Rauros Elküldve Július6, 2011 Megoszt Elküldve Július6, 2011 vagy jó az ahogy az "így csináld " leírja? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Július6, 2011 Megoszt Elküldve Július6, 2011 vagy jó az ahogy az "így csináld " leírja? Jó az úgy, de hogyan lehet azt rosszul csinálni? Lazítottál rajta, mint a kúpgörgősnél szokás? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Július6, 2011 Megoszt Elküldve Július6, 2011 Sziasztok! Valaki mester leírná nekem lépésről lépésre, hogyan kell meghúzni az első kerékanyát? Szerzek addig nyomatékkulcsot. Azért kérdezem, mert már a kezemben van az új kerékcsapágy és az új agy, de egyszer már rosszul csináltam és most jól akarom! Köszike :D Gondolom a féltengelyanyára gondoltál kerékanya címen. AutoFit szerint: 1. lépés: 100Nm 2. lépés: teljesen lelazít 3. lépés: 20Nm 4. lépés: 80 fok szögelfordulásnyit még ráhúzni + a csvar bizt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Július6, 2011 Megoszt Elküldve Július6, 2011 Gondolom a féltengelyanyára gondoltál kerékanya címen. AutoFit szerint: 1. lépés: 100Nm 2. lépés: teljesen lelazít 3. lépés: 20Nm 4. lépés: 80 fok szögelfordulásnyit még ráhúzni + a csvar bizt. Hogy mekkora egy barbár vagyok akkor! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tiu Elküldve Július6, 2011 Megoszt Elküldve Július6, 2011 Hogy mekkora egy barbár vagyok akkor! :D "Minden út Rómába vezet." :icon4: :icon4: Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Július6, 2011 Megoszt Elküldve Július6, 2011 Hogy mekkora egy barbár vagyok akkor! :D "Befér már a sasszeg? Be! Akkor jó!" :icon4: Link to comment Megosztás: More sharing options...
ftamas78 Elküldve Július6, 2011 Megoszt Elküldve Július6, 2011 Sziasztok! van egy problémám. F astráról van szó. Kicseréltem a műszakira a gombcsuklót a stabilizátor rúd végén. Sajnos 3 hónap alatt kiszakadt a menet az egyiken a másikon pedig már megy szét a gumi a lengővilla felé van. A gyári kibírt 12 évet. Milyet vegyek bele hogy ne 3 hónapot bírjon? Tudtok tippet adni? Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
Guest gorbi Elküldve Július6, 2011 Megoszt Elküldve Július6, 2011 Sziasztok! van egy problémám. F astráról van szó. Kicseréltem a műszakira a gombcsuklót a stabilizátor rúd végén. Sajnos 3 hónap alatt kiszakadt a menet az egyiken a másikon pedig már megy szét a gumi a lengővilla felé van. A gyári kibírt 12 évet. Milyet vegyek bele hogy ne 3 hónapot bírjon? Tudtok tippet adni? Köszi TRW. Nem lesz vele gond legalább 10 évig. Link to comment Megosztás: More sharing options...
J0hnny Elküldve Július6, 2011 Megoszt Elküldve Július6, 2011 TRW. Nem lesz vele gond legalább 10 évig. Gyári se bűn és nem sokkal drágább. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ftamas78 Elküldve Július7, 2011 Megoszt Elküldve Július7, 2011 Gyári se bűn és nem sokkal drágább. Ok köszi De hol kapok ilyet? Bárdinál nem láttam Link to comment Megosztás: More sharing options...
Rauros Elküldve Július7, 2011 Megoszt Elküldve Július7, 2011 Jó az úgy, de hogyan lehet azt rosszul csinálni? Lazítottál rajta, mint a kúpgörgősnél szokás? :D hát mert először túlhúztam, aztán túllazítottam. mert olyan kis hülye vagyok :icon4: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Rauros Elküldve Július7, 2011 Megoszt Elküldve Július7, 2011 Gondolom a féltengelyanyára gondoltál kerékanya címen. AutoFit szerint: 1. lépés: 100Nm 2. lépés: teljesen lelazít 3. lépés: 20Nm 4. lépés: 80 fok szögelfordulásnyit még ráhúzni + a csvar bizt. Na végre. Ez érthető :D Tanx!! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tarakos Elküldve Július8, 2011 Megoszt Elküldve Július8, 2011 Sziasztok megint! Sikeresen megérkeztek az első ültető rugóim is. A beszerelésükben kérnék segítséget. A kocsi alá nem nagyon feküdtem még be, de a neten látott képek alapján jól sejtem, hogy ez nem is lesz olyan egyszerű mutatvány mint ahogy azt elsőre gondoltam? Először is furcsa számomra, hogy a kormánymű nem a csonkállványhoz csatlakozik, hanem a gólyaláb nyúlványához, így a gömbfejet is le kell szedni. A nagyobb furcsaság számomra az, hogy a képek alapján a féltengely végén lévő anyát is le kell vegyem, és a nyergeket is a rugós tag kiszereléséhez. Jól láttam, vagy a csonkállványhoz itt is csavarral csatlakozik a rugós tag? Utóbbinak nagyon örülnék, mert a féket most nem bántanám, ha nem muszáj, illetve a tárcsákkal együtt már közelítene a kezelhetetlen mérethez szerintem. Egyáltalán sima csavarokkal/anyákkal van ellátva az f astra, vagy itt is már mindenféle torx fejeket használtak? előre is nagyon köszi a segítséget! Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Július8, 2011 Megoszt Elküldve Július8, 2011 Sziasztok megint! Sikeresen megérkeztek az első ültető rugóim is. A beszerelésükben kérnék segítséget. A kocsi alá nem nagyon feküdtem még be, de a neten látott képek alapján jól sejtem, hogy ez nem is lesz olyan egyszerű mutatvány mint ahogy azt elsőre gondoltam? Először is furcsa számomra, hogy a kormánymű nem a csonkállványhoz csatlakozik, hanem a gólyaláb nyúlványához, így a gömbfejet is le kell szedni. A nagyobb furcsaság számomra az, hogy a képek alapján a féltengely végén lévő anyát is le kell vegyem, és a nyergeket is a rugós tag kiszereléséhez. Jól láttam, vagy a csonkállványhoz itt is csavarral csatlakozik a rugós tag? Utóbbinak nagyon örülnék, mert a féket most nem bántanám, ha nem muszáj, illetve a tárcsákkal együtt már közelítene a kezelhetetlen mérethez szerintem. Egyáltalán sima csavarokkal/anyákkal van ellátva az f astra, vagy itt is már mindenféle torx fejeket használtak? előre is nagyon köszi a segítséget! A kormányösszekötő gömbfejet, és a féltengelyanyát mindenképp le kell szedned sajnos, de az alsó gömbfejet is. A féknyerget elég ha lecsavarozod a helyéről, így nem kell légteleníteni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tarakos Elküldve Július8, 2011 Megoszt Elküldve Július8, 2011 A kormányösszekötő gömbfejet, és a féltengelyanyát mindenképp le kell szedned sajnos, de az alsó gömbfejet is. A féknyerget elég ha lecsavarozod a helyéről, így nem kell légteleníteni. A féknyerget nem bontottam volna le, csak a tárcsáról, de ez valami hihetetlen számomra, hogy a rugó cseréhez a fél elejét le kell szedni a kocsinak. Jó, hogy a hűtőt meg a kormányművet nem kell lebontani, és toronydaru nélkül megoldható. Arról nem is beszélve, hogy milyen idióta tervez a nyereg rögzítő csavarhoz imbusz fejet??? Ilyet még nem láttam.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gergőőő Elküldve Július8, 2011 Megoszt Elküldve Július8, 2011 A féknyerget nem bontottam volna le, csak a tárcsáról, de ez valami hihetetlen számomra, hogy a rugó cseréhez a fél elejét le kell szedni a kocsinak. Jó, hogy a hűtőt meg a kormányművet nem kell lebontani, és toronydaru nélkül megoldható. Arról nem is beszélve, hogy milyen idióta tervez a nyereg rögzítő csavarhoz imbusz fejet??? Ilyet még nem láttam.... jó is az h ne akarja mindenki azt szerelgetni úton, útfélen... a biztonságra adni kell :icon4: tényleg jó meló kiszedni a komplett rugóstagot, nekem a kormányösszekötő gömbfejét volt a legnehezebb szétszedni, meg a teleszkópszár végi csavart ki-be tekergetni, mert forgott vele a szár :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
atis c14se Elküldve Július8, 2011 Megoszt Elküldve Július8, 2011 jó is az h ne akarja mindenki azt szerelgetni úton, útfélen... a biztonságra adni kell :icon4: tényleg jó meló kiszedni a komplett rugóstagot, nekem a kormányösszekötő gömbfejét volt a legnehezebb szétszedni, meg a teleszkópszár végi csavart ki-be tekergetni, mert forgott vele a szár :D A szárnak a végébe bele lehet dugni egy imbuszkulcsot. A csavarra ráteszel egy csőkulcsot, a csőkulcson keresztül az imbuszkulcsot beleteszed a teleszkóp szár tetejébe. Az imbuszkulcsal fogod a szárat, hogy ne forogjon el, a csőkulcsot pedig tekered a tüskével, vagy egy csőfogóval Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gergőőő Elküldve Július8, 2011 Megoszt Elküldve Július8, 2011 A szárnak a végébe bele lehet dugni egy imbuszkulcsot. A csavarra ráteszel egy csőkulcsot, a csőkulcson keresztül az imbuszkulcsot beleteszed a teleszkóp szár tetejébe. Az imbuszkulcsal fogod a szárat, hogy ne forogjon el, a csőkulcsot pedig tekered a tüskével, vagy egy csőfogóval hát igen én a csőkulcsig nem jutottam el mert itthon csak krovakészlet van :D láttam h van a szár végében imbusz, van is bele való kulcsom, de lehetetlen volt kivitelezni csőkulcs nélkül :icon4: Link to comment Megosztás: More sharing options...
atis c14se Elküldve Július8, 2011 Megoszt Elküldve Július8, 2011 hát igen én a csőkulcsig nem jutottam el mert itthon csak krovakészlet van :D láttam h van a szár végében imbusz, van is bele való kulcsom, de lehetetlen volt kivitelezni csőkulcs nélkül :icon4: Hát igen, úgy nem egyszerű. Link to comment Megosztás: More sharing options...
atis c14se Elküldve Július8, 2011 Megoszt Elküldve Július8, 2011 hát igen én a csőkulcsig nem jutottam el mert itthon csak krovakészlet van :D láttam h van a szár végében imbusz, van is bele való kulcsom, de lehetetlen volt kivitelezni csőkulcs nélkül :icon4: Vagy még azt lehet csinálni, hogy a csőfogó pofáját jó vastagon betekered szigetelő szalaggal, és megfogod vele a teló szárát, és akkor a csavart ki tudod tekerni elviekbe. Csak annál vigyázni kel, hogy nehogy megsérüljön a szára a telónak Link to comment Megosztás: More sharing options...
astrabandi Elküldve Július8, 2011 Megoszt Elküldve Július8, 2011 A féknyerget nem bontottam volna le, csak a tárcsáról, de ez valami hihetetlen számomra, hogy a rugó cseréhez a fél elejét le kell szedni a kocsinak. Jó, hogy a hűtőt meg a kormányművet nem kell lebontani, és toronydaru nélkül megoldható. Arról nem is beszélve, hogy milyen idióta tervez a nyereg rögzítő csavarhoz imbusz fejet??? Ilyet még nem láttam.... Szerintem nincs olyan futómű aminél rúgó cseréhez ne kellene szét bontani a fél elejét . Ezeknek az inbus ill, torx nyíllásu csavaroknak több rendeltetésük is van 1 - kevesebb a hely igényük 2 - aki megveszi ezeket a kulcsokat az valószínű tudja hogyan kell használni és mire való .Amúgy az astrá -nak végtelenül egyszerű a futóműve . :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Július8, 2011 Megoszt Elküldve Július8, 2011 hát igen én a csőkulcsig nem jutottam el mert itthon csak krovakészlet van :D láttam h van a szár végében imbusz, van is bele való kulcsom, de lehetetlen volt kivitelezni csőkulcs nélkül :icon4: 900 forintrért vettem a krovához imbuszfejet ehhez a csavarhoz. Sima imbusz + cső copás, mert alig lehet fordítani. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gergőőő Elküldve Július9, 2011 Megoszt Elküldve Július9, 2011 Vagy még azt lehet csinálni, hogy a csőfogó pofáját jó vastagon betekered szigetelő szalaggal, és megfogod vele a teló szárát, és akkor a csavart ki tudod tekerni elviekbe. Csak annál vigyázni kel, hogy nehogy megsérüljön a szára a telónak pont így csináltam ahogy leírtad, csak én balf@sz módon a telószárat szalagoztam be és nem a vízpumpafogót :icon4: 900 forintrért vettem a krovához imbuszfejet ehhez a csavarhoz. Sima imbusz + cső copás, mert alig lehet fordítani. annyiért nagyon megéri beszerezni még arra az egy alkalomra is mikor rugót és toronycsapágyat cserél az ember :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tarakos Elküldve Július9, 2011 Megoszt Elküldve Július9, 2011 Ahogy láttam, már a G astránál is két csavar tartja a rugós tagot a csonkállványhoz. (egyszerű mint egy pofon) Off kocsinál kb: 8 perc alatt kint van a gólyaláb a kerék leszedéssel együtt. Ott ha még a lábán áll a kocsi, akkor simán le lehet lazítani a teló végén lévő anyát. (persze ott i van imbusz, de nincs olyan lent, hogy egy jó villás kulccsal hozzá ne lehessen férni.) Viszont, ha kibányásztam a gólyalábat, akkor a toronycsapágy szétszedés esetén hajlamos szétesni? Illetve ültető rugó esetén kell összehúzó (utálom használni), vagy két ember össze tudja tenni? ( egyik összenyomja, a másik rákapatja az anyát) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Breki Elküldve Július9, 2011 Megoszt Elküldve Július9, 2011 Ahogy láttam, már a G astránál is két csavar tartja a rugós tagot a csonkállványhoz. (egyszerű mint egy pofon) Off kocsinál kb: 8 perc alatt kint van a gólyaláb a kerék leszedéssel együtt. Ott ha még a lábán áll a kocsi, akkor simán le lehet lazítani a teló végén lévő anyát. (persze ott i van imbusz, de nincs olyan lent, hogy egy jó villás kulccsal hozzá ne lehessen férni.) Viszont, ha kibányásztam a gólyalábat, akkor a toronycsapágy szétszedés esetén hajlamos szétesni? Illetve ültető rugó esetén kell összehúzó (utálom használni), vagy két ember össze tudja tenni? ( egyik összenyomja, a másik rákapatja az anyát) "F"-nél sajnos egybe van, nem lehet külön kiszedni. Én 10 évig gyilkoltam egy OFF fiestát, annál 2 első teló csere fél óra volt, cigivel együtt. Azért kellett cserélnem, mert leszakadt a rugótartó lemez róla....... :D Ha a csapágy szétesik, akkor az úgy is cserés, különben nem. Meg lehet próbálni összehúzó nélkül, csak előtte keress egy jó fogorvost :icon4: :icon4: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts