Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
A nyári gumikkal is húz, az Opel márkaszervízben is azzal kezdték, hogy tettek rá négy másik kereket, de semmi.

A fék nem fog, azt már néztem.

A kerékcsapágy pedig cserélve lett a gólyalábbal.

Toronycsapágy lógása is okozhat ilyen problémát szerintem.

Elküldve

sziasztok!

Ma reggel vettem észre, hogy a képen bejelölt részen ( ttp://kepfeltoltes.hu/view/111120/astraff_www.kepfeltoltes.hu_.jpg ) ki van szakadva, és kb 5-10cm-rel magasabban van, mint a másik oldalon. Vezetés közben nem igazán érezni, inkább csak rosszabb úton, bukkanókon hallani koppanó hangokat. Sajnos nem igazán értek az autószereléshez, szerintetek mit kell majd cserélni?

http://kepfeltoltes.hu/view/111120/astraff...ltoltes.hu_.jpg

Elküldve
sziasztok!

Ma reggel vettem észre, hogy a képen bejelölt részen ( ttp://kepfeltoltes.hu/view/111120/astraff_www.kepfeltoltes.hu_.jpg ) ki van szakadva, és kb 5-10cm-rel magasabban van, mint a másik oldalon. Vezetés közben nem igazán érezni, inkább csak rosszabb úton, bukkanókon hallani koppanó hangokat. Sajnos nem igazán értek az autószereléshez, szerintetek mit kell majd cserélni?

http://kepfeltoltes.hu/view/111120/astraff...ltoltes.hu_.jpg

Hát, ha ki van szakadva és feljebb van mint a másik, akkor a tornyodat kell megcsináltatnod egy karosszériással, mert nagy valószínűséggel elrohadt annyira, hogy kiszakadt belőle a toronycsapágy. Láttam már hasonlót, régen. :S

Elküldve
Hát, ha ki van szakadva és feljebb van mint a másik, akkor a tornyodat kell megcsináltatnod egy karosszériással, mert nagy valószínűséggel elrohadt annyira, hogy kiszakadt belőle a toronycsapágy. Láttam már hasonlót, régen. :S

megnéztem jobban, úgyvan ahogy mondtad el van rohadva és átszakadt. nagyságrendileg ez mennyibe kerül? Elég úgymond a "lukat betömni" vagy cserélni kell mást is?

Elküldve
megnéztem jobban, úgyvan ahogy mondtad el van rohadva és átszakadt. nagyságrendileg ez mennyibe kerül? Elég úgymond a "lukat betömni" vagy cserélni kell mást is?

Ez a torony állapotától függ, meg a kasztnistól aki csinálja. Kb árat sem tudok mondani, el kell menni egy kasztnishoz és ajánlatot kérni rá. Utána tudsz osztani és szorozni. :lol:

Elküldve
Sziasztok

A héten meghegesztették az autómon a hátsó váznyúlványt mert a rugótányér alatt el volt rohadva és a rugótányér be volt süppedve. Miután elhoztam az autót, alánéztem és megdöbbenve tapasztaltam hogy valami nagyon nincs rendben, mert a rugó nem úgy áll ahogy a másik oldalon. A felső rugótányért nem jó helyre hegesztették, szerintem legalább 2 cm-rel odébb van mint kéne. Emiatt a rugó nem fekszik fel teljesen, és az alsó és a felső gumi ütköző sincs függőlegesen egy vonalban. Megpróbálok beszúrni egy pár képet, amelyeken látszanak az egyik oldali eredeti és a másik oldali hegesztett rugók.

http://pics.coldline.hu/pics/381357-20111113-UZV9kc.jpg

http://pics.coldline.hu/pics/381358-20111113-Drj3Oq.jpg

http://pics.coldline.hu/pics/381367-20111113-fxsAC8.jpg

http://pics.coldline.hu/pics/381368-20111113-pv1orp.jpg

http://pics.coldline.hu/pics/381360-20111113-5kmgyw.jpg

http://pics.coldline.hu/pics/381361-20111113-RqZwtK.jpg

Nagyon zavar hogy ilyen szarul csinálták meg. Szerintetek befolyásol ez valamit az autó viselkedésében, működésében. Befolyásolja-e a rugó vagy a futómű élettartamát. Vigyem vissza, vágassam szét és hegesztessem újra? Ezek után nem bízom bennük, nem tudom hogy meg tudják-e normálisan csinálni. Kérlek adjatok tanácsot.

Segítségeteket előre is köszönöm.

Hát ez elég szarul néz ki. Én tuti visszavinném. Kérdés persz mi okoz nagyobb kárt ha szétbarmolják és újraheggesztik vagy ha így marad.

Ami elsőre látszik, hogy ha pl megpakolod vagy lekoppan akkor a gumibakok nem találnak egymásra így jobban összeül a futómű azon oldala. Kérdés, hogy pl a gátló mit tolerál. Másik hogy így a rugó biztosan jobban igénybe van véve így akár egy rugótörés is habarabb bekövetkezhet (bár a törés inkább caravanoknál jellemző)

Elküldve

Sziasztok!

Hétfőn kerül beépítésre a szervó a kocsiba! Egyik csövem el van repedve! Van helyette másik csak nem éppen ugyan olyan! Honnan tom meg hogy olajálló -e ?

Elküldve
Sziasztok!

Hétfőn kerül beépítésre a szervó a kocsiba! Egyik csövem el van repedve! Van helyette másik csak nem éppen ugyan olyan! Honnan tom meg hogy olajálló -e ?

Általábnan rávan írva a csőre.

Elküldve
NBR-PVC/BR vagy CR/BR

Egyébként ez gyári tömlő?

Igen! GM

ez mind a kettő jelzés azt jelenti hogy olajálló? Szervó csővet akarom kicserélni az egyik részét

Elküldve

Lenne egy keresztkérdésem. ;)

Két évvel ezelőtt a lengéscsillapító mérés eredményei:

Bal: 63,6 Jobb: 57,7 Eltérés: 9,3

Bal: 54,0 Jobb: 37,6 Eltérés: 30,3

Idén:

Bal: 62,2 Jobb: 63,9 Eltérés: 2,7

Bal: 50,2 Jobb: 41,0 Eltérés: 18,3

Ez hogy lehet? :) Vagy csak én értem félre, hogy ha minél több a megmaradó talperő érték százaléka, akkor annál rosszabb? Mert ez azért jelentős változás. Én már temettem a futóművet a műszakira, hogy kb új autót kell vennem, erre simán megfelel. :lol:

Elküldve
Lenne egy keresztkérdésem. ;)

Két évvel ezelőtt a lengéscsillapító mérés eredményei:

Bal: 63,6 Jobb: 57,7 Eltérés: 9,3

Bal: 54,0 Jobb: 37,6 Eltérés: 30,3

Idén:

Bal: 62,2 Jobb: 63,9 Eltérés: 2,7

Bal: 50,2 Jobb: 41,0 Eltérés: 18,3

Ez hogy lehet? :) Vagy csak én értem félre, hogy ha minél több a megmaradó talperő érték százaléka, akkor annál rosszabb? Mert ez azért jelentős változás. Én már temettem a futóművet a műszakira, hogy kb új autót kell vennem, erre simán megfelel. :lol:

Javul a jobb oldal. :)

Aránylag rossz lengéscsillapítóval is el lehet menni műszakira, csak a guminyomást kell lejjebb venni. :P

Itt egy kis leírás. :lol: (23.old.)

Elküldve
Javul a jobb oldal. ;)

Aránylag rossz lengéscsillapítóval is el lehet menni műszakira, csak a guminyomást kell lejjebb venni. :P

Itt egy kis leírás. :lol: (23.old.)

Értem, köszi! :)

Tehát ezek szerint a jobb hátsó már nem gyenge, hanem megfelelő. :) Érdekes, hogy javult az állapot, de a bal oldalon némi gyengülés mérhető. :lol:

Elküldve
Lenne egy keresztkérdésem. ;)

Két évvel ezelőtt a lengéscsillapító mérés eredményei:

Bal: 63,6 Jobb: 57,7 Eltérés: 9,3

Bal: 54,0 Jobb: 37,6 Eltérés: 30,3

Idén:

Bal: 62,2 Jobb: 63,9 Eltérés: 2,7

Bal: 50,2 Jobb: 41,0 Eltérés: 18,3

Ez hogy lehet? :) Vagy csak én értem félre, hogy ha minél több a megmaradó talperő érték százaléka, akkor annál rosszabb? Mert ez azért jelentős változás. Én már temettem a futóművet a műszakira, hogy kb új autót kell vennem, erre simán megfelel. :lol:

Ugyanazaon a mérőpadon mérték?

Elküldve
Megmaradó talperő érték %-ban. :lol:

Nekem ezt mérték:

B:83 J:81 E:2

B:63 J:67 E:6

Tök más értékek, mint a tiéd. De ennek gondolom 1000 oka van. ;)

Elküldve
Lenne egy keresztkérdésem. ;)

Két évvel ezelőtt a lengéscsillapító mérés eredményei:

Bal: 63,6 Jobb: 57,7 Eltérés: 9,3

Bal: 54,0 Jobb: 37,6 Eltérés: 30,3

Idén:

Bal: 62,2 Jobb: 63,9 Eltérés: 2,7

Bal: 50,2 Jobb: 41,0 Eltérés: 18,3

Ez hogy lehet? :) Vagy csak én értem félre, hogy ha minél több a megmaradó talperő érték százaléka, akkor annál rosszabb? Mert ez azért jelentős változás. Én már temettem a futóművet a műszakira, hogy kb új autót kell vennem, erre simán megfelel. :lol:

Nekem is mást mérnek. Pl nyáron melegben sokszor határértékes, ősszel hidegben pedig bőven jó. Szerintem a gátlóban lévő olaj hőmérséklete, gumi nyomása milyensége(téli,nyári) mind jelentősen tudja befolyásolni a mérést.

Így aztán nem is tudom mit csináljak az áprolisi műszakim előtt. Ha megméretem márciusban és jónak mondják még mindíg nem lehetek benne biztos, hogy április végén a műszakin jó lesz :P Eddig bevállaltam a kockázatot, de jobb lenne ha nem kellene emiatt fosnom. Menyni is a koni szett ? :)

Elküldve
Nekem is mást mérnek. Pl nyáron melegben sokszor határértékes, ősszel hidegben pedig bőven jó. Szerintem a gátlóban lévő olaj hőmérséklete, gumi nyomása milyensége(téli,nyári) mind jelentősen tudja befolyásolni a mérést.

Így aztán nem is tudom mit csináljak az áprolisi műszakim előtt. Ha megméretem márciusban és jónak mondják még mindíg nem lehetek benne biztos, hogy április végén a műszakin jó lesz :) Eddig bevállaltam a kockázatot, de jobb lenne ha nem kellene emiatt fosnom. Menyni is a koni szett ? :lol:

14körül van darabja. :)

De észrevettem, hogy most a minuszokban kicsit mintha keményebbek lennének... ;)

Elküldve
Ugyanezekkel a kerekekkel, ugyanennyi guminyomással?

Nem. Azóta a téli gumigarnitúra cserélődött. Általában 2,2-es nyomás állítok be. Csak ha hosszú útra megyek és dögmeleg van, akkor rakok 2,5-et a gumikba. De engem inkább az zavar, hogy a bal oldaliak picit rosszabbak lettek, de a jobbosok javultak. A jobb hátsó meg főleg. :lol:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.