt egy kis próblémám.... Miközben keresgéltem a neten találtam több félét, ezzel ugyebár nincs is semmi probléma, de olyanokat találtam, hogy az egyik fajta első lengéscsillapítón van rugótányér a másikon pedig nincs, pedig ennél a típusnál az elsőlengéscsillapítón van rajta a rugótányér hogy van ez? vagy mi is van...? Kérlek titeket segítsetek nekem.... Köszönöm Szépen.... :) Magán a lengéscsillapítón nincs semmi. Így néz ki: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gergőőő Elküldve Június3, 2012 Megoszt Elküldve Június3, 2012 A lengéscsillapítót belehelyezed a gólyalábba és egy csavarral leszorítod amit mellékelnek a lengéscsillapítóhoz, nem tudod leszedni a rugótányért és nem is kell... Ha gyári rugód van akkor mindenképp szerezz be rugóösszehúzót mert szétrepül ha nem azzal szeded szét. (tapasztalat xD ) Link to comment Megosztás: More sharing options...
megadave Elküldve Június3, 2012 Megoszt Elküldve Június3, 2012 Köszönöm szépen... és akkor ennyi lenne az egész kiveszem a régi lengéscsillapítót és bele rakom az újjat?.... :) Lényegében igen, de azért ez egy komolyabb műtét. Nem tudom mennyi tapasztalatod van, de nem árt felkészülni. Ja meg utána illik futóműállítást csinálni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ZsolsZ Elküldve Június3, 2012 Megoszt Elküldve Június3, 2012 A lengéscsillapítót belehelyezed a gólyalábba és egy csavarral leszorítod amit mellékelnek a lengéscsillapítóhoz, nem tudod leszedni a rugótányért és nem is kell... Ha gyári rugód van akkor mindenképp szerezz be rugóösszehúzót mert szétrepül ha nem azzal szeded szét. (tapasztalat xD ) ŐŐŐ azegy durvabrutál dolog tud lenni,, visz mindent mint a piros hetes.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
ZsolsZ Elküldve Június3, 2012 Megoszt Elküldve Június3, 2012 Így nézz ki? akkor ezek szerint a rugótányért le lehet szedni a régiről és csak átt kell szerelni erre? Ha igen akkor azt hogy kell? Köszike.... :) A rugótányéros kép általában csak illusztráció. Le kell venni a kereket, bakolni az autót, kerékagycsavart is le kell venni, féknyerget levenni, lekötni minden gömbfejet(némelyiket csak kitekert kormánynál lehet ezért jobb ha megemeled az egész autó elejét), lengőkart is le kell kötni, felül a motortérben a toronycsapágy szilentet is ki kell csavarozni, majd amikor kinnt van a gólyaláb, rugóösszehúzóval összenyomni a rugót, levenni a toronyszilentet a toronycsapágyat a műanyag harangot. 1 nagy csavar tartja a lengécsillapítót a gólyalábban. Visszafele ugyanígy. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gergőőő Elküldve Június4, 2012 Megoszt Elküldve Június4, 2012 Ez mind pont így van ahogy ZsolsZ kollega leírta, annyit fűznék csak hozzá, én 3x futottam neki ennek a futómű szétszedésnek. Első körben rugót cseréltem mert eltört az egyik első, semmi probléma nem volt vele kb 3 óra alatt sikerült szétütni a 2-2 gömbfejet mert kicsit összegyógyult 10 éves korára... Második alkalommal lengéscsillapítót cseréltem mert milyen jó, ha KONI figyel a biztonságomra akkor sem volt túl nagy para. Viszont akkor sikerült annyira rendesen meghúzni a gömbfejek csavarját, hogy 3-ik alkalommal 5 óra alatt sem sikerült szétszednem célszerszám és roncsolás nélkül. Ezzel csak arra akartam rávilágítani, hogy lehet nehezebb dolgod lesz mint gondoltad. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
dani89rk Elküldve Június4, 2012 Megoszt Elküldve Június4, 2012 Nekem 15 volt mikor cserélni kellett a rugót mert eltörött és egyúttal kapott másik csillapítót is. Akkor még nem sok mindent cseréltem magam az autón, mára már a fékeket, hátsó lengéscsillapítót, hátsó rugókat, kéziféket, olajcserét, szelepfedél tömítés,fűtő ventillátort, stb. megcsinálok. De az első rugót/lengéscsillapítót nem csinálnám még ma sem! Ha nem tudod rendesen megemelni az autót, vacakul fogsz hozzáférni. Ha még nem is volt szétszedve, akkor aztán a lengőkarba begyógyult kormányrúd végét operálhatod egy ideig... A rugóösszehúzó nélkül esélytelen, mint írták is. Rugóösszehúzót villáskulccsal szép móka lesz, (saját tapasztalat, először azzal akartam a hátsó rugót cserélni...) Szóval nekem szerelő, minden szerszámmal légkulccsal együtt, több mint 2 óra alatt végzett vele! (Igaz akkor még rá volt rohadva a kerék is, ahogy vettem. Persze azóta már nincs.) Link to comment Megosztás: More sharing options...
dani89rk Elküldve Június4, 2012 Megoszt Elküldve Június4, 2012 Nekem 15 éves volt az autó, mikor cserélni kellett a rugót mert eltörött és egyúttal kapott másik csillapítót is. Akkor még nem sok mindent cseréltem magam az autón, mára már a fékeket, hátsó lengéscsillapítót, hátsó rugókat, kéziféket, olajcserét, szelepfedél tömítés, stb. megcsinálok. De az első rugót/lengéscsillapítót nem csinálnám még ma sem! Ha nem tudod rendesen megemelni az autót, vacakul fogsz hozzáférni. Ha még nem is volt szétszedve, akkor aztán a lengőkarba begyógyult kormányrúd végét operálhatod egy ideig... A rugóösszehúzó nélkül esélytelen, mint írták is. Rugóösszehúzót villáskulccsal szép móka lesz, (saját tapasztalat, először azzal akartam a hátsó rugót cserélni...) Szóval nekem szerelő, minden szerszámmal légkulccsal együtt, több mint 2 óra alatt végzett vele! (Igaz akkor még rá volt rohadva a kerék is, ahogy vettem. Persze azóta nincsen már.) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsoltee Elküldve Június4, 2012 Megoszt Elküldve Június4, 2012 Meg tudná valaki esetleg mondani Nekem hogy a hátsó stabrudat, ami benne van a hídban, hogyan kell megmérni hogy milyen átmérőjű? Csak mert a hozzá rendelhető PowerFlex szilentek szerint, 3 fajta van, 15-18-20mm-es. Viszont a stabrúd felső és alsó fele lapított, gondolom azért hogy be tudjon menni a hídba, ezért ott ha megmérem az átmérőjét tolómérővel, az nem ad valós képet róla, ugye? :goofy: Link to comment Megosztás: More sharing options...
stirlitz Elküldve Június4, 2012 Megoszt Elküldve Június4, 2012 Meg tudná valaki esetleg mondani Nekem hogy a hátsó stabrudat, ami benne van a hídban, hogyan kell megmérni hogy milyen átmérőjű? Csak mert a hozzá rendelhető PowerFlex szilentek szerint, 3 fajta van, 15-18-20mm-es. Viszont a stabrúd felső és alsó fele lapított, gondolom azért hogy be tudjon menni a hídba, ezért ott ha megmérem az átmérőjét tolómérővel, az nem ad valós képet róla, ugye? :goofy: ilyen drága cuccoz teszel bele? ráadásul hátra? elsöket már cserélted? én is most akarok cserélni hátul szilentet, de az csak Meyle..... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Június4, 2012 Megoszt Elküldve Június4, 2012 ilyen drága cuccoz teszel bele? ráadásul hátra? elsöket már cserélted? én is most akarok cserélni hátul szilentet, de az csak Meyle..... Abba az autóba, minimum ez való :devlish: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsoltee Elküldve Június4, 2012 Megoszt Elküldve Június4, 2012 Az elsőket már Tápiószecső cserélte, azok már zöld poliuretán szilentek. Hátulra a hídba is megvan a zöld poliuretán, viszont a stabilizátorhoz nincs és 5eFt/db áron gyártanának, viszont el kellene küldenem mintát ( ami ugye csak egy új szilent lehet, a régi használt, összeaszott sz*rt hiába küldeném ) ami viszont már drága lenne, ezért marad a PowerFlex. :) Csak kellene a mérete és rendelném is. :) Szerk.: Ha minden jól megy, kövi hónapban az első stab szilenteket is cserélem keményre. Csak ott még majd trükközök lehet a stabrúddal, mert 20mmes van most benne, de létezik 24es is. :evilgrin: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Június4, 2012 Megoszt Elküldve Június4, 2012 Meg tudná valaki esetleg mondani Nekem hogy a hátsó stabrudat, ami benne van a hídban, hogyan kell megmérni hogy milyen átmérőjű? Csak mert a hozzá rendelhető PowerFlex szilentek szerint, 3 fajta van, 15-18-20mm-es. Viszont a stabrúd felső és alsó fele lapított, gondolom azért hogy be tudjon menni a hídba, ezért ott ha megmérem az átmérőjét tolómérővel, az nem ad valós képet róla, ugye? :goofy: A stabrúd ott van a hátsóhíd "U" alakú részében, hozzá lehet férni. Ha nincs olyan műszer amivel hozzáférsz, akkor papírból gyorsan ki lehet vágni 3 mintát, és amelyik oda illik az a méret. ;) :icon1: (vagy kivenni a rudat) :lurker: :blush: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zsoltee Elküldve Június4, 2012 Megoszt Elküldve Június4, 2012 A stabrúd ott van a hátsóhíd "U" alakú részében, hozzá lehet férni. Ha nincs olyan műszer amivel hozzáférsz, akkor papírból gyorsan ki lehet vágni 3 mintát, és amelyik oda illik az a méret. ;) :icon1: (vagy kivenni a rudat) :lurker: :blush: Ha felemelem a kocsit, tolómérővel meg tudod mérni, nagy nehezen. 20mm-t mérek, de az a lapított fele, vagy nekem az kell? :goofy: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts