Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Annyiért már simán lehet kapni új rugókat is.

Erősítettet :D

"TILOS a fent megjelölttől eltérő járműtipusba beszerelni". Nem kötekedni akarok, de szerintem az az univerzális dolog nem biztos hogy igaz.

F caravanhoz való, nem f caravanhoz való, megnézném a csókát, ahogy belealkotja a hordó-lufiját az audi rugóimba :icon4: :icon4:

Link to comment
Megosztás:

Én is gondolkodtam már ilyen légrugóban, de az anyagiak mellett még egy kérdés tartott eddig vissza. Ha beteszem, megpakolom az autót és ennek köszönhetően nem ül le a hátulja akkor mit csinál a fékerőszabályozó? Annak az is lenne a szerepe ha hátul jobban terheled akkor több fékerőt adjon hátra, na most ha nem ül le... ?

Link to comment
Megosztás:

Én is gondolkodtam már ilyen légrugóban, de az anyagiak mellett még egy kérdés tartott eddig vissza. Ha beteszem, megpakolom az autót és ennek köszönhetően nem ül le a hátulja akkor mit csinál a fékerőszabályozó? Annak az is lenne a szerepe ha hátul jobban terheled akkor több fékerőt adjon hátra, na most ha nem ül le... ?

A kérdés nem rossz :icon4: :D

Link to comment
Megosztás:

Én is gondolkodtam már ilyen légrugóban, de az anyagiak mellett még egy kérdés tartott eddig vissza. Ha beteszem, megpakolom az autót és ennek köszönhetően nem ül le a hátulja akkor mit csinál a fékerőszabályozó? Annak az is lenne a szerepe ha hátul jobban terheled akkor több fékerőt adjon hátra, na most ha nem ül le... ?

Pont fordítva működik, akkor veszi el a fékerőt hátsó kerekekről, amikor lassuláskor bukik a kocsi orra, a fara meg emelkedik a súlypont előretolódás miatt. Szerintem túl bonyolult dolog a fékerőszabályzó-terhelés-rugó erősség összefüggése nekünk hogy számolgassuk mit hogyan.

Link to comment
Megosztás:

Nem nehéz az Zotya!! :D

Ha leül a feneke, akkor több olajat enged át. Ergo, ha nem tud leülni akkor nem enged át több olajat. De ez csak a dinamikus fékerőszabályzókra igaz.

Akinek patronos, annak édesmindegy mennyire van leterhelve...ami nem is olyan jó, mert mikor sokan ülnek benne, az istennek se akar megállni... :icon4:

Link to comment
Megosztás:

Én is gondolkodtam már ilyen légrugóban, de az anyagiak mellett még egy kérdés tartott eddig vissza. Ha beteszem, megpakolom az autót és ennek köszönhetően nem ül le a hátulja akkor mit csinál a fékerőszabályozó? Annak az is lenne a szerepe ha hátul jobban terheled akkor több fékerőt adjon hátra, na most ha nem ül le... ?

Udi barátomnak van beszerelve ilyen az UPS szállítások miatt, őt kérdezétek. :D

Link to comment
Megosztás:

Nem nehéz az Zotya!! :icon4:

Ha leül a feneke, akkor több olajat enged át. Ergo, ha nem tud leülni akkor nem enged át több olajat. De ez csak a dinamikus fékerőszabályzókra igaz.

Akinek patronos, annak édesmindegy mennyire van leterhelve...ami nem is olyan jó, mert mikor sokan ülnek benne, az istennek se akar megállni... ;)

Igen így működik. Ez biztos. :icon4:

Ha le van ültetve a kocsi akkor alapból mélyen ül, pedig súlytöbblete nincs. Ezért erős fékezésnél az erősebben fogó hátsó fék miatt kissé dobálja a hátulját. ;) Ezt én is tapasztaltam már párszor. Nem olyan nagyon, de kissé érezni. Rövidíteni kellene a szabályozó rugóján. De vajon mennyivel? :D

Link to comment
Megosztás:

Heló! Szeretném kicserélni a lengőkaron a trapéz gömbfejet! Kérdésem hogy ha lefúrom a gyárit és felcsavarozom az újat akkor nem fog elmenni a kerék dőlésszöge? Kösz

Hááát szerintd ha jól be volt állítva kopott gömbfejnél az újnál nem változik semmit? :D

Link to comment
Megosztás:

Heló! Szeretném kicserélni a lengőkaron a trapéz gömbfejet! Kérdésem hogy ha lefúrom a gyárit és felcsavarozom az újat akkor nem fog elmenni a kerék dőlésszöge? Kösz

Egyébként is illene évente egyszer, vagy 15000 km, vagy futomü alkatrész cserekor futóműveshez elvinni, hogy nézzen rá! És akkor a gumik sem fognak össze vissza kopni, ha valami nem stimmel.

Link to comment
Megosztás:

Egyébként is illene évente egyszer, vagy 15000 km, vagy futomü alkatrész cserekor futóműveshez elvinni, hogy nézzen rá! És akkor a gumik sem fognak össze vissza kopni, ha valami nem stimmel.

Ha nem nyalja a gumit akkor feleslegesnek tartom! Csak kirándulás előtt állunk és előtte szeretném kicserélni! A kirándulást nem azzal akarom tölteni hogy futóművest keresek mert nyalja a gumit!

Link to comment
Megosztás:

Ha nem nyalja a gumit akkor feleslegesnek tartom! Csak kirándulás előtt állunk és előtte szeretném kicserélni! A kirándulást nem azzal akarom tölteni hogy futóművest keresek mert nyalja a gumit!

Azért általában nem eszi meg a gumit 400-500 kilóméter alatt a rosszul beállított futómű, persze nem egy csámpás kerékre gondolok.

Link to comment
Megosztás:

Ha nem nyalja a gumit akkor feleslegesnek tartom! Csak kirándulás előtt állunk és előtte szeretném kicserélni! A kirándulást nem azzal akarom tölteni hogy futóművest keresek mert nyalja a gumit!

Ha meg lenyalta akkor meg már elkésettnek? :D :icon4:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítsetek....

Indulásnál 1-esbe majd 2-esbe végül 3-asba váltva egyre halkuló koppanás hallok bal előről.

1 koppanás a gyorsítás kezdetekor.

Stabilizátor és kormányösszekötőt már cseréltem.

"Okos" szerelő szerint semmi gond ill. Ő semmit nem hall....

Erős koppanó hang,határozottan idegel...

Nem rádió hangerővel szeretném megoldani.

Valami ötlet????

Köszi előre is...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Segítsetek....

Indulásnál 1-esbe majd 2-esbe végül 3-asba váltva egyre halkuló koppanás hallok bal előről.

1 koppanás a gyorsítás kezdetekor.

Stabilizátor és kormányösszekötőt már cseréltem.

"Okos" szerelő szerint semmi gond ill. Ő semmit nem hall....

Erős koppanó hang,határozottan idegel...

Nem rádió hangerővel szeretném megoldani.

Valami ötlet????

Köszi előre is...

Motor, váltó tartóbakokat nézted? Esetleg lehet még gólyaláb is sztem.

Link to comment
Megosztás:

Kipufogót rángattam,semmi....

Az egyik váltó bak alatt kicsit kifnyesedett a fémrész.

A tank és a kipufogó között a hővédő lemez egyik rögzítő tőcsavarja hiányzik.

Arra gyanakszom.

Gólyalábbal milyen probléma lehet?

Igazából ha a középdob gumibakja van elszakadva akkor az nem fog koppanni kipuf rángatásra, csak ha jár a motor, akkor üti a bódét, alá kell hasalni. Ha a váltó tartó bak lekoppan természetesen az is hallatszik. A hővédő lemez inkább rezegni-rezonállni szokott , pölö a leömlőnél egy adott fordulatszámon. Gólyaláb...passz. Azzal még nem volt dolgom.

Link to comment
Megosztás:

Igazából ha a középdob gumibakja van elszakadva akkor az nem fog koppanni kipuf rángatásra, csak ha jár a motor, akkor üti a bódét, alá kell hasalni. Ha a váltó tartó bak lekoppan természetesen az is hallatszik. A hővédő lemez inkább rezegni-rezonállni szokott , pölö a leömlőnél egy adott fordulatszámon. Gólyaláb...passz. Azzal még nem volt dolgom.

Köszönöm!

Holnap megnézem a középdobos dolgot.

Esetleg valami tényleg normális szerelőt nem tudnátok ajánlani?

Link to comment
Megosztás:

Szaisztok!

Olyan kérésem lenne,hogy tegnap vettem észre az autón,hogy mikor jobra vagy barra forulok vele valami furcsán nyikorog benne, a vezető oldali kerék felöl jön.

Nem recseg meg semmi csak nyikorog.A kormány sem rángat és nem húz el semerre.Olyan hang jön mint amikor nyikorog a gumi.Mi lehet a baj szilent, vagy gömbcsuló?Ha féltengely baja lenne akkor katogna ugye?

Valakinem nem volt ilyen hiba jelensége?És aha volt mi oldotta meg?Köszönöm előre a segítséget

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Olyan kérésem lenne,hogy tegnap vettem észre az autón,hogy mikor jobbra, vagy balra fordulok vele valami furcsán nyikorog benne, a vezető oldali kerék felől jön.

Nem recseg meg semmi, csak nyikorog. A kormány sem rángat, és nem húz el semerre. Olyan hang jön, mint amikor nyikorog a gumi. Mi lehet a baj szilent, vagy gömbcsukló?Ha féltengely baja lenne akkor kattogna ugye?

Valakinek nem volt ilyen hiba jelensége? És ha volt, mi oldotta meg? Köszönöm előre a segítséget!

Szia!

Át kéne nézni a szilenteket, de pl. a toronycsapágy is tud ilyet okozni. Ha álló helyzetben kitekered a kormányt, akkor is hallható a nyikorgás?

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Át kéne nézni a szilenteket, de pl. a toronycsapágy is tud ilyet okozni. Ha álló helyzetben kitekered a kormányt, akkor is hallható a nyikorgás?

Egyhelyben nem hallható menetközben is csak bizonyos sebességnél van hogy 50 el beveszek egy kanyart és semmi és van hogy 30 ha beveszek egy másik kanyart akkor meg nyikorog addig míg nem áll egyenesbe a kerék.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Valaki mester leírná nekem lépésről lépésre, hogyan kell meghúzni az első kerékanyát?

Szerzek addig nyomatékkulcsot.

Azért kérdezem, mert már a kezemben van az új kerékcsapágy és az új agy, de egyszer már rosszul csináltam és most jól akarom!

Köszike :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.