Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

És az mikor volt? Mielőtt kicsicserélted a stabrúdat, akkor is csinálta már, vagy csak azóta? Szerintem ez a lényeges kérdés :)

A kormányremegés azóta van meg, mióta alufelni van a kocsin, plusz azt hiszem jobbra is húzott...

Ezért beállíttattam a futóművet, azóta mintha sínen menne, de a remegés megmaradt. Muszáj volt a futómű állítás, mert teleszkóp+toronycsapágy gumi is cserélve lett. ( műhely kicserélte az egyik kormányrúdfejet, mert nem tudták állítani, ugyanis berohadt)

Akkor vittem el centírozásra. Remegés megmarad, de a kormány sem húz semerre...

Kicseréltettem a jobb oldali tányérszillentet, mert úgy láttam hogy szét van szakadva.

A kormányremegés továbbra is maradt.

Stabilizátor csere után is maradt a kormányremegés, viszont továbbra is olyan mintha sínen menne. Szépen fut. Egészen 105-110-ig. Egyszer próbáltam ki, azt hiszem 145-nél már nem éreztem...de ezt csak halkan mondom, hogy ne hallja meg a jard! :D

Ezek után jött a mai kerék csere...

Link to comment
Megosztás:

A kormányremegés azóta van meg, mióta alufelni van a kocsin, plusz azt hiszem jobbra is húzott...

Ezért beállíttattam a futóművet, azóta mintha sínen menne, de a remegés megmaradt. Muszáj volt a futómű állítás, mert teleszkóp+toronycsapágy gumi is cserélve lett. ( műhely kicserélte az egyik kormányrúdfejet, mert nem tudták állítani, ugyanis berohadt)

Akkor vittem el centírozásra. Remegés megmarad, de a kormány sem húz semerre...

Kicseréltettem a jobb oldali tányérszillentet, mert úgy láttam hogy szét van szakadva.

A kormányremegés továbbra is maradt.

Stabilizátor csere után is maradt a kormányremegés, viszont továbbra is olyan mintha sínen menne. Szépen fut. Egészen 105-110-ig. Egyszer próbáltam ki, azt hiszem 145-nél már nem éreztem...de ezt csak halkan mondom, hogy ne hallja meg a jard! :D

Ezek után jött a mai kerék csere...

Ha nem a futómű és nem is a gumi, mert állítás és centírozás volt, akkor lehet tárcsa. Mennyi idős és milyen vastag? Nekem is volt ilyesmi, hogy 100 körül rázott... Mintha tárcsa csere után szünt volna meg. Vagy, ha mégsem az, nagy tök lehet a felniben. Ma beszéltem uncsitesómmal, neki ilyen felnijei vannak a mondeo-ján, csak 17-es. Azt mondta volt egy lassú defektje. Elvitte gumishoz és kiderült, megrepedt a felni, hegeszteni kellett. Felnijavítás és gumicsere, 40ropi :) Bocs a kis kitérőért :D

Link to comment
Megosztás:

Ha nem a futómű és nem is a gumi, mert állítás és centírozás volt, akkor lehet tárcsa. Mennyi idős és milyen vastag? Nekem is volt ilyesmi, hogy 100 körül rázott... Mintha tárcsa csere után szünt volna meg. Vagy, ha mégsem az, nagy tök lehet a felniben. Ma beszéltem uncsitesómmal, neki ilyen felnijei vannak a mondeo-ján, csak 17-es. Azt mondta volt egy lassú defektje. Elvitte gumishoz és kiderült, megrepedt a felni, hegeszteni kellett. Felnijavítás és gumicsere, 40ropi :) Bocs a kis kitérőért :D

Csak a felniben vagy a gumiban lehet tojásalakúság...ugyanis a téli kerekekkel nem rázott a szerencsétlen, még autópályán sem... :D

De majd a télen elkezdhetek kísérletezni vele...

Az lenne az igazi, ha mind a négy felnit átgörgőztetném+új gumik...

Na de ez most nem lesz! :D

Link to comment
Megosztás:

Csak a felniben vagy a gumiban lehet tojásalakúság...ugyanis a téli kerekekkel nem rázott a szerencsétlen, még autópályán sem... :D

De majd a télen elkezdhetek kísérletezni vele...

Az lenne az igazi, ha mind a négy felnit átgörgőztetném+új gumik...

Na de ez most nem lesz! :D

Egy időre én is hanyagolom az autóra fordítható beruházásaimat, most ez a legkisebb gondom. Majd, ha a garázs rendben lesz. 2-3 hét múlva jön a faanyag, kb 2kiló... :)

Link to comment
Megosztás:

Csak a felniben vagy a gumiban lehet tojásalakúság...ugyanis a téli kerekekkel nem rázott a szerencsétlen, még autópályán sem... :)

De majd a télen elkezdhetek kísérletezni vele...

Az lenne az igazi, ha mind a négy felnit átgörgőztetném+új gumik...

Na de ez most nem lesz! :D

Nekem ugyanez van, a téli acéllal semmi gond, de alufelniből ahány eddig volt a kocsin, minddel rázott valamennyire. A megoldás: már nem érdekel :D

Link to comment
Megosztás:

Nekem ugyanez van, a téli acéllal semmi gond, de alufelniből ahány eddig volt a kocsin, minddel rázott valamennyire. A megoldás: már nem érdekel :D

Nálam dettó. Téli lemezzel semmi gond, nyári aluk időnként ráznak 110-nél, de csak ott. Alatta, felette semmi gond.

Ez is csak időszakos, mostanában nem fordult elő, pedig semmit sem csináltam vele. :)

Link to comment
Megosztás:

Nekem is kicsit rázott 130 körül az osztrák pályákon, de az nem is olyan sima mint nálunk. :D

Azóta kicseréltem az első tárcsákat és másik garnitúra is felkerült tegnap. :D

Három hét múlva megyünk vissza Olaszba, kíváncsi leszek mi változott. :D

A gyújtásom is finomíttattam 1 picit. Holnap a hátsó dob lesz gatyába rázva. :)

Link to comment
Megosztás:

Alufelninél a központosítóra is figyelni kell. Ha véletlenül kimarad, az is okozhatja a rázkódást...

Ez így igaz, de ezen már réges rég túl vagyunk. Utolsó tippem a kormánymű. Eléggé lóg, de még nem kopog. Minden más lehetőséget sikerült kizárni. :)

Link to comment
Megosztás:

Alufelninél a központosítóra is figyelni kell. Ha véletlenül kimarad, az is okozhatja a rázkódást... És a nem megfelelő nyomatékkal való meghúzásra is hangsúlyt kell fektetni :D

Hivatalosan 110 Nm-rel kell meghúzni...de most AS szabvánnyal lett meghúzva... :D

Központosítók helyükön vannak és olyan szorosak, hogy alig tudom feltenni az agyra...ergo nem tud kottyanni...

Ez így igaz, de ezen már réges rég túl vagyunk. Utolsó tippem a kormánymű. Eléggé lóg, de még nem kopog. Minden más lehetőséget sikerült kizárni. :)

Erre is gondoltam, mert nekem kottyan a kormánymű... :D

Link to comment
Megosztás:

Megírtam :D

Nekem spec .egy TA szett van félretéve, mert éppen ezt találtam akcijósabban, de ha FK van olcsóbban, akkor azt. Ugyan az a kettő :)

Nekem jó a gyári rugó, csak keményebb telókat akarok majd és ezért írtam a fent említettet. Csak most nincs rá keret...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.