pszilaj Elküldve Május18, 2011 Megoszt Elküldve Május18, 2011 Kinek mi a tapasztalata? A tányérszilent hibája okozhat kormányreszketést 110-nél? Link to comment Megosztás: More sharing options...
FPepe Elküldve Május18, 2011 Megoszt Elküldve Május18, 2011 Sziasztok! Ha főleg balra kanyarodáskor a jobb első futómű felől kottyanást érzek akkor melyik alkatrész esélyes? Ha egyenesen megyek, akkor is érezni, bár kevésbé, és a kormányon is érezni a kottyanást. Főleg rázós útszakaszon venni észre (kockakő, kavics, földút), hullámos úton nem igazán. Köze lehet ahhoz, hogy a féltengelyek már fel-le irányban is elég nagyot kottyannak, vagy a kettő hiba független? Üdv, Ákos Nekem a felső gömbfej okozott ilyet. Link to comment Megosztás: More sharing options...
megadave Elküldve Május18, 2011 Megoszt Elküldve Május18, 2011 Kinek mi a tapasztalata? A tányérszilent hibája okozhat kormányreszketést 110-nél? Jaj, nekem is ezt csinálja és kib*ottul idegesít! Egy ideig csinálta, aztán kicseréltettem ezt-azt a futóműben akkor jó volt, most megint elkezdte. Állítólag a kerék centírozottsága befolyásolja, de nem csak az! Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Május19, 2011 Megoszt Elküldve Május19, 2011 Jaj, nekem is ezt csinálja és kib*ottul idegesít! Egy ideig csinálta, aztán kicseréltettem ezt-azt a futóműben akkor jó volt, most megint elkezdte. Állítólag a kerék centírozottsága befolyásolja, de nem csak az! A kerekeket most centírozták 4000 HUF-ért a Marsónál. Szal szerintem az nem. Hacsak nem tojás alakú a kerék... De kicserélem a szilentet mert koporászik is és akkor majd kiderül. Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Május19, 2011 Megoszt Elküldve Május19, 2011 A kerekeket most centírozták 4000 HUF-ért a Marsónál. Szal szerintem az nem. Hacsak nem tojás alakú a kerék... De kicserélem a szilentet mert koporászik is és akkor majd kiderül. A tojás alakú kereket megérzed. Emeld fel az autót, és pörgesd meg a kereket, látni fogod ha tojás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Május19, 2011 Megoszt Elküldve Május19, 2011 A tojás alakú kereket megérzed. Emeld fel az autót, és pörgesd meg a kereket, látni fogod ha tojás. De ezt a centírozásnál is észrevették volna, nem? Még lehet teszek egy próbát egy másik gumisnál. De a tányér szillentet ki kell cseréljem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Május19, 2011 Megoszt Elküldve Május19, 2011 De ezt a centírozásnál is észrevették volna, nem? Még lehet teszek egy próbát egy másik gumisnál. De a tányér szillentet ki kell cseréljem. Ha kell egy téglát is kicentíroznak... :D Gondolom nem álltál az ember mellett, és nem nézted a felnidet hogyan pörög. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Május19, 2011 Megoszt Elküldve Május19, 2011 Ha kell egy téglát is kicentíroznak... :D Gondolom nem álltál az ember mellett, és nem nézted a felnidet hogyan pörög. :D Ha oda állok is a legtöbb gumisnál ráhajtják azt a takaró sz.rt, hogy még az se látszik, hogy rajta van -e még a kerék. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Május19, 2011 Megoszt Elküldve Május19, 2011 Ha oda állok is a legtöbb gumisnál ráhajtják azt a takaró sz.rt, hogy még az se látszik, hogy rajta van -e még a kerék. :D Van egy csodálatos találmány, úgy hívják beszéd. Elpofázod, hogy mit szeretnél, és úgy is megmutatja. Elég kézzel megpörgetni, és látszik. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dáwid Elküldve Május19, 2011 Megoszt Elküldve Május19, 2011 Van egy csodálatos találmány, úgy hívják beszéd. Elpofázod, hogy mit szeretnél, és úgy is megmutatja. Elég kézzel megpörgetni, és látszik. B) Én egy másik találmányt használok. Úgy híjják Koma (komolyan... az öregnek ez a neve) :D Gumizni meg driften szokok, mert ott ingyé' van :D :D :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Május19, 2011 Megoszt Elküldve Május19, 2011 Én egy másik találmányt használok. Úgy híjják Koma (komolyan... az öregnek ez a neve) :D Gumizni meg driften szokok, mert ott ingyé' van :D B) :) Jó, én gumisnál se nagyon fizetek :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
pszilaj Elküldve Május19, 2011 Megoszt Elküldve Május19, 2011 Ha kell egy téglát is kicentíroznak... :D Gondolom nem álltál az ember mellett, és nem nézted a felnidet hogyan pörög. :D Ott voltam, de csak a grammokat figyeltem, mint a narkós... Na nem baj. Ha akarja majd abbahagyja... Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Május19, 2011 Megoszt Elküldve Május19, 2011 Ott voltam, de csak a grammokat figyeltem, mint a narkós... Na nem baj. Ha akarja majd abbahagyja... Akkor ahogy mondtam. Felemeled és kézzel megpörgeted a kereket. Link to comment Megosztás: More sharing options...
