Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

gsi.tamás

Recommended Posts

Nem feltétlen értek egyet.

Gondolj bele, mit csinálsz akkor amikor levágsz 1 menetet? Megrövidíted az erőkart, ergo ugyanaz a súly már nem tud ugyanakkora erőhatást kifejteni, mint + 1 menettel tudott.

Sejtem mire gondolsz, de az erőkar nem a rugó, hanem a lengőkar. :D

Link to comment
Megosztás:

Sejtem mire gondolsz, de az erőkar nem a rugó, hanem a lengőkar. :D

Lehet hülyén fogalmaztam, én csak a rugóról beszéltem , nem a futóműről.

Anno amikor átépítettük a VersenyPolski futóművét aszfaltra, akkor a Mercirugókból, több lépésben végül összesen 1,5 menetet vágtunk le.

Ezzel kb. 10 centit ültettünk az elején és brutálisan kemény lett a futómű, csak ettől ( a kemény gátlók már bent voltak).

Szóval a rugó teljes feltekercselt hosszát vettem alapnak és ebből levágva "rövidül" az erőkar.

Link to comment
Megosztás:

Állítólag rugó kovács tud olyat csinálni, hogy megedzi vagy megerősíti a rugót, és közbe húz rajta pár centit vagy éppenséggel összenyom rajta pár centit.

Hát igen állítólag. Edzeni a rugót sose, de sose, mert nem tudod a keménységét szabályozni és nagyon könnyen törhetővé válik.

Melegítés egyszerű folyamat. Kiveszed a rugót, satuba befogod (itt kell nagyon óvatosnak lenni, hogy még véletlenül se pattanjon ki, mert életveszély is lehet), elkezded melegíteni lánggal vagy amivel fehérre tudod izzítani közbe lassan körülbelüli méretre nyomod össze. Kicsit még melegíted aztán hagyod szépen kihűlni, hogy nyerje szépen vissza a szerkezetét.

De ember válogatja ki, hogy csinálja én így láttam, hogy csinálták.

Link to comment
Megosztás:

Lehet hülyén fogalmaztam, én csak a rugóról beszéltem , nem a futóműről.

Anno amikor átépítettük a VersenyPolski futóművét aszfaltra, akkor a Mercirugókból, több lépésben végül összesen 1,5 menetet vágtunk le.

Ezzel kb. 10 centit ültettünk az elején és brutálisan kemény lett a futómű, csak ettől ( a kemény gátlók már bent voltak).

Szóval a rugó teljes feltekercselt hosszát vettem alapnak és ebből levágva "rövidül" az erőkar.

Tapasztalatból mondom, hogy befog puhulni alacsonyabb lesz, de olyan puha mint a gyári és a lengéscsillapítót is "kiüti". Eleinte keményebb volt tartotta magát szépen.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem egy kicsit túllogikáztátok ezt a vágás/nem vágás témát.

Volt már vágott rugóm, előtte rugó kováccsal összenyomatott is (drag futóművemben máig ez van), és ültető szettem is. Végül visszatértem a vágottra, mert az ültetővel túl kemény volt a keményített gátló. Szóval szerintem vágni lehet, és akkor hasonló kemény marad a futómű mint a gyárinál (oldalra ugyan billegni fog), de alacsonyabb lesz. Kérdés az, hogy az astra rugótányérjából el tud-e mozdulni a rugó, ha 1-1,5 menet le van nyesve belőle?

Link to comment
Megosztás:

Szerintem egy kicsit túllogikáztátok ezt a vágás/nem vágás témát.

Volt már vágott rugóm, előtte rugó kováccsal összenyomatott is (drag futóművemben máig ez van), és ültető szettem is. Végül visszatértem a vágottra, mert az ültetővel túl kemény volt a keményített gátló. Szóval szerintem vágni lehet, és akkor hasonló kemény marad a futómű mint a gyárinál (oldalra ugyan billegni fog), de alacsonyabb lesz. Kérdés az, hogy az astra rugótányérjából el tud-e mozdulni a rugó, ha 1-1,5 menet le van nyesve belőle?

Nekem hátulról volt letörve majdnem egy menet, de fogta a tányér, igaz a gumit dolgozta rendesen.

Link to comment
Megosztás:

Én a hátulját még emeltem is, mert amikor az alufelni van az autón akkor a huppanóknál a sárvédőív beleér a gumiba. Vettem a spirálrugóba légrugót és azzal van kiemelve

Lehet tudni, hogy hol sikerült szerezni? Sajna a mostani ültetőrugó miatt, nagyobb terhelésnél már húzz a sejhaját szegény :D

Link to comment
Megosztás:

Atis tudnál erről a légrugóról valamit mondani, hogy miként működik. Pl.: beépített kompresszor mint az AirRide-ban vagy ilyesmi?

Van rajta egy olyan szelep ami a keréken van. Lemész a benzinkútra odaálsz a kerékfújóhoz, a kerék fölött benyúlsz, rádugod a tömlőt a szelepre, és felfújod 1.4 bar-ra

Link to comment
Megosztás:

Van rajta egy olyan szelep ami a keréken van. Lemész a benzinkútra odaálsz a kerékfújóhoz, a kerék fölött benyúlsz, rádugod a tömlőt a szelepre, és felfújod 1.4 bar-ra

Szoktál a nyomással játszani? Érzel valami különbséget menet közben (azon kívül, hogy nem húzza a seggét a verda terhelésnél :D )?

Link to comment
Megosztás:

Szoktál a nyomással játszani? Érzel valami különbséget menet közben (azon kívül, hogy nem húzza a seggét a verda terhelésnél :D )?

Nem szoktam vele foglalkozni. felfújom 1.4-re és kész. Néha ellenőrizni szoktam a nyomást benne. Én igazából nem érzek menet közbe semmit. Nekem csak azért kellett, mert a felni kilóg a sárvédő alól, és beleért a huppanóknál a sárvédőív a gumiba. De amióta benne van a légrugó azóta nem ér bele, és egy picit megemeli a hátulját. Terhelésről meg annyit, hogy amikor 5 személlyel mentünk akkor se ért bele a gumiba a sárvédőív.

Link to comment
Megosztás:

Nem szoktam vele foglalkozni. felfújom 1.4-re és kész. Néha ellenőrizni szoktam a nyomást benne. Én igazából nem érzek menet közbe semmit. Nekem csak azért kellett, mert a felni kilóg a sárvédő alól, és beleért a huppanóknál a sárvédőív a gumiba. De amióta benne van a légrugó azóta nem ér bele, és egy picit megemeli a hátulját. Terhelésről meg annyit, hogy amikor 5 személlyel mentünk akkor se ért bele a gumiba a sárvédőív.

Milyen felnik vannak az autódon? :D

Link to comment
Megosztás:

Nem szoktam vele foglalkozni. felfújom 1.4-re és kész. Néha ellenőrizni szoktam a nyomást benne. Én igazából nem érzek menet közbe semmit. Nekem csak azért kellett, mert a felni kilóg a sárvédő alól, és beleért a huppanóknál a sárvédőív a gumiba. De amióta benne van a légrugó azóta nem ér bele, és egy picit megemeli a hátulját. Terhelésről meg annyit, hogy amikor 5 személlyel mentünk akkor se ért bele a gumiba a sárvédőív.

Okés, köszi az infót.

Szerintem befizetek egy szettre, mert nem nagyon kultiválja a terhelést :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.