Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Sziasztok!

Ha buckás úton megyek, akkor a jobb első kerék felől kottyanást érzek (plusz kopogás is hallható sokszor)

Ha balra kanyarodok közben, akkor erősebben érezni, és főleg akkor van mikor lehuppan a kerék pl egy padkáról.

Egy hónapja, műszakikor cserélve volt mindkét oldalon a trapézgömbfej, plusz a 2-2 lengőkar szilent. A kerékcibálós teszten nem jött ki más kotyogás. A stabrúd bekötők, és a teleszkópok 1 évesek, a rugók nem töröttek, a kormánygömbfejek jók és a kormánymű tengelye sem kotyog.

Toronycsapágy lehet? Vagy micsoda?

Hozzám nullás jobb első teleszkóppal került a kocsi, lehet emiatt valami szétverődött előtte?

Ugyanez a problémám, cseréltem a toronycsapágyakat gumibakkal együtt, a lengéscsillapítókat (monroe) és a lengőkar hátsó szilenteket is. Voltam futómű beállításon, valami nem stimmelt, ezért babráltak vele középen az összekötőnél. Néha hallom roppanni a toroncsapágyat ha tekerem a kormányt, de nem érdekes, viszont balos kanyarban ha pl rossz minőségű úton megyek rendesen kotyog a jobb eleje, gőzöm sincs mi lehet, áprilisban megyek műszakira majd kiderül... Arra van esély hogy a lengéscsillapító kotyog a gólyalábban?

A kipufogó dobom steinmetz dob és valami okos úgy varrta rá a dobra a felfogatást hogy egy irányba mutatnak, ezért egyszer el is hagytam egy gumibakot. Körforgalomban ha izmosan kanyarodok, veri a kasztnit a dob, feszül a motor is erre még ki kell találnom valamit.

De a 2 kopogás nem ugyanaz!! Ha megtudtál valamit kérlek jelezd felém :) Én is igyekszem így tenni!

Link to comment
Megosztás:

Ugyanez a problémám, cseréltem a toronycsapágyakat gumibakkal együtt, a lengéscsillapítókat (monroe) és a lengőkar hátsó szilenteket is. Voltam futómű beállításon, valami nem stimmelt, ezért babráltak vele középen az összekötőnél. Néha hallom roppanni a toroncsapágyat ha tekerem a kormányt, de nem érdekes, viszont balos kanyarban ha pl rossz minőségű úton megyek rendesen kotyog a jobb eleje, gőzöm sincs mi lehet, áprilisban megyek műszakira majd kiderül... Arra van esély hogy a lengéscsillapító kotyog a gólyalábban?

A kipufogó dobom steinmetz dob és valami okos úgy varrta rá a dobra a felfogatást hogy egy irányba mutatnak, ezért egyszer el is hagytam egy gumibakot. Körforgalomban ha izmosan kanyarodok, veri a kasztnit a dob, feszül a motor is erre még ki kell találnom valamit.

De a 2 kopogás nem ugyanaz!! Ha megtudtál valamit kérlek jelezd felém :) Én is igyekszem így tenni!

Akár a fékbetét is kopoghat, ha kicsit lötyög a helyén,.

Nekem 3 éve kopogott valami, de nagyon hangosan. Sokat kerestük mi lehet az. Toronycsapágyat, és telot is ezért cseréltünk. De véletlenül vettük észre, hogy az egyik motortartó bak adta meg magát. A gumi volt meghalva, és a csavar verte a külső házat. Nem volt egyszerű megtalálni, mert a motor elég nehéz vasdarab. De csáposon rángattunk mindent, és véletlenül koppant egyet. :icon11:

Link to comment
Megosztás:

A kocsi hátulja felé zörög-nyikorog valami, ezért csináltam egy tesztet: kidobáltam mindent a kocsi hátuljából és egy segítőm hátul figyelt miközben földúton mentem a kocsival. Az csomagtérajtó nyikorgott, ezt a zár odébbállításával nagyjából megoldottam, viszont a hátsó futóműnél a toronyt fogva kottyanást érezni mindkét oldalon (meg kicsit koppanó hang is van). Álló helyzetben a kocsi hátulját fel-le hintáztatva is elő lehet idézni ugyanezt. A teleszkóp rögzítése kophatott ki? Hogy van megoldva a teló rögzítése? Fentről csak egy gumi tárcsát látni meg egy menetet + anyát.

Link to comment
Megosztás:

A kocsi hátulja felé zörög-nyikorog valami, ezért csináltam egy tesztet: kidobáltam mindent a kocsi hátuljából és egy segítőm hátul figyelt miközben földúton mentem a kocsival. Az csomagtérajtó nyikorgott, ezt a zár odébbállításával nagyjából megoldottam, viszont a hátsó futóműnél a toronyt fogva kottyanást érezni mindkét oldalon (meg kicsit koppanó hang is van). Álló helyzetben a kocsi hátulját fel-le hintáztatva is elő lehet idézni ugyanezt. A teleszkóp rögzítése kophatott ki? Hogy van megoldva a teló rögzítése? Fentről csak egy gumi tárcsát látni meg egy menetet + anyát.

Azt az anyát nézd meg, nem lazult-e le.

Link to comment
Megosztás:

  • 2 weeks later...

Sziasztok. Elso rugokat szeretnék cserélni. Segítségre lenne szükségem. Van valami különleges módszer a szétszedéshez, mit kell lebontani, szétszedési sorrend összerakási sorrend? Megkérem aki cserélte az segítsen, esetleg ha van kép jöhet az is. Elöre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Végre nekiálltam a lengőkar tányér szilent cserének. Valóban meg lehet csinálni rugó összehúzó nélkül mint ahogyan korábban írtátok. Amivel viszont meggyűlt a bajom az a talpas kiszedése. Itt bizony jól jött volna egy gömbcsukló kinyomó. De egy kis oda csorgatott fékolaj és türelem csodákat tett ismét :)

Most itt tartok, hogy az egyik oldalon kint van a lengőkar. Majd melóhelyen préssel kinoymom a régi és be az új szilentet.

A dilemmám csak az, ha már így szétszedtem az állandó 5fok alatti nyekergés vélhető okát a toronyszilentet ill csapágyat is kicseréljem-e. Semmi baja szépen forog a csapágy és a szilent is nagyon egybe van de hidegben mégis valami nyekreg. Nem szeretnék feleslegesen kicserélni dolgokat. Mi nyekereghet még hidegben tekergetett kormánynál előlről?

Link to comment
Megosztás:

Végre nekiálltam a lengőkar tányér szilent cserének. Valóban meg lehet csinálni rugó összehúzó nélkül mint ahogyan korábban írtátok. Amivel viszont meggyűlt a bajom az a talpas kiszedése. Itt bizony jól jött volna egy gömbcsukló kinyomó. De egy kis oda csorgatott fékolaj és türelem csodákat tett ismét :)

Most itt tartok, hogy az egyik oldalon kint van a lengőkar. Majd melóhelyen préssel kinoymom a régi és be az új szilentet.

A dilemmám csak az, ha már így szétszedtem az állandó 5fok alatti nyekergés vélhető okát a toronyszilentet ill csapágyat is kicseréljem-e. Semmi baja szépen forog a csapágy és a szilent is nagyon egybe van de hidegben mégis valami nyekreg. Nem szeretnék feleslegesen kicserélni dolgokat. Mi nyekereghet még hidegben tekergetett kormánynál előlről?

A csapágy filléres áru, ha már ott vagy, érdemes. A szilent már húzósabb.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Caravanba nem tudjátok mivel lehetne helyrehozni, hogy fennebb emelje a hátsó felét?

Eredeti rugók voltak benne, egy majom szerelő hatására kidobtam belőle, mert egyiken el volt törve a legutolsó kis karika, pedig nagyon szépen tartotta magát.

Bontóba választottunk másabbat, "hű ez lesz a jó, nézd mennyivel vastagabb az anyaga is már". Betettük leült mint a pitcha a bilire, az már nem is téma h 2 hónap mulva felébe van törve, csak ne dobtam volna el a régieket, bocsánatot kérnék tőlük :(

Milyen méretei kellene legyenek a rugónak?

Mit lehet helyette tenni, az új ki van zárva, bontottat Astra Caravanból most per pill nem találok:(

Előre is köszi a segítséget

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Caravanba nem tudjátok mivel lehetne helyrehozni, hogy fennebb emelje a hátsó felét?

Eredeti rugók voltak benne, egy majom szerelő hatására kidobtam belőle, mert egyiken el volt törve a legutolsó kis karika, pedig nagyon szépen tartotta magát.

Bontóba választottunk másabbat, "hű ez lesz a jó, nézd mennyivel vastagabb az anyaga is már". Betettük leült mint a pitcha a bilire, az már nem is téma h 2 hónap mulva felébe van törve, csak ne dobtam volna el a régieket, bocsánatot kérnék tőlük :(

Milyen méretei kellene legyenek a rugónak?

Mit lehet helyette tenni, az új ki van zárva, bontottat Astra Caravanból most per pill nem találok:(

Előre is köszi a segítséget

Hát igazából tudtommal csak a caravan rugó jó bele, én is keresgéltem egy darabig amíg találtam bontottan.

Link to comment
Megosztás:

Hát igazából tudtommal csak a caravan rugó jó bele, én is keresgéltem egy darabig amíg találtam bontottan.

Valahol olvastam hogy talán E30-as BMW vagy A Vectra vagy esetleg ha sokat szállitok Omega rugó is jó bele, de nem megbízható források...

Esetleg meg tudnád mondani bontottról honnan látod a minőségét? Már egyszer megjártam s fosok a bontott bazártól :(

Link to comment
Megosztás:

Valahol olvastam hogy talán E30-as BMW vagy A Vectra vagy esetleg ha sokat szállitok Omega rugó is jó bele, de nem megbízható források...

Esetleg meg tudnád mondani bontottról honnan látod a minőségét? Már egyszer megjártam s fosok a bontott bazártól :(

Hát igazából akkor itt Győrben csak egy pár volt tehát nem nagyon néztem milyen, de úgy néz ki jó, bár ugye pakolva ül a feneke....

Link to comment
Megosztás:

Hát igazából akkor itt Győrben csak egy pár volt tehát nem nagyon néztem milyen, de úgy néz ki jó, bár ugye pakolva ül a feneke....

Pakolva az normális hogy picit megül, de nekem üresen is olyan mint a leharcolt malachordók :( átb@asztam nagyon magam azzal a cserével

Link to comment
Megosztás:

Pakolva az normális hogy picit megül, de nekem üresen is olyan mint a leharcolt malachordók :( átb@asztam nagyon magam azzal a cserével

Én pár hónapja kerestem hátsó rugót, akkor azt ajánlotta egy ismerősöm, hogy azt figyeljem, hogy nem volt-e összeülve a rugó, ezt látod is rajta mert leveri a festéket körben. A magasságát szintén érdemes összehasonlítani a gyári értékkel.

Link to comment
Megosztás:

Én pár hónapja kerestem hátsó rugót, akkor azt ajánlotta egy ismerősöm, hogy azt figyeljem, hogy nem volt-e összeülve a rugó, ezt látod is rajta mert leveri a festéket körben. A magasságát szintén érdemes összehasonlítani a gyári értékkel.

Lehet nem mondasz hülyeséget, felemeltem s csupa rozsda a két jelenlegi csücsülő bontott rugó... Köszi az infót

Link to comment
Megosztás:

Egyébként mire vagy kiváncsi pontosan? Mit akarsz széttépni? :)

Megtaláltam... szerencsére kinyomtattam anno így ha a fórumon nem is, de a papírjaim között megtaláltam. Tányérszilentnél 100Nm+60° első szilentnél 170Nm, talpas 70Nm. Akna híján az első szilentnél nem fért oda a nyomatékkulcs íny azt bikából meghúztam a rövid crova szárral és kész.

A csapágy filléres áru, ha már ott vagy, érdemes. A szilent már húzósabb.

Hát ott voltam, de nem cseréltem :( mert eddig mindegyik futóműves azt mondta a toronycsapágynak semmi baja. eddig csak 5°C alatt nyekergett. Most hogy megkapta az új tányérszilentet (merevebb teli szilentet), most nyekereg már 15 fokban is :(

Szerintem a csapágyamnak semmi baja inkább a szilentek keményedhettek ki, bár repedésnek semmi nyoma. Na mindegy egyenlőre az áprilisi műszakira így marad, majd a nyáron talán cserélem.

Most nagyobb bajom hogy a tavaj nyár végén felrakott új hátsó bosal dobom megadta magát. Nem lyukad, de valamiért a bemenő cső belül a bobban elengedte magát így gyakorlatilag hintázik amennyit a elülső lemez enged... de ez már nem ide tartozik...

Link to comment
Megosztás:

Megtaláltam... szerencsére kinyomtattam anno így ha a fórumon nem is, de a papírjaim között megtaláltam. Tányérszilentnél 100Nm+60° első szilentnél 170Nm, talpas 70Nm. Akna híján az első szilentnél nem fért oda a nyomatékkulcs íny azt bikából meghúztam a rövid crova szárral és kész.

Hát ott voltam, de nem cseréltem :( mert eddig mindegyik futóműves azt mondta a toronycsapágynak semmi baja. eddig csak 5°C alatt nyekergett. Most hogy megkapta az új tányérszilentet (merevebb teli szilentet), most nyekereg már 15 fokban is :(

Szerintem a csapágyamnak semmi baja inkább a szilentek keményedhettek ki, bár repedésnek semmi nyoma. Na mindegy egyenlőre az áprilisi műszakira így marad, majd a nyáron talán cserélem.

Most nagyobb bajom hogy a tavaj nyár végén felrakott új hátsó bosal dobom megadta magát. Nem lyukad, de valamiért a bemenő cső belül a bobban elengedte magát így gyakorlatilag hintázik amennyit a elülső lemez enged... de ez már nem ide tartozik...

Nem a rúgod ugrik egyet az ágyon? Illetve a Rugóágy nyekereg, ahogy mozog kanyarodás közben?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.