atis c14se Elküldve Június28, 2011 Megoszt Elküldve Június28, 2011 Állítólag rugó kovács tud olyat csinálni, hogy megedzi vagy megerősíti a rugót, és közbe húz rajta pár centit vagy éppenséggel összenyom rajta pár centit. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Június28, 2011 Megoszt Elküldve Június28, 2011 Nem feltétlen értek egyet. Gondolj bele, mit csinálsz akkor amikor levágsz 1 menetet? Megrövidíted az erőkart, ergo ugyanaz a súly már nem tud ugyanakkora erőhatást kifejteni, mint + 1 menettel tudott. Sejtem mire gondolsz, de az erőkar nem a rugó, hanem a lengőkar. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Thor Elküldve Június28, 2011 Megoszt Elküldve Június28, 2011 Sejtem mire gondolsz, de az erőkar nem a rugó, hanem a lengőkar. :D Lehet hülyén fogalmaztam, én csak a rugóról beszéltem , nem a futóműről. Anno amikor átépítettük a VersenyPolski futóművét aszfaltra, akkor a Mercirugókból, több lépésben végül összesen 1,5 menetet vágtunk le. Ezzel kb. 10 centit ültettünk az elején és brutálisan kemény lett a futómű, csak ettől ( a kemény gátlók már bent voltak). Szóval a rugó teljes feltekercselt hosszát vettem alapnak és ebből levágva "rövidül" az erőkar. Link to comment Megosztás: More sharing options...
egooon Elküldve Június28, 2011 Megoszt Elküldve Június28, 2011 Állítólag rugó kovács tud olyat csinálni, hogy megedzi vagy megerősíti a rugót, és közbe húz rajta pár centit vagy éppenséggel összenyom rajta pár centit. Hát igen állítólag. Edzeni a rugót sose, de sose, mert nem tudod a keménységét szabályozni és nagyon könnyen törhetővé válik. Melegítés egyszerű folyamat. Kiveszed a rugót, satuba befogod (itt kell nagyon óvatosnak lenni, hogy még véletlenül se pattanjon ki, mert életveszély is lehet), elkezded melegíteni lánggal vagy amivel fehérre tudod izzítani közbe lassan körülbelüli méretre nyomod össze. Kicsit még melegíted aztán hagyod szépen kihűlni, hogy nyerje szépen vissza a szerkezetét. De ember válogatja ki, hogy csinálja én így láttam, hogy csinálták. Link to comment Megosztás: More sharing options...
egooon Elküldve Június28, 2011 Megoszt Elküldve Június28, 2011 Lehet hülyén fogalmaztam, én csak a rugóról beszéltem , nem a futóműről. Anno amikor átépítettük a VersenyPolski futóművét aszfaltra, akkor a Mercirugókból, több lépésben végül összesen 1,5 menetet vágtunk le. Ezzel kb. 10 centit ültettünk az elején és brutálisan kemény lett a futómű, csak ettől ( a kemény gátlók már bent voltak). Szóval a rugó teljes feltekercselt hosszát vettem alapnak és ebből levágva "rövidül" az erőkar. Tapasztalatból mondom, hogy befog puhulni alacsonyabb lesz, de olyan puha mint a gyári és a lengéscsillapítót is "kiüti". Eleinte keményebb volt tartotta magát szépen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tarakos Elküldve Június28, 2011 Megoszt Elküldve Június28, 2011 Szerintem egy kicsit túllogikáztátok ezt a vágás/nem vágás témát. Volt már vágott rugóm, előtte rugó kováccsal összenyomatott is (drag futóművemben máig ez van), és ültető szettem is. Végül visszatértem a vágottra, mert az ültetővel túl kemény volt a keményített gátló. Szóval szerintem vágni lehet, és akkor hasonló kemény marad a futómű mint a gyárinál (oldalra ugyan billegni fog), de alacsonyabb lesz. Kérdés az, hogy az astra rugótányérjából el tud-e mozdulni a rugó, ha 1-1,5 menet le van nyesve belőle? Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Június28, 2011 Megoszt Elküldve Június28, 2011 Kérdem én, mi értelme van a gyári komfortnak, ha alacsony az autó. Miért jó, ha kanyarban leér a tükör?? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tarakos Elküldve Június28, 2011 Megoszt Elküldve Június28, 2011 Kérdem én, mi értelme van a gyári komfortnak, ha alacsony az autó. Miért jó, ha kanyarban leér a tükör?? :D Azért ez nem ennyire fekete vagy fehér... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Június28, 2011 Megoszt Elküldve Június28, 2011 Kérdem én, mi értelme van a gyári komfortnak, ha alacsony az autó. Miért jó, ha kanyarban leér a tükör?? :D Mer' ha áll a parkolóban, nem látszik rajta. De mint megtanultam ma, ha vágsz belőle, kemény is lesz :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Június29, 2011 Megoszt Elküldve Június29, 2011 Szerintem egy kicsit túllogikáztátok ezt a vágás/nem vágás témát. Volt már vágott rugóm, előtte rugó kováccsal összenyomatott is (drag futóművemben máig ez van), és ültető szettem is. Végül visszatértem a vágottra, mert az ültetővel túl kemény volt a keményített gátló. Szóval szerintem vágni lehet, és akkor hasonló kemény marad a futómű mint a gyárinál (oldalra ugyan billegni fog), de alacsonyabb lesz. Kérdés az, hogy az astra rugótányérjából el tud-e mozdulni a rugó, ha 1-1,5 menet le van nyesve belőle? Nekem hátulról volt letörve majdnem egy menet, de fogta a tányér, igaz a gumit dolgozta rendesen. Link to comment Megosztás: More sharing options...
atis c14se Elküldve Június29, 2011 Megoszt Elküldve Június29, 2011 Én a hátulját még emeltem is, mert amikor az alufelni van az autón akkor a huppanóknál a sárvédőív beleér a gumiba. Vettem a spirálrugóba légrugót és azzal van kiemelve Link to comment Megosztás: More sharing options...
Thor Elküldve Június29, 2011 Megoszt Elküldve Június29, 2011 Én a hátulját még emeltem is, mert amikor az alufelni van az autón akkor a huppanóknál a sárvédőív beleér a gumiba. Vettem a spirálrugóba légrugót és azzal van kiemelve Lehet tudni, hogy hol sikerült szerezni? Sajna a mostani ültetőrugó miatt, nagyobb terhelésnél már húzz a sejhaját szegény :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
atis c14se Elküldve Június29, 2011 Megoszt Elküldve Június29, 2011 Lehet tudni, hogy hol sikerült szerezni? Sajna a mostani ültetőrugó miatt, nagyobb terhelésnél már húzz a sejhaját szegény :D http://www.airspring.hu/ Link to comment Megosztás: More sharing options...
Thor Elküldve Június29, 2011 Megoszt Elküldve Június29, 2011 http://www.airspring.hu/ Köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
atis c14se Elküldve Június29, 2011 Megoszt Elküldve Június29, 2011 Köszönöm! Nincs mit. felhívod őket és megbeszéled velük, hogy milyen autóhoz kell, és lepostázzák neked. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Thor Elküldve Június29, 2011 Megoszt Elküldve Június29, 2011 Nincs mit. felhívod őket és megbeszéled velük, hogy milyen autóhoz kell, és lepostázzák neked. Megvolt :D Kértek pár méretet, majd lemérem és akkor mondanak pontos árat. De a gyári rugóba való az 20000/garnitúra. Link to comment Megosztás: More sharing options...
egooon Elküldve Június29, 2011 Megoszt Elküldve Június29, 2011 Atis tudnál erről a légrugóról valamit mondani, hogy miként működik. Pl.: beépített kompresszor mint az AirRide-ban vagy ilyesmi? Link to comment Megosztás: More sharing options...
atis c14se Elküldve Június29, 2011 Megoszt Elküldve Június29, 2011 Megvolt :D Kértek pár méretet, majd lemérem és akkor mondanak pontos árat. De a gyári rugóba való az 20000/garnitúra. A gyári rugóba annyi, nekem is 21000 párszáz forint volt postaköltséggel együtt Link to comment Megosztás: More sharing options...
atis c14se Elküldve Június29, 2011 Megoszt Elküldve Június29, 2011 Atis tudnál erről a légrugóról valamit mondani, hogy miként működik. Pl.: beépített kompresszor mint az AirRide-ban vagy ilyesmi? Van rajta egy olyan szelep ami a keréken van. Lemész a benzinkútra odaálsz a kerékfújóhoz, a kerék fölött benyúlsz, rádugod a tömlőt a szelepre, és felfújod 1.4 bar-ra Link to comment Megosztás: More sharing options...
egooon Elküldve Június29, 2011 Megoszt Elküldve Június29, 2011 Gondolom ennek hatására megmarad a gyári magasság. Olyan mint ha távtartó gumit tennél közé. Link to comment Megosztás: More sharing options...
atis c14se Elküldve Június29, 2011 Megoszt Elküldve Június29, 2011 Gondolom ennek hatására megmarad a gyári magasság. Olyan mint ha távtartó gumit tennél közé. Valamenyit emel rajta Link to comment Megosztás: More sharing options...
Thor Elküldve Június29, 2011 Megoszt Elküldve Június29, 2011 Van rajta egy olyan szelep ami a keréken van. Lemész a benzinkútra odaálsz a kerékfújóhoz, a kerék fölött benyúlsz, rádugod a tömlőt a szelepre, és felfújod 1.4 bar-ra Szoktál a nyomással játszani? Érzel valami különbséget menet közben (azon kívül, hogy nem húzza a seggét a verda terhelésnél :D )? Link to comment Megosztás: More sharing options...
atis c14se Elküldve Június29, 2011 Megoszt Elküldve Június29, 2011 Szoktál a nyomással játszani? Érzel valami különbséget menet közben (azon kívül, hogy nem húzza a seggét a verda terhelésnél :D )? Nem szoktam vele foglalkozni. felfújom 1.4-re és kész. Néha ellenőrizni szoktam a nyomást benne. Én igazából nem érzek menet közbe semmit. Nekem csak azért kellett, mert a felni kilóg a sárvédő alól, és beleért a huppanóknál a sárvédőív a gumiba. De amióta benne van a légrugó azóta nem ér bele, és egy picit megemeli a hátulját. Terhelésről meg annyit, hogy amikor 5 személlyel mentünk akkor se ért bele a gumiba a sárvédőív. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Június29, 2011 Megoszt Elküldve Június29, 2011 Nem szoktam vele foglalkozni. felfújom 1.4-re és kész. Néha ellenőrizni szoktam a nyomást benne. Én igazából nem érzek menet közbe semmit. Nekem csak azért kellett, mert a felni kilóg a sárvédő alól, és beleért a huppanóknál a sárvédőív a gumiba. De amióta benne van a légrugó azóta nem ér bele, és egy picit megemeli a hátulját. Terhelésről meg annyit, hogy amikor 5 személlyel mentünk akkor se ért bele a gumiba a sárvédőív. Milyen felnik vannak az autódon? :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Thor Elküldve Június29, 2011 Megoszt Elküldve Június29, 2011 Nem szoktam vele foglalkozni. felfújom 1.4-re és kész. Néha ellenőrizni szoktam a nyomást benne. Én igazából nem érzek menet közbe semmit. Nekem csak azért kellett, mert a felni kilóg a sárvédő alól, és beleért a huppanóknál a sárvédőív a gumiba. De amióta benne van a légrugó azóta nem ér bele, és egy picit megemeli a hátulját. Terhelésről meg annyit, hogy amikor 5 személlyel mentünk akkor se ért bele a gumiba a sárvédőív. Okés, köszi az infót. Szerintem befizetek egy szettre, mert nem nagyon kultiválja a terhelést :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts