Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
"F"-nél sajnos egybe van, nem lehet külön kiszedni.

Én 10 évig gyilkoltam egy OFF fiestát, annál 2 első teló csere fél óra volt, cigivel együtt. Azért kellett cserélnem, mert leszakadt a rugótartó lemez róla....... :icon4:

Ha a csapágy szétesik, akkor az úgy is cserés, különben nem. Meg lehet próbálni összehúzó nélkül, csak előtte keress egy jó fogorvost ;) :icon4:

Mi hajtottunk erős vasból rugótartót (az összehúzó helyett). Lenyomtuk az elejét amennyire engedte, és rátettük ezt a vasat! mind a két vége be volt hajtva, így beleakadt a rugómenetbe, és nem engedte el - feszítette a rugó. 3 db-ot tettünk 1 rugóra a biztonság kedvéért. :D

Elküldve
Mi hajtottunk erős vasból rugótartót (az összehúzó helyett). Lenyomtuk az elejét amennyire engedte, és rátettük ezt a vasat! mind a két vége be volt hajtva, így beleakadt a rugómenetbe, és nem engedte el - feszítette a rugó. 3 db-ot tettünk 1 rugóra a biztonság kedvéért. :D

Én meg 2500-ért vettem a norautonál ákcijóban összehúzót :icon4:

Elküldve

Rugó összehúzóm van, az nem gond, csak utálom tekergetni...

Viszont az én gátlóm teteje nem imbuszos, hanem egy 8-as crova megy rá. Na ezt hogyan cserélik gyárilag, ha az anya elérhetetlenül mélyen csücsül?

Elküldve
Rugó összehúzóm van, az nem gond, csak utálom tekergetni...

Viszont az én gátlóm teteje nem imbuszos, hanem egy 8-as crova megy rá. Na ezt hogyan cserélik gyárilag, ha az anya elérhetetlenül mélyen csücsül?

Megpróbálhatod két csőkulccsal! :D

Elküldve
Rugó összehúzóm van, az nem gond, csak utálom tekergetni...

Viszont az én gátlóm teteje nem imbuszos, hanem egy 8-as crova megy rá. Na ezt hogyan cserélik gyárilag, ha az anya elérhetetlenül mélyen csücsül?

Ütvecsavarozóval :D

Elküldve

Vettem hajlított csőkulcsot, azon keresztül sikerült leoldani.

Viszont még soha nem volt semmi szétszedve a kocsin, így 1,5 óra csavarozás után a kormány összekötő gömbfejnél elakadtam.

Nincs mit szépíteni, feladtam.

(eleve ez a minden csavar 17-nél nagyobb, de 18-nál kisebb méretű már feladta a leckét. 18-as kulcsaim nincsenek is a szerszámkészleteimben)

Most keresek Dél-Pesten egy szerelőt aki nem horror áron kicseréli a rugókat.

(ha ismertek ilyet akkor ne tartsátok titokban!)

Elküldve
Vettem hajlított csőkulcsot, azon keresztül sikerült leoldani.

Viszont még soha nem volt semmi szétszedve a kocsin, így 1,5 óra csavarozás után a kormány összekötő gömbfejnél elakadtam.

Nincs mit szépíteni, feladtam.

(eleve ez a minden csavar 17-nél nagyobb, de 18-nál kisebb méretű már feladta a leckét. 18-as kulcsaim nincsenek is a szerszámkészleteimben)

Most keresek Dél-Pesten egy szerelőt aki nem horror áron kicseréli a rugókat.

(ha ismertek ilyet akkor ne tartsátok titokban!)

Épp javasolni akartam a nyitott végű pipakulcsot a feladatra.

A gömbfejhez mindenképpen kinyomó kell, feltéve, ha még használni akarod, de annak is van egy trükkje. Megfeszíted, és megkoppintod kalapáccsal a nyúlványt (nem a kinyomót). Én sikeresen eltörtem egy kinyomót, azóta így szedem ki.

Elküldve
Épp javasolni akartam a nyitott végű pipakulcsot a feladatra.

A gömbfejhez mindenképpen kinyomó kell, feltéve, ha még használni akarod, de annak is van egy trükkje. Megfeszíted, és megkoppintod kalapáccsal a nyúlványt (nem a kinyomót). Én sikeresen eltörtem egy kinyomót, azóta így szedem ki.

Kinyomóm sajna nincs. kalapáltam án a nyúlványt, de semmi.

Elküldve
Kinyomóm sajna nincs. kalapáltam án a nyúlványt, de semmi.

Elég nagyot kell ütni, pölö úgy hogy egy kalapácsot ráraksz a nyúlványra a talpasnál , és egy másikkal ezt a kalapácsot ütöd.

Elküldve
Kinyomóm sajna nincs. kalapáltam án a nyúlványt, de semmi.

Anélkül csak atomokban szeded ki a kormánygömbfejet..... :D

Elég nagyot kell ütni, pölö úgy hogy egy kalapácsot ráraksz a nyúlványra a talpasnál , és egy másikkal ezt a kalapácsot ütöd.

Ez csak a talpasra igaz. A kormánygömbfej nem jön így ki ( legalábbis nekem nem sikerült még így kiszedni) :icon4:

Elküldve
Anélkül csak atomokban szeded ki a kormánygömbfejet..... :D

Ez csak a talpasra igaz. A kormánygömbfej nem jön így ki ( legalábbis nekem nem sikerült még így kiszedni) :icon4:

Igaz, azt csak simán kikocogtattam.

Elküldve
3 karos csapágylehúzóval óvatosan kicsit megfeszíted és kocogtatod a nyúlványt.

Pénteken ismét nekiesek a projektnek!

Szóval lesz gömbfej leszedő, jó szerszámok, és talán most sikerülni fog.

Mindenesetre ma alváz és üregvédőztem egy sort.

Vajon milyen megfontolásból nem jutott még csak egy kicsi alvázvédő sem a tankajtó mögötti részre gyárilag? A hátsó kerékjárati ív pereméről nem is beszélve. Kiszedtem annyi homokot amennyiben egy kukorica is felnőne, aztán vastagon kapott üregvédőt. Szerencsére rozsdának semmi nyoma, és remélem ezután is így marad. Kifújtam a küszöböket és az első nyúlványokat is, meg a csomitartó oldalánál a sárvédő belsejét is. Kapott a mocitető és a csomagtartó alsó éle is.

Van még valami kényes hely ahova érdemes lenne fújni???

Elküldve
Pénteken ismét nekiesek a projektnek!

Szóval lesz gömbfej leszedő, jó szerszámok, és talán most sikerülni fog.

Mindenesetre ma alváz és üregvédőztem egy sort.

Vajon milyen megfontolásból nem jutott még csak egy kicsi alvázvédő sem a tankajtó mögötti részre gyárilag? A hátsó kerékjárati ív pereméről nem is beszélve. Kiszedtem annyi homokot amennyiben egy kukorica is felnőne, aztán vastagon kapott üregvédőt. Szerencsére rozsdának semmi nyoma, és remélem ezután is így marad. Kifújtam a küszöböket és az első nyúlványokat is, meg a csomitartó oldalánál a sárvédő belsejét is. Kapott a mocitető és a csomagtartó alsó éle is.

Van még valami kényes hely ahova érdemes lenne fújni???

Szóval szereztem gömbfej leszedőt! Nagyon tuti szerkezet, úgy pattintja le a rárohadt gömbfejeket is mint a kis angyal!

Szóval kb: 1 óra alatt ki is cseréltem az egyik oldalt és a 40mm-es ültető rugóval a kocsi eleje pont 0,5cm-el emelkedett meg!!!

Nem kicsit köpködtem ekkor.

Szóval megint szétkaptam és a szabad magasságából 3 centit levágtam.

A következő 2,5 óra csak úgy repült a gömbfejek, lengőkarok, rugó összehúzók és a baromi drágán vett 18-as villáskulcs társaságában...

Végül most úgy áll ahogy nekem tetszik, bár a mérőszalag csak 2,5cm-es csökkenést mutat, viszont érezhetően feszesebb a futómű.

Mindenkinek köszönöm a segítséget!!!

Elküldve
Szóval szereztem gömbfej leszedőt! Nagyon tuti szerkezet, úgy pattintja le a rárohadt gömbfejeket is mint a kis angyal!

Szóval kb: 1 óra alatt ki is cseréltem az egyik oldalt és a 40mm-es ültető rugóval a kocsi eleje pont 0,5cm-el emelkedett meg!!!

Nem kicsit köpködtem ekkor.

Szóval megint szétkaptam és a szabad magasságából 3 centit levágtam.

A következő 2,5 óra csak úgy repült a gömbfejek, lengőkarok, rugó összehúzók és a baromi drágán vett 18-as villáskulcs társaságában...

Végül most úgy áll ahogy nekem tetszik, bár a mérőszalag csak 2,5cm-es csökkenést mutat, viszont érezhetően feszesebb a futómű.

Mindenkinek köszönöm a segítséget!!!

Nem lehet hogy nagyobb motorú autóhoz való ültetőrugót szereztél? Mert akkor nem meglepő, ha emel az autón.

Elküldve
Nem lehet hogy nagyobb motorú autóhoz való ültetőrugót szereztél? Mert akkor nem meglepő, ha emel az autón.

Ezt már soha sem tudom meg.

Mondjuk a c20xe tutira jobban lenyomta volna, de x14xe van csak.

Még egy kérdés:

Ez a felni jó az astrára?

Felni: 16"-os, 4x100, ET 35

Gumi: Pirelli P Zerro Nerro 195/45 R16

Elküldve
Ezt már soha sem tudom meg.

Mondjuk a c20xe tutira jobban lenyomta volna, de x14xe van csak.

Még egy kérdés:

Ez a felni jó az astrára?

Felni: 16"-os, 4x100, ET 35

Gumi: Pirelli P Zerro Nerro 195/45 R16

tökéletes méretbeli választás és nem fog beleérni sehol, gondolom a felni 7" széles vagyis tökéletesen fog feszülni rajta ez a szép kis gumi :icon4:

bár állítólag visszafogja gyorsulásban a gépet de sztem az 2-3 tized a százas sprintben :D

Elküldve
tökéletes méretbeli választás és nem fog beleérni sehol, gondolom a felni 7" széles vagyis tökéletesen fog feszülni rajta ez a szép kis gumi :icon4:

bár állítólag visszafogja gyorsulásban a gépet de sztem az 2-3 tized a százas sprintben :D

A 15" és a 16" között hezitálok.

Előbbire olcsóbb a gumi, utóbbi szebb.

Elküldve
A 15" és a 16" között hezitálok.

Előbbire olcsóbb a gumi, utóbbi szebb.

És a 15 hüvelykes komfortosabb is. Én amondó vagyok, válaszd a 15-ös felnit, és vegyél rá egy jóféle gumit: ott a Parada, esetleg Dunlop SP Sport, Toyo Roxes T1R, Continental PremiumContact se rossz vagy pl ami nekem van, Falken Ziex 912, az nem is drága.

Elküldve
És a 15 hüvelykes komfortosabb is. Én amondó vagyok, válaszd a 15-ös felnit, és vegyél rá egy jóféle gumit: ott a Parada, esetleg Dunlop SP Sport, Toyo Roxes T1R, Continental PremiumContact se rossz vagy pl ami nekem van, Falken Ziex 912, az nem is drága.

Falken Ziex 912őt ajánlom én is szerintem jó is és meg fizethető....

Elküldve

Ok, akkor feláldozom a dizájnt a használhatóság oltárán.

Viszont ez esetben mekkora ET-ig fér el gond mentesen egy 7 és egy 6,5" széles 15-ös kerék 195/50-es gumival?

Az nem gond, ha egy kicsit jobban kijön mint a gyári lemez, csak ne verjen bele semmibe.

Elküldve
Ok, akkor feláldozom a dizájnt a használhatóság oltárán.

Viszont ez esetben mekkora ET-ig fér el gond mentesen egy 7 és egy 6,5" széles 15-ös kerék 195/50-es gumival?

Az nem gond, ha egy kicsit jobban kijön mint a gyári lemez, csak ne verjen bele semmibe.

Nálam ET37 van fenn és 6,5 hüvelyk széles felni.

Elküldve
Ok, akkor feláldozom a dizájnt a használhatóság oltárán.

Viszont ez esetben mekkora ET-ig fér el gond mentesen egy 7 és egy 6,5" széles 15-ös kerék 195/50-es gumival?

Az nem gond, ha egy kicsit jobban kijön mint a gyári lemez, csak ne verjen bele semmibe.

nállam ET38 7" szélesbe

És nem ér bele sehova. 195/50 r15 a váltóméret

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.