robimid Elküldve Május20, 2011 Megoszt Elküldve Május20, 2011 Sziasztok! Először is szeretném megköszönni mindenkinek, aki a múltkor segített. A "nyekergő hang" a teljesen alászedett kormánynál elmúlt, miután végigfújtam az összes csukló, mozgó alkatrészt a környékén, amihez hozzáfértem WD40 -nel :D Két hét csend után viszont megint ijesztő hangok jönnek a jobb első kerék felől, és ez már biztos, hogy komolyabb baj. Már egyenes úton is "kattogó", kopogó "morzsolódó" hangot hallok. Már nem is járok vele, megvárom, míg a szerelőm ad egy időpontot, hogy mikor vihetem. Van valakinek ötlete mi lehet ez? Féltengely, kerékcsapágy? Vagy valami felfüggesztési gixer? Előre is köszönöm! Üdv Robi Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május21, 2011 Megoszt Elküldve Május21, 2011 Sziasztok! Először is szeretném megköszönni mindenkinek, aki a múltkor segített. A "nyekergő hang" a teljesen alászedett kormánynál elmúlt, miután végigfújtam az összes csukló, mozgó alkatrészt a környékén, amihez hozzáfértem WD40 -nel :D Két hét csend után viszont megint ijesztő hangok jönnek a jobb első kerék felől, és ez már biztos, hogy komolyabb baj. Már egyenes úton is "kattogó", kopogó "morzsolódó" hangot hallok. Már nem is járok vele, megvárom, míg a szerelőm ad egy időpontot, hogy mikor vihetem. Van valakinek ötlete mi lehet ez? Féltengely, kerékcsapágy? Vagy valami felfüggesztési gixer? Előre is köszönöm! Üdv Robi Féltengely kanyarban szokott hangoskodni és határozottan kattog, a kerékcsapágy meg morogni szokott vagy búgni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gabchee Elküldve Május21, 2011 Megoszt Elküldve Május21, 2011 Srácok,kellene 1 kis segítség.Az első féktárcsám megérett a cserére.Namármost, ha úgy is cserélnem kell akkor szeretnék 1 számmal nagyobbat felrakni.A kérdés az lenne hogy a 256-os tárcsára fel lehet-e rakni a 13-as acélfelnit.Mert a télik meg azon vannak.Úgy tudom a csere nem igazán igényel nagy előkészületet,és még fel is lehet rakni mindenféle mókolás nélkül.Ha valakinek van némi tapasztalata ezen a téren ossza meg velem bátran :D :D :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
megadave Elküldve Május21, 2011 Megoszt Elküldve Május21, 2011 Srácok,kellene 1 kis segítség.Az első féktárcsám megérett a cserére.Namármost, ha úgy is cserélnem kell akkor szeretnék 1 számmal nagyobbat felrakni.A kérdés az lenne hogy a 256-os tárcsára fel lehet-e rakni a 13-as acélfelnit.Mert a télik meg azon vannak.Úgy tudom a csere nem igazán igényel nagy előkészületet,és még fel is lehet rakni mindenféle mókolás nélkül.Ha valakinek van némi tapasztalata ezen a téren ossza meg velem bátran :D :D :) 256-os fék és a 13-as kerék nem fér össze. Minimum 14-es kell. A cserét úgy gondoltad ugye, hogy a féknyerget is cseréled? Meg hátra sem árt akkor vagy tárcsás agyat rakni, vagy legalább új dobot. Meg nem árt majd hozzá egy 22-es főfékhenger se. Szóval attól függ mit nevezel nagyobb mókolásnak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gabchee Elküldve Május21, 2011 Megoszt Elküldve Május21, 2011 256-os fék és a 13-as kerék nem fér össze. Minimum 14-es kell. A cserét úgy gondoltad ugye, hogy a féknyerget is cseréled? Meg hátra sem árt akkor vagy tárcsás agyat rakni, vagy legalább új dobot. Meg nem árt majd hozzá egy 22-es főfékhenger se. Szóval attól függ mit nevezel nagyobb mókolásnak. Természetesen a féknyereg is menne,és a gsi hátsó híd is megfordult a fejemben már B) :D dehát akkor lehet hogy marad a 236-os tárcsa :D :D sajna nincs kedvem új garnitúra télit is venni :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
megadave Elküldve Május21, 2011 Megoszt Elküldve Május21, 2011 Természetesen a féknyereg is menne,és a gsi hátsó híd is megfordult a fejemben már :D :D dehát akkor lehet hogy marad a 236-os tárcsa :D :) sajna nincs kedvem új garnitúra télit is venni B) A többihez képest ez már kisebb költségnek számít. :D :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Peeti183 Elküldve Május21, 2011 Megoszt Elküldve Május21, 2011 Sziasztok! Gyors segítség kellene! A féktárcsa felöli gumiharangomat akarom cserélni de sehogy nem jövök rá hogyan kell... ha a váltóbol kiuhúzom a féltengelyt gondoloom az olaj elfolyik... külső fele meg kúposan van rajt. Vagy azt lekell ütni? Lécci segítsetek szerdán műszaki és kikell cserélnem :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
kknl Elküldve Május22, 2011 Megoszt Elküldve Május22, 2011 Sziasztok! Gyors segítség kellene! A féktárcsa felöli gumiharangomat akarom cserélni de sehogy nem jövök rá hogyan kell... ha a váltóbol kiuhúzom a féltengelyt gondoloom az olaj elfolyik... külső fele meg kúposan van rajt. Vagy azt lekell ütni? Lécci segítsetek szerdán műszaki és kikell cserélnem :D Ha felemeled már nem folyik.... Be lehet nyulni a rögzitőgyűrűhőz pl:egy csavathúzóval ,és szétpattintani.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gergőőő Elküldve Május22, 2011 Megoszt Elküldve Május22, 2011 Sziasztok! Gyors segítség kellene! A féktárcsa felöli gumiharangomat akarom cserélni de sehogy nem jövök rá hogyan kell... ha a váltóbol kiuhúzom a féltengelyt gondoloom az olaj elfolyik... külső fele meg kúposan van rajt. Vagy azt lekell ütni? Lécci segítsetek szerdán műszaki és kikell cserélnem :D miért akarod kiszedni hozzá a féltengelyt? a féltengely végéről a kupak alól leszeded a koronás anyát, utána az alsó gömbcsukló koronás anyáját leszedve (könnyen le tudod szedni róla a lengőkart) ki tudod húzni a féltengelyt a kerékagyból és látható lesz mit kell tovább bontanod :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május22, 2011 Megoszt Elküldve Május22, 2011 miért akarod kiszedni hozzá a féltengelyt? a féltengely végéről a kupak alól leszeded a koronás anyát, utána az alsó gömbcsukló koronás anyáját leszedve (könnyen le tudod szedni róla a lengőkart) ki tudod húzni a féltengelyt a kerékagyból és látható lesz mit kell tovább bontanod :D Tényleg nem kell kiszedni a féltengelyt, de úgy sokkal könyebb cserélnie a gumiharangot ha nem a kocsi mellett a földön csinálja. A féltengelyt végéről a koronás anyát 30-as hosszított dugókulcsal (Bricó 3500Ft)lehet levenni akkor kell meglazítani amíg a kerék a földön van. Én lekötöttem a talpast a körmányösszekötőt, és a stabrúd bekötést. Félrehúztam a rugóstagot, és ihúztam a váltóból a féltengelyt. ha mostanában nem lett ránézve az olajszintre akkor valszeg nem fog olaj kifolyni. Elvágtam a két fémpántot a régi harangot eltoltam a váltó felé kitöröltem a régi zsírt a zééger gyűrűt szétfeszítettem és kijött a külső csukló. Innen már adott minden. Régi harang le, az új fel, zsírral feltölteni, a féltengely vége kúpos addíg kell betolni a csuklóba amig a nútba bepattan a rögzítő gyűrű, a gumiharangot vissza lehet húzni a csuklóra ,fémpántok fel..stb. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gergőőő Elküldve Május22, 2011 Megoszt Elküldve Május22, 2011 Tényleg nem kell kiszedni a féltengelyt, de úgy sokkal könyebb cserélnie a gumiharangot ha nem a kocsi mellett a földön csinálja. A féltengelyt végéről a koronás anyát 30-as hosszított dugókulcsal (Bricó 3500Ft)lehet levenni akkor kell meglazítani amíg a kerék a földön van. Én lekötöttem a talpast a körmányösszekötőt, és a stabrúd bekötést. Félrehúztam a rugóstagot, és ihúztam a váltóból a féltengelyt. ha mostanában nem lett ránézve az olajszintre akkor valszeg nem fog olaj kifolyni. Elvágtam a két fémpántot a régi harangot eltoltam a váltó felé kitöröltem a régi zsírt a zééger gyűrűt szétfeszítettem és kijött a külső csukló. Innen már adott minden. Régi harang le, az új fel, zsírral feltölteni, a féltengely vége kúpos addíg kell betolni a csuklóba amig a nútba bepattan a rögzítő gyűrű, a gumiharangot vissza lehet húzni a csuklóra ,fémpántok fel..stb. http://pics.coldline.hu/pics/239824-20110522-omFLYO.jpg[] http://pics.coldline.hu/pics/239825-20110522-c6Y55S.jpg[] valaki már nagyon gyakorlott ebben :D de így legalább én is tanulok vmit :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
zotya975 Elküldve Május22, 2011 Megoszt Elküldve Május22, 2011 valaki már nagyon gyakorlott ebben :) de így legalább én is tanulok vmit :D Hát egyszer volt már dolgom féltengellyel, azt hogy miért most hagyjuk. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts