Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Kopog vagy ropog? Nem mindegy!

Nekem koporászik az eleje. Csak meg kell találjam mi az...

Nekem is ropog néha, aztán abba hagyja. Ki érti?... :D

Lengőkar hátsó szilenteket pedig sem sokára cserélni kell. :D Ebből van több féle is? Egyáltalán a gsi lengőkar miben más? Lehet-e a simát lecserélni gsi-re? Érdemes? :)

Erről semmit sem tudok...

Link to comment
Megosztás:

Nekem is ropog néha, aztán abba hagyja. Ki érti?... :D

Lengőkar hátsó szilenteket pedig sem sokára cserélni kell. :D Ebből van több féle is? Egyáltalán a gsi lengőkar miben más? Lehet-e a simát lecserélni gsi-re? Érdemes? :)

Erről semmit sem tudok...

Ugyan az a lengőkar. Szilentből van teli, meg nem teli. Na ezt most megszakértettem. :D

Link to comment
Megosztás:

És mi az a teli meg nem teli, Szakértő Úr? :D

A teli az teligumis és van a könnyített, amiben nincs annyi gumi mint a másikban! :D

Könnyített:

K_nny_tett_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Normál:

Norm_l_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ja és félreértés ne essék, nem kormánymozdulatra koppan, hanem apróbb döcögőkön. Például ha lassan megyek kockakövön akkor baromi zavaró ahogy koporog... :)

Link to comment
Megosztás:

A teli az teligumis és van a könnyített, amiben nincs annyi gumi mint a másikban! :lol:

Ja és félreértés ne essék, nem kormánymozdulatra koppan, hanem apróbb döcögőkön. Például ha lassan megyek kockakövön akkor baromi zavaró ahogy koporog... :D

Nekem is ilyen, a kormányösszekötőm van megfáradva... :) :D

Nem tudja valaki, hogy a DTL-nek milyen stab-rúd van eredetileg? :D

Link to comment
Megosztás:

A 20 és a 22 között érezhetően jobb a különbség? :)

18 22 közt biztosan, de 20nál is? :D

Holnap megmérem, hogy milyen van benne.

Csak mert kéne cseréljem a felfogatásait, és ha már úgyis cserélném, akkor mehetne bele nagyobb stabrúd is.

Hát azért az egészet cserélni nagyobb munka, mint csak a bekötőket... :D

Link to comment
Megosztás:

Ki is magyarázta a múltkor, hogy milyen jó a túlméretes kerék, mert magasabb tőle a jármű... :)

Má' megin' az ökörködés, meg a száguldozás... ülj le, egyes :D

Az még akkor volt, amikor nem próbáltam meg fölborítani :D :D

Le is ülök. (autóval együtt :lol: )

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kellene nekem egy kis segítség! Caravanom megpakolva elég szépen leül.Tudom,hogy ez ilyen,de még is!

Felfújhatós légrugó vagy vastagabb(erősebb) rugó lenne a megfelelőbb?Árban nagyjából ugyanaz.Gumipogácsa felejtős! Sajnos én elég sokat járok rakva.

Javaslatok?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Kellene nekem egy kis segítség! Caravanom megpakolva elég szépen leül.Tudom,hogy ez ilyen,de még is!

Felfújhatós légrugó vagy vastagabb(erősebb) rugó lenne a megfelelőbb?Árban nagyjából ugyanaz.Gumipogácsa felejtős! Sajnos én elég sokat járok rakva.

Javaslatok?

Szia! Az enyémben gyárilag szintszabályzós teleszkóp volt. Ez azt jelenti, hogy a csomagtartó sarkában van egy autógumi szelep, ami össze van kötve két csövön keresztül a telókkal és a terhelésnek megfelelően a levegőnyomás szabályozásával állíthatod be a keménységet. Attól függően, hogy mennyi a rakomány súlya. :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Meg volt tegnap a stabilizátorrúd csere! :)

Fényképek nincsenek, mert elég volt a szerelés miatt fetrengeni meg kiugrálni a kocsi alól! :lol:

Nem volt egyszerű.

Pontosítok. Egyszerű, mert nem sok csavar bontással jár, de nem könnyű azokat megbontani. :)

A lengőkarról lekötni a bekötőket ugye nem olyan nagy dolog. A stabilizátorról le sem kell venni a bekötőket, mert azokkal együtt ki lehet húzni majd a kocsi alól.

A stabilizátor szillentjeit viszont csak úgy lehet levenni ha már a bölcsőt is megbontottuk.

A bölcső csavarjaihoz vagy egy nagyon jó és elég erős légkulcs kell, vagy pedig a mi módszerünkben használt félméteres acél vízcső... :D

Nagyon betudtak ragadni 15 év alatt. A bölcsőt a váltó alatt két db 18-as és két darab 16-os csavar fogja. Én először kitekertem a 16-osokat, amik a hátsó szillenteket is tartják. Majd ezután kezdtem a másik két csavar lazítását. Kb 3 centire engedtem le. Ekkor már épphogy hozzá lehet férni a stabrúd szillentjeihez. Azokat 13-as csavarok fogják fel. Ezután elkezdtük kihúzni a kocsi alól a stabrudat. De mivel én nem vettem le róla a bekötőket, nem akart kiférni. Ezért előbb az egyik oldalon vettem ki a bölcső csavarját, míg a másik tartotta, aztán pedig a másik oldalon is eljátszottam ugyanezt. Én betoji voltam, azért nem akartam egyszerre kivenni őket, nehogy elmoccanjon a bölcső. Ami így utólag felesleges aggodalom volt, mert a hűtő alatti csavarokat nem lazítottam meg, mert felesleges lett volna.

Az új stabrudat már az új bekötőkkel egybe szerelve fűztük vissza. Úgy ítéltük meg, hogy inkább a befűzéssel kínlódunk, mint a bekötők utólagos felrakásával. Ugyanis eléggé nyűgös volt az egyiket rápüfölni...

A visszafűzés nem volt olyan dolog, csak a bekötőket kell megfelelő helyzetbe forgatni menet közben.

A nagyobb cuclibekapás a stabrúd szillentjeinek berakása okozza.

Ide nagyobbak kellenek, tehát a bontóból a stabrúdhoz való gumit is és a kengyelt is el kell hozni!!!!

Nehezen hozzáférhető helyen van ezért nehéz belekapatni, de nem lehetetlen. :D

Ezután már bekötöttük a stabrúd bekötőket is, majd jött a bölcső rögzítése.

Itt arra kell figyelni, hogy ne maradjon ki a hátsó szillent csavarjánál, a bölcső és az alváz közti alátét!!!

Mi a rögzítő csavarokat bezsírozva raktuk vissza, hogy esetleges szillent cserénél könnyebb legyen a dolgunk.

Lényegében ezzel már készen is van. :D

Remélem hasznos lesz a leírás. :D

Tapasztalatokat még nem tudok mondani, de egy próba útra azért elmentünk, és kanyarban jobban érzi magát. :lol:

Viszont üröm az örömben, hogy megtaláltam a koporászás okát. A kormánymű kopog. ;)

Lehet ezt valahogy javítani?

Link to comment
Megosztás:

Nincsennek azok a csavarok beragadva, hanem gyárilag vannak megkenve rögzítő krémmel.

A korményművön is lehet segíteni, van agy koronás anya a kormányszár bekötése alatt, a mi a fogaslécet nyomja megfelelő pozicíióba és bakelit alátéten és egy rugón keresztül.Ezen kellene előfeszíteni még, de szinte lehetetlen hozzáférni úgy, hogy a kormánymű bent van a helyén.

Link to comment
Megosztás:

Szia! Az enyémben gyárilag szintszabályzós teleszkóp volt. Ez azt jelenti, hogy a csomagtartó sarkában van egy autógumi szelep, ami össze van kötve két csövön keresztül a telókkal és a terhelésnek megfelelően a levegőnyomás szabályozásával állíthatod be a keménységet. Attól függően, hogy mennyi a rakomány súlya. :)

Szia! Az enyém tuti nem az!De hol is van ez pontosan?Hát ha....

Link to comment
Megosztás:

Szia! Az enyém tuti nem az!De hol is van ez pontosan?Hát ha....

A csomagtartó két szinte leghátsó-legkülső pontján a kocsi alja felől figyel ki két kis szelep. Ha aláfekszel ezek csövekben folytatódnak, és a telók felső részébe vezetnek. De lehet csak az egyik sarkán van, és elosztódik a cső, úgy megy a két telóhoz.

Link to comment
Megosztás:

A csomagtartó két szinte leghátsó-legkülső pontján a kocsi alja felől figyel ki két kis szelep. Ha aláfekszel ezek csövekben folytatódnak, és a telók felső részébe vezetnek. De lehet csak az egyik sarkán van, és elosztódik a cső, úgy megy a két telóhoz.

Én nem merek alá nézni,mert ropira van rohadva a vonóhorog csavarjainál az egész záró lemez. :D

Na de...

Én az ültető rugón gondolkodtam.Csak félek a "fennakadásoktól" :)

Link to comment
Megosztás:

Én nem merek alá nézni,mert ropira van rohadva a vonóhorog csavarjainál az egész záró lemez.

Na de...

Én az ültető rugón gondolkodtam.Csak félek a "fennakadásoktól" :D

Ha rohadási gondok vannak, biztos nincs fontosabb dolog mint az ültetés? Csak úgy kérdezem.... :)

Link to comment
Megosztás:

Nincsennek azok a csavarok beragadva, hanem gyárilag vannak megkenve rögzítő krémmel.

A korményművön is lehet segíteni, van agy koronás anya a kormányszár bekötése alatt, a mi a fogaslécet nyomja megfelelő pozicíióba és bakelit alátéten és egy rugón keresztül.Ezen kellene előfeszíteni még, de szinte lehetetlen hozzáférni úgy, hogy a kormánymű bent van a helyén.

Köszi az infót!

Ha hamarabb tudom ezt, akkor alulnézetből megpróbáltam volna orvosolni... :)

Na de majd egy másik alkalommal... :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